Elektrisaag 70ndatest
#1

Tuli mu juurde semu vana tuttava jutuga - sa semmid nende vanarauahaigetega, mis loom see on? Oli kuskil nö lõpumüügil käinud ja taris ära. Piltidel on kogu kaup, mis õnnestus päästa. Seega muundur puudu. 
Aparaadi enda kohta ei leidnud midagi, ei marki, ei mudelit, ehk on mõni oluline jupp veel puudu?
Loomulikult kerkis päevakorda ka küsimus aparaadi teoreetilisest väärtusest.
Pilti kah.

                       

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#2

(08-01-2020, 22:03 PM)Marko Kirjutas:  Tuli mu juurde semu vana tuttava jutuga - sa semmid nende vanarauahaigetega, mis loom see on? Oli kuskil nö lõpumüügil käinud ja taris ära. Piltidel on kogu kaup, mis õnnestus päästa. Seega muundur puudu. 
Aparaadi enda kohta ei leidnud midagi, ei marki, ei mudelit, ehk on mõni oluline jupp veel puudu?
Loomulikult kerkis päevakorda ka küsimus aparaadi teoreetilisest väärtusest.
Pilti kah.
Äkki siit midagi sobivat?  
  https://www.google.com/search?q=эпч-3&oq...e&ie=UTF-8
Vasta
#3

Probleemiks on 400 hertsilise voolu saamine. Omal ajal veeti spetsjõujaam metsa, iga saemees sai üsna jämeda kaabli ulatuses tegutseda. Uuena oli sel kaasas u  kümme drusbale sobivat latti latiotsi ja paarkümmend ketti, mis olid kõik defitsiitsed. Sellepärast neid majandid tellisid, et Duzbadele... Nagu auto-söödajagajaid- korup pealt maha, uus Gaz  51 olemas. Jessas,ikka veel tehakse seda. Ketiõli potsik ja kulpketiga pikk latt on uuenduseks.
Kui seda kannatav sagedusmuundaja olemas, saab kett-saekaatriks teha.
Vasta
#4

(08-01-2020, 23:10 PM)pen.skar Kirjutas:  Probleemiks on 400 hertsilise voolu saamine. Omal ajal veeti spetsjõujaam metsa, iga saemees sai üsna jämeda kaabli ulatuses tegutseda. Uuena oli sel kaasas u  kümme drusbale sobivat latti latiotsi ja paarkümmend ketti, mis olid kõik defitsiitsed. Sellepärast neid majandid tellisid, et Duzbadele... Nagu auto-söödajagajaid- korup pealt maha, uus Gaz  51 olemas.
400 hertsise voolu saamiseks kasutati samal ajal nõukaaegset umformerit, mis oli kasutuses lambapügamis masinatega. 400 hertsi ei tõmba südant krampi ja lammas jääb kah elama. sama oli vist allveelaevadega ka.  Üks umformer olemas koos elektrilise "turbinkaga" otse võlli otsa läheb käiakivi või traathari.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

See lambapügaja toide transistoritel, vast 500- 600 W. Sael 3 kw ja üle vaja. Umformergi jääb hätta(olid töökodades vist ka 3x 36 v ja mitte eriti kw.)
Vasta
#6

Teemast välja, aga: 400hz, 115 v pinget on tänapäeval kasutusel ka lennukite maapealse toitena.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#7

(08-01-2020, 23:25 PM)h2rra Kirjutas:  400 hertsise voolu saamiseks kasutati samal ajal nõukaaegset umformerit, mis oli kasutuses lambapügamis masinatega. 400 hertsi ei tõmba südant krampi ja lammas jääb kah elama. sama oli vist allveelaevadega ka.  Üks umformer olemas koos elektrilise "turbinkaga" otse võlli otsa läheb käiakivi või traathari.
Teadmata lambapügamisest mitte kui midagi, tekkis mul küsimus, et kas kõik on ja oli tõesti ikka täpselt nii nagu h2rra kirjutas?
Allveelaeva üle ma vaidlema ei kipuks, 400 Hz oli ja on tõesti rohjkem militaarteema, ka (õhu)laevanduse oma ja peamine kasutamispõhjus pole mitte see, et "süda krampi ei tõmbaks, vaid et saada asünkroonmootoritest suuri (suuremaid pöördeid) väiksema gabariidi juures, Teatavasti 50 Hz-ist asünkroonmootoriga lihtviisi üle 3000 p/min välja ei pigista.
Ja vb olemasolev "üks unformer koos elektrilise "turbinkaga"" on pigem 3 x 36 V 200 Hz?
Vasta
#8

Päris keeruline saab olema (õhu)laevandusele asja mahamüümine.
Tavaolukorras kummalegi otseselt puud ette ei jää, kriisiolukorras aga kuldaväärt aparaat. Big Grin
Vasta
#9

(09-01-2020, 11:00 AM)mellpoiss Kirjutas:  Päris keeruline saab olema (õhu)laevandusele asja mahamüümine.
Tavaolukorras kummalegi otseselt puud ette ei jää, kriisiolukorras aga kuldaväärt aparaat. Big Grin

Jällegi ei saa täielikult väitega nõustuda. Ega lennukid ei lenda alati pealpool pilvi. Vanasti lendasid üldse madalamalt ja puud olid ka pikemad enne lageraide buumi, oli ju nõukogudemaal lausa üks lennukitüüp "Metsavaht".  Ka allveelaevas pole selline 400 Hz toitega saag pelgalt ruumiraiskaja, tõmbab näiteks sinivetikatega laevavindi umbe, paneb mitsman lestad jalga, võtab sae ja ....
Vasta
#10

Koolivend Jakob oli noorim traaleril. Satuti sõukruvi pidi kalavõrku. Mitu paari dresse selga, määriti pealt rasvaga kokku, rauasaag kätte, ka põsed õhku täis ja nööri otsas hopsti. Kalalaeva jaoks lestad leiutamata... Käis mitu korda hingamas, vabaks saagis! Tuli vabariik, keevitas traalerile kümnemaatrise jupi vahele ja vedas Soome vahet konteinereid. Ja oma laevale valis lühikese, mitme A-ga nime Aal, et ikka ees olla. RIP nüüd...
Vasta
#11

400hz ei tohiks probleem olla,pigem 3x220v ja see 10000+ pööret ju tulebki suure sagedusega.klassikaline tavaline elektrimootor paberite järgi pidi kuni 90hz ära kannatama,üle juba ohtlik.
Vasta
#12

Mul kunagi aastaid tagasi ilmus töö juures kusagilt lao kõige tagumisest nurgast välja betoonivibraator, mis ka 400Hz voolu tahtis. Pinget enam täpselt ei mäleta, aga see oli vist üldse mingi väga ebaharilik number. Pärit kuuekümnendatest aastatest, küllap hoonete ehitamise ajast, aga täiesti uus ja kasutamata. Pöidlajämedune juhe taga, aga jälle sama häda - pole sellist voolu kusagilt võtta, mida aparaat vajanuks. Nii ta vanarauda rändaski. Sai veel meestega nalja visatud, et oleks täiskomplekt, võiks loomaaeda saata, emaelevant rõõmustaks väga Big Grin .

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#13

(12-01-2020, 23:26 PM)Mossemees Kirjutas:  Mul kunagi aastaid tagasi ilmus töö juures kusagilt lao kõige tagumisest nurgast välja betoonivibraator, mis ka 400Hz voolu tahtis. Pinget enam täpselt ei mäleta, aga see oli vist üldse mingi väga ebaharilik number. Pärit kuuekümnendatest aastatest, küllap hoonete ehitamise ajast, aga täiesti uus ja kasutamata. Pöidlajämedune juhe taga, aga jälle sama häda - pole sellist voolu kusagilt võtta, mida aparaat vajanuks. Nii ta vanarauda rändaski. Sai veel meestega nalja visatud, et oleks täiskomplekt, võiks loomaaeda saata, emaelevant rõõmustaks väga Big Grin .
Elevandile oleks ehk 1 .. 2  Hz ikka mõnnam ... Big Grin
Vasta
#14

Ei oska ma paraku täpselt arvata, mitu hertsi elevandile kõige rohkem meeldiks. Aga vähemalt suurus tundus sobilik olema Cool .
Aga mis teemaks olevasse saesse puutub, siis sel ju mark ja mudel suurelt birkal kirjas! ЭПЧ-3. Guugelda või vaata Youtubest ja vastuseid tuleb hulgim. Asi isegi veel tänapäeval tootmises, viska ainult 29000 grivnat letti ja head saagimist: https://prom.ua/p550679201-elektromotorn...-epch.html
Tuubist kah üks video, kus saagi töötamas näha. Üllatavalt hästi lõikab palke: https://www.youtube.com/watch?v=RF4x-4mU61o

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#15

Kahjuks ma pole nii arukas, et mootori silti sae tüübiga siduda. Tegelikult anti mark-mudel juba ammu ette, loomulikult uurisin. Lühike resümee - tootmises, sihtgrupp ilmselt puidutööstus, kus peab platsil palke järkama näiteks vineeri jaoks spooni tegemiseks. On loomulikult modifitseeritud aastakümnete jooksul. Kangemad sugulased, mida praegu saab, on 6KW mootoriga. Hinnad uskumatud, venes 600, ukrainas 1100. Postitus ei pretendeeri absoluutseks tõeks olemisele.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#16

Üllataval kombel on vajaliku võimsusega 3-faasiline 400Hz voolu konverter väga kompaktne.
Siin näide mootorist ja konverterist kasutatuna statsionaarsel saepingil https://www.youtube.com/watch?v=jEk7i12fgQM&t=288s
Vasta
#17

See"vajaliku võimsusega konverter"  ajas ketassaagi vaevalt ringi e.3 kw, mida mainitud kettsaele normaalselt vaja, asi kaugel.
Vasta
#18

(14-01-2020, 03:18 AM)pen.skar Kirjutas:  See"vajaliku võimsusega konverter"  ajas ketassaagi vaevalt ringi e.3 kw, mida mainitud kettsaele normaalselt vaja, asi kaugel.

Vabandust, ei vaadanud ise videot lõpuni. Aga konverterid on kompaktsed ka 15kW võimsuse puhul. Juhuks kui hiina reklaamkilvatt ei ole päriselt füüsiline kilovatt Smile Sobivad ka paljudeks muudeks otstarveteks, ntks  ka "tavalise" 50Hz 230V või 380V kolmefaasilise voolu tegemiseks ühefaasilisest. Soovitada ei tea, pole ise proovinud. VÕibolla ei ole ka väljundpinge piisavalt siinus, vaid jääb ristkülikuks ja see mootoritele ei meeldi.
Vasta
#19

Sagedusmuundurid ongi ju mootorite juhtimiseks loodud.  Big Grin
Vasta
#20

Ajaloos sobramine tuletas ka selle toreduse meelde. Huvilisi on? Jube kahju vanarauda saata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne