Esipiduri supordi liugtapid - määrida või mitte?
#1

Esimesed supordite liugtapid liiguvad nö kummipukside sees (enamusel automarkidel ) 
Kas klotse/kettaid vahetades tuleb neid liugtappe määrida või mitte? Olen lugenud mõlematpidi arvamusi kuid ei ole konkreetset seisukohta, kuidas siis õige on?
Vasta
#2

Määrida tohib ainult kummile mitte agressiivselt mõjuvate määretaga. Vale määrdega määrid, paisutab liuguri lukku.
Vasta
#3

(12-01-2020, 00:13 AM)motamees Kirjutas:  Määrida tohib ainult kummile mitte agressiivselt mõjuvate määretaga. Vale määrdega määrid, paisutab liuguri lukku.

Just täpselt nii ongi. Väga paljud ei tea seda, et tavoti asemel tuleb kindlasti liuguritele panna õiget määret, vastasel juhul, ja eriti, kui liuguri otsas on kummirõngas, läheb see väga kiirelt lögaks kätte, paisub kergelt ja võtab kelgu nii kinni, et pidurid hakkavad peale jääma. Kindlasti tuleb määrida, kuid kindlasti vastava määrdega sest enamus pidurisüsteemis kasutatavast kummist on vastunäidustatud tavalisele tavotile, olgu see siis sinine, punane või vikerkaarevärviline. Teine probleem tekib vale määret kasutades ka liuguri tolmukummidega mis on samast imelikust kumm-materjalist. Ka see muutub kärmelt toote sarnaseks olluseks, umbes nagu marati dressipükste põlved omal ajal. Tänu sellisele olekule, loobub tolmukumm talle ettenähtud ülesannetest, seda nii liuguri pinna suhtes kui ka alumise valtsi sees ning hakkab lahinal vett ja liiva liuguri vahele laskma, mis omakorda viib juba teate küll kuhu. Kui aga õiget määret kasutada, hoiab määre liuguri siseelu korras, laseb normaalselt töötada ka tolmukummil, mis tegeleb igasugu pahna eemal hoidmisega. Kui ei määri, siis tahes tahtmata liigub kuiva tolmukummi serva vahelt sisse igasugu jama mis hakkab hoogtöö korras pidureid remondiks ette valmistama.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#4

kindlasti vaja määrida sest määrimine on ju auto hooldus ja hooldatud auto kestab.margiesindused muidugi ei teagi mis on hooldus.
Vasta
#5

(12-01-2020, 10:18 AM)muska71 Kirjutas:  kindlasti vaja määrida sest määrimine on ju auto hooldus ja hooldatud auto kestab.margiesindused muidugi ei teagi mis on hooldus.

Olen töötanud ühes margiesinduses ja seal polnud vahet mis läbisõiduga hooldusesse või kui vana auto sisse tuli. Liugurite puhastus ning määrimine tehti ALATI. Oli spets määre, tuubis, rohkem ei mäleta.

Keegi äkki oskab hetkel sobivat toodet sellekes soovitada?
Vasta
#6

mina ostsin spets pidurite ja jaoks mõeldud määret. sinine tuub ja ATE kirjad peal.võrdlesin katse meetodil nn.punasega tavotiga.ATE on ülimalt libe võrreldes tavalise punasega
Vasta
#7

Brembo pidurite koolitusel toonitati, et kummi puksis (nagu golf III ja teised) olevad roostevabast piduriliugureid ei määrita vaid puhastatakse. Roostevaba hoiab ise ennast kinni jäämast ja igasugune määre vaid kitib tolmu sinna külg kinni. Muidugi peavad teises otsas olema ka tolmukorgid.
Vasta
#8

(12-01-2020, 12:17 PM)fanatt Kirjutas:  Brembo pidurite koolitusel toonitati, et kummi puksis (nagu golf III ja teised) olevad roostevabast piduriliugureid ei määrita vaid puhastatakse. Roostevaba hoiab ise ennast kinni jäämast ja igasugune määre vaid kitib tolmu sinna külg kinni. Muidugi peavad teises otsas olema ka tolmukorgid.
Kas seal räägiti ka sellest,et ajaga jääb kummi puksil auk väiksemaks.Missuguse määrdeta hooldusega seda välditakse?
Vasta
#9

Vähemalt Honda-CRV oli liugpukside remondikomplektis määrdetuub juba kaasas. Vaatan kui karp alles on kas on mingeid kirjasid peal.
Vasta
#10

Niipalju kui olen neid liugtappe lahti võtnud, on nad alati olnud osaliselt kaetud musta kummilaadse ollusega mis takistab vaba liikumist. On see nüûd puksiküljest kuiva hõõrdumise tagajärjel eraldunud materjal või vana, tolmuga segunenud määre? Teaks tekkepõhjust, oskaks edaspidi seda ka ära hoida...
Vasta
#11

[Pilt: 331.jpg]
Aastaid seda vahendit kasutanud pidurite hooldusel ja ei mingeid probleeme.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#12

(12-01-2020, 11:20 AM)sturmbannführer Kirjutas:  mina ostsin spets pidurite ja jaoks mõeldud määret. sinine tuub ja ATE kirjad peal.võrdlesin katse meetodil nn.punasega tavotiga.ATE on ülimalt libe võrreldes tavalise punasega

Kui veel eriti täpseks minna pidurimäärdega, siis selline allpool toodud ATE pidurimääre pole tegelikult kummiosadele mõeldud:


[Pilt: show.img.php?tyyp=suur;key=109-700014;img.jpg]

Eesti keelses kirjelduses on küll justkui öeldud, et sobib pidurimansettide ja -liugurite määrimiseks, aga kui tegelikult tootja enda kodueleht uurida, siis pole kummiosade (sh. liugurid) määrimisest mitte sõnakestki juttu: ATE Plastilube 109-700015

ATE enda õige piduri kummiosade määre oleks üldsegi teise koodiga ja tuubiga: 109-700009, aga meil siin Eestis üldjuhul autopoed sellest midagi ei tea ning õiget kaupa pole neilt üldse saadagi. Keskmises autopoes antakse tuima näoga see ülemine määre, et "universaalne ja sobib kõigile piduriosadele" ning kõik ostvat ja küsivat just ainult seda ning mingit eraldi kummimääret polevat olemas.

Tegelikult aga on küll teise tootja õige asi ka meil täitsa saadaval: Pidurikummi määre PBR

[Pilt: show.img.php?tyyp=suur;key=116-rg17;img.jpg]

Eks ma ise ka kasutasin omaenda teadmatusest aastaid seda esimest määret ka piduri kummiosadel (mansetid-liugurid) ning hiljem asju lahti võttes polnud nagu minuarust otseselt häda midagi ka sellel esimesel määrdel koos kummiosadega.

Pärast pidurikummi määrdest teadasaamist kasutan asju iseendale tehes nüüd ikka õiget toodet.
Vasta
#13

mina kasutangi seda 109-700009 toodet.ostsin Teemest kadaka teelt
Vasta
#14

(12-01-2020, 12:23 PM)vwt2 Kirjutas:  
(12-01-2020, 12:17 PM)fanatt Kirjutas:  Brembo pidurite koolitusel toonitati, et kummi puksis (nagu golf III ja teised) olevad roostevabast piduriliugureid ei määrita vaid puhastatakse. Roostevaba hoiab ise ennast kinni jäämast ja igasugune määre vaid kitib tolmu sinna külg kinni. Muidugi peavad teises otsas olema ka tolmukorgid.
Kas seal räägiti ka sellest,et ajaga jääb kummi puksil auk väiksemaks.Missuguse määrdeta hooldusega seda välditakse?
Jätsin spetsiaalselt küsimuse õhku,et inimesed oma(mõtte-lihast)kasutaksid.Liuguritele on parim Würthi (silikon fett)- eriti paks ja vett hülgav.Muidu Kent (wait  grease) või mõne muu firma silikooni baasil aerosool-(kentil vähem lahustit).Klotsi vahetusel surts kaitsme alla-kaitse kolvi küljest lahti ja kolb tundega sisse kui tõrgub või kahtlus-kolvi kontroll +vahetus.
Vasta
#15

On keegi täheldanud, et hoolduskomplektis olev määre reageerib pidurivedelikuga? Kolbi sisse pannes teed ta ja tihendi õrnalt kokku, et lihtsamalt paigaldada saaks. Hooldusel täheldasin, et kolvi alumine osa on kaetud sellise kleepuva kihiga, mis ei lase kolvil vabalt liikuda.
Vasta
#16

(12-01-2020, 14:00 PM)PSV Kirjutas:  On keegi täheldanud, et hoolduskomplektis olev määre reageerib pidurivedelikuga? Kolbi sisse pannes teed ta ja tihendi õrnalt kokku, et lihtsamalt paigaldada saaks. Hooldusel täheldasin, et kolvi alumine osa on kaetud sellise kleepuva kihiga, mis ei lase kolvil vabalt liikuda.
Kuna toimus viimane pid.vedeliku vahetus?Kes ja kuna viimati tegeles?
Vasta
#17

Vahetan ca 3-4 aasta tagant ja ise. Vanasti oli Amserv.
Vasta
#18

(12-01-2020, 14:49 PM)PSV Kirjutas:  Vahetan ca 3-4 aasta tagant ja ise. Vanasti oli Amserv.
Ei usu,et õige määre reageerib.Pigem aastatega kogunend sete.Mis aasta masin?
Vasta
#19

2006 Corolla
Vasta
#20

(12-01-2020, 11:14 AM)olli Kirjutas:  
(12-01-2020, 10:18 AM)muska71 Kirjutas:  kindlasti vaja määrida sest määrimine on ju auto hooldus ja hooldatud auto kestab.margiesindused muidugi ei teagi mis on hooldus.

Olen töötanud ühes margiesinduses ja seal polnud vahet mis läbisõiduga hooldusesse või kui vana auto sisse tuli. Liugurite puhastus ning määrimine tehti ALATI. Oli spets määre, tuubis, rohkem ei mäleta.

Keegi äkki oskab hetkel sobivat toodet sellekes soovitada?
elkes ei kuulu määrimine hoolduse alla.hooldusest kätte sain oli märge tagumised vahetada kuna kinni.ostsin uued,aga mõõt ei sobinud ja siis õnnestus orginaal lahti saada ja sain tööle,lisaks ka üks esimene oli kinni jäämise piiril juba.kodus lõpetasin esinduses pooleli jäänud hoolduse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne