Lahkame ATM käigukasti
#1

Patsiendiks siis 2000 aasta vanem Seat Alhambra 81kw ja 4 käigulise automaatkastiga AG4.
Doonoriks mingi Golf 4, bensukas ATM 4 käiguline.

Alhambral hakkas kast libisema ja suure libisemise finaal oli kadunud käik, enam ei mäletagi milline, kuid segas sõitmist.
Õlivannis olid plastikutükid ühest rõngast, pildil siis terve rõngas doonorkastilt ja tükid Alhambra kastist.
Doonori oma justkui sobis.

[Pilt: IMG_4557.JPG]

Rõngas oli kohe kaane all ehk kaane küljes.

Kahjuks riknes või rikkusin ära kaanetihendi, kas nüüd peaks appi võtma pappkarbi ja osavad näpud, tihendi abimaterjali tuubis või ehk keegi juhendaks mind uue tihendini, mille omandamiseks ei pea neeru ära müüma?
Tihend siis selle kaane all.
[Pilt: IMG_4554.JPG]

Kaane all oli ka sidurikettad pakkidena, metall kestas, kogu selle paki panin G4 oma ja justkui sobis sinna.
Eraldi olevad kettad, mis on kohe kaane all panin ka doonor kasti omad, kuid doonoril oli neid 4tk ja Alhambral 5tk
Kas nüüd rotid viisid ühe minema`?

[Pilt: IMG_4562.JPG]

Sisse panin 5 tk ja kui nüüd tihendi ka saaks, siis paneks kaane peale ja kokku tagasi.

Kas see ka tööle hakkab?
Targemaks saan ikka Smile
Vasta
#2

Ei hakka tööle.
Ma õppisin seda teemat omal käel kaua-kaua, mõned kastimudelid sain selgeks ka, sellised 3-4käigulised kiviajast. Seal on NII PALJU ERINEVAID NÜANSSE, et mul pole mõtet rohkem kirjutada. Juba selle 4 vs 5 ketast jutuga tulevad külmavärinad.
Nende remont maksab neljakohalise summa või lammaris joppamise kui müüja ei tea, et hea asi juhtus. Jahutussüsteem sodi täis, rauapuru veel kõige hullem, oijah, ma tõesti ei jätka.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Kettad olid samad ja vaheplaatidel samad markeeringud, mida seal väriseda?
No kui ei hakka tööle siis loodame, et lõpus annab mõni võll läbi korpuse mulle tere.
muidu saab veel proovida.
Aga kui sul pole huvi rääkida nendest paljudest nüanssidest siis mis oli su postituse mõte?
Kasti remondi hind on jah ülemõistuse kallis, selle raha eest saaks terve auto, mis oleks ka tänavalegaalne.

Kas need sisemised siduripakid on siiski erinevad?
Lammutasin selle Alhambra oma laiali, seal sees ei paistnud ühtki riknenud ketast.
kogu kasti peale oligi ainus purunenud detail see ülalmainitud rõngas.
Vasta
#4

Ketaste vahe/lõtk on tähtis. Ketta arv mite eriti. Kui palju see konkreetsel kastil olema peab, mina ei tea, kindlasti annab vastava kasti skeemid leida kuskilt netist, aga kas seal ka lõtku suurus kirjas on, jälle kahtlen. Samas pole ka mingi kunst seda kasti peale ja jälle maha võtta. Ära ei tapa, konti ei murra, seega jõudu katsetamisel.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5

Siin on selle sisu välja toodud, kuid juba 6 kettaga, intermediate clutsh

[Pilt: Manual-VW_AG4_095_096_097_098.jpg]
Vasta
#6

https://at-manuals.com/wp-content/upload...97_098.jpg
Vasta
#7

Posti mõte on selles, et ma võin 10 A4 lehte siin täis tippida ja sa ei saa teada mitte midagi. Ketaste arv ja lülituskolbide läbimõõt on seotud mootori võimsusega. Kõige tähtsam on, et kõik siduripakid oleksid põlemata ketastega, st kollakat tooni friktsiooniga. Mansettide paigaldamine on teadus. Pärast paigaldamist kontrollitakse kõik pakid/kolvid suruõhuga. Konkreetsel kastil on mingi lisakeberniit selle trükitud juhtmega, ma pole kunagi viitsinud süveneda, kuna siis läksin hüdromuhvide peale juba üle. Kui leiad kaant maha võttes ühe katkise plastitüki ja mõtled, et panen terve plasti/seibi, ongi ok, siis oled valel teel. Loomulikult on tore kui keegi üritab nii kapriisset asja omal käel remontida, aga....
Mäletamist mööda küsisin sarnaseid küsimusi 92. aastal ühe tollase tõusva tähe käest, vastus oli - võib õnnestuda.

PS juhthüdraulika ravimisest ma ei hakka parem kirjutama, mõttetu
edit - võin küll, võta juppideks, pese puhtaks ja koosta
aga sellest pole kasu kui esimest korda teed

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Nagu ma ennist mainisin, siis ketaste arv ei ole tähtis. Tähtis on paki enese paksus kokkusurutuna või siis vabas asendis olevana, viimasel juhul saab mõõta paki loksu. Kui see on liiga suur, hakkab käik libisema, vice versa toimuvad muud pahad asjad ja üsna kiirete minutite jooksul on terve kasti sisu kettapuru täis. Kui palju sellel konkreetsel kastil see loks olema peab, ma tõesti ei tea. Eks guugelda või proovi niisama, enivei on need kastid ka piisavalt odavad, et kui väga peppu läheb, saab alati uue. Loks jäta kindlasti, ükskõik milline siis kui infi ei leia.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9

(15-01-2020, 02:27 AM)viplala Kirjutas:  Nagu ma ennist mainisin, siis ketaste arv ei ole tähtis. Tähtis on paki enese paksus kokkusurutuna või siis vabas asendis olevana, viimasel juhul saab mõõta paki loksu. Kui see on liiga suur, hakkab käik libisema, vice versa toimuvad muud pahad asjad ja üsna kiirete minutite jooksul on terve kasti sisu kettapuru täis. Kui palju sellel konkreetsel kastil see loks olema peab, ma tõesti ei tea. Eks guugelda või proovi niisama, enivei on need kastid ka piisavalt odavad, et kui väga peppu läheb, saab alati uue. Loks jäta kindlasti, ükskõik milline siis kui infi ei leia.

Paki lõtk oleks hea kümnendik iga liugpinna kohta. Libisema hakkab siis kui hüdraulika peppus või lõtk liiga suur ja kolb tööpiirkonnast välja pääseb. Ketaste arv käib mootori ja auto järgi, võimsamal/raskemal on rohkem. Pudru likvideerimine ja uus filter on elementaarne. Tegelikult on ka sellele kastile ette nähtud iga remondiga uus hüdrosidur. Ma ei otsi tööd ega ürita sulle (tõnnile) teenust müüa.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

Tõi ka mulle kunagi sõber kasti laua peale ja ütles ,et sa tavalisi kaste küll remontinud asi see automaat nüüd järgi vaadata pole.Vaatamata minu igasugu vastuargumentidele kasti ära ei viidud kuna automaadi spetsialist pidi väga kallis olema.Käis see kast korra lahti,käis teise,mingeid juppe ka toodi aga normaalselt sõitma ei hakanud.Viidi siis ikka päris asjapulga juurde ja seal ka taheti ikka säästuremonti saada,no lõpuks see saan ikka kuidagi sai maha müüdud.
Koonerdamine ei ole kokkuhoid,lõpmatuseni ei saa asja ilma rahata ikka sõidukorras hoida.
Mul vedeles kunagi katkise korpusega  besiin VW automaadi kast ,prooviti seda ka Audi diisli omaga paaritada,visuaalselt oli see osa kus käigud sees ühesugune aga lõppes ikka teise kasti ostmisega.
Vasta
#11

Samas remonditi 90-ndate alguses ja osalt vist nüüdki neid kaste teatud tegelaste poolt nii, et võeti autolt maha tulnud ja pesemata kastil esimene kaas lahti, vahetati tihendid või kettad ja kokku tagasi. Mingil protsendil kindlasti toimis, sest muidu poleks nii ju tehtud...

Do'nt panic
Vasta
#12

Kõige tähtsam selliste asjade puhul on saada selgeks ikkagi esmaselt asja tööpõhimõte. Lisaks siis miskine tehase manuaal, kus vajalikud parameetrid kirjas.
Lõppu veel see maja ehitamise ütlus, et esimene tee võõrale, teine tuttavale ja kolmas omale.
Olen minagi näinud neid automaadi remondi ponnistusi kõrvalt, et mis seal siis ära ei ole. Tööle normaalselt või jätkusuutlikult ei ole neist ühtegi saadud. Ja lõpuks lammutusest teine toodud.
Seega, et automaadi remont kallis on, ei saa öelda. Teadmised, kogemused maksavad ja nii ongi.
Vasta
#13

Mina olen sellist tihendit kasti kaanele teinud korgist. Alles hiljuti nägin kuskil müügil lehena ( rullis) Tööriistamarket?
https://www.tooriistamarket.ee/et/tihend...50x33cm1tk
Vasta
#14

(15-01-2020, 20:59 PM)pontu6 Kirjutas:   olen sellist tihendit kasti kaanele teinud korgist.

Pärlid tulevad  Sad
Esimeses postis küsitud tinendi paksus peab olema kümnendikmillimeetri täpsusega. Lisaks käivad sealt läbi õlikanalid, kus surve võib olla 20 bari? näiteks. 
Originaali saab autoesindusest, hea vuhvli Taketist. Head pusimist!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

(15-01-2020, 22:15 PM)Marko Kirjutas:  Pärlid tulevad  Sad

Võib-olla tõesti. 
Korgist tihendeid olen teinud pöhja-; külje-; ja mis veel "kaanele" Küll aga mitte kastis sees olevatele. Kui küsimus oli selles, siis küll.
Vasta
#16

Tänud vastajatele, püüan tihendi leida ja asja kokku panna.
kuna siiamaani olen seda eluprojekti umbes 3 aastat veeretanud siis ärge lähiajal tulemusi oodake.
Vasta
#17

Et mott ikka korralikult maas oleks, siis lugu elust enesest, jätan margi targu mainimata kuna show toimus tollases margiesinduses 90-nendatel : 
Sile ja sportlik pill toodi remonti kasti veaga. Kast anti butiigi kõige suuremate munadega mehele lahata. Telliti peotäis uusi pulki. Aga mitte seda hüdromuhvi, või mis ta täpne nimi on, kui meister muhvi hinna ütles, siis hääl värises ja kunde tahtis kohe istuda. No seda siis ei vahetatud. Käisin testraidil kaasas peale remonti kui esimene sõit tehti, olukorda reisija vinklist hindamas. Kõik funkkas, perfecto. Enam ei mäleta mis kunde selle pulli eest maksis, aga ma polnud siis veel kuulnudki, et nii suured numbrid olemas on. Nädala pärast oli auto täpilt remondi eelses seisus tagasi, võtmed visati lauale ja kõik kes seda kasti kuskilt otsast näppisid lubati maha lasta. Mis edasi sai, kahjuks või õnneks ei tea.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#18

(16-01-2020, 01:03 AM)spitfire Kirjutas:  ... show toimus tollases margiesinduses 90-nendatel ...
Kas tegu oli maffiameeste rohelise (vist oli) masinaga ja esindus oli kahe margi oma korraga.
Vasta
#19

Volvo hüdrotrafo, see on korrektne nimetus, maksis tolajal 46 000 krooni.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Ma ei tahaks hasarti rikkuda, aga kas kepikasti peale aretamine ei oleks mõistlikum viis oma aega sisustada? Vähemalt oleks lootus, et peale kogu keberniiti hakkab auto siiski sõitma... Kui südametunnistus ei luba seda saksa akvaariumit veel hiinamaale ümbersulatamiseks saata.

Kui keegi soovib töölooma: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php...rhash=0379
Tarbeautosid enam majapidamisse ei mahu, aga hobiautot võib vahetuseks pakkuda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne