MTZ 82 kolbpump metsakäru jaoks
#1

Tere,

Plaan on vahetada olemasolev pump kolbpumba vastu, kuna kärule sai järgi palmse 5.85 tõstuk. Palmse koduleht näitab, et pumba tootlikkus peaks olema-
Soovitatav pumba tootlikus fikseeritud/LS, l/min 50-90/100-130

Olen kuulnud, et on pandud kolbpump originaal pumba asemele flantsiga. 

Ehk on keegi selle tee läbi käinud ja saab aidata? Samuti huvitaks, et kui traktor töötab nt. 2000 pööretel, siis mis pöörded teeb pump? Nii oskaks paremini pumpa valida
Samuti, et mis pöörded on külgväljavõttes? Seal pidavat pöördeid rohkem olema.
Vasta
#2

Pumba ülekandearv oleneb kasutatavatest hammasratastest.
Mootoriga veetavat hammasratast on 3 varianti 50-1601024 on 21 hammast, 70-1601026 on 18 hammast ja 85-1601026 mille hammaste arvu ma oma märkmikust ei leiagi, kuid justkui meenub 23 hammast.
Pumba ajami hammasrattaid on 50-4604032-A millel 24 hammast ja 85-4604011 millel on 21 hammast.
Kuna vahehammasratast on 3 varianti 24, 25 ja 27 hammast ning õlipaagile saab panna vahelehe on võimalik kõiki neid variante kasutada ning keegi ei suuda pealevaadates ütelda mis seal on siis peaks pöördeid lugema.
Minu traktoritel oli kõigil 64cc kolbpumbad ja vaheflantsid tegin ka ise.
Pumpa ei saanud ka iga tootja oma panna sest käigupoolitaja võll jääb korpusele ette kui paksu korpusega pump on.
Töökiiruselt olid nad parajad 1100-1200 pöördega laadida aga mootori suurtel pööretel oli tunda, et õli ei mahu läbi jagaja hästi jooksma ja teel sõites pidi välja lülitama.
Külgmise väljavõtte ülekanne on aeglasem 3,01 ja kiirem 2,64 ja seda väntvõllist kiiremaks mina küll ei tea kuidas saada.
Vasta
#3

Kas käru on mehh. veoga?

Kui ei, siis mina paneks kraad suurema pumba 1000 pöördele lülitatud JSV külge. Kui tundub, et ikkagi jääb lahjaks, siis 540 läbi 1:3 kordisti.

Originaalpumba asendamine suuremaga on PITA igal juhul.

Aga selle tee kirjeldas eelkirjutaja väga kenasti ära.
Vasta
#4

(16-01-2020, 13:35 PM)2715 Kirjutas:  Pumba ülekandearv oleneb kasutatavatest hammasratastest.
Mootoriga veetavat hammasratast on 3 varianti 50-1601024 on 21 hammast, 70-1601026 on 18 hammast ja 85-1601026 mille hammaste arvu ma oma märkmikust ei leiagi, kuid justkui meenub 23 hammast.
Pumba ajami hammasrattaid on 50-4604032-A millel 24 hammast ja 85-4604011 millel on 21 hammast.
Kuna vahehammasratast on 3 varianti 24, 25 ja 27 hammast ning õlipaagile saab panna vahelehe on võimalik kõiki neid variante kasutada ning keegi ei suuda pealevaadates ütelda mis seal on siis peaks pöördeid lugema.
Minu traktoritel oli kõigil 64cc kolbpumbad ja vaheflantsid tegin ka ise.
Pumpa ei saanud ka iga tootja oma panna sest käigupoolitaja võll jääb korpusele ette kui paksu korpusega pump on.
Töökiiruselt olid nad parajad 1100-1200 pöördega laadida aga mootori suurtel pööretel oli tunda, et õli ei mahu läbi jagaja hästi jooksma ja teel sõites pidi välja lülitama.
Külgmise väljavõtte ülekanne on aeglasem 3,01 ja kiirem 2,64 ja seda väntvõllist kiiremaks mina küll ei tea kuidas saada.


Kas oleks pildimaterjali või ehk mäletad, mis pumba peale panid? Tundub, et 
64cc pump piisav. Mis tõstukit kasutasid?

Kasutan vedavat käru, et JVV ei saa pumpa panna.
Vasta
#5

Mul on pakkuda selline pump, tootlikus 61 L. Kui on huvi kirjuta PS või ottmikko@gmail.com


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#6

See ei mahu küll ühegi nipiga sinna ära kuhu ta Belarusil käib.
Homme katsun meeles pidada ja vaadata varudest mis firma omasid vanasti kasutasime.
Paar tükki uusi peaks olema tagavaraks soetatud, kuid vaja ei läinudki.
Tõstukid olid 2tk Weimer 8000 ja Nokka mingisugune mille mudelit peast ei ütle aga sama pikk oli.
Pidi ka Palmse tõstuk saama aga enne lõppes metsatöö isu ära ja see aparaat sai uue traktoriga edasi antud.
Kõrvalt vaadata, siis hea ka sest pidevalt on probleemid.
Hüdraulika ei toimi sujuvalt, haaratsi pidur on nõnda lahendatud, et haaratsi riputi murrab selle maha kui käru peale kokku pakkida, 3 korda aastas lähevad pudelitihendid ja haarats on pehmest lehmavaiarauast tehtud ja igatpidi kõver ning pragusid keevitatud, noolepikenduse libisklotsid ei püsi kinni ja silindrite mansetid ka on sellised, mida igaltpoolt osta ei saa.
Vasta
#7

Käisin vaatasin ja pumbad on Sunfabi omad ning tootlikkus on 63,6cc.
Neid sai kasutatud sest neile lubati rohkem pöördeid kui teistele.
Pisut peab ka käigupoolitaja võlli kaelas olevat rõngast töötlema et pumpa oleks võimalik kohale asetada.

Teemasse mittepuutuvalt peab tõdema, et krooniajal liikus metsanduses raha rohkem sest polnud probleemi osta kahte pumpa korraga mis maksid 12 000 kr tükk
ja traktoritele varuks vahekast, käigukast ja esisild ning palju muid juppe ilma võlgu võtmata.
Vasta
#8

Populaarteadusliku ääremärkusena mainiks, et neid pumpasid toodi vanasti kardaaniga kabiini taha välja.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#9

Tere,

On endalgi plaanis paigaldada Sunfabi 64 liitrine pump metsatraktorile. Vahetüki saab ka tehtud, aga küsimus on nuudi vahetükis. Kuidas see lahendada? Kuskil müügis pole sellist varianti näinud.
Vasta
#10

(25-01-2020, 12:45 PM)Janar240 Kirjutas:  Tere,

On endalgi plaanis paigaldada Sunfabi 64 liitrine pump metsatraktorile. Vahetüki saab ka tehtud, aga küsimus on nuudi vahetükis. Kuidas see lahendada? Kuskil müügis pole sellist varianti näinud.

mtz82-l peaks pump tegema kuskil 700p/min. Seega oleks mõistlik panna 84cc pump. Iseasi kas see mahub. Adaptereid ei ole näinud müügis.
Vasta
#11

Ma nii suurt pumpa ei julgeks panna sest see ajam laguneb aegajalt ka 64cc pumpa vedades.
Võllide ühendamisel on variant 1 võtta vanast pumbast nuutidega võlliots ja keevitada see uue pumba otsa sobiva nuutmuhviga kokku.
Variant 2 on see jupp nullist teha ning välisnuudid freesida ja sisenuudid lõigata ning ära karastada.
Korpuste ühendamise kohta niipalju, et selle pinnad peavad olema paralleelsed vähemalt 2 sajandiku täpsusega ja tsentreerimispinnad ka ei tohiks omavahel viskuda rohkem.
Ühesõnaga tuleb see detail üle treida ühekorraga mõlemast otsast et seda saavutada ning siseava töödelda ühekorraga läbi.
Muidu pole sellest pumbast rõõmu kauaks.
Vasta
#12

(26-01-2020, 11:57 AM)2715 Kirjutas:  Ma nii suurt pumpa ei julgeks panna sest see ajam laguneb aegajalt ka 64cc pumpa vedades.
Võllide ühendamisel on variant 1 võtta vanast pumbast nuutidega võlliots ja keevitada see uue pumba otsa sobiva nuutmuhviga kokku.
Variant 2 on see jupp nullist teha ning välisnuudid freesida ja sisenuudid lõigata ning ära karastada.
Korpuste ühendamise kohta niipalju, et selle pinnad peavad olema paralleelsed vähemalt 2 sajandiku täpsusega ja tsentreerimispinnad ka ei tohiks omavahel viskuda rohkem.
Ühesõnaga tuleb see detail üle treida ühekorraga mõlemast otsast et seda saavutada ning siseava töödelda ühekorraga läbi.
Muidu pole sellest pumbast rõõmu kauaks.


Jah, 64cc pump tundub mõistlik. Kas tead kedagi, kes vahejupi valmis teeks, et saaks 64cc pumba paigaldada originaal pumba asemele?
Vasta
#13

Kes teeb peale enda ei tea soovitada aga just hiljuti tegin ühe komplekti ja hinnaks 120 eur kui tuuakse vana hammasrataspump kust võlli nuudiosa saab võtta sest neid niipalju tehtud et kõik vanad pumbad on ära kasutatud.
Vasta
#14

(22-02-2020, 13:16 PM)2715 Kirjutas:  Kes teeb peale enda ei tea soovitada aga just hiljuti tegin ühe komplekti ja hinnaks 120 eur kui tuuakse vana hammasrataspump kust võlli nuudiosa saab võtta sest neid niipalju tehtud et kõik vanad pumbad on ära kasutatud.


Saada mulle postkasti kontakt, et saaks ühendust võtta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne