Iz Planeta kohta mõned küsimused
#1

Tekkisid 64.a Iz Planeta restaureerimistöödega seoses mõned küsimused.
1) Mootoritihendite erinevus Planeta mudelitel. Kas Planeta erinevate mudelite mootoritel on erinevad tihendid ja kui jah, siis millised? Leidsin sellised tihendid kuid ei ole kindel, kas need esimesele Planeta mudelile sobivad. https://www.osta.ee/iz-planeta-tihendid-130479693.html
2) Oleks vaja uut kolbi koos rõngastega sellele. Kas uustoodangu kolbe tasub usaldada?
3) Sai mõõdetud ka silindrit supleriga äärtest, tulemus 72,05 mm. Kuid kuna sellega nii täpselt mõõta ikkagi ei saa siis kas kellelgi leidub sellist spetsiaalselt silindri läbimõõdu mõõtmise riista?
Vasta
#2

(27-01-2020, 22:40 PM)izplaneta Kirjutas:  Tekkisid 64.a Iz Planeta restaureerimistöödega seoses mõned küsimused.
1) Mootoritihendite erinevus Planeta mudelitel. Kas Planeta erinevate mudelite mootoritel on erinevad tihendid ja kui jah, siis millised? Leidsin sellised tihendid kuid ei ole kindel, kas need esimesele Planeta mudelile sobivad. https://www.osta.ee/iz-planeta-tihendid-130479693.html
2) Oleks vaja uut kolbi koos rõngastega sellele. Kas uustoodangu kolbe tasub usaldada?
3) Sai mõõdetud ka silindrit supleriga äärtest, tulemus 72,5 kanti. Kuid kuna sellega nii täpselt mõõta ikkagi ei saa siis kas kellelgi leidub sellist spetsiaalselt silindri läbimõõdu mõõtmise riista?
Mõõtmise riist olemas,on olemas ka kolb.Homme mõõdan kolbi
Vasta
#3

Mõõtmise tööriistad:
https://apshop.eu/et/tools-measuring-ins...fervi.html

Mina olen kasutanud neid: https://www.tooriistamarket.ee/et/m%C3%B...pl127-1524
Fikseerinud nendega silindri seinte kaugused erinevates kõrgustes ja mikromeetriga saan näidu. nii teen mõõtmist ühest kohast vähemalt 3x, et oma mõõtmiste ebatäpsusi siluda.
Aga ega ma nende näitudega muud midagi ettevõta, kui san enam vähem info silindri kohta, et kui kulunud... kui puurimiseks läheb, siis kolb ja silinder kaasa ja spetsialisti juurde.

Tihendid tee ise, osta materjal vastavalt juhendis toodud paksusele. + lisaks vajad käigukasti ja kolvi/akende suhte kontrollimist ja vajadusel seadistamist.
Need ostetavad tihendid... no ei ole veel leidnud, mis ilusti istuks. Alati on vaja nendel midagi kohendada või sättida.
Hädavajalikud asjad on augurauad... s.h. ka nende ostetavate valmis tihendite kohendamisel, sest üldjuhul poldiavad vajavad mõni mm siia sinna sättimist.

Izhide ehitajajaid ikka on: http://foorum.motokuur.ee/viewforum.php?f=13
Või vaata FB-sse izhide kasutajad.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#4

Äkki oskab keegi korralikku remondi täit manuaali lisada kohe, kust saaks kõik remondiks vajalikud teadmised kätte. Kus näeb kolvirõnga pilu vahed + silindi mõõdud jne jne Smile 
Internetist leian ainult üksikuid pilte
Vasta
#5

(29-01-2020, 11:05 AM)oliveer Kirjutas:  Äkki oskab keegi korralikku remondi täit manuaali lisada kohe, kust saaks kõik remondiks vajalikud teadmised kätte. Kus näeb kolvirõnga pilu vahed + silindi mõõdud jne jne Smile 
Internetist leian ainult üksikuid pilte
http://www.kolumbus.fi/ic/sivut/ohjekirjat.htm
https://www.iz-article.ru/motoz_list_1.php?fbclid=IwAR2L_6REwtLAeA3BHsTvI2V6p0jwbsM605cy4YkCqk3foEQHZgtweMIxA0M
Vasta
#6

Kas keegi on ka kasutanud väntvõlli simmerite asemel mõnda lääne toodangut?
Vene toodangu kvalaiteet pole teab mis kõrgetasemeline (vb üldse hiina omad juba).
Vaatasin natuke SKF toodandus ringi siis midagi leidsin, aga laius oli poole väiksem. Kui siis 2tk selliseid panna? Kas peavad olema mingid konkreetset tüüpi ka, et kannataksid mootori tingimustes olla (plahvatused muud kõrged rõhud)?
Vasta
#7

mina pole vene omasid s.h. ka valmis komplekte kasutanud. Muide kus sul need plahvatused simmrelingide juures toimuvad? Nendele ta kindlasti vastu ei pea. Kõrged rõhud.. no kui rõhu edasine liikumise teekond on korras ja võlli pind sile, siis simmer peab mootoris toimuvatele vastu küll.
Peamiselt olen pannud (2T 3 käiguliste 125-stele ja voshod 175stele mootoritele nign ka jawa 638le) SKF toodangut ja HMSA10. Olen ka teiste kasutajate (TTO) TC kaelustihendeid kasutanud - peavad küll.
https://www.alas-kuul.ee/tihendid/simmer...erial=3390

Materjalidena kasutanud nii NBR kui ka VITON.
VITON materjal on 2x kallim, kuid peaks olema sobilikumad just väntvõlli põskede lähedale, kus kuumus suurem. Suure tõenäosusega sel üle 120 kraadi ei tohiks minna, kuid selle lähedale küll.
NBR-id on vastu pidanud 175-sel ilusti, s.h. 10 päeva 25-30 kraadise välistemperatuuriga maantee sõidul. Materjal oli küll muutunud geneka all "pruunikamaks" kuid välja polnud midagi lasknud... loodan, et ka sissepoole polnud õhuliikumist).
Kus vähekenegi temp mõistlik e. <100 kraadi, siis on väga OK NBR materjal, pole mõtet üle pingutada.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#8

Küsimus mootori värvimise kohta. Kus keegi värvinud on enda mootoreid? Sobivad nii Tallinna kui Tartu omad.
Vasta
#9

Olen kuulnud, et segati PF lakki hõbepulbriga ning sellega tehti nii triipe kui ka muid hõbevärvi töid.
Kui soovi on siis mul on mõlemat saada.
Üldjuhul kasutatakse näiteks pulbervärvi või mõnda 2 komponentset värvi kuna PF laki kuivamise ajal jõuavad ka kevadised kärpsed sinna kinni jääda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne