Filmivõtted enne Talverallit.
#1

Vene tehnikaga talverallitajatele välja pakkuda kütuseraha teenimise koht.  Filmiks sisuks on 1991. aastal tuli Kalev teist korda Nõukogude Liidu meistriks Jaak Salumetsa (peatreener 1985–1991) juhtimisel. Võtted toimuvad Tallinnas 15-19 veebruar. Tegijate palve on, et võimalusel varuda endale nõukaaegsed numbrid. tel. 58532066

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#2

Rahaliselt pakutakse 50 eurot päev + kütus, osad masinatest ainult seisavad. 15 ja 16 veebruar vajatakse 7-8 autot ja 17 veebruar 3-4 autot.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#3

(05-02-2020, 23:46 PM)heikson Kirjutas:  Rahaliselt pakutakse 50 eurot päev + kütus, osad masinatest ainult seisavad. 15 ja 16 veebruar vajatakse 7-8 autot ja 17 veebruar 3-4 autot.
Mis laadi asju otsitakse? Vene reg.nr on mul mustad olemas, valgeid pole
Vasta
#4

Otsivad sigulli, mosset, sapikat, tolleaegseid lääne autosid hetkel ei taheta. Valgeid ja punaseid autosid ka eriti ei taheta.
Ekstrana Otsivad valget sigulli, millest politseiauto kleepida. Kindlasti võib teada anda raskema tehnika omanik Smile
tegevus aastal 1991. Numbritest sobivad kõik kolm varianti - must, nõuka valge ja esimese otsa uued numbrid.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#5

Mul võib olla veneaegseid valgeid numbreid. Tõsise huvi korral võib väikese otsingu korraldada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

Ei hakka punast 06 valgeks värvima Smile
Vasta
#7

(07-02-2020, 01:42 AM)heikson Kirjutas:  Numbritest sobivad kõik kolm varianti - must, nõuka valge ja esimese otsa uued numbrid.

Ajaloolise autentsuse huvides tuleks siiski arvestada, et kui tegevus toimub 1991. aasta mais, siis EV numbreid veel kasutusel ei olnud. Esimesed tänaseni kasutusel olevad numbrimärgid väljastati 1991. aasta detsembris. 

Musta taustaga numbrimärke sel ajal tegelikult enam kasutusel ei olnud (va mootorrattad). 

Usaldusväärsele hobikaaslasele leian ka mina mõne komplekti valge taustaga NL numbreid.

Eesti Politsei loodi 01.03.1991 ning jõudumööda hakati "sidruneid" sini-valgeks värvima.

           
Vasta
#8

(07-02-2020, 17:47 PM)indreksirk Kirjutas:  
(07-02-2020, 01:42 AM)heikson Kirjutas:  Numbritest sobivad kõik kolm varianti - must, nõuka valge ja esimese otsa uued numbrid.

Ajaloolise autentsuse huvides tuleks siiski arvestada, et kui tegevus toimub 1991. aasta mais, siis EV numbreid veel kasutusel ei olnud. Esimesed tänaseni kasutusel olevad numbrimärgid väljastati 1991. aasta detsembris. 

Musta taustaga numbrimärke sel ajal tegelikult enam kasutusel ei olnud (va mootorrattad). 
1991 oli ka kindlasti veel ka mustade numbritega masinaid liikluses, nii et sobivad nii valged kui mustad ENSV numbrid:


Isiklikult mäletan lapsepõlvest juttu tähekombinatsioonist numbritel, et kui vene tähestikule ainuomaseid tähti kombinatsioonis ei olnud, siis võis veel vanu numbreid kasutada. Igaljuhul uuemate valgete vene numbritega võis veel kindlasti sõita kuni 1997/1998.
Vasta
#9

Vaatasin seda videot ja tõdesin jälle, et puud olid ikka "rohelisemad" siis Smile
Vasta
#10

Sõitsin veel aastal 1992 Ziguliga, mille musta taustaga reg. number oli EA ja kolmandaks täheks kirillitsa ,,p,,
(nagu polt).
Vasta
#11

(07-02-2020, 18:08 PM)mossepower Kirjutas:  
(07-02-2020, 17:47 PM)indreksirk Kirjutas:  
(07-02-2020, 01:42 AM)heikson Kirjutas:  Numbritest sobivad kõik kolm varianti - must, nõuka valge ja esimese otsa uued numbrid.

Ajaloolise autentsuse huvides tuleks siiski arvestada, et kui tegevus toimub 1991. aasta mais, siis EV numbreid veel kasutusel ei olnud. Esimesed tänaseni kasutusel olevad numbrimärgid väljastati 1991. aasta detsembris. 

Musta taustaga numbrimärke sel ajal tegelikult enam kasutusel ei olnud (va mootorrattad). 
1991 oli ka kindlasti veel ka mustade numbritega masinaid liikluses, nii et sobivad nii valged kui mustad ENSV numbrid:

Isiklikult mäletan lapsepõlvest juttu tähekombinatsioonist numbritel, et kui vene tähestikule ainuomaseid tähti kombinatsioonis ei olnud, siis võis veel vanu numbreid kasutada. Igaljuhul uuemate valgete vene numbritega võis veel kindlasti sõita kuni 1997/1998.
Äia mosse sai 1981 musta taustaga numbrid 16-64 EAг (G) ja need vahetati ?92-93 eesti TAG seeria vastu. Kogu selle aja oli kehtiv tüv ja masin sõidus. Nõukaaja valget numbrit sel masinal ei olnudki.


Vasta
#12

(07-02-2020, 18:08 PM)mossepower Kirjutas:  
(07-02-2020, 17:47 PM)indreksirk Kirjutas:  
(07-02-2020, 01:42 AM)heikson Kirjutas:  Numbritest sobivad kõik kolm varianti - must, nõuka valge ja esimese otsa uued numbrid.

Ajaloolise autentsuse huvides tuleks siiski arvestada, et kui tegevus toimub 1991. aasta mais, siis EV numbreid veel kasutusel ei olnud. Esimesed tänaseni kasutusel olevad numbrimärgid väljastati 1991. aasta detsembris. 

Musta taustaga numbrimärke sel ajal tegelikult enam kasutusel ei olnud (va mootorrattad). 
1991 oli ka kindlasti veel ka mustade numbritega masinaid liikluses, nii et sobivad nii valged kui mustad ENSV numbrid:


Isiklikult mäletan lapsepõlvest juttu tähekombinatsioonist numbritel, et kui vene tähestikule ainuomaseid tähti kombinatsioonis ei olnud, siis võis veel vanu numbreid kasutada. Igaljuhul uuemate valgete vene numbritega võis veel kindlasti sõita kuni 1997/1998.

Nõukogude aja mustad ja valged numbrid  EA seeriast (näit. must 12-34 EAC ja valge o 46 86 EA), mille seeriapõhiselt muutuvat kolmandat slaavi tähte sai tõlgendada ja lugeda ühtlasi kui ladina tähte, need numbrimärgid ja nende nõukaaegsed tehnilised passid kehtisid lausa kuni 1999. aastani.
Vasta
#13

1988 a. suvel anti minu  Minskile veel must nummer. Viljandis. Sõber Miilits laskis siis veel mundris ringi mööda väikset maja...
 Õrnalt nagu meenub, et järsku nägin samal ajal teistel juba valgeid. Või oli see siis autodel. See on meeles, et olin rahulolematu. Big Grin
T.
Vasta
#14

Numbrimärgi teema on küll eraldi, kuid filmivõtete tegemisel on sageli probleem sellega, et spetsiaalselt selleks valmistatud registreerimismärgid tegelikult ei sobi sellesse ajastusse. Legende liigub palju ning isiklike mälestuste põhjal meenutajad kipuvad ka teinekord eksima. Lätis on avaldatud isegi sellekohane põhjalik raamat. See on abiks mõistmaks NL ajal toimunud muutusi, kuna olime siis samas õigusruumis. 

1991. aasta langes väga suurte muutuste ajale, kus sündmused toimusid kiiremini, kui jõudsime neid tajuda. On siiski mõned kirjalikud faktid.
1. 01.01.1990 jõustus Eesti NSV keeleseadus, mille § 34 lubas registreerimismärkises kasutada vaid ladina tähti - selle sätte rakendusajaks oli oli 4 aastat ehk formaalne jõustumine 1994. Tegelikus elus võis loomulikult kirillitsas sümboleid näha ka hiljem, kuid need olid keelatud. Riik oli veel noor ja nõrk, kõige tõhusam viis kirillitsa vastu võitlemiseks oli tehnoülevaatus, millest keelatud sümbolitega enam läbi ei saanud. Veel 1997. aastal kutsus ARK ajakirjanduse kaudu inimesi üles neid numbrimärke vahetama. Kui keegi teeliikluses sõitis kehtiva ülevaatuseta, siis selle vastu muidugi ei saanud paragrahviga muul viisil, kui rahatrahvi välja kirjutades. 
2. 01.02.2001 jõustunud liiklusseadus kehtestas, et kõik enne 01.11.1993 välja antud registreerimisdokumendid kaotavad kehtivuse 01.07.2001. Sellega lõpetati ka kõigi NL ajal välja antud registreerimismärkide kehtivus Eestis. Enne seda oli omanikuvahetuse käigus toimunud registreerimismärkide vahetus ning Eestis Vabariigist väljasõitmine oli sisuliselt võimatu - eelkõige sissesõit välisriiki, kus ei tunnistatud kadunud riigi dokumente. 
3. alates 01.11.1991 kehtestati standard EV ST 597-91 ning numbrimärke tootev ettevõte AS Number asutati 19.11.1991. Seega viimast kuupäeva ei olnud võimalik füüsiliselt meile täna tuttava sümbolite asetusega numbrimärke väljastada. 
4. Teadaolevalt anti musta taustaga numbrimärke autodele välja kuni 1983. aastani ning mootorratastele kuni 1989. aastani. Valge taustaga numbrite standardid hakkasid küll kehtima juba aastaid varem, kuid keskkonnasäästlike ametkondadena jagati enne laod vanast varust tühjaks (erinevates piirkondades eri aegadel). Musta taustaga numbritel oli kaks nö põlvkonda - 1959 kuni 1970 algusega ЭC ning alates 1971 algusega EA. 

Minust targemad numbrimärkide ajaloo uurijad on oma teadmised laiale üldsusele ajakirja Vanad Veljed numbris 6 .

Tagasiside selle tänase teadmise eranditest on aga äärmiselt teretulnud. Soovitavalt koos mälestusi kinnitavate faktidega. Seniks soovitan 1991. aasta filmivõtetel mitte kasutada kaasaegse standardi numbrimärke - kui neid ka oli, siis üksikud. Musta taustaga märgid on asjakohased, kuid mitte valdavas määras ning eelkõige ikkagi EA sümbolitega.
Vasta
#15

Tänud täpsustuse eest ! Endiselt on oodatud autode pakkumised filmivõtetele.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#16

Valge 011 olemas aga ei saa ise osaleda
Vasta
#17

Äia mosse sai 1981 musta taustaga numbrid 16-64 EAг (G) ja need vahetati ?92-93 eesti TAG seeria vastu. Kogu selle aja oli kehtiv tüv ja masin sõidus. Nõukaaja valget numbrit sel masinal ei olnudki.


Sugulastel oli 1980. a. Žiguli, nr. tähed ЕАБ (must number siis). Uued numbrid sai see auto 1994. aasta suvel. Samuti oli kogu aja kasutusel ja nõukaaja valgeid numbreid ei saanudki. Tean ka üht GAZ-52, mis sai ostetud kas 1992. või 1993. aasta suvel. Ümbervormistamisel sai küll juba Eesti tehn. passi (riigi tähiseks küll veel mitte EST, vaid EW), aga numbrid jäid nõukaaegsed valged (stiilis 1234 EAH).

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne