Pobi karbuss
#1

Tere!!!

Karpa andis otsad, kuna tegemist polnud originaaliga ning erinevad allikad annavad väga erinevat infi, siis kas keegi teab, milline karbuss 52.a pobile läheb?
Vasta
#2

K-22G vist oli see originaal kui mälu ei peta, sobib väga hästi ka K-124 aga parim oleks K-126 (volga karpa), sellega võtab vähem kütust, kui ikka korralik eksemplaar on aga vajab vahetükki.
Vasta
#3

üks illustratiivne joonis pobeda karburaatori kohta:

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Sul paistab pilt olema iga asja jaoks, kust sa neid pungestad.
Kas see K-22G on õige? Asi selles, et K22 a-g on kõik võimalused, mida pakutakse. Siiani on kõige enam pakutud D-d
Vasta
#5

Üks tehaseinstruktsioon teadmata ajastust annab K-22a, sama annb ka 1951.aasta remondiraamat, mis mul hetkel töölaual.

Bogomolovi autokülg annab nii:
Carburettor: 1946-1948 K-22; since 1948 K-22A, downdraft

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Kontrollisin ka raamatust üle ja 1956a. oma näitab originaaliks K-22D
Vasta
#7

Karpa andis otsad - st mis sellega juhtus?

K 22 (nii Pobi modifikatsioon A, E jms; 51 modifikatsioon G jpt) on vanade autojuhtide järgi sedavõrd töökindel asi, et seal lihtsalt ei ole midagi olulist ja parandamatut katki minna. Inff pärineb mehelt, kes on omal ajal (1960-70tel) autojuhina töötades mitu head 51e otsast lõpuni läbi sõitnud.

Peamine, mis K22-s lagunes ja vajas aeg-ajalt vahetamist/putitamist, oli ujukikambri nõelklapp, aga see on üsna kergelt vahetatav ning kõik uuemad GAZid (ja ka palju muud Vene autod vast) kasutavad sama klappi. Nii et seda klappi peaks liikuma veel siin ja seal (kasvõi Volga poes).
Muus karbussis piirdub asi reeglina puhastamisega/reguleerimisega, sest mis bensiini läbi laseb, see ikka sodistub.


K 22 G (slaavi täht) on hetkel selle karbussi enamlevinud versioon ja see on mõeldud GAZ 51 jaoks. Pobi variandiga (A, E jt) võrreldes on seal mõnede düüside läbimõõdud erinevad, kuid seda saab ka ilma düüse vahetamata probleemideta Pobi peale panna. Peadüüs on Pobi/51 karbussil (22-l) ju nagunii reguleeritav; normaalaolukorras tuleb nõel ligikaudu poolteist pööret välja keerata.

Nii et - kas ei ole mõistlik vaadata, mis karpas katki läinud/ära ummistunud?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Ise Kirjutas:Tere!!!

Karpa andis otsad, kuna tegemist polnud originaaliga ning erinevad allikad annavad väga erinevat infi, siis kas keegi teab, milline karbuss 52.a pobile läheb?

Mu eelmine jutt puudutas karbussi võimalikke vigu/asendusvariante, nüüd siis karbussitüüpidest endast (keda huvitab auto originaalina taastamine).

Pobidele on minu andmetel tehases pandud kolme eri K-22 mudelit:

1. Päris esimestele lihtsalt K-22 (ilma lisatäheta). Kasutati aastani 1948, mina ei tea ühtegi säilinud olevat. Kusagil esimese paari tuhande või vähemagi auto peal kasutati ja nii varast Pobi ei ole minu andmetel algsena säilinud.

2. 1948 kuni ca 1955 (teise põlvkonna lõpuni) oli K-22A. Üsna mitmeid on säilinud, kuigi tollal oli Pobi kapra väga kergelt kättesaadav ja paljudel autodel on see ka aastakümnetega vahetatud.
Üle saja tuhande Pobi valmistati selle karbussiga.

3. Alates 1955 (kolmas põlvkond) oli K-22E. St kuni 1958. aastani valmistati kaugelt üle saja tuhande sellise Pobi.

Kui 22 järel on A või E järel miski muu täht, on tegemist kas GAZ 51; GAZ 69 või GAZ 21 varaseimatele mudelitele tehases paigaldatud karburaatoritega. Või hiljem varuosadena müüdutega. Mis ei tähenda, et nad Pobile ei hakkaks ja neid Pobidele peale pandud ei oleks (st praktikas on massiliselt). Aga tehases neid Pobile peale ei krutitud.

Lagunemiskriitilisim detail - nõelklapp - (vt mu eelmine postitus) on neil kõigil sama. Paljud muud detailid kahh.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Kuhu läheb K22I (slaavi i siis).

Dad.
Vasta
#10

dad Kirjutas:Kuhu läheb K22I (slaavi i siis).

1. seeria ehk varased 21-d. K-124 tuli hiljem. Seda tehases. Loomulikult \"istutati\" neid poest/laost saadud varuosadena nii Pobide kui ka \"gazikute\" (69) peale.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

kuna teema aktuaalne - kasutan ära: Ega kellelgi seda K-22A karbussi kuskil riiulil vedele ?
Vasta
#12

Valdo, ma ei saa aru kuidas saab 51 e metall nõel ära kuluda/oksüdeeruda kui ta pidevalt kasutuses on olnud. Ise olen võtnud täiesti mädanenud karbusse ka lahti ja nõelklapid kõikidel ideaalsed. Teoreetiliselt peaks ju kiirenduspump jms asjad palju varem ära kuluma, aga eks ole palju selliseid asju elus mis jäävad mõistmatuteks.
Vasta
#13

Ujukikamri nõelklapp on pidevas liikumises ja see mis liigub see kulub.Te räägite erinevatest nõeltest!
Olemas k124ja k126 ,kui vaja. Samas olen huvitatud K22B ja K22b st,või nende jäänustest.
VAHETAN K22 karpa K23 vastu(või ostan k23).

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#14

Minul on riiulil K-22N, K-22R, K-22I ja K-22P. (Tähed tõlgitud eesti keelde.) Nende töökorda ei tea, sain lihtsalt ühe pobiga kaasa, ise neid kasutanud ei ole ega tõenäoliselt kavatse. Smile
Vasta
#15

Molotov51 Kirjutas:Valdo, ma ei saa aru kuidas saab 51 e metall nõel ära kuluda/oksüdeeruda kui ta pidevalt kasutuses on olnud. Ise olen võtnud täiesti mädanenud karbusse ka lahti ja nõelklapid kõikidel ideaalsed.

Minu teave pärineb elukutselistelt autojuhtidelt, kes elus mitmeid Pobisid/51sid tuttuuest utiilini läbi ajanud (1950-70tel). Ja nende juttu kuluvate osade, remondi- ja asendusvajaduse jms osas ma üldiselt usun.

Ju siis Su kätte on sattunud miskid töökorras, kuid muul põhjusel seisma jäänud isendid, mida vaid aeg mädadanud, mitte kulumine. Aga... neid klappe saab imekergesti ka asendada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

Minul vahetuseks K-22G, milles miski loksub sees ja K-22D, millele see D hiljem sisse löödud?(Loomulikult vene tähed)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne