Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 3)

Ma siin kastan isegi uusi asju vanaõli sisse, et neid konserveerida. Pole midagi hullemaks läinud. See on igal juhul parem, kui lasta niisama aja jooksul rooste minna ja siis pärast kiruda ja järada küll terasharja ja liivapritsiga.
Oli kuulda küll, et vanaõli segati pigiga ja tehti auto põhjasid. Lisati veel mida oli ja keegi ei kirunud.
T.

Minu arust parim asi poltide-mutrite kinniroostetamise vastu on puusuusatõrv. Siiamaani olen kõik ühendused lahti saanud ilma polte katki keeramata.
Aga seda on vist tänapäeval raske leida.

(13-08-2020, 22:36 PM)Praktik Kirjutas:  Minu arust parim asi poltide-mutrite kinniroostetamise vastu on puusuusatõrv. Siiamaani olen kõik ühendused lahti saanud ilma polte katki keeramata.
Aga seda on vist tänapäeval raske leida.
Tegelikult ei ole, aerosoolina mitmes sarjas olemas. Mul vist Motipi oma kogu aeg käeulatuses. Ei oska tahvliga linki panna, aga 'tar spray' fraasi peaks otsima.

Aerosooltõrv lihtsalt

(13-08-2020, 22:35 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  ...
Oli kuulda küll, et vanaõli segati pigiga ja tehti auto põhjasid. Lisati veel mida oli ja keegi ei kirunud.

Ega vanaõli mingi enneolematu hääduse pärast pruugitud - ikka seepärast, et paremat polnud saada. Ning kehval ajal on konn ka kalaWink

Krowni suurim pluss on täisteenus - tuled autoga kohale, tehakse (tegelikult päris viisakalt) töö ära ja saad kokkulepitud ajal küll intensiivselt lõhnava ja veidi tilkuva auto kätte. Ei ole teemat sellega, et mingi kiire rehvivahetus tuli vahele või ronis võõba samast ainest tilkuvate tunkedega autosalongi sooja. Nagu on olnud lugeda soodsamate pakkujate kohtaWink

Vaadates oma tutvusringkonda, siis ei ole ei kodukeemikud ega teenusepakkujad veel suutnud kokku keeta ainet, mis meie teedele "libeduse tõrjeks" puistatava keemia ja pideva pasarahe koostöös maha ei kuluks. Aga kui perioodiliselt teha, siis tundub ka Krown täitsa toimima. Tõsi, nad on alles teistkümmend aastat turul olnud - vara veel järeldusi teha Big Grin

https://ecooil.ee/tooted/mannitorv/

Kleepige see otsingusse:
Пушечное сало

(13-08-2020, 22:35 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Ma siin kastan isegi uusi asju vanaõli sisse, et neid konserveerida. Pole midagi hullemaks läinud. See on igal juhul parem, kui lasta niisama aja jooksul rooste minna ja siis pärast kiruda ja järada küll terasharja ja liivapritsiga.
Oli kuulda küll, et vanaõli segati pigiga ja tehti auto põhjasid. Lisati veel mida oli ja keegi ei kirunud.
T.
 No täpselt, kui töötanud õli nii ohtlik oleks siis seismajäänud tehnika puhul loodaks et keegi lasi vähemalt õlid välja igalt poolt Big Grin
Eriti "õnnelik" oleks kui avastaks et kütusepumbad ja hüdrosüsteemid on vedelikest konserveerimiseks vabastatud.
 Värske õli, rääkimata õigetest korrosiooni vastastest ainetest on loomulikult parem muidugi.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

(13-08-2020, 22:35 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Oli kuulda küll, et vanaõli segati pigiga ja tehti auto põhjasid. Lisati veel mida oli ja keegi ei kirunud.
T.
nt pranglil ka täna segatakse sama kompott kokku ja võõbatakse sealset raudteed millega traale tokki tõmmatakse ja ilmselt võõbatakse ka helge veealust osa.

(13-08-2020, 22:36 PM)Praktik Kirjutas:  Minu arust parim asi poltide-mutrite kinniroostetamise vastu on puusuusatõrv. Siiamaani olen kõik ühendused lahti saanud ilma polte katki keeramata.
nii oli ja on ja isegi kasutanud.

(14-08-2020, 09:50 AM)Janka Kirjutas:  Kleepige see otsingusse:
Пушечное сало
jah,aga kas meil ka saada on?

(14-08-2020, 11:17 AM)muska71 Kirjutas:   kas meil ka

https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/olid-tehnilised-vedelikud-maarded-maardeained-muud-maarded/mastiks-suurtukimaare-kahurimaare-11kg

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55661

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Lisan ka oma roostes kogemused.

Korrosioonitõrjeks oleks vaja kõigepealt roostes kohad puhastada mehhaaniliselt. Traathari-ketas-kruvikeeraja jne. Eemaldada lahtine värv ja rooste.
Seejärel töödelda mõne tõrjevahendiga n. erinevad nn. roostemuundurid. Levinuim ilmselt igast ehituspoest leitav Antirust, mis on saadaval ka 5L kanistris ~20 Euroga.
Kõigil nendel, mida olen kohanud, on toimeaineks fosforhape. Kes soovib ise segada, leiab Tööriistamarketist ka 85% fosforhapet.
Ise olen Antirusti kasutanud ka kere sisepindade ettevalmistuseks. Väiksemateks välitöödeks sobib ka selline:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ma...aeros-368g

Kui tõrje tehtud, siis võib kaitse peale panna.
Kere sisepindade jaoks on vahad pea igas poes olemas (Inner body wax), minu mälu järgi saadaval nii aerosooli kui ka püstoli külge käiva pudelina.
Välispindade jaoks kasutab igaüks seda, mis juba siin eelpool arutatud.
Ise valin vastavalt vajadusele, kas spray või püstoliga peale kantava bituumeni või midagi muud sobivat.
Olen katnud mõningaid detaile ka tavalise kasutamata mootoriõliga (põhjasid ikka leidub). Positiivne on see, et õli on vedel, poeb igale poole vahele ja jätab õhukese vetthülgava kihi. Mõne nädalaga kuivab piisavalt ära ja ei näe enam välja nagu kuskilt õli lekiks. Kruusateel sõitmine mõjub ainult positiivselt. Kui sel ajal vihmaga palju sõita, siis muidugi peseb maha. Enne ülevaatust ei maksaks sedasorti kaitset ilmselgelt kasutada.

Nagu eelpool mainitud, keedeti ka minu lapsepõlves korrosioonikaitset vanast õlist ja pigist. Komponendid aeti ämbrisse ja tellistele asetatud ämbrit soendati leeklambiga aegajalt segades, kuni saavutati piisav konsistents. Seejärel pintseldati kuumalt auto põhjale, mis oli kallutuspukkidega kenasti selleks ajaks külili keeratud.
Kui keegi soovib korrosioonitõrjeks kasutada /litooli/ EDIT: solidooli ehk rahvakeeli tavotti, siis küsige. Mul paar ämbrit vedeleb.
Minujaoks kõige keerulisem on olnud pikkade kere siseosade tõrjumine ja kaitsmine. Näiteks auto põhja karbid. Karbi ots võib olla lahti aga katsu sa mingi soust sinna meetri jagu sisse saada. Vedelat tõrjevahendit veel kuidagi saab tavalise suruõhu püssiga (mitte kivikaitse püssiga) aga viskoossemat vaha krt. ei õnnestu. Üritasin kivikaitse püssi modifitseerida kahe üksteise sees oleva meetrise voolikuga aga ka see ei tahtnud hästi funktsioneerida, ei imenud piisavalt vaha peale.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.

ksf! marko tagasihoidliku inimesena muidugi endale reklaami ei tee.
ma vihjan siis ise kehvema silmanägemisega foorumlastele, et
tasuks lugeda tema postituste all olevat signatuuri.

Rahvakeeles “tavott” on solidool, mis on kaltsiumseebiga tihkestatud mineraalõli kasutamiseks temperatuurini 60, mõnedel andmetel 70 kraadi. Litol24 on liitiumseebiga tihkestatud mineraalõli, kasutamistemperatuur kuni 120 kraadi. Üleüldse määris ka justkui paremini ja oli stabiilsem ja üldse klass kõrgem. Ämbriga “kolhoosis” enam ei jagatud, nagu solidooli/tavotti.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.

(14-08-2020, 12:38 PM)isandpauk Kirjutas:  ...
Nagu eelpool mainitud, keedeti ka minu lapsepõlves korrosioonikaitset vanast õlist ja pigist. Komponendid aeti ämbrisse ja tellistele asetatud ämbrit soendati leeklambiga aegajalt segades, kuni saavutati piisav konsistents. Seejärel pintseldati kuumalt auto põhjale, mis oli kallutuspukkidega kenasti selleks ajaks külili keeratud.
...
90.-te alul keetsid töökoja kuliibin-tatikad käepärastest vahenditest möga, mis väidetavalt kaitses ja kestis. Selleks otstarbeks oli metallist sputnikut meenutav mahuti, mida altpoolt kuumutas leeklamp ja vunki andis kompressor. Väljundiks oli pihustiga voolikujupp, millega segu mugavalt peale mögastati, muist läks pihta kah.
Täpset retsepti ei teadnud keegi, doseeriti vastavalt olemasolevale toorainele. Põhikomponendiks pigi, tavott ja mootoriõli või diisel. Anumasse minevat survet reguleeriti p---etunde järele. Mingil kenal reede õhtul olid meistritel, kundedel ja "sputnikul" vunk üleval, tähelepanu hajunud ja juhtus see mis pidi. Osa segust oli garaaži seinal ja ustel, osa lähedalseisjate nägudel ja enamus seina veeres seisnud autodel mis tõrjet ei vajanud. "sputnik" leiti üles tänu külge jäänud voolikule...


Vana mootoriõli segati kuumalt kokku ka plastiliiniga, mis kuivades jäi selline ilus tahke kate. Kuna üksvahe lapsepõlves kadusid plastiliinijäägid päevapealt kuhugi siis anti selgust et miks ja kuhu.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

Sooviks sõidukitesse osta 6kg tulekustuteid. 
Kas kellelgi on kogemusi, kas odavad 25-30 eurosed (nt Automaailmas) kustutid on ka kehvemad kui Tamrexi 50-55 eurone?

Ei ole, tulevad kõik samast kohast, peale kleebitakse erinev nimi...

(14-08-2020, 17:30 PM)Wiki432 Kirjutas:  Rahvakeeles “tavott” on solidool, mis on kaltsiumseebiga tihkestatud mineraalõli kasutamiseks temperatuurini 60, mõnedel andmetel 70 kraadi. Litol24 on liitiumseebiga tihkestatud mineraalõli, kasutamistemperatuur kuni 120 kraadi. Üleüldse määris ka justkui paremini ja oli stabiilsem ja üldse klass kõrgem. Ämbriga “kolhoosis” enam ei jagatud, nagu solidooli/tavotti.

Need tavotid-litoolid on minuteada hügroskoopsed ja erilist kaitset rooste vastu ei paku seetõttu. Kes viitsib, see otsib põhjalikumalt. Uute väntvõllide ja muu taolise täppiskraami konserveerimiseks oli igal juhul erimögin tol ajal. Marki ei tea.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne