KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 3)

(30-11-2020, 22:10 PM)pen.skar Kirjutas:  Oma mure.   Lapsed tõid Soomest vana kollase masina, peal Perkins diisel. Üsna halb käivituma. Ainukese istme taga  paar 5mm voolikuotsa. Teine ots kollektorisse enne turbot. Ilmselt kergkäivituseks paak toas olnud. Mis ainet käivitamisel ette nähtud kasutada? Atsetoonipudel selja taha põrandale ja voolikuots sisse- liig ketserlik mõte?
Ikka eeter ehk stardiabi. See ju selleks loodud ja müügil igas tanklas
Vasta

kuidas sa sealt pudelist doseerid? tavaline piduripuhastusvahend aitab diisli käima kenasti.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta

(30-11-2020, 22:41 PM)isandpauk Kirjutas:  kuidas sa sealt pudelist doseerid? tavaline piduripuhastusvahend aitab diisli käima kenasti.
+1 brake cleanerile! Oli hea abivahend diisel oomega käivitamiseks -20 kraadiga. Sai isegi õhuvõttu spets tagasilöögi klapp paigaldatud, et eelpool manitet keemiat sisselaskesse manustada. No tol ajal polnud rahalist resurssi uue aku ja starteri jaoks Big Grin

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(30-11-2020, 22:10 PM)pen.skar Kirjutas:  Oma mure.   Lapsed tõid Soomest vana kollase masina, peal Perkins diisel. Üsna halb käivituma. Ainukese istme taga  paar 5mm voolikuotsa. Teine ots kollektorisse enne turbot. Ilmselt kergkäivituseks paak toas olnud. Mis ainet käivitamisel ette nähtud kasutada? Atsetoonipudel selja taha põrandale ja voolikuots sisse- liig ketserlik mõte?
Plokisoendus mõistlikum. Mul ka üks vana perkins ja läheb kohe käima ainult +20 temperatuuril, muidu ikka ketrad või brake cleaner, aga kui on plokisoe järgi siis poolest pöördest.
Perkins cold start juhend ütles vist nii, gaas maha ja ketrad kuni 30s, paus ja kordad uuesti, paus ja siis gaas peale.
Vasta

(30-11-2020, 22:10 PM)pen.skar Kirjutas:  ...
Lapsed tõid Soomest vana kollase masina, peal Perkins diisel.
...

Kas on võimalik saada täpsemalt teada, milline Perkinsi paljudest padadest seal täpselt on? Kui turboga, siis on ilmselt ka küünlad. Koos toimvatega pole kergsüttivad  gaasid/vedelikud hea mõte.

Aga kui küünlaid kas ei ole või on need maha põlenud, siis mõnda aega saab narkoga elu sisse küll.
BC on odav, käivitusgaas vähe tõhusam. Valik on SinuWink

Mu McC 343 peal on ka Perkinsi "ühespiraaline" (mis muidugi ei toimi). 5-7 sekundit käivtusgaasi õhupuhastisse, ja tekib  sisepõlemine kolvi peal.
Vasta

Plokisoojendus on tõesti olemas- u 10m kaablit varnas ja pistik otsas. Õhupuhasti ise on teiselpool mootorit ja kakspool meetrit kõrgel. Sinna ei pääse cleaneriga nii kergelt manu. Mingi pumpamise-pihusti süsteem on kollektori küljes küll. Inglased on kõik sildid tehniliseks soomekeelseks teinud, neist mul pole abi roolimiselgi.
Vasta

oleks minu pill siis unustaksin igasugu spreid ja käivitusabid.diisel tahab sooja ja sea tuleb talle ka pakkuda.sisselaskesse föönist kuuma ei saa kuskilt lasta?aitab ka kui sisselaset fööniga kuumutada.
sai kunagi hatz diisel ostetud ja enne ostu ju vaja käima panna,ilm nulliligidal ja sai kõike proovitud alustades spreidest lõpetades leeklambist kuumaga.ellu äratas paja siiski leeklambist saadud soe.ka hakkuri mootor nigel käivituja,föönist kuuma sisselaskesse ja töötab,pole kunagi diislitel spreisi kasutanud.kunagi oli bensukas skoda120,see külmaga ka ei läinud ja isegi sprei ei aidanud.
Vasta

(01-12-2020, 02:00 AM)pen.skar Kirjutas:  ...
Õhupuhasti ise on teiselpool mootorit ja kakspool meetrit kõrgel.
...

Huvitav, millise KK lapsed nüüd kohale lohistasid... Rolleyes Nii kõrgel on õhupuhastid üsna suurtel küfflitel. Sääraseid juba soojaks ei föönita.

Kunagi üheksakümnendatel meie majja ostetud punnsilmsetl Transitil (kah Soomest) oli peal täidetava anumaga käsipumbaga tzydeem, kuhu käis rõhupudelist esspetsiaal käivitusgaas sisse. Kuna meil säärast kusagilt saada polnud (või ei osanud me õigest kohast otsida), siis muterdasime sinna eetri. Mis pani aga nahka käsipumba tihendid ja kuna transul on õhupuhasti vöö kõrgusel, jäimegi purgivurtsu pruukima. Tegime seda edukalt üle kümne aasta.
Vasta

Transitil oli kuni aastani 2000 teistest erinev süsteem, kus diisel lasti kollektorisse lekkida ja elektrilise küünlaga pandi põlema. Paljudel muidugi ei töötanud see enam, sest juhtplokk asub tobedas kohas kapoti all ja mädaneb ära. Aga kui töötab, siis läheb ka -20 juures kergelt käima.

Ostan tarbitava UAZi. Mida originaalim seda parem. Vähemalt 5 istekohta. Olen avatud ka muudele veiderautodele.
Vasta

Vaja 4 piduritrumlit üle treida. Välisdiameeter ca 315, keskava ca 106. Väike kulumisrant maha ja kergelt üle.
Palun vihjeid või pakkumisi, kes Tallinnas kvaliteetselt ära teeks.
Vasta

Paluks tõlkida. Kollase looma klaasil hoiatus: siirra kone turvallisen paikkaan ja käytä kaikki silinderit aariasen noissaan muutaman kerran. Ja kas see saab mootori mark olla: Sanderson T2-12-40S Pean naabrinetit silitama minema-perearst, ehk leiab soru eetrit.
Vasta

ehh, pidi kohe mitu korda vaatama, enne kui aru sain, et tühik vales kohas.
igatahes kästakse kone turvalisse kohta liigutada ja siis kõiki silindreid mõned korrad äärmistesse asenditesse liigutada.

edit: ja koogelmoogel väidab sellist sandersoni nime kandvat mingit kaevamise koppa.
Vasta

(02-12-2020, 14:11 PM)pen.skar Kirjutas:  Paluks tõlkida. Kollase looma klaasil hoiatus: siirra kone turvallisen paikkaan ja käytä kaikki silinderit aariasen noissaan muutaman kerran. Ja kas see saab mootori mark olla: Sanderson T2-12-40S Pean naabrinetit silitama minema-perearst, ehk leiab soru eetrit.
 Sanderson T2 7-25 1989 kasutab neti järgi Ford BSD 444 mootorit.
Vasta

(02-12-2020, 10:27 AM)margus61 Kirjutas:  Vaja 4 piduritrumlit üle treida. Välisdiameeter ca 315, keskava ca 106. Väike kulumisrant maha ja kergelt üle.
Palun vihjeid või pakkumisi, kes Tallinnas kvaliteetselt ära teeks.

https://easthighway.com/ on mind Tallinnas treimistööde puhul aidanud. Julgen soovitada. Asuvad Harku mäe otsas, ilmajaama taga.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta

Kas seaduses on kuskil määratud, mis varustuses peab sõiduk olema (liikluses/sõidu ajal)?
Nt Villise tentkatus või uksed
Nt haagise kastiluugid
Nt veoki kast
Nt mootorratta külgkorv
Nt eemaldatavad istmed mahtuniversaalides jm
Vasta

otsisin üles ühe määruse "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele" https://www.riigiteataja.ee/akt/120052020006?leiaKehtiv
Selle lisa nr.2 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/120..._lisa2.pdf# sisaldab päris head infot.
Nende hulgas näiteks asjad, millega peediti mind mu viimasel mnt büroo külastusel (reg. eelses kontrollis):
* kere osade ümardusraadius peab olema vähemalt 2,5 mm. <--- ärge tehke võimalusel terava nurgaga vinkelrauast midagi või lihvige nurk ümaraks.
* tagumise allasõidutõkke (loe: stange) kõrgus teepinnast kuni tõkke alumise servani ei tohi olla üle 550 mm <--ärge üles upitatud stangega autot kontrolli viige
* porikaitsmed - poripõll peab olema laiem kui tagaratas (paarisrattad); poripõlle alumine äär ei tohi olla teepinnast kõrgemal kui 1/4 põlle kaugusest tagaratta
pöörlemisteljest; sõidukil peavad olema rataste porikaitsmed. <--- ilma eesmiste porilapakate ja liiga suure offsetiga velgedega kontrollist läbi ei saa.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne