Hiina puulõhkuja kiirremont vene meetodiga
#1

Keset tööd andis nn 8-tonnise survejõuga puulõhkuja saba. Mootor käis ringi, jõud kadus ära ja kilin pumba juures.
Tõmbasin siis mootori-pumba pooleks ja leidsin et kuna tegemist oli kunagi ühe tööriistapoest garantiiremondijärgselt ostetud masinaga siis oli juba poes tehtud ratsi- mootori ja pumba vahetükki(leevendit)ei olnudki. Lihtsalt oli mootori võlli otsa keevitatud kahele poole peale ja lõigatud relakaga pumba jaoks soon sisse. Pumbapoolne tift oli endale pesasse ümmarguse augu uuristanud ja käis ringi. Pump oli vähe niiske aga tihendid pidasid ja võll ei loksunud.
Tõin elektroodkeevituse välja ja proovisin esiti proovitüki peal erinevate ampritega leida sobivat reziimi et pritsiks vähem ja täidaks ühtlasemalt. Veendusin et elektroodiga sellesse suguühtesse laskumine ei ole pädev kuna pärast soone uuristamiseks oleks vaja maru väikest relakaketast mida mul polnud. Autole hääled sisse ja Haljalasse remondimeeste juurde. Meister tõmbas traatkeevitusega kaks riba mõlemale poole ja saigi OK, jäi ilusti 5 mm tiftile 5,5 mm pesa. Isegi relakat ei olnud enam vaja. Kompott samamoodi ilma leevendita kokku ja tööle, kui oli 7 aastat niimoodi töötanud siis töötab ka edaspidi.
Vaatasin pärast netist ringi, kui kellegil vaja kah sellist riista remontida siis nt Tööriistamarketis enamuste hiinakate mootorid-vahetükid-pumbad-jagajad letikaubana ja hinnad söödavad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#2

(20-03-2020, 13:21 PM)Meelis2 Kirjutas:  Keset tööd andis nn 8-tonnise survejõuga puulõhkuja saba. Mootor käis ringi, jõud kadus ära ja kilin pumba juures.
Tõmbasin siis mootori-pumba pooleks ja leidsin et kuna tegemist oli kunagi ühe tööriistapoest garantiiremondijärgselt ostetud masinaga siis oli juba poes tehtud ratsi- mootori ja pumba vahetükki(leevendit)ei olnudki. Lihtsalt oli mootori võlli otsa keevitatud kahele poole peale ja lõigatud relakaga pumba jaoks soon sisse. Pumbapoolne tift oli endale pesasse ümmarguse augu uuristanud ja käis ringi. Pump oli vähe niiske aga tihendid pidasid ja võll ei loksunud.
Tõin elektroodkeevituse välja ja proovisin esiti proovitüki peal erinevate ampritega leida sobivat reziimi et pritsiks vähem ja täidaks ühtlasemalt. Veendusin et elektroodiga sellesse suguühtesse laskumine ei ole pädev kuna pärast soone uuristamiseks oleks vaja maru väikest relakaketast mida mul polnud. Autole hääled sisse ja Haljalasse remondimeeste juurde. Meister tõmbas traatkeevitusega kaks riba mõlemale poole ja saigi OK, jäi ilusti 5 mm tiftile 5,5 mm pesa. Isegi relakat ei olnud enam vaja. Kompott samamoodi ilma leevendita kokku ja tööle, kui oli 7 aastat niimoodi töötanud siis töötab ka edaspidi.
Vaatasin pärast netist ringi, kui kellegil vaja kah sellist riista remontida siis nt Tööriistamarketis enamuste hiinakate mootorid-vahetükid-pumbad-jagajad letikaubana ja hinnad söödavad.
Mul samasugune kasutusel. Varsti vaja välja vedada ja plaan teha ühe käega opereeritavaks. Saaks pakku lõhkumisel paremini sihtida.  Kas keegi on teinud ja kuidas? Ideid.
Vasta
#3

(20-03-2020, 13:21 PM)Meelis2 Kirjutas:  ... Mootor käis ringi, jõud kadus ära ja kilin pumba juures.
... Pumbapoolne tift oli endale pesasse ümmarguse augu uuristanud ja käis ringi. ...
Kilin tuttav tunne, mu kineetilisel elik hoorattaga lõhkujal oli sama asi. Aga ma ei saa aru millisest tihvtist jutt on, pildil näen kiilusoont ja kiilu? Mu omal sõi kah kiilu ära ja ühtlasi kulutas ka sooned nii võllil kui inertssiduril ära. Imelik tundus ka jutt 5,5 mm soonest 5 mm tihvtile - seal ei tohiks olla mingit lõtku, ikka istuga kinni, siis on lootust et ei hakka uuesti lammutama???
Vasta
#4

(20-03-2020, 13:49 PM)honkomees Kirjutas:  
(20-03-2020, 13:21 PM)Meelis2 Kirjutas:  ... Mootor käis ringi, jõud kadus ära ja kilin pumba juures.
... Pumbapoolne tift oli endale pesasse ümmarguse augu uuristanud ja käis ringi. ...
Kilin tuttav tunne, mu kineetilisel elik hoorattaga lõhkujal oli sama asi. Aga ma ei saa aru millisest tihvtist jutt on, pildil näen kiilusoont ja kiilu? Mu omal sõi kah kiilu ära ja ühtlasi kulutas ka sooned nii võllil kui inertssiduril ära. Imelik tundus ka jutt 5,5 mm soonest 5 mm tihvtile - seal ei tohiks olla mingit lõtku, ikka istuga kinni, siis on lootust et ei hakka uuesti lammutama???

Originaalis käiks seal leevendiga ühendusmuhv mis on samuti liikuv. Pigem asjalood selles et säänsetel toodetel puudub igasugune tsentreering ja istu täpsus mida siis ühendusmuhv kompenseerib et pumba võlli puruks ei väänaks.
Vasta
#5

(20-03-2020, 13:36 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(20-03-2020, 13:21 PM)Meelis2 Kirjutas:  Keset tööd andis nn 8-tonnise survejõuga puulõhkuja saba. Mootor käis ringi, jõud kadus ära ja kilin pumba juures.
Tõmbasin siis mootori-pumba pooleks ja leidsin et kuna tegemist oli kunagi ühe tööriistapoest garantiiremondijärgselt ostetud masinaga siis oli juba poes tehtud ratsi- mootori ja pumba vahetükki(leevendit)ei olnudki. Lihtsalt oli mootori võlli otsa keevitatud kahele poole peale ja lõigatud relakaga pumba jaoks soon sisse. Pumbapoolne tift oli endale pesasse ümmarguse augu uuristanud ja käis ringi. Pump oli vähe niiske aga tihendid pidasid ja võll ei loksunud.
Tõin elektroodkeevituse välja ja proovisin esiti proovitüki peal erinevate ampritega leida sobivat reziimi et pritsiks vähem ja täidaks ühtlasemalt. Veendusin et elektroodiga sellesse suguühtesse laskumine ei ole pädev kuna pärast soone uuristamiseks oleks vaja maru väikest relakaketast mida mul polnud. Autole hääled sisse ja Haljalasse remondimeeste juurde. Meister tõmbas traatkeevitusega kaks riba mõlemale poole ja saigi OK, jäi ilusti 5 mm tiftile 5,5 mm pesa. Isegi relakat ei olnud enam vaja. Kompott samamoodi ilma leevendita kokku ja tööle, kui oli 7 aastat niimoodi töötanud siis töötab ka edaspidi.
Vaatasin pärast netist ringi, kui kellegil vaja kah sellist riista remontida siis nt Tööriistamarketis enamuste hiinakate mootorid-vahetükid-pumbad-jagajad letikaubana ja hinnad söödavad.
Mul samasugune kasutusel. Varsti vaja välja vedada ja plaan teha ühe käega opereeritavaks. Saaks pakku lõhkumisel paremini sihtida.  Kas keegi on teinud ja kuidas? Ideid.

Kaalusin ka kunagi sama asja. Lihtsalt tuleb üks hoobadest asendada otsast liikuva muhvi/poldi ning tüki vinkelrauaga mille sead selle hoova jagaja avamiseks õigesse kõrgusesse. Lõplikult avad jagaja siibri siis teise kangiga. Kõige lihtsam kui lased kellegil teisel hoovad allla vajutada ja ise piilud kuidas jagaja hoob liigub(konkreetselt sellel töötab tõstes)
Vasta
#6

Selline ühendumuhv peaks siis olema mootori ja hüdropumba vahel. Sellised hiinakad paistavad kõik olema leevendiga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#7

(20-03-2020, 14:35 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(20-03-2020, 13:36 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(20-03-2020, 13:21 PM)Meelis2 Kirjutas:  Keset tööd andis nn 8-tonnise survejõuga puulõhkuja saba. Mootor käis ringi, jõud kadus ära ja kilin pumba juures.
Tõmbasin siis mootori-pumba pooleks ja leidsin et kuna tegemist oli kunagi ühe tööriistapoest garantiiremondijärgselt ostetud masinaga siis oli juba poes tehtud ratsi- mootori ja pumba vahetükki(leevendit)ei olnudki. Lihtsalt oli mootori võlli otsa keevitatud kahele poole peale ja lõigatud relakaga pumba jaoks soon sisse. Pumbapoolne tift oli endale pesasse ümmarguse augu uuristanud ja käis ringi. Pump oli vähe niiske aga tihendid pidasid ja võll ei loksunud.
Tõin elektroodkeevituse välja ja proovisin esiti proovitüki peal erinevate ampritega leida sobivat reziimi et pritsiks vähem ja täidaks ühtlasemalt. Veendusin et elektroodiga sellesse suguühtesse laskumine ei ole pädev kuna pärast soone uuristamiseks oleks vaja maru väikest relakaketast mida mul polnud. Autole hääled sisse ja Haljalasse remondimeeste juurde. Meister tõmbas traatkeevitusega kaks riba mõlemale poole ja saigi OK, jäi ilusti 5 mm tiftile 5,5 mm pesa. Isegi relakat ei olnud enam vaja. Kompott samamoodi ilma leevendita kokku ja tööle, kui oli 7 aastat niimoodi töötanud siis töötab ka edaspidi.
Vaatasin pärast netist ringi, kui kellegil vaja kah sellist riista remontida siis nt Tööriistamarketis enamuste hiinakate mootorid-vahetükid-pumbad-jagajad letikaubana ja hinnad söödavad.
Mul samasugune kasutusel. Varsti vaja välja vedada ja plaan teha ühe käega opereeritavaks. Saaks pakku lõhkumisel paremini sihtida.  Kas keegi on teinud ja kuidas? Ideid.

Kaalusin ka kunagi sama asja. Lihtsalt tuleb üks hoobadest asendada otsast  liikuva muhvi/poldi ning tüki vinkelrauaga mille sead selle hoova jagaja avamiseks õigesse kõrgusesse. Lõplikult avad jagaja siibri siis teise kangiga. Kõige lihtsam kui lased kellegil teisel hoovad allla vajutada ja ise piilud kuidas jagaja hoob liigub(konkreetselt sellel töötab tõstes)
Ma täpselt ei mäleta, aga üht pool ei saanud fikseerida. Sel juhul sai teisest poolest küll ühe käega vajutades lõhkuda aga kiil ei liikunud enne üles tagasi kui teine pool oli ka lahti lastud.
Vasta
#8

(20-03-2020, 16:14 PM)Meistrimees Kirjutas:  Ma täpselt ei mäleta, aga üht pool ei saanud fikseerida. Sel juhul sai teisest poolest küll ühe käega vajutades lõhkuda aga kiil ei liikunud enne üles tagasi kui teine pool oli ka lahti lastud.
tavaliselt on sedasorti apastraatidel üks kang mootori ja teine jagaja juhtimiseks, mootori võib tööle fikseerida ja opereerida jagaja kangiga. Või on antud loomal eriti kaval turvasüsteem?
Vasta
#9

Ma täpselt ei mäleta, aga üht pool ei saanud fikseerida. Sel juhul sai teisest poolest küll ühe käega vajutades lõhkuda aga kiil ei liikunud enne üles tagasi kui teine pool oli ka lahti lastud.
[/quote]

Sul on õigus. Tegelikult kasutan ise ka sedasama ühe kangiga tera paigalhoidmist kui mõni lühem nott satub ja ei viitsi selleks piirajat sättida. Nii et minu pakutud leiutis ei ole päde,samas ma mäletan et siinsamas foorumis keegi kunagi tegi selle ratsi ära.
Samas võiks ju hoopis teha pedaaliga, kaks kõrva võlli jaoks, võllile auguga liugplaat ning jagaja siibri hoovale kasvõi torumuhv peale. Surve jaoks tõstab ja tagasijooksuks lased pedaali vabaks. Samas narr ka ühe jala peal tööd teha Cool
Vasta
#10

Mul tööjuures selline ja ümber ratsitud jalaga lülituse peale, käed on vabad!

Veel pole maha löödud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne