Mitsubishi Colt 1200 1987
#1

Tere uunikumide fännid ja kõik teised. Olen seda foorumit vahelduva eduga sirvinud, kuid ilma kasutajata ja pigem seda 2 rattaliste poolt. Kuid nüüd on asjad teisiti. 2019 võtsin sõbraga vastu otsuse, et võtame 2020 osa sellisest ettevõtmisest ''mongol rally''. Kahjuks lükkub see edasi koroona tõttu nähtavasti aastasse 2021.

Tegu on ralliga, millel on kaks reeglit:
  1. Jõua kohale, kas köie otsas või ise sõites, aga jõua kohale
  2. Auto mootor ei tohi olla suurem kui 1200cc
Lisaks puudub igasugune toetus ralli korraldajate poolt, ehk kui midagi juhtub, oled omapäi.

Ralli algab UK ja viib läbi Kesk-Aasia Mongooliasse ja finiš on Ulan-Udes Venemaal ja sealt soovime me iseseisvalt tagasi sõita. Kokku peaks kilometraaži kogunema 25 000km.
.

Kuna Eestis on selliste autodega mis vastavad sellele kriteeriumile kitsas, siis ega valikut väga ei olnud...Sama oli ka rahaga(ka seda oli vähe). Natuke ringi vaadates jäi silma selline masin: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3162324

Kuna auto oli lahe ja teistsugune, siis otsustasime ära võtta.

Mõned pildid autolehe ajakirja jaoks tehtud pildistamiselt- 
[Pilt: VkqzOTC.jpg]
[Pilt: 4mlOuPp.jpg]
[Pilt: Jh1W2dD.jpg]
[Pilt: JBasDhX.jpg][Pilt: 7bqlR9V.jpg]

Kui auto sai tõstuki peale pandud sai selgeks, et lause ''Leidub vanusest tingitud iluvigu ja roostet,kere on tugev.'' on vale.

Kuna mu enda igapäevane sõiduk pidi minema pikemaks ajaks remonti vurasin pikemalt ringi Coltiga. Selle mõne tuhande kilomeetriga sai selgeks, et ta tahab väga palju armastust ja hoolt. Esimene karjuv probleem oli käigukast, mis hakkas lõpuks autot pooma ja mootori temperatuur tõusis samuti selle tõttu lakke. Meie soov oli talle külge pookida 5ne manuaal originaal 4se asemele, aga see osutus võimatuks. Selle tõttu läks kast remonti. Tallinnas tehti pakkumine 583€+varuosad. Kuna summa oli üle mõistuse ja vahepeal tundus kogu see asi ummikusse jooksvat ning käis läbi mõte, et sai ikka risu ostetud ja tema õige koht on kaalul mitte teedel. Õnneks leidus Pärnus meistrimees, kes tegi kasti 400€ eest korda. Selgus, et kastis olid kõik laagrid nii viimase vindi peal, et pikkilõtk oli nii suur ja sellest tulenevalt oli hammasrataste hambumine valeks läinud ning tekkinud liigne kulumine. Meister arvas, et kuna tegu on nii vana autoga, siis pole mõistlik peale laagrite muud vahetada ja sõita lõpuni. 

Enne kui auto talveks töökotta läks, vahetasime esituledes pirnid ära, paigaldades LED pirnid(NEED EI PIMESTA TEISI):
[Pilt: pWoGEu9.jpg][Pilt: q25u1ah.jpg]
18€ ja Alist. Tegu on siis COB lediga, mille eluiga pole nii pikk, aga olid ainukesed mis sarnanesid H4 ehitusega selles hinnaklassis.
[Pilt: RYo5v45.jpg]


Talvel ootasid ees järgmised tööd-
1. Pidurid+torud+voolikud+peasilindri leke.
2. Rattalaagrid
3. Mootorilekked+mootoririhm
4. Karter uuesti liimida/papist tihend panna
5. 3mm plekist mootori+paagi kaitse fabritseerida.
6. Uus honda civic 1.6 radiakas(ALU. ebay'st)+uued lõdvikud+uued kinnitused kerele fabritseerida
7. Tagumised amordikinnitused+poldid, kinnitused vaja tugevamaks keevitada(rooste eemaldada)
8. Uued amrodid + vedrud taha
9. Uus summuti keevitada otsast lõpuni
10. Uued küünlad+juhtmed+süütepool
11. FEDIMA F/OR 155/80R13, diameeter on rehvil 588mm ehk 4 cm kõrgemad kui praegused. Taha mahuvad sisse ära, ees vajab spacereid ja natuge koopa rullimist/pullimist + logari eemaldamist.
12. Tagant istmed välja, põrand sisse


Esmatähtsad asjad nimekirjas olid õlilekked ja uus radikas. Õlileketega oli lihtne, kuid radikaga raske. Originaali ei olnud saadaval ja B osa ei toodetud, tuli leida alternatiiv. Pika otsimise tulemusena jõudsin Honda Civicu(92-00) radikani. Mõõtudelt mahtus ja sisse- ja väljalase olid paremal pool. Ebayst tuli radikas kohale 120€. Hind sisaldas radikat, venti ja ''shroudi''(katet). Kuid seni, kuni radikas Hiinast Eestisse jõudis, sai ette võtta kõik muu-
[Pilt: XkzABTf.jpg]
[Pilt: o3S9cJr.jpg]
[Pilt: lFRgJ8u.jpg]

[Pilt: P8E7ZQo.jpg]
[Pilt: eRvgsqU.jpg]


Hiljem selgus, et auto oli enne eelmist müüat mingi papi käes, kes kasutad teda traktorina. Vedades sellega ehitusmaterjale, kive, prusse jms(salongis) ja sõna hooldus ei olnud tema leksikonis olemas. Sellest hoolimata pidas auto hästi vastu. Respekt mitsububishi insenerid!

[Pilt: lGvZrT4.jpg]
[Pilt: EaHahJM.jpg][Pilt: 78iP1mF.jpg]



Lisaks sai laagrid ära vahetatud ka ees ja taga! iga lisa mis aitab kütust säästa tuleb ära teha

[Pilt: Zbd3Nrb.jpg]



Vaadates vana ketast, siis ma imestan, et see auto üldse pidurdas...

[Pilt: OT6zZ5s.jpg]



Ja lõpetuseks uued klotsid, sest ega metall vastu metalli ei pidurda
[Pilt: qfJnSDp.jpg]



Kõik see sai alguse 2019 augustis, kuid auto pole seni valmis, ent ta on lõpusirgel!  Tehtud on palju ja pildimaterjali jagub, niiet püsige lainel! Kuid tänaseks aitab, sest limiit on 20 pilti postituse kohta Big Grin  Kes tahab meie kohta rohkem infot siis facebook: www.facebook.com/2stupid2stop/ ja instagram- 2_stupid_2_stop

PS! Kui pildid on liiga suured, andke teada!
Vasta
#2

Tore, et üks vanake jälle elu sisse saab. Ja edu valitud ülesande täitmisel. Sellega olete arvestanud, et jäätegi teele? Sealkandis 112 ei aita...

Aga see tulede mittepimestamise jutt on jura. Vaata ise laiku seinal (veel parem, sõida oma kaarikule märja esiklaasiga autoga vastu). H4 pirne kasutavad lühtrid vajavad ekraaniga pirni. Sääraseid tõlvikuid võib liikuva ekraaniga luuptuledesse toppida.

Hiinlased muidugi toodavad ja müüvad kõike. Kuskil USA (ja ka mongoolia) lagendikel on muidugi savi, mis seal hõõgub, kui kedagi vastu tulemas ei ole.
Vasta
#3

(23-03-2020, 23:24 PM)v6sa Kirjutas:  Tore, et üks vanake jälle elu sisse saab. Ja edu valitud ülesande täitmisel. Sellega olete arvestanud, et jäätegi teele? Sealkandis 112 ei aita...

Aga see tulede mittepimestamise jutt on jura. Vaata ise laiku seinal (veel parem, sõida oma kaarikule märja esiklaasiga autoga vastu). H4 pirne kasutavad lühtrid vajavad ekraaniga pirni. Sääraseid tõlvikuid võib liikuva ekraaniga luuptuledesse toppida.

Hiinlased muidugi toodavad ja müüvad kõike. Kuskil USA (ja ka mongoolia) lagendikel on muidugi savi, mis seal hõõgub, kui kedagi vastu tulemas ei ole.
Tänud!

Eks olema muidugi. Õnneks tiime on üritusel 300+ niiet keegi ikka sleppi võtab keset kõrbe. Eelmine aasta lohistati ühte ronti 1700km, et Venemaale jõuda. Mis puudutab tulesi, siis omast kogemusest saan öelda, et Eestlane pole kitsi vilgutama pimedas, kui silma sirab. Selle autoga seda pole seni juhtunud. Aga muidugi ei poolda seda LED pornot vanades autodes/vales reflektoris. See auto on natuke teise eesmärgiga ehitatud ja ette tuleb 4x55w lisatuled veel lisaks!
Vasta
#4

Mongol Rallyl on kolmas reegel ka - heategevuseks peab annetama 1000 naela või enam. Kuidas sellega on? Missugune üritus rahalaeva oodata võib? Toungue
Vasta
#5

Kas enne tooriku ostu oli ka üldine eelarve välja kalkuleeritud, et mis maksaks kõigi liikuvate ja kriitiliste sõlmede väljavahetamine? Noh näiteks kõik piduriosad : klotsid, torud, voolikud, kettad, kolvid, mansetid. Siis siduriosad. Rattalaagrid. Amordid, puksid. Jne, jne.
Või koosnes remondiplaan peamiselt üllatuste rahuliku omaksvõtmise punktist? Smile
Vasta
#6

(23-03-2020, 23:24 PM)v6sa Kirjutas:  Aga see tulede mittepimestamise jutt on jura. Vaata ise laiku seinal (veel parem, sõida oma kaarikule märja esiklaasiga autoga vastu). H4 pirne kasutavad lühtrid vajavad ekraaniga pirni. Sääraseid tõlvikuid võib liikuva ekraaniga luuptuledesse toppida.
+1.

kui minuga pimedas kohtud, siis näed suure tõenäosusega "mittepimestavate pirnide peale vilgutava eestlase" ära. Küsimus on, mitut Sul vaja on. St kas ühe pimestamine on pimestamine või mitte.

Ma tellisin 1,5a tagasi kah prooviks hiinakad ja kuigi tulem oli Su pildist justkui viisakam (mul on pildil auto seinast natuke kaugemal, kui Sul - "plärakas" saab rohkem hajuda), siis selliste asjadega ma liiklusse statistikat tegema ei läinud ja ei lähe kah:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid472347

proovi 20+m kauguselt ja vaata, kui kenasti see suurem valgustugevus igas suunas laiali valgub. Arvesta, et ka liiga alla jääv komponent häirib - see peegeldub märjalt teelt.
loodan, et loobud sellest tuledega seonduvast soovmõtlemisest.

Jõudu aga igal juhul - mõte on äge ja loodame, et saab teoks ja köit pole vaja masina esiossa kinnitada!

Edit: vahepeal tekkinud TeeTL küsimusele vastamist suunates: kas selles masinas on üldse mõni üle paarikümne eero jagu kukrut tühjendav kulujupp? Mul mulje, et nende jupid ei maksa suurt - kui ainult saadaval on. Ning need LPR-Abe-Autofren pole kah just kalli otsa tootjad-pakendajad Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

Selliseid mitte heas, vaid väga heas mõttes hulle pole kunagi liiga palju. Väga lahe ettevõtmine kui see nüüd ainult aasta võrra pole hiljaks jäänud. Aga ka sellest pole midagi, saad kunagi hiljem lastele rääkida, kuidas issi peaaegu mongol rallil käis, aga noh see onuheino, see pole ju kuskil käinud Smile

Panen siia lingi ka, selle ralli kohta. Ise jõudsin natuke algust vaadata ja kaameratöö oli päris paljulubav.
Koroonaga on selles mõttes s*tt perspektiiv, et ma väga ei imesta kui varsti tekivad rallid stiilis "vaataisekuidasülepiirisaad", muid reegleid pole.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#8

(24-03-2020, 00:15 AM)Marvin Kirjutas:  Mongol Rallyl on kolmas reegel ka - heategevuseks peab annetama 1000 naela või enam. Kuidas sellega on? Missugune üritus rahalaeva oodata võib? Toungue

Sain FBst juba ise vastuse - "Minu unistuste päev". Respect.
Vasta
#9

(24-03-2020, 01:57 AM)TeeTL Kirjutas:  Kas enne tooriku ostu oli ka üldine eelarve välja kalkuleeritud, et mis maksaks kõigi liikuvate ja kriitiliste sõlmede väljavahetamine? Noh näiteks kõik piduriosad : klotsid, torud, voolikud, kettad, kolvid, mansetid. Siis siduriosad. Rattalaagrid. Amordid, puksid. Jne, jne.
Või koosnes remondiplaan peamiselt üllatuste rahuliku omaksvõtmise punktist? Smile
klotsid,pirnid,laagrid on köömes,võrreldes kereremondiga,mis on kordades suurem peavalu
Vasta
#10

(24-03-2020, 10:02 AM)Marvin Kirjutas:  
(24-03-2020, 00:15 AM)Marvin Kirjutas:  Mongol Rallyl on kolmas reegel ka - heategevuseks peab annetama 1000 naela või enam. Kuidas sellega on? Missugune üritus rahalaeva oodata võib? Toungue

Sain FBst juba ise vastuse - "Minu unistuste päev". Respect.

Hea valik! See algatus on täitsa asjalik.
Vasta
#11
Photo 

Tasuks veidike keevitustunde võtta, kasvõi youtube abil... Ja enne keevitama asumist vana värv äärtest maha harjata, on endal tunduvalt lihtsam.

[Pilt: 78101535_156776925678937_795437980987267...e=5E9E5A6F]
Vasta
#12

(24-03-2020, 01:57 AM)TeeTL Kirjutas:  Kas enne tooriku ostu oli ka üldine eelarve välja kalkuleeritud, et mis maksaks kõigi liikuvate ja kriitiliste sõlmede väljavahetamine? Noh näiteks kõik piduriosad : klotsid, torud, voolikud, kettad, kolvid, mansetid. Siis siduriosad. Rattalaagrid. Amordid, puksid. Jne, jne.
Või koosnes remondiplaan peamiselt üllatuste rahuliku omaksvõtmise punktist? Smile

Kuna ise pole autole kätt külge pannud, vaid viisin tuttava juurde. Kes omakorda lasi seda remontida tema juurde tulnud praktikandil. Tänu sellele olen suhteliselt odavalt pääsenud. Kogukulu on hetkel ca 1200€, millest jupid on seal 750€ kandis ainult. Aga ei osanud alguses kulusi kokku küll lüüa, sest eesmärk oli kõik ära teha.

Nüüd kui see on välja öeldud, tuleb hulk inimesi kindlasti küsimusega: ''Kui sa autodest midagi ei tea, kuidas sa kavatsed hakkama saada kui see kõrbes/tundras katki läheb.'' Et seda ennetada vastan ise- Kuna antud rida 4 mootor on võrri mootorile väga sarnane(sellega kogemusi palju). Nimelt töötamiseks on vaja ainult bensiini ja sädet. Need kaks probleemi saame vajalike kaasa võetud osadega nähtavasti ise kõrvaldatud. Juhul kui midagi tõsist katki läheb, ega siis jääb ka tasemel mehhaanik hätta. Kui ikka keps tuleb külje pealt välja või kast jookseb laili, siis ole kasvõi Tänaku mehhanik, sõitma sa seda ei saa Big Grin
Vasta
#13

(24-03-2020, 03:17 AM)spitfire Kirjutas:   Väga lahe ettevõtmine kui see nüüd ainult aasta võrra pole hiljaks jäänud.....

Mis mõttes? Ma ei usu, et piiridi igaveseks kinni jäävad ja isegi kui see jama 2021 kordub, siis ollakse paremini valmis ja ehk on ka vaktsiin saadaval Rolleyes
Vasta
#14

(24-03-2020, 12:29 PM)Peeter2 Kirjutas:  Tasuks veidike keevitustunde võtta, kasvõi youtube abil... Ja enne keevitama asumist vana värv äärtest maha harjata, on endal tunduvalt lihtsam.

[Pilt: 78101535_156776925678937_795437980987267...e=5E9E5A6F]

Mis puudutab keevitamist, siis sama nagu remondiga. Mina ise pole seda teinud. Kuigi nähtavasti oleks tulemus tulnud parem, sest TTHK automaalri paberid on taskus ja sellega kaasnes 40h keevitust  Big Grin Kahjuks puuduvad endal vahendid, et sellist tööd ette võtte. 
Vasta
#15

Kas mulle tundub või eksin,aga tsinkplekki ka natuke fekaal sinna keevitada.....

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#16

(24-03-2020, 21:41 PM)hundu615 Kirjutas:  Kas mulle tundub või eksin,aga tsinkplekki ka natuke fekaal sinna keevitada.....
Tegu täitsa tavalise 2mm lehtmetalliga. See oli "keevitaja" esimene kord, aga sellest juba homme lähemalt.
Vasta
#17

Tore auto , mulle mitsud meelivad. Looda ainult et karpa jukerdama ei hakka sellel ja vaakum voolikud segi ei lähe.
 Kas see auto liigub ka sealkandis kus sadamakail tehtud pilt on?  Smile
Vasta
#18

(24-03-2020, 23:28 PM)MongolColt Kirjutas:  
(24-03-2020, 21:41 PM)hundu615 Kirjutas:  Kas mulle tundub või eksin,aga tsinkplekki ka natuke fekaal sinna keevitada.....
Tegu täitsa tavalise 2mm lehtmetalliga. See oli "keevitaja" esimene kord, aga sellest juba homme lähemalt.
Seda 2mm saab ka tsink plekina,lase lamell kettaga jutid üle saad kone aru.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#19

2mm on kena overkill....söiduauto keevitamisel sellist materjali küll vaja pole.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#20

A kui peenemat polnud võtta ja seda oli?

Kõnealust kaarikut tehakse ju ilma eelarveta, nagu torust tuleb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne