Mitsubishi Colt 1200 1987

(04-04-2020, 18:25 PM)mossepower Kirjutas:  
(04-04-2020, 11:21 AM)MongolColt Kirjutas:  Üleval arutati, mis autoga oleks veel lahe minna. Isiklikult vesistasin ZAZ 968m, aga neid ei olnud saadaval...Nüüd tagantjärgi muidugi saime aru, et olime autoga liiga rutakad. Selle 8 kuuga olen näinud müügil 2 ZAZi meie hinnaklassis, 1 Subaru Justy't ja ühte ''kei'' van'i(sellest oleks tulnud micro A-Team masin Big Grin). Aga kahjuks on läinud teisiti ja me istume oma colti otsas Smile
Käesolev Colt on ikka igasuguse sapakaga võrreldes igiliikur. Saan aru, et tehnilise poolega auto meeskond just parim sõber ei ole kuna nt. käigukasti laagrite vahetus juba lasti Coltil teha kolmandal isikul. Sapikamehena, kellel plaanis tuhandeid kilomeetreid sõita, oleks käigukasti ja diffri siseelu tõenäoliselt unepealt selge ning selle laialivõtmine ja kokkupanek teeääres poleks mingi eriline asi. Sama lugu tegelikult mootoriga ja nt. vajadusel teeääres nukkvõlli hammasratta vahetamiseks mootori autolt maha ja laiali võtmisega. Nii et kui selliseid kogemusi ja teadmisi pole, siis ei tasu sapaka peale antud eesmärgil eriti mõelda.

Ka 2015. aastal plaanis üks seltskond minna samale rallile sapakaga, aga pärast järelemõtlemist osteti siiski Daewoo Tico. Küll aga oli veel nüüd 2019. aasta detsembrikuus plaanis teistel eestlastel minna 2020 rallile sapakaga. Kas asi siiani jõus seda ei tea. Lugeda saab mõlema (2015 ja 2020) ralliplaani kohta siit.
Hmm, selle Jüriga tahaks kontakti saada. Kui kellegil aimu kellega tegu, kirjutage postkasti!
Vasta

(04-04-2020, 17:21 PM)spitfire Kirjutas:  See Tsiiiviku Reissing radikas on võrdlemisi popp featuur, mille otsa olen ise kah komistanud. No ikka reissing ja puha. Sul on terane silm ja oled radikat kenasti juba inspekteerinud, mida ma mitte ei taibanud enne enda radika paigaldamist teha ja oled kahtlase prao laadse asja juba üles leidnud. Ilmselt olid ka minu omal samalaadsed praod sees, sest see radikas kestis mul täpilt ühe (asfaldi) ralli. A võimalik, et lekkis juba algusest peale. Kestis siis koos maha-peale-alt-ja-ülesõitudega kokku umbes tuhat kilti. Radikas on mul riiulis siiani alles, (kuna keskmine eesti mees ühtegi asja elus ära ei viska), kahjuks ma ei märkinud ära kohta kus ta lekkima hakkas, aga minu meelest jäi kahtlusaluseks just mingi kinnituse keevitus. Eks nad sindrid iinakad on. Täna sõidan tavalise metall radikaga ja ei mingit träbelit. Kaalult jah, 2x raskem.

Teine tähelepanek mis puudutab jahutust, siis see katte plekk katab sul 1/4 radika pinnast kenasti kinni ja kuna ta on (pildilt hinnates) vastu radikat siis need nurgad jahutusel ei tööta. 
Kui on eespool radikat ruumi ja seal ei ole originaalis "tuule püüdjat", siis selle võiks sinna ehitada. Vanasti olid nad ette poole laiali äärtega, aga täna kus radikad on aetud väga tihedaks, siis võiks selline püüdja olla suunaga ette kitsenev. See on oluline külgtuules kus tiheda radika pealt kipub madalal kiirusel tuul "eemale põrkama". Mägedes tuul keerutab suvalt.
Eks ole näha. Internetis on "mixed reviews" sellistel asjadel. Osadel kannatavad ka pähe anda ja teistel hakkab lekkima ilma mootorit stressamata. Loodame parimar  Cool
Vasta

(04-04-2020, 18:25 PM)mossepower Kirjutas:  ... Sapikamehena, kellel plaanis tuhandeid kilomeetreid sõita, oleks käigukasti ja diffri siseelu tõenäoliselt unepealt selge ning selle laialivõtmine ja kokkupanek teeääres poleks mingi eriline asi. Sama lugu tegelikult mootoriga ja nt. vajadusel teeääres nukkvõlli hammasratta vahetamiseks mootori autolt maha ja laiali võtmisega. Nii et kui selliseid kogemusi ja teadmisi pole, siis ei tasu sapaka peale antud eesmärgil eriti mõelda...
See on nüüd raskelt ohvtopik, aga sapika mootori (1200-kuubikulise) nukkvõlli tekstoliithammasratta vahetamiseks ei ole vaja mootorit maha võtta.
Vasta

(04-04-2020, 19:26 PM)olevtoom Kirjutas:  
(04-04-2020, 18:25 PM)mossepower Kirjutas:  ... Sapikamehena, kellel plaanis tuhandeid kilomeetreid sõita, oleks käigukasti ja diffri siseelu tõenäoliselt unepealt selge ning selle laialivõtmine ja kokkupanek teeääres poleks mingi eriline asi. Sama lugu tegelikult mootoriga ja nt. vajadusel teeääres nukkvõlli hammasratta vahetamiseks mootori autolt maha ja laiali võtmisega. Nii et kui selliseid kogemusi ja teadmisi pole, siis ei tasu sapaka peale antud eesmärgil eriti mõelda...
See on nüüd raskelt ohvtopik, aga sapika mootori (1200-kuubikulise) nukkvõlli tekstoliithammasratta vahetamiseks ei ole vaja mootorit maha võtta.
Seda juhul kui on olemas sobilik tõmmits hammasratta või viimase lahti tulnud südamiku eemaldamiseks. Kui tõmmitsat pole siis tuleb nukkvõll välja võtta koos hammsratta(jäänustega) ning seda saab teha ainult hooratta tagant kaanekese alt nukkvõlli paigalhoidva poldi eemaldamisel.
Ja hetkel pole ma üldsegi kindel, et kas nukkvõlli küljes oleva hammaka südamiku juures üldse on ruumi tõmmitsa käppade jaoks. Lahtise südamiku näide ka juurde 1200-mootori puhul:
Vasta

Lätis oli hiljuti üks samane Renault 4 müügis, võimalik et sama. Tol korral ei osanud tähelepanu pöörata, et tegemist on Mongol Rallil testitud ja juba peenhäälestatud spordivahendiga. Siin kenasti veel trippi meenutav kleps ukse pääl.

   

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Sellise renaultiga oleks lust, kaks välivoodit kongi ja polegi vaja hotellis käia  Big Grin

Kuna originaal radikas oli natuke jama, vahetasime radika ära, lisaks läksid läksid alla põhjakaitsmed

[Pilt: ZGuYJzb.jpg]
[Pilt: wahPeHE.jpg]
Ruumi oli seal küllaga, kuid Honda oli ainuke kes tootis sellist radikat mille sisse-/väljalase jäid paremale poole.
[Pilt: C3vHOyD.jpg]
Uued kandurid
[Pilt: vXPBvEi.jpg]
Kolle on nõks lähedal, aga saab vast hakkama
[Pilt: WKmjM62.jpg]
Sinine ja punane mätsib hästi #NFSU2
[Pilt: OohWdeS.jpg]
[Pilt: o93GK70.jpg]
[Pilt: XWdk48o.jpg]
[Pilt: ZRhGw4F.jpg]
[Pilt: vFyNvR9.jpg]
[Pilt: xapAnE1.jpg]

Lisaks läskid külge NGK süütepool ja sinised NGK juhtmed(gen 3 mõeldud, aga sai hakkama) ja Denso küünlad

[Pilt: oC2APhp.jpg]
[Pilt: Is4eBLx.jpg]

Ja selline ta sai. Veel on vaja teha salongi ja panna alla Fedima FO/R kruusakad. Teekond, mis sai alguse 2019 aasta augustis hakkab jõudma lõpuni. Tee on olnud väga künklik. Raha on läinud auto alla rohkem, kui ta väärt on - korda 3...kuid ta on armsaks saanud  Big Grin  Kuid ta oli siiski kõige odavam ÜV ja kindlustusega auto auto24, makstes 400€.

Järgmine update tuleb siis, kui hakkame salongi lammutama!

Püsige lainel!
Vasta

mina lõikaks nn. ventikakoja nurgad maha ,ventika kinnitus poltide juurest.originaalis on ju ventikas ka lahtiselt.
Vasta

(16-04-2020, 17:27 PM)sturmbannführer Kirjutas:  mina lõikaks nn. ventikakoja nurgad maha ,ventika kinnitus poltide juurest.originaalis on ju ventikas ka lahtiselt.
Selle shroudi(koja) mõte on, et tekiks vaakum. Selle tulemusena jahutab vent radikat ühtlasemalt/paremini.
Vasta

Säärase kandilise kasti nurkades ei teki mingit sroudi (oi, kuidas ma vihkan puuingliskeelset teksti). Selleks, et säärane, tsentrist väljas telgventilaator suudaks kogu kärje ära ventileerida, peaks tuulekoda olema oluliselt huvitavama kujuga. Või ventilaator rämedalt üledimensioneeritud.

Samas võib lisajäikus päästa teie naha, kui radika keevitused jäävad lisatoe tõttu lahti rappumata.

Te ikka panite midagi tõsisemat ka radikat hoidma, kui need õnnetud kuus popneeti?
Vasta

Kas masina omanik avaldaks ka oma vanuse?

Ilmselt me kõik oleme lapsepõlves lollusi teinud aga ajaga on vigadest aru saadud...
Vasta

Kõige toredam on,et piduripedaal on kaardilugejale juurde pandud Big Grin
Vasta

(16-04-2020, 19:30 PM)MongolColt Kirjutas:  
(16-04-2020, 17:27 PM)sturmbannführer Kirjutas:  mina lõikaks nn. ventikakoja nurgad maha ,ventika kinnitus poltide juurest.originaalis on ju ventikas ka lahtiselt.
Selle shroudi(koja) mõte on, et tekiks vaakum. Selle tulemusena jahutab vent radikat ühtlasemalt/paremini.

Kui selle vana radika ribid enne funkkasid, siis nüüd on lõpptulemus halvem kui enne oli. Ei hakka ära sõnuma selle iinaka kvaliteeti, loodetavasti veab sul paremini, aga vaata ise avatud pinda vanal ja võrdle uuega. Seda radikat turustatakse oskuslikult hyper-super-nano racing radikana  aga, sul ei ole vaja ei esimest ega ka mitte teist vaid sul on vaja toimivat lahendust. Tuule tunnel eespool radikat on sama oluline kui ventikas radika taga. Sul on pada nõrk, ja ega sealt palju kuuma ei tule, aga kui sa need radika nurgad kinni jätad siis on oht, et saad omale konstantselt undava ventika. Milleks?

Edit: vaatasin uuesti su pilte ja tundub mulle, et radikas on ka eest osaliselt kaetud kere konstruiga paremalt poolt u. 5cm?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Mina aga ei näe kummipukse radikal all,see Aluminium kipub vibratsiooniga katki minema.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Radika paksus on ka oluline. Ei pruugi asi nii traagiline olla, kui vana radikas 2-realine ja uus 4-realine. Esimesest postist paistab vana radikas üsna õhuke olevat. Uus silma järgi pigem 4-realine.
Omast kogemusest ühe masinaga, 2-realise originaaliga (seest-väljast puhas) kippus linnas keema, vahetasin sama lauppinnaga 4-realise vastu ja jahutusmured kadusid igavikku.
Samas arvestades kohti, kuhu minnakse võib neljarealise kärje puhtana hoidmine probleemne olla. Siin on jälle õhemal radikal eelised.
Aga selle tõmbeneedilahenduse võiks küll isegi testimata jätta. Radika mass ja vibratsioon teevad ruttu katki. Alla tahaks toeks mingit keevitatud ja veidigi ruumilist profiili.
Edu ja hakkamist. Sõit tuleb seda meeldivam, mida parem kodutöö on.
Vasta

Põhjakatted on kasulikud. 

Paagikaitsel tasub jäigastustorude otsad ka eestpoolt kaldselt maha lõigata - kusagil ukerdades on iga takistus saatanast. Mina keevitaks profiilid ka otstest umbseks, aga see on teie ettevõtmise kontekstis ülemõtlemine.

Paagikaitse on eest ikka natuke kõvemini kinni, kui kahe M8 poldiga läbi põhjapleki?

Arvestage, et sellega sõidate end maakera nurga taha umbes poolega auto massist.

Palun minu juttu võtta mitte wingumisena või koha kättenäitamisena, vaid enda kutsikapõlves tehtud vigade ettenäitamisega, mis on põhjustanud päris palju peavalu ekspluatatsioonis. Ja seda täiesti kodustes, Eesti oludes, mitte kusagil krdi Mongoolia kivikõrbes -18 kraadi juures südaööl.
Vasta

(17-04-2020, 08:07 AM)v6sa Kirjutas:  Paagikaitsel tasub jäigastustorude otsad ka eestpoolt kaldselt maha lõigata - kusagil ukerdades on iga takistus saatanast. Mina keevitaks profiilid ka otstest umbseks, aga see on teie ettevõtmise kontekstis ülemõtlemine.
+1
Eest otsast kaldu ja otsad kasvõi makroflexi või puupunnidega kinni. Lahtised on varsti liiva täis ja lisavad detailile kaalu. Kinnitusi ka tublisti lisaks.
Vasta

Kui vaadata uuesti kinnituste pilti, siis on näha 1 juba paigal asuvat kummipuksi. Mis puudutab põhjakaitset taga, siis otsad võiks tõesti kinni olla ja kinnitatud on ta mäletamist mööda 4 poldiga. Eks ole näha, kuidas vastu peavad need kinnitused.
Kuna uuel radikal pole termolülitit, tuleb see vedada nupu alla nagunii. Ja mis üldse puudutab radikat, originaal tuleb nähtavasti varuosade kasti mahutada...nii igaks juhuks  Smile 
Temperatuuridel saab silma peal hoida elektriliste kellade abil, kui keema läheb on kohvi paus  Big Grin
Vasta

(17-04-2020, 17:48 PM)MongolColt Kirjutas:  Kuna uuel radikal pole termolülitit, tuleb see vedada nupu alla nagunii.
Meenub ühe tuttava ütlus ühe teise maratoni kohta: "Puusuusaklass on neile, kelle meelest Tartu maraton läbida moodsa suusaga on juba igavaks muutunud." Tundub, et teie seltskonnal on ka juba ette igav. Olemata ise sellel üritusel käinud, kuid mõnes muus huvitavas või ilusas kohas sõitnud, algame kas või Postiteest Mägi-Eestis, ei tahaks sohvrit ega kaardilugejat küll panna lisaks teele temperatuurikella vahtima. Kusagil kurus teravate kivide otsas turnides on muidki asju silmas pidada ning kui on mingi lihtsam lõik, siis võiks ju ringi vaadata ja loodust nautida. Kui elektronsüsteem ei võimalda tehasejuhtmete kaudu enam ventikat lülida, siis on see asjaga varem kokkupuutunule Arduinoga paari tunniga tehtav kasutades temp.seieri andurit (pean silmas kogu juttu alates platsile ilmumisest kuni valmiskaabeldatud ja programmeeritud asja üleandmiseni).

A mis ma seletan muidugi, jätkake tegevusega ja loen huviga ka edaspidiseid kirjeldusi. Tundub, et huvitavam osa on alles ees Smile
Vasta

Sensori juhe täitsa olemas ja terve, sensor ka olemas. Pole lihtsalt kohta kuhu teda keerata. Originaalis oli ta radika sees. Oskaks alumiiniumi keevitada, saaks puurida radikasse augu ja lasta sinna külge adapter, et orig. andur lülitama panna. Või panna lihtsalt massi ja vent käiks koos süütega. Aga terve aasta veel aega, et nokitseda Rolleyes

Mis puudutab temp. seierit salongis, siis see töötab nagu varem. Järelikult peab kusagil veel mingi sensor tal olema. Kuid kas see lülitaks ka venti? Samas vaevalt, tegu lihtlabase temperatuurianduriga.
Vasta

Pane kas või sissemineva lõdviku vahele see lülitusandur,toimib ka.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne