Veermikudetailide värvimine
#1

Ei mäleta, et sellisel teemal oleks siin juttu olnud.
Eriti hea oleks, kui keegi vedrude-stabikate ja muu sellise \"liikuva\" kraami värvimise kohta häid soovitusi jagada oskaks.

Tänud ette,
p
Vasta
#2

Mind huvitaks kah vastav teema Smile
Mõistus ütleb, et tavaline autovärv peaks kõige paremini sobima, kuna see ju samuti elastne. (Proovi mõne uuema riisikoti kapotti näpuga vajutada siis näed Big Grin)
Vasta
#3



buvanol
happekrunt
epokrunt
polüuretaanvärv
movil või muu kaitsekiht
veermikudetailid on paksust materjalist ja eriti roostele ei
allu, seega, kui ei teha just mingit eriti korralikku projekti või väga vana masinaga
siis on kõige lihtsam neid aeg-ajalt (grafiit)õliga üle lasta.

aga võib ka nii teha (vaadake mootori pilti)

http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_40
Vasta
#4

Küsisin kunagi vedrude värvimise kohapealt nõu Autorestauraatorilt. Vastas, et võin julgelt tavalise autovärviga värvida.
Muu sillaosade tarvis sain spetsiaalset sillavärvi(vist Spies Heckeri toodang... purgil kirjad ral või pal 9005 pure gloss) mis pidi baseeruma mingil vaigul. Vähemalt antud värv on väga vastupidav(samas kannatab ka nätsutamist). Saab rahulikult sellest kuivanud värvist endale kuule veeretada ilma, et see laiali laguneks. Hind ei löönud kah hinge kinni(1 L hind jäi koos kõvendiga kuhugi 400-500.- vahele). Samas katab kah väga hästi ja kulu on minimaalne.
Esimesel korral vihastasin kui tegin aerosoolpurgi korgi sisse kolmveerandi jagu värvi. Värvisin ära: terve ühe õõtshoova, stabilisaatori, pooltelje otsa, ühe pedaali, heebli, haamri, pool hooratast ja viimase lõpu sai suure vihaga endale prügiämber(sellele jagus kah, et kaks korda peale saada). Big Grin
Tollel õhtul arvasin juba, et see värv jõuab enne ära kuivada kui ma veel garaazist midagi leian mida värvida ja kuhu see jääk panna(ei raatsi ju päris minema kah visata).
Vasta
#5

arvan, et kui tykid korralikult puhtaks rookida ja viitsimisel ka ehk väike buvanoliring teha, oleks \"hammerite\" üsna kaval laks (kuigi see küll on värv \"otse roostele\"). endal kogemused hämmeraidiga ainult head. sillatükkide värvimisel eelistaksin pintseldamist - säherduste detailide puhul vastava värviga värvides võib pintsliga \"sissehõõrumine\" eriti hea tulemuse anda. vedrud jätaksin üldse värvimisest välja
Vasta
#6

rainer Kirjutas:arvan, et kui tykid...
[tegevuse kirjeldus kustutatud]
...oleks \"hammerite\" üsna kaval laks (kuigi see küll on värv \"otse roostele\"). endal kogemused hämmeraidiga ainult head.

Vaidleksin vastu.

Hammerite\'il on üsna nigelad mehaanilised vastupidavusvõimed erinevalt nt spetsiaalsetest veerminuvärvidest ja kasvõi veoautovärvidest. Pori, tolm, vesi, lumi jms koostoimes kulutavad teist seal auto all ikka jõudsalt. Kujutagem ette porisel teel august läbisõitmist ja sellega kaasnevat pritsimist veermikule...

Ehk siis - mis on ideaalne sepisaiale, aknanurkadele jms, ei sobi alati liikuritele.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:
rainer Kirjutas:arvan, et kui tykid...
[tegevuse kirjeldus kustutatud]
...oleks \"hammerite\" üsna kaval laks (kuigi see küll on värv \"otse roostele\"). endal kogemused hämmeraidiga ainult head.

Vaidleksin vastu.

Hammerite\'il on üsna nigelad mehaanilised vastupidavusvõimed erinevalt nt spetsiaalsetest veerminuvärvidest ja kasvõi veoautovärvidest. Pori, tolm, vesi, lumi jms koostoimes kulutavad teist seal auto all ikka jõudsalt. Kujutagem ette porisel teel august läbisõitmist ja sellega kaasnevat pritsimist veermikule...

Ehk siis - mis on ideaalne sepisaiale, aknanurkadele jms, ei sobi alati liikuritele.

Hr valdoga täiesti nõus. Hammerite kardab hirmsasti lööke. Kusjuures spets värv tuleb vaata, et odavam kui Hammerite.
Pealegi haljaks harjatud pinnale ei taha Hammer peale jääda ja paistab läbi olenemata paksust kihis( ei ole suurem asi Hammeri austaja).
Vasta
#8

Lehtvedrusi töödeldi ennemuiste järgnevalt - Puhastati hoolikalt (lahtivõetuna või niisama). Siis määriti kogu pakk hoolikalt grafiitmäärdega. Seejärel \"teibiti\" pakk presendist/termatiinist käristatud pika lindiga kinni. Ikka mõlematpidi vinti (nagu muumiat). Sellega valmis saanud, tõmmati veel peenikese traadiga kinni, et present lahti ei läheks.
Hoidis vedrupaki kenasti puhtana, ei kulutanud nii palju vedrulehti ja ei kräuksunud suvel kuivaga (tol ajal veel kapronseibe lehtede vahel ei tuntud)
Vasta
#9

Paar posti eespool teemaks olnud Hammerite.
Niipalju kui mina olen seda kasutanud, ei ole ta üldse elastne. Võrdleksin teda lausa pulbervärviga. Mõelge ise kas ta püsib painduval pinnal (vedrudel ja varrastel) või mitte. Smile
Vasta
#10

Omadest kogemustestki võin öelda, et tuleb värvida kindlasti värviga, mille üks omadus on elastsus. St värv ei tohi kuivada \"kivistumiseni\" vaid peab jääma paks, tihke ja elastne. Samas on oluline et värv ja alusvärvid sobiksid omavahel hästi kokku ning värvi haakumine detailiga oleks ülihea (eeltöö: rooste-eemaldus, pind karestada). Seepärast ma ei usu, et efektiivne on detail eelnevalt 4-5 erineva \"möksiga\" töödelda. Ning kui mõni pisikene kivi ratta alt lendab ja \"augu\" sisse teeb. on olnud kogu üritus suht mõtetu.

Sadolini värvid on ühed huvitavad värvid Smile




Vasta
#11

Keegi oskab täpsemalt suunata, mis toodet kasutada veermikudetailide PINTSLIGA värvimiseks?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne