MF 70 karburaator...
#1

Tere!

Sai ülemineval suvel soetatud üks siuke sitikas, tal on mootor jms originaal. Oli lihtsalt eelmise omaniku poolt korda tehtud/taastatud. Sai temaga natuke toimetatud, kuid üldse mitte niipalju kui oleks soovinud, sest enamus energiat läks temaga harjumisele. Ei olnud alati tõmba ja tee tööd, vaid kruvi küünalt maha ja jälita kas säde on korralik, kas on üle ujutatud oma rumalusest..jms.
Eelmisel suvel, kui ta oli talvel seisnud ei õnnestunud mul teda enam käivitada. Eelmine omanik arvas, et see originaal karburaator jubib minu kirjelduse järgi(Jawa oma originaalis?). Ütles võta maha, puhasta ära ja pane kokku ning kasuta masinat. Ma ei viitsinud jännata.
Sel kevadel nüüd siis kruvisin karburaatori maha, lauapeal on hunnik juppe nüüd millega ei oska suurt midagi peale hakata. Venemaa keelt piisavalt ma ei oska, et abi otsida. 

Kuidas oskate kommenteerida? Kas on sellele loomakesele saada mingi mõistlik...töökindlam...kaasaegsem karburaator?
Tasub sellega jännata?

Mõte oli lätist hankida sellele aparaadile hiina mootor, kuid eelarvelistel põhjustel on see senimaani tegemata. Masin on aianurgas ja tahaks teda kasutada...aga see karbuss! (Talle on ka raideri küljest rabatud niiduki korpus mis töötab hästi ja haagis...kui keegi on huvitataud üleostmisest siis võib teha ka pakkumisi...ma ei tea palju mul kannatust jagub temaga.)

Tänan!
Vasta
#2

(25-03-2020, 16:28 PM)Ööbik Kirjutas:  Tere!

Sai ülemineval suvel soetatud üks siuke sitikas, tal on mootor jms originaal. Oli lihtsalt eelmise omaniku poolt korda tehtud/taastatud. Sai temaga natuke toimetatud, kuid üldse mitte niipalju kui oleks soovinud, sest enamus energiat läks temaga harjumisele. Ei olnud alati tõmba ja tee tööd, vaid kruvi küünalt maha ja jälita kas säde on korralik, kas on üle ujutatud oma rumalusest..jms.
Eelmisel suvel, kui ta oli talvel seisnud ei õnnestunud mul teda enam käivitada. Eelmine omanik arvas, et see originaal karburaator jubib minu kirjelduse järgi(Jawa oma originaalis?). Ütles võta maha, puhasta ära ja pane kokku ning kasuta masinat. Ma ei viitsinud jännata.
Sel kevadel nüüd siis kruvisin karburaatori maha, lauapeal on hunnik juppe nüüd millega ei oska suurt midagi peale hakata. Venemaa keelt piisavalt ma ei oska, et abi otsida. 

Kuidas oskate kommenteerida? Kas on sellele loomakesele saada mingi mõistlik...töökindlam...kaasaegsem karburaator?
Tasub sellega jännata?

Olen 15 aastat omanud ja kasutanud kahte originaalkonditsioonis MF-i. Tööd tehtud mis hirmus.
Teemaalgataja masina seisundit ei oska niimoodi hinnata aga selle originaal karburaatori hingeelu on niivõrd elementaarne et see peale vajaduse korral kanalite/düüside puhastuse ja peenreguleerimise erilist tähelepanu ei vaja.
Kui aga valemisse sekkuvad muud selle masina vananemisest tingitud tüüpvead(lekkivad vändaotsatihendid, lõtk vända laagrites, mustunud/põlenud katkesti kontaktid, kehv või vale nurga all säde jne) siis ongi nii et selle käima saamine ajab endast välja ka tugeva närvikavaga operaatori... Kui üldse käima saab...
Esimesel masinal sain selle omal nahal kogetud. Sai kõik üle käidud ja masin on siiani alati probleemideta toiminud. Kui teise poolvigasena sain sai kohe mootor üle käidud. 
Karburaatori toitevoolikule panin filtri vahele, muidu sai metsas tankides ikka mingi sodi paaki ja karbussi see jõudis. 

Endale tundub probleemi kirjelduse järgi just mitme vea koosmõjuga tegemist olema... Enda väsinud vända tihendite/laagritega masin just nii käitus. Uputad, üritad käivitada, ei lähe, küünal ikka kuiv ja säde on. Uputad veel ja proovid veel... Ja veel. Lõpuks on kütust nii palju karteris et jõuab ka kolvi peale... Aga nii palju et lööb täis... Heal juhul saab sel hetkel käima... 
Kui käima saad siis pöörded kõiguvad ja kisub ka gaas maas vahepeal pöördesse...
Ise puhuks karburaatori kanalid/düüsi läbi, paneks viisakalt korralike tihenditega kokku...
Mootori remondi võimalikkuse osas ei oska teemaalgataja pädevust ega tahet hinnata. 

Hiina mootor sai hiljuti tuttaval oma masina peale sätitud. Ütleb et 6,5hp hiinakas ikka lahja originaalmootori kõrval.
Vasta
#3

(25-03-2020, 22:02 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Olen 15 aastat omanud ja kasutanud kahte originaalkonditsioonis MF-i. Tööd tehtud mis hirmus.
...
Hiina mootor sai hiljuti tuttaval oma masina peale sätitud. Ütleb et 6,5hp hiinakas ikka lahja originaalmootori kõrval.

Ja hädiselt vaikne ja mõttetult hõlbus käivituja. Täiesti nõus.

Kaldun samuti arvama, et ju see pada lisaõhku kisub ja karburaatori vahetus seal midagi vaevalt muudab. Kuj just ujuk uppunud pole.
Vasta
#4

(25-03-2020, 22:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(25-03-2020, 22:02 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Hiina mootor sai hiljuti tuttaval oma masina peale sätitud. Ütleb et 6,5hp hiinakas ikka lahja originaalmootori kõrval.

Ja hädiselt vaikne ja mõttetult hõlbus käivituja. Täiesti nõus.

Kaldun samuti arvama, et ju see pada lisaõhku kisub ja karburaatori vahetus seal midagi vaevalt muudab. Kuj just ujuk uppunud pole.

Täiesti nõus. Neljataktiline hiinakas käib tõesti vaiksemalt ja käimasaamine on ka tehnikavõõrale(tuttava 14 aastane tütar käivitab peale telefoni teel kiirkoolitust selle igast asendist) suht jõukohane. Madalal otsal jõudu ka ühtlasemalt. Aga 6,5hp peremees ütleb et jõudu on tema tunde järgi originaalist vähem. Originaalmootori tahab pöördeid. Bensiini tarbib hiinakas ka hulka vähem.
Ise alla 8hp sinna ei paneks. Isegi kaalusin mingi hetk sellist operatsiooni. Aga kuna mootorid toimivad, siis pole hakanud vaeva nägema...
Samas ma ei kurda ka enda kahe originaalmootoriga masina käivitumise üle. Aga jah, see eeldab et masina hinge tunned(millal uputada ja kui palju jne) ja probleemid identifitseerida suudad ja kõrvaldad, mitte ei vannu et igavene p...k masin, kes k...t selle välja mõtles...

[Pilt: 962625.png]

Kui masinal on kasvõi üks tehniline puudujääk, siis mingist tuuningust ei ole seal mõtet rääkida. Masinad korda!
Vasta
#5

Ma siis püüan selle karbussi kokku tagasi panna.
Ma tal seda alumist kopsikut veel lahti ei võtnud. Ülemine osa, koos vedru ja vasest pulgaga(nõel?).
Sel aparaadil oli tüütu komme, siis kui ta veel töötas, et ta tahmas küünalt hirmsasti. Mingi kausi täis vene küünlaid mul oli, et kui enam ei käivitunud siis vahetasin küünla ja tõmbas end käima. Säde oli, aga tahab päris korralikku sädet saada käima hüppamiseks, muidu mudkui pops ja pops või hullemal juhul jube lahe ja äge pauk üle küla.
See oli ka mingi aeg tunnetusega välja kujunenud, et kui ilge kõva paugu sai kätte peale popse siis ta üldjuhul hüppas käima peale seda Smile
Eelmisel suve alguses käivitades säde oli, kuid sinist suitsu ka vist enam kätte ei saanud. Endal ainult pea otsas suitses ja suust paukusid koledad sõnad kui olin end võhmale tõmmanud käivitamisest.
Vasta
#6

Kõlab, nagu uppunud süüde koostöös vene süütevõimetu küünlaga 2T mootoris, mis kisub vändatihendite vahelt lisaõhku karterisse. Pane suvaline lühikese keermega lääne küünal ja unusta küünlamure.

Olles seda keberniiti kolm korda läbi elanud (esimene kord ei teadnud, teine kord ei uskunud ja kolmas kord ei tunnistanud oma lüüasaamist), siis ma olen äärmiselt rahul 6,5 hobuse jõuga hiinlasegaWink

Tõsi, seda peab arvestama, et ülepöördesse seda juba ei lase. Lekkivate vändasimmeritega originaalmootor tegi teistkümmend tuhat pööret - ägedasti niitis. Big Grin Kuniks roo jälle pooleks lõi.
Vasta
#7

Esimene lisaküsimus teemaalgatajale. Mis õli ja mis vahekorras kütusesse segasid? Tuttav tegi hullu peaga 20l bentsu liitri õli kohta segu(väidetavalt veneaegne raamat pidi nii kirjutama) ja tahmaseid küünlaid jagus küllaga...
Ja vanade vene küünlate asemele korralik lääne küünal nagu Võsa kirjutas. Jah, on ka toimivaid vene küünlaid, aga millegi pärast meeldib ka minu kahetaktilistele lääne küünal.
Kunagi(üle 10 aasta tagasi kindlasti) sai ostetud neli NGK-d, mis poemüüja väitel just vanadele kahetaktilistele mõeldud. Kõik seni elus.

[Pilt: 962625.png]

Kui masinal on kasvõi üks tehniline puudujääk, siis mingist tuuningust ei ole seal mõtet rääkida. Masinad korda!
Vasta
#8

Mul ka neid 2tk kasutusel juba paarkümmend aastat. Ei saa küll kurta et see originaal mootor nüüd nii halb oleks et kohe välja vahetama peaks. Karpaga on mõned korrad probleeme olnud aga see on lahenenud nõelklapi puhastamisega mis on peenikest sodi täis olnud sest seal pole filtrit ees. Kunagi vahetasin välja ühe süütepooli ja kontakte on saanud ka paarkorda viiliga puhastada. Käimasaamisega on jamad kevadel kui esimest korda käivitan. Vana bensiin ei ole eriti hea plahvatama ja siis on ikka vaja ujukikamber alt ära keerata ja puhtaks lasta. Üksaasta oli vist mingi sitikas kontaktide vahele talvituma jäänud ja masin ei tahtnud mitte sädet anda siis sai küll niipalju starterit kakkuda et nöör andis alla ja selle pidin ära vahetama. Esimesel masinal vahetasin aastaid tagasi vända tihendid ära ja see töötab päris hästi aga teisel ei ole viitsinud seda veel ette võtta sellepärast see ei taha väikese pöördega hästi käia. Aga muidu pole viga. 
Äkki sul hoopiski masin tunneb ära et omanik pole teda väärt ja paneb sind proovile...
Vasta
#9

(26-03-2020, 11:12 AM)vanapagan Kirjutas:  Mul ka neid 2tk kasutusel juba paarkümmend aastat. Ei saa küll kurta et see originaal mootor nüüd nii halb oleks et kohe välja vahetama peaks.
...
Äkki sul hoopiski masin tunneb ära et omanik pole teda väärt ja paneb sind proovile...

Ei pea jah. Ja see viimane lause on ka tõsi. Mida vanem on tehnika, seda iseloomsem.
Vasta
#10

Hmmm jaaa, noojah, seda iseloomu teemat ja üksteise tundmaõppimise juttu ajas ka eelmine omanik...
Eks ta natuke etem on jah kui päris eesli pidamine, aga tihtipeale ei saa aru, kas eesel ise või masin ja see teeb kogu asja võluvaks. Eks? 
Eelmine aasta kevadel sinist suitsu kätte ei andnud ja saatsin ta pikalt, senimaani vahib seal samasuguse tuima lõustaga, täpselt sama koha peal. Tänavu mõtsin teda ähvardada, kui ta omal jõul liikuma ei hakka siis vean ta käru peale ja kellegi teise hoovile...äkki leiab armastuse mida ta otsib :p

-Lääne küünal, proovin, vana omanik miskipärast ütles ära tee seda või pane distantsseibe talle vahele, et õige pikkus saaks...

-Mis asi on nõelklapp? Milline ta on? Kas see on karbussi üleval osas...kus õhk ja kütus kokku segatakse või seal all anumakeses mida annab karburaatoril ära keerata? 

-Kütuse võtsin segada kõigile ühe, saele, trimmerile ja temale. Vana omaniku suhtarv oli natuke teine, ma enda suhtarvu peast ei mäleta, mul kanku peal kirjas. Vist oli nõnda, et saag ja trimmer tsut õli rohkem himustavad kui see tsehhi eesel, aga vana omanik arvas pole lugu.
(mul on seal ka enne karbussi küt filter vahel)

-Eelmisel kevadel vaatasin, et ratta simmerist on vist käigukastist/väntvõlli korpusest õli välja voolanud. Mõõtepulk näitas igatahes madalat taset. Valasin sinna tavalist tagaveolise sõiduauto diffri õli otsa. No ma kartsin, et läheb käima ja teen tööd ja siis talle liiga teen liiga usina töötegemisega. Jälle loll, sest käima ta ei läinudki Big Grin
Mis õli sinna peaks valama?


Aitäh teile! Nu ma püüan selle karbussi tagasi kokku kruvida, alt selle anuma tal ka küljest kruvida ja puhuda mida annab puhuda suruõhuga. Vanast harjumusest leeklambiga enne uue küünla pealekeeramist ta seest ära kuivatada. Vana kütuse välja lasta ja tanklast talle uue kokku segada uue kevade puhul.
Vasta
#11

MF-i mootorisse käib lühike küünal. Pikale peab tõesti panema 8 mm seibe alla, et kolviga kokku ei saaks.

Jõuülekandes pole vahet, mis õli seal on - see tiguülekanne on rõõmus iga libeda asja üle.

Kütuse ja õli õige vahekord segus on üks kahetaktiliste maailma kõwemini vaieldud teemasid. MF pole väga peps, kui pruukida 2-taktiõli. TAvalise mootoriõliga ei tohiks üle 1:20 lasta - võib mitte põleda. Tänastes mootoriõlides on sees lugemata hulgal manuseid, mis ei ole põlema mõeldud.

Kui sõna "nõelklapp" tekitab laual olevate vidinate kuhja vaadates kõhklusi, on tee püha tõeni pikk ja okkaline. Aga seda suurem on rahuldus kohalejõudmise üle, võin omast kogemusest kinnitada Cool

Siin alles viidati A. Palu "mootorrattapiiblile" ja anti link selle elektroonsele koopiale. Soovitan soojalt sellega tutvuda, kuna mootori osas on teemaksolev eesel lihtsalt üks "kolmepoolene". Suht nigel pealegi.
Vasta
#12

Hirmul on suured silmad. 

Võtsin karpa laiali, puhastasin ära. Eraldi juppe kaeda siis andis pildi kokku panna küll, kust mis sisse tuleb, mis väljuma peaks Toungue
Pöörete regulaator(see hülss kus nõel sees) vms ta nimi, ei tahtnud korralikult liikuda. Vist sai ka leitud vähemalt üks probleemide põhjustajaid. Ujuki põhi ja ujuk oli oksiidiga koos, korralikult, ma kahtlustan ujuk oli ujuki põhja külge kinni kleepinud. Lahti võttes oli näha kuidas põhjast murdis tüki oksiidi lahti.
Ma ikka arvasin, et seal peaks kütus olema. Kuid ta siis ikka aurab üsna hoogsalt. Samas ta pmt aasta seisnud ja 1.5a pole omal jõul liikunud :/

Täna siis värsket jooki, hangin värske küünla ka ja vaatan kas teeb pauku, suur päev!

-Mis värk sellega on, et õli jookseb tal välja ratta välimisest küljest? Vasaku ratta välimine külg on olnud pidevalt õline. Pole kunagi tal rattaid alt kruvinud, ma kujutan ette, et korpusel, kust ratta võll välja tuleb on ikka mingi simmer vms...
Otsin, ehk leian selle aparaadi tehnilised joonised siit foorumist. 

Tänud senini kõige eest!
Vasta
#13

(27-03-2020, 11:59 AM)Ööbik Kirjutas:  Hirmul on suured silmad. 

Võtsin karpa laiali, puhastasin ära. Eraldi juppe kaeda siis andis pildi kokku panna küll, kust mis sisse tuleb, mis väljuma peaks Toungue
Pöörete regulaator(see hülss kus nõel sees) vms ta nimi, ei tahtnud korralikult liikuda. Vist sai ka leitud vähemalt üks probleemide põhjustajaid. Ujuki põhi ja ujuk oli oksiidiga koos, korralikult, ma kahtlustan ujuk oli ujuki põhja külge kinni kleepinud. Lahti võttes oli näha kuidas põhjast murdis tüki oksiidi lahti.
Ma ikka arvasin, et seal peaks kütus olema. Kuid ta siis ikka aurab üsna hoogsalt. Samas ta pmt aasta seisnud ja 1.5a pole omal jõul liikunud :/

Täna siis värsket jooki, hangin värske küünla ka ja vaatan kas teeb pauku, suur päev!

-Mis värk sellega on, et õli jookseb tal välja ratta välimisest küljest? Vasaku ratta välimine külg on olnud pidevalt õline. Pole kunagi tal rattaid alt kruvinud, ma kujutan ette, et korpusel, kust ratta võll välja tuleb on ikka mingi simmer vms...
Otsin, ehk leian selle aparaadi tehnilised joonised siit foorumist. 

Tänud senini kõige eest!
Siin on varasemalt kirja pandud hulk mõtteid ja tähelepanekuid, mis selle riistapuuga ümberkäimisel enamaltjaolt õiged ja vajalikud on. Lisaksin veel ühe - õhupuhasti peab olema sodist puhtaks tehtud ja õlitase seal õigel kõrgusel. Mingil juhul ei tohi õli liiga palju olla, muidu ei käi õhk korralikult läbi ja karburaatori suunas saab läkitada hulk venekeelseid väljendeid, millesse ka suhted erinevate emadega on pikitud.
Vasta
#14

Ohhhjahhh, sädet on tal tänaseks alles jäänud null. Sädeme tekitamine ma saan aru on juba oluliselt suurem ettevõtmine kui karpa puhastamine Sad

Ma saan aru, nagu ikka, aga tundub “sellisele” tehnikale seismine mõjub eriti halvasti. 

Kuivas garaažis tema hoidmine üle talve ka eriti palju ei aita ma kahtlustan. Vaja ikka vahepeal käima tõmmata ja näidata, kes peremees on :/
Vasta
#15

(28-03-2020, 11:47 AM)Ööbik Kirjutas:  ...
Ma saan aru, nagu ikka, aga tundub “sellisele” tehnikale seismine mõjub eriti halvasti. 

Kuivas garaažis tema hoidmine üle talve ka eriti palju ei aita ma kahtlustan. Vaja ikka vahepeal käima tõmmata ja näidata, kes peremees on :/
Nii see on, umbes sama ajukeberniidi tulemusena sai kunagi käsibellarussile briggsi mootor külge aretatud. Siis ostsin hiina minitraktori ja müüsin bellaka maha aga ostja soovis originaalmootoriga. Seega seisis briggs ca 12 a, neist oma 8 riiulis. Nüüd pika otsimise peale leidsin üles, panin puulõhkujale peale, kallasin bensiini sisse ja kolmandast tõmbest ta käis ning töötab nagu muiste. Selline on asjade vahe ...
Vasta
#16

Minu MF- il paranes käimaminek tunduvalt kui pistsin peale vana Kovrovetsi karpa. See oli täiesti juhuslik valik kuna oli olemas karpa ja mingi muhv mis sobis üleminekuks.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#17

(28-03-2020, 11:47 AM)Ööbik Kirjutas:  Ohhhjahhh, sädet on tal tänaseks alles jäänud null. Sädeme tekitamine ma saan aru on juba oluliselt suurem ettevõtmine kui karpa puhastamine Sad

Ma saan aru, nagu ikka, aga tundub “sellisele” tehnikale seismine mõjub eriti halvasti. 

Kuivas garaažis tema hoidmine üle talve ka eriti palju ei aita ma kahtlustan. Vaja ikka vahepeal käima tõmmata ja näidata, kes peremees on :/

Loodame et kontaktide puhastamine sädeme tagasi toob ja süütemängu ahju peal kuivatama ei pea...
Muidu pole selle tegevuse juures midagi keerulist, aga väntvõlli otsast hooratta eemaldamiseks spets tõmmitsat vaja...

Üks suurimaid müsteeriume enda jaoks on see, kuivõrd erinevalt need kontaktipinnad käituvad. Endal pole kummagil masinal ka peale kahte aastat kuivas seismist kontaktidega probleeme olnud. Üks masin seisis peremehe haigestumise järel terve sügise ja talve lageda taeva all. Käsistarter roostetas kinni, aga säde oli alles. Töökaaslase omal piisas neljast kuust puukuuris ja säde läinud. 
Mul kaks Zidi mootorit. Ürgvana kontaktidega pole muret. Uuem Umz tahab pea iga pikema(üle talve)seismise kontaktide puhastust...

[Pilt: 962625.png]

Kui masinal on kasvõi üks tehniline puudujääk, siis mingist tuuningust ei ole seal mõtet rääkida. Masinad korda!
Vasta
#18

Vaata seal taga allpool on üks auk kust juhtmed sisse lähevad, lase sealt paar sutsu mootori või piduripuhastus tsussu sisse, kui õnneks läheb ja kontaktidele pihta saad  võib juhtuda et puhastab sodist ära ja käratab veel käimagi. Kui äkki sädemeks juhtub minema siis võib ta sulle sealt august sahmaka suitsu ka silmadevahele virutada. 
ja rumalaid slaavikeelseid sõnu ei tohi selle tegevuse juures kasutada, kõike seda toredust tuleb ikka huumoriga võtta.
Vasta
#19

(29-03-2020, 00:44 AM)vanapagan Kirjutas:  Vaata seal taga allpool on üks auk kust juhtmed sisse lähevad, lase sealt paar sutsu mootori või piduripuhastus tsussu sisse, kui õnneks läheb ja kontaktidele pihta saad  võib juhtuda et puhastab sodist ära ja käratab veel käimagi. Kui äkki sädemeks juhtub minema siis võib ta sulle sealt august sahmaka suitsu ka silmadevahele virutada. 
ja rumalaid slaavikeelseid sõnu ei tohi selle tegevuse juures kasutada, kõike seda toredust tuleb ikka huumoriga võtta.
Kas selle triki mõte on, et aerosooli joaga saab ehk kontaktpinnale pihta ja see eemaldab sealt sodi. Või, et määrib pinnad ja siis rihmast tõmbamine aitab üksteise vastu käivad pinnad tänu vedelikule paremini puhastada?
Ehk kas seal sees on füüsilise kontaktita jagaja moodi asi või füüsilise kontaktiga ime?

Siinkirjutaja hankis aasta varem saja eurose trimmeri koos võsateraga. See on pidanud ja on ka teinud sõltumata aastaajast kõik temalt palutud tööd ära. Õhufiltrit on puhastatud, küünal pole maas käinud. Lootsin, et see slaavi eesel teeb kõik need tööd suurema jõudluse tõttu lihtsamaks. Mingi aeg sai lihtsalt loobutud seda eeslit käima proovimast tõmmata, kiirem tundus võtta aparaat millega saab kohe tööle asuda. Samas pinnase erinevaid materjale ei viitsi ammu aiakäruga vedada ega küttepuid metsast seljas välja vedada. 

Nu ma proovin sinna tsussu lasta, näis, see spetsiaalse tõmmitsa vajadus hirmutas natuke. Isegi kui annab sädeme kätte saada, ma mõlgutan mis järgmiseks  Cool
Vasta
#20

Ei seal ole jagajat ega mingit imet sees, üks silinder ju, pole kellegile rohkem jagada. Kontaktid on küll seal ja kondekas on ja süütepool on ka. Mõte ongi et vast puhastab selle keemiaga paremini kui  kuivalt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne