Jawa 360 1973
#1

Siiamaani olen olnud pigem foorumi lugeja, kuid nüüd siis proovin foorumit rikastada ühe jawa teema võrra.
Tegemist siis ühe viimase aasta vana jawaga, tehasest veeres välja korviga kuid uus omanik soovis pigem soolopilli ja korv läks utiili.
Enamuse aega liikus ringi Virumaal ning läbisõitu kogus esimese omanikuga 80000km
Mina olen teine omanik, läbisin ARK registreerimise kadalipu, passi sai 3 kohta ja lubatud on ka soolona sõit - kolmekesi ehk India variant [Pilt: smile.gif]
Miinus käib massi ja peal on siis 634 genekas koos regulaatori ja mingi huvitava jalaga, vb isegi tehasest juba selle genekaga.
Kahjuks madalatel pööretel ei lae piisavalt ja kihutada mulle ei meeldi.
Küljes on veel tehasest pärit mootor ehk karteri numbrid klapivad tehase sildiga.
Õnneks mingit täislaks tuuningut, restaureerimist ega porri pole see masin näinud, kõik on justkui "omas mahlas säilinud".

Piltide otselisamisega jään veidi hätta, asuvad nad siin:

https://erinevadpildid.blogspot.com/2020...t.html?m=1
Vasta
#2

Paigaldasin Jawale suunatuled, mille sees on LED'id.
Jawa pardapinge on 6v
Suunatuled eraldi aku pealt 12v.

Kuna nad ei ole ühendatud sõiduki elektrisüsteemiga, kas võiks neid nimetada mulaazideks?

[b]Valgustusseadmed – [/b][b]Mulaa[/b][b]ži lubatavuse kirjeldamine[/b]

Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras, v.a laterna mulaaž. Mulaaži ei tohi olla ühendatud sõiduki elektrisüsteemi;“
Vasta
#3

(09-05-2020, 22:50 PM)tõnn Kirjutas:  Paigaldasin Jawale suunatuled, mille sees on LED'id.
Jawa pardapinge on 6v
Suunatuled eraldi aku pealt 12v.

Kuna nad ei ole ühendatud sõiduki elektrisüsteemiga, kas võiks neid nimetada mulaazideks?

[b]Valgustusseadmed – [/b][b]Mulaa[/b][b]ži lubatavuse kirjeldamine[/b]

Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras, v.a laterna mulaaž. Mulaaži ei tohi olla ühendatud sõiduki elektrisüsteemi;“
Mulaaz oleks ikka siis kui vool neist läbi ei käi. Hetkel saan aru, et tsiklil 2 eraldi elektrisüsteemi (6V ja 12V) ning suunatuled on ühendatud viimasesse süsteemi.
Vasta
#4

Mulaazi näiteks kasutas VW 80ndate autodel, kus lahjema varustusastmega puhul oli udutule asemel udutule makett. Kui on tegu päris tulega, mis põleb, ei saa seda mulaaziks nimetda.
Vasta
#5

Loogika ja seaduse järgimine sõna-sõnalt pole päris üks ja sama.
Vasta
#6

(11-05-2020, 14:21 PM)tõnn Kirjutas:  Loogika ja seaduse järgimine sõna-sõnalt pole päris üks ja sama.
Seaduses on jutt elektrisüsteemist, et kui juhtmed lähevad tsiklit mööda suunatuledest aku, lüliti ja releeni vms., siis on otseloomulikult tegu kokkuühendatud elektrisüsteemiga (toiteallikas, tarviti, juhtmed jne) ning muud moodi seda mõista ei saagi.

Kui oleks ilma juhtmeteta ja enda sisese toiteallikaga suunakad, siis saaks rääkida küll mulaažist kui juhtplokk vajalikuks ajaks likvideerida või välja lülitada.

Kui misiganes juhtmed lähevad tule külge, siis on seade ühendatud sõiduki elektrisüsteemi. See on üsna äraleierdatud teema võimsate lisakaugtulede omaalgatusliku paigaldamisega sõiduauto ninale, mis kunagi väga popp oli. Olukord, et katted peal ja seega "iluasjad" ei päde TÜV tehes. Vaadatakse just juhtmeid ja elektriühendusi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne