Ferguson TE20
#1

Kuna traktoritega võõras, siis postitaks siia oma küsimused seoses pealkirjas oleva traktoriga. 

Traktoril diffrile hammasratas (taldrik, kroonratas kindlasti teadjatel veel mõni nimi) needitud. Needid aga aja jooksul järgi andnud. Kaks juba murdunud ja ülejäänud veninud. Ühesõnaga taldrik loksub diffri küljes. Uuematel eksemplaridel sama asi lahendatud poltidega ja läheks ise sama teed. Küsimus millise tugevusega polte seal kasutada? 

Pilti pole aga leidsin skeemi difrist. Jutt siis nr 34 neetidest, kogus 12 tk. 
[Pilt: a73970.jpg]
Vasta
#2

Neetide lahtituleks pole just levinud viga. Enne remonditud?

Mina asendaks poltidega, aga täpse säärega. See jälle eeldab, et avad pole väga ära loksunud. Ja siis kõva liimiga kinni. Poest neid polte ilmselt ei saa.

Parem oleks muidugi täpse neediga kuumalt kinni neetida - siis pole ka ovaalsest avast suuremat hädaWink

Seal pole õnneks erilist valu ka taga - mootorit ega massi ju ei ole. Mingi 8,8 polt võiks täitsa kesta.
Vasta
#3

Sünniviga vag- grupi difrineedid mis kipuvad laiali lendama asendatakse poltidega mis tehtud 8740 CrMo terasest ning mäletamist mööda istus neil peal tugevusgrupp 12.9 - järelturu poldikomplekte valmistab näit. ARP. Pesad peavad muidugi täpsed olema, antud teema puhul äraloksutatud neediavad tuleks kindlasti üle töödelda. Õige pingutusmoment on ka poltliite koostamisel oluline.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#4

Selle asja differ ei näe säärast koormust, millega meie ajastu "juhid" oma liikureid kohtlevad. Napp poolteist tonni traktorit, mida jõustab "mossemootor".

12,9 tugevusega poldid muidgi võivad olla, aga pigem on seal vaja saada võimalikult täpselt avasse sobituvad poldid. Wäga Winge materjal on paha töödelda...
Vasta
#5

(14-04-2020, 22:11 PM)v6sa Kirjutas:  Selle asja differ ei näe säärast koormust, millega meie ajastu "juhid" oma liikureid kohtlevad. Napp poolteist tonni traktorit, mida jõustab "mossemootor".

12,9 tugevusega poldid muidgi võivad olla, aga pigem on seal vaja saada võimalikult täpselt avasse sobituvad poldid. Wäga Winge materjal on paha töödelda...
Ma panustaks pigem hõõrdejõule ja tõmbaks detailid võimalikult kõvade poltidega võimalikult kõvasti kokku kui hakkaks otsima miskit eriliselt täpselt avadesse sobivat lahendust, mida võibolla pole võimalik kõvasti kinnitadagi.
Kuumalt needitud liide panustab ju samuti survejõule mitte pole istuga avas sest pinge tekib liitesse ikka needi jahtumisel metalli kokkutõmbumise toimel ja seega pole ta enam istuga avas.
Külmalt needitud liide aga on rohkem selline üle tagumiku lahendus, kus pole ühtki head omadust peale selle, et neet on odavam kui polt ja mutter või ava keermestamine.
Vasta
#6

Arvan ka, et kui taldrik istub ilusti difri ( seal peaks ju mingi aste olema ) külge, pole vaja eriti karta natuke loksuvaid neete. 10,9 tugevusega polt on väga pro.
Vasta
#7

Käisin eile mõõtmas ja tundub, et avad on 1/2 tolli, ehk siis 12,7 mm. Ise näen kaht varianti, kas tugevamad poldid M12, või siis pehmemad M14, mis treida täpsesse mõõtu ja M12 keere otsa. Mis arvate, kumb tundub asjalikum?
Vasta
#8

Üks variant on puurida avad 14 millimeetri peale selliselt, et tõmbad taldriku paari suvalise poldiga kinni ja siis puurid koos läbi. Küsimus vaid selles kas 14 mm poldi peale(saab kasutada sise kuuskanti) ja mutrile ruumi jääb. Parem soovitus oleks vist osta Baltic Boltist tollmõõdus poldid osakeermega, tegelikult on neil seal ka mingi valik kalibreeritud polte müüa. Ja muidugi koostamisel poldid laagriliimiga kokku teha kindluse mõttes.
 Aga muidu soovin edu Fergusoni remontimisel, ilma selliste traktoriteta oleks pilt liiga sinine.
Vasta
#9

(15-04-2020, 08:11 AM)sugraM Kirjutas:  Käisin eile mõõtmas ja tundub, et avad on 1/2 tolli, ehk siis 12,7 mm. Ise näen kaht varianti, kas tugevamad poldid M12, või siis pehmemad M14, mis treida täpsesse mõõtu ja M12 keere otsa. Mis arvate, kumb tundub asjalikum?

Mina käiks poldipoes ja uuriks kalibreeritud poltide saadavavust vajalikus pikkuses. Kui vähegi kannatab, siis M14 peenkeermega kalibreeritud polt keermeliimiga difrikesta keerates peaks olema igavene. Eeldusel, et reaalselt on seal ruumi säärase poldi jaoks...

Kuumneetimisel võtab neet enamasti augu kuju ka siis, kui ava enam päris ümmargune ei ole. Aga põhilise pinge tekitab tõesti kokkutõmbumine jahtumisel. Mis tekitab piisava hõõrdejõu liitesse.

Neetimise üks eelis igasuguste poltliidete ees on ka võimalus koostada liide väga kitsastes tingimustes. Needipea on alati väiksem, kui sama mõõduga poldi pea ja ei vaja koostamisel muud, kui päheandmist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne