Uaz 452d aku laadimine
#1

Tere. 

Pisike mure Uaz 452d laadimisega. Ampermeeter (näidikute paneelis) pendeldab koorumuse (Led töötuled 20"+ 6x4" võimsuse jään hetel võlgu) lülitamise korral 10 ja 30A vahepeal nagu vahepealset laadimist (nt 15A) ei oleks olemas. Kui laadimine jääb vahemikku 0-10A siis langeb sujuvalt, kuni aku täitumiseni. Tühikäigul multimeetriga akult pinget mõõtes oli see 14,8 v. Töötulede lülitamisel pendeldab 14.1 kuni 14.5. Kas on põhjust muretsemiseks või kõik on ok? Kui ei ole OK siis millest alustada, et mure algele lähemale jõuda?

Siim
Vasta
#2

(18-04-2020, 11:49 AM)Viin Kirjutas:  Tere. 

Pisike mure Uaz 452d laadimisega. Ampermeeter (näidikute paneelis) pendeldab koorumuse (Led töötuled 20"+ 6x4" võimsuse jään hetel võlgu) lülitamise korral 10 ja 30A vahepeal nagu vahepealset laadimist (nt 15A) ei oleks olemas. Kui laadimine jääb vahemikku 0-10A siis langeb sujuvalt, kuni aku täitumiseni. Tühikäigul multimeetriga akult pinget mõõtes oli see 14,8 v. Töötulede lülitamisel pendeldab 14.1 kuni 14.5. Kas on põhjust muretsemiseks või kõik on ok? Kui ei ole OK siis millest alustada, et mure algele lähemale jõuda?

Siim
Kui soov kasutada Led tulesid siis peaks mõtlema ka vähe mootsama laadimisrelee peale või tekitama ahelasse mingi pinge stabilisaatori.
Vasta
#3

Kahtlen et viga led töötuledes. Samamoodi hüpplev vool on ka peale käivitamist. Töötulesid kasutasin testimiseks, kuna neid on mugav sisselülitada.
Vasta
#4

Käi üle kaabeldus, eelkõige ampermeetri taga. Et see ei kuumeneks. Samuti süüteluku tagune.
Vasta
#5

Mul Uazil 5 Ledi küljes ja ei tekita nood miskit anomaaliat laadimises.
Vasta
#6

Kui tahate vene tehnikaga tegeleda siis ikkagi lugege venekeelseid hooldusjuhendeid ka, seal on ka tavaliselt lihtsamate rikete kirjeldused sees. Jättes vene tehnikal regulaarse tehnohoolde tegemata on ootamatused kindlustatud. Iga TH 2 ajal pidi üle vaatama nii aku mahtuvuse, elektrolüüdi taseme, puhastama ja määrima klemmid, kontrollima generaatori harjade ja rootori tööpindade seisukorda, rihma olukorda ja pingsust jne.

Ärge unustage et need autod töötati välja siis kui III liigi autojuhiks õpiti kaks aastat!

Aga antud juhtumi puhul vaata esimesena generaatori harjade seisukorda(võivad olla kulunud ja koormusega tekib sädelus harjade ja rootori lamellide vahel), teiseks pingeregulaatori tööparameetreid koormusega või ilma, kolmandaks juhtmeühendused puhastada ja kontrolli kasvõi näpuga kõikuva voolu korral milline pistik soojeneb(sest need klemmid on ju juhtme otsa pressitud 30-50 aastat tagasi ja seest oksüdeerunud), edasi süüteluku põhi( mis on ehk lihtsalt ära kõrbenud).
Kui kunagi pidin ka autoelektri omale selgeks saama kuna autoelektrikke lihtsalt ei olnud siis väike soovitus üksi töötamisel: kasuta lisaks multimeetrile kontroll-lampi, saad omal mõlemad käed vabaks, saad ise lukku , juhtmeotsi või lülitit klõpsutada ja teise silmaga jälgid lampi.
Vasta
#7

(19-04-2020, 09:29 AM)Meelis Kirjutas:  Kui kunagi pidin ka autoelektri omale selgeks saama kuna autoelektrikke lihtsalt ei olnud siis väike soovitus üksi töötamisel: kasuta lisaks multimeetrile kontroll-lampi, saad omal mõlemad käed vabaks, saad ise lukku , juhtmeotsi või lülitit klõpsutada ja teise silmaga jälgid lampi.
lisaks elektikud kontrollivad ka kaitsmeid ja kõike muud kontroll lambiga,näitab koheselt ka voolu olemasolu,tester näitab ainult takistust.
Vasta
#8

Solgin ehk teemat, aga paras koht küsimiseks ja ehk on ka teema algatajal kasu. Gaz 51-el oli peal tavaline 40A generaator ja selle asemel sai paigaldatud mingi sõiduauto 80A BOSCHi - generaator koos pingereleega, ja org. relee vahelt välja võetud.  Kõik nagu toimib, aga üks inimene arvas et ka org. ampermeeeter (praegu see 20A kirjadega) tuleks kas võimsama vastu vahetada, või üldse vahelt välja võtta. 
Küsingi et kas peaks ja kui peaks, siis millega asendada?
Vasta
#9

(19-04-2020, 10:43 AM)muska71 Kirjutas:  
(19-04-2020, 09:29 AM)Meelis Kirjutas:  Kui kunagi pidin ka autoelektri omale selgeks saama kuna autoelektrikke lihtsalt ei olnud siis väike soovitus üksi töötamisel: kasuta lisaks multimeetrile kontroll-lampi, saad omal mõlemad käed vabaks, saad ise lukku , juhtmeotsi või lülitit klõpsutada ja teise silmaga jälgid lampi.
lisaks elektikud kontrollivad ka kaitsmeid ja kõike muud kontroll lambiga,näitab koheselt ka voolu olemasolu, tester näitab ainult takistust.
Kontrolllamp ei pruugi üksi ka alati parim lahendus olla. Kunagi jändasin vene auto kadunud sädemega ainult kontrolllampi kasutades kuna multimeetrit polnud käepärast. Lambi järgi oli vool igal pool olemas ning kõik oleks pidanud nagu töötama, aga ei teinud seda mitte. Multimeetriga sama viga otsides sain üsna kohe teada, et aku 12 voldist jõudis süütepoolini ca. 9-10. Viimane pani kontrolllambi pirni põlema justkui kõik oleks korras, aga süütepoolist enam sädet kätte saada ei võimaldanud.
Vasta
#10

Te kasutasite vale kontroll lampi sellisel juhul. Meie kaubandusvõrgus polegi ühtegi head lampi müügil näinud. Need pisikesed pliiatsid ei kõlba kuhugi, sest ei koorma ahelat. Endale soetasin hiinamaalt sellise, kuhu käib 12V esitule pirn sisse. Nendega võib juba tööd teha.
Vasta
#11

aqu77 Kirjutas:Solgin ehk teemat, aga paras koht küsimiseks ja ehk on ka teema algatajal kasu. Gaz 51-el oli peal tavaline 40A generaator ja selle asemel sai paigaldatud mingi sõiduauto 80A BOSCHi - generaator koos pingereleega, ja org. relee vahelt välja võetud.  Kõik nagu toimib, aga üks inimene arvas et ka org. ampermeeeter (praegu see 20A kirjadega) tuleks kas võimsama vastu vahetada, või üldse vahelt välja võtta. 
Küsingi et kas peaks ja kui peaks, siis millega asendada?
Kui autol pole tarbijaid juurde tulnud (sh aku pole suurema vastu välja vahetatud) siis milleks? Ega generaator ei dikteeri palju ampreid ta tarbijatesse lükkab vaid seda teevad ikka tarbijad, 80A -ne generaator on lihtsalt valmis välja andma poole rohkem voolu (kuigi vajadust selleks ei pruugi tulla).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#12

Kontrolllamp ei pruugi üksi ka alati parim lahendus olla. Kunagi jändasin vene auto kadunud sädemega ainult kontrolllampi kasutades kuna multimeetrit polnud käepärast. Lambi järgi oli vool igal pool olemas ning kõik oleks pidanud nagu töötama, aga ei teinud seda mitte. Multimeetriga sama viga otsides sain üsna kohe teada, et aku 12 voldist jõudis süütepoolini ca. 9-10. Viimane pani kontrolllambi pirni põlema justkui kõik oleks korras, aga süütepoolist enam sädet kätte saada ei võimaldanud.
[/quote]

Jätsin lisamata et kontrolllamp oli sel ajal tehtud ikka tavalisest suunatulepirnist millele näpitsad otsa joodetud.
Vasta
#13

Walter vastas juba , ehk et ampertmeeter näitab tootmise ja tarbimise suhet. Kui + poolel või 0 siis on ok (laetud aku korrall) kui miinuspoolel, siis tarbimine ületab tootmise, nõrk generaatotor (olriginaal, alalisvoolugenekas) või ülemäärane tarbimine (näit. lühis)
Vasta
#14

(19-04-2020, 17:38 PM)kalju1 Kirjutas:  Walter vastas juba , ehk et ampertmeeter näitab tootmise ja tarbimise suhet. Kui + poolel või 0 siis on ok (laetud aku korrall) kui miinuspoolel, siis tarbimine ületab tootmise, nõrk generaatotor (olriginaal, alalisvoolugenekas) või ülemäärane tarbimine (näit. lühis)
Miks mul selline küsimus tekkis: kuigi tal oli juba nö. uuem vahelduvvoolu generaator peale pandud ja pingeregulaator ka "shokolaadiga", siis talvel kui H4 pirnidega esituled pluss udutuled pluss salongisoojendus, siis tundus et laadimisvoolu jääb 80A aku laadimiseks lahjaks, tühikäigul ja madalatel pööretel kiskus ampermeetri sinna -20 poolele ja tekkis mahalaadimine. Samas kui natuke tühikäigu pöördeid tõsta siis laadis ilusti. Sai siis see 80A BOSCH peale aretatud ja sai nagu natuke parem, aga need tühikäigul mahalaadimis sümtomid ikka jäid.
Vasta
#15

Tsitaat:talvel kui H4 pirnidega esituled pluss udutuled pluss salongisoojendus, siis tundus et laadimisvoolu jääb 80A aku laadimiseks lahjaks, tühikäigul ja madalatel pööretel kiskus ampermeetri sinna -20 poolele ja tekkis mahalaadimine.
See ongi normaalne. Kui kaua auto töötab tühikäigul? Kaks päeva järjest? Siis küll pole normaalne (juht tuleks vahetada). Tavaliselt ju lühidalt tühikäiku (hommikul akna all, ristmikul, fooritaga), siis käik sisse ja pojehhali.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#16

(19-04-2020, 20:16 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:talvel kui H4 pirnidega esituled pluss udutuled pluss salongisoojendus, siis tundus et laadimisvoolu jääb 80A aku laadimiseks lahjaks, tühikäigul ja madalatel pööretel kiskus ampermeetri sinna -20 poolele ja tekkis mahalaadimine.
See ongi normaalne. Kui kaua auto töötab tühikäigul? Kaks päeva järjest? Siis küll pole normaalne (juht tuleks vahetada). Tavaliselt ju lühidalt tühikäiku (hommikul akna all, ristmikul, fooritaga), siis käik sisse ja pojehhali.
 Jep, millejaoks peaks üldse auto kohapeal lõksuma lähituled + veel udukad sees?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

Teemapüstituses on töötuled. Siis on seal ka 14,4V
Ma väga ei muretseks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

Parem vahetage see ampermeeter voltmeetri vastu välja. Mõne jaoks tekitab ampermeeter liiga palju segadust. Vool sõltub ka sellest kui täis aku parasjagu on ja veel paljust muust asjast. Parem on vaadata voltmeetrit, kui seal nüüd korralik genekas ja ikka alla 14V läheb siis vaja asja uurima hakata.
Vasta
#19

Ega see voltmeeter targem ole: ikka tekitab segadust, kui ohmi seadusest ja ämbrireeglist aru ei saa.

Mind huvitab rohkem, mis küsija ampermeetrinõela pendeldamise ära ravis? Oli mõni ühendus hapu?

Ega sel ole bimetallkaitsmed skeemis alles? Nende rakendmumine võib ka huvitavaid kõrvalefekte anda.
Vasta
#20

(19-04-2020, 09:29 AM)Meelis2 Kirjutas:  Kui tahate vene tehnikaga tegeleda siis ikkagi  lugege venekeelseid hooldusjuhendeid ka, seal on ka tavaliselt lihtsamate rikete kirjeldused sees. Jättes vene tehnikal regulaarse tehnohoolde tegemata on ootamatused kindlustatud. Iga TH 2 ajal pidi üle vaatama nii aku mahtuvuse, elektrolüüdi taseme, puhastama ja määrima klemmid, kontrollima generaatori harjade ja rootori tööpindade seisukorda, rihma olukorda ja pingsust jne.

Ärge unustage et need autod töötati välja siis kui III liigi autojuhiks õpiti kaks aastat!

...

Tuleb Meelisega 100% nõustuda, et hooldus on iga tehnika puhul väga oluline. Ja selle puudulikuses pean sügavalt peeglisse vaatama- vähemalt viimase kolme aasta eest. Kahjuks aga õiget veneauto keelt ei valda.  Teine segadust tekitav asjaolu on, et kõik Uazi juhtmed on valged Big Grin . On nemad siis valgeks pleekinud või tehasest juba valged ei tea. 


(20-04-2020, 08:33 AM)v6sa Kirjutas:  Ega see voltmeeter targem ole: ikka tekitab segadust, kui ohmi seadusest ja ämbrireeglist aru ei saa.

Mind huvitab rohkem, mis küsija ampermeetrinõela pendeldamise ära ravis? Oli mõni ühendus hapu?

Ega sel ole bimetallkaitsmed skeemis alles? Nende rakendmumine võib ka huvitavaid kõrvalefekte anda.


Tänan väga kõiki seniste mõtete ja ettepanekute eest. Pole veel probleemi lahendamiseni jõudnud, kuna muud tööd ja tegemised tulid vahele. Kui mahti saan alustan generaatorist akuni ühendusi kontrollima ja annan ka siin avastustest teada. On bimetallkaitsmed vähemalt ühe 20A leidsin, selle ajutiselt eemaldasin, hiljem panen asemele kahvelkaitsme. Ampermeetri asendamine voltmeetriga annaks generaatori ja aku vahele lühema kaabelduse. Lühem kaabeldus = vähem probleeme.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne