21-04-2020, 07:56 AM
(20-04-2020, 23:02 PM)13piisab Kirjutas:Põhjus pole vaid ahela pikkus vaid ka nafta puurimise eripärad. Puurtorne ei saa kiirelt ja lihtsalt "suurest punasest nupust" kinni keerata. Siiani on ""tootmise vähendamine" tähendanud mahutitesse varumist, aga nüüd olla ka need täis.(20-04-2020, 22:43 PM)aavu Kirjutas: Põhjus, miks bensu äraviiale peale makstakse, peitub bensu lühikeses säilivusajas. 6 kuud vana bensuga enam tankida ei saa, ummistab kõik peened seadmed ära oma vaikudega. Põlema panna ka kohapeal ei saa nagu vene ajal uudismaa objekti valmides diisli ülejäägiga tehti, oli vist aasta 65 või 66, ongi probleem.jutt on siiski naftast ja põhjus on tootmisahela (sh eri logistikajupid) inertsus.
Kas naljanurga teema??????
säilivusaeg pole probleem - probleem on hoopis, et pole kusagil säilitada.
edit: aga hoopis huvitavam on, kas ja kuidas kogu see juba varem alanud hinnasurve meie idanaabrile mõjub. Otsimootori vasted annavad, et natuke üle poole idanaabri ekspordist on fossiilsed kütused:
https://www.exportgenius.in/export-impor...gIVlPD_BwE
Nafta maailmaturu madal hind on idanaabrile varemgi suurt (halba) mõju avaldanud. Meile ehk rohkem tunda andnud 80´te teises pooles, kui cccp-s asjad muutuma hakkasid.
Eelmise hinnalanguse ajal väitsid naabrid, et asi kisub jamaks, kui hind jääb alla 80$ barrelist, mis nüüd saab, on... huvitav?
https://www.macrotrends.net/1369/crude-o...tory-chart
Väited, et Covid on keskkonnale rohkem kasu toonud, kui kõik maailma "Greta Thunbergid" on reaalsus.