T-40 etteandepump
#1

Kuna T-40 ettevalmistus hooajaks parasjagu käsil tekkis mõte vahetada see nikats etteandepump elektrilise vastu. Vaja vaid reguleeritava rõhuga elektrilist küttepumpa (peab kirjandusest vaatama kas originaalpumba rõhu numbreid on kusagil) ja pääseks igakevadisest klappide lihvimisest ja manseti vahetamisest(sai küll sügisel tehtud käsipumbale vihmavee vastu paras plasttops peale ja kolvipealne roostetõrjeks õli täis valatud).
Mis arvate?
Vasta
#2

no mul küll pole etteandepumbaga probleeme olnud,tõsi orginaal nikastanud käsipump lendas suure kaarega metsa ja asemele
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...r-mt3.html kuna mul püürispump siis hüdropoest nippel ja põlv ja olemas paigas ta oligi,teine varjant ostad hydroskännist 16x1,5 keevismuhvi,lõikad orginaal nikastuse lühemaks ja keevitad hülsile otsa ja jälle olemas.mul 2 pada ja ühel esimene varjant ja teisel teine ja üdini rahul.tõsi hakkuril on boch pumppeal ja kevade panin põkale selle pm kaubamaja oma.ja ma pole siin ainuke kes nii teinud.
Vasta
#3

"See nikats" on iseenesest töökindel asi, kui lõpuks leida meie "standardile vastavas" diislikütuses mittesulavad klapidWinking traktorit peaks ikka tarvitama ka.

Etteanderõhk on umbes 0,5 bar. Umbes, kuna see pole reguleeritav ja vedrude tugevus kõigub masendavalt palju.
Vasta
#4

Nojah, jaamas müüdava kvaliteedi kohta ma ei tea, sest me võtame üldiselt hulgi ja pole probleeme. Eks mõttekoht on seegi, et nagu siin üks kunde ütles, et ta tahab ridapumpa, sest see kannatab rohkem vaadipõhjasid ja muud läbi ajada. Pöörispea pidi liiga nõrk olema sellise kasutuse juures nagu ta teadmine oli. Eks ta on, meil oma majapidamises on kahel neljakümnel pöörised peal ja nende osas saab vist üldistada seda "kalla ja talla" asja. S.h on tavalised etteandepumbad. Tõsi, neid odavaid ilmkärakaid pole kunagi ostnud ja nii mõnelgi kundel on ta värskelt ostetud etteandepump pärast karbiga kaasas, kuna see jooksis nagu mahlakask (see odavama otsa oma). 

Samas ise me joome ilmselt valdavalt etanooli ja mitte metanooli baasil produkte. S.h sama lähenemine on ka hall-metallik-diisel autode puhul aga kui on sinine-traktor-diisel siis osadel läheb vist kõik paaki, mis kütust meenutab või seda sisaldab. Kui ostetud kütus shitt on siis seda ju jah, ei saa aru. Lonksu ju ei võta  Smile
Vasta
#5

Küte ikka poe sinine või lausa tankla talvediisel. Viimane etteandepump imekombel kestab juba teist aastat aga kuna käivitamine käib nagu õuenarril ikka paarikuuse intervalliga siis peab ikka rõhku üles ajama kuna originaalklappide pidamasaamine on suht lootusetu.
Praegu esisild laiali ja peab veel silindrisurved ja pihustid üle vaatama, sel kevadel etteandesüsteemi ratsini ei jõua. Aga vaatasin et tehniliselt pole midagi keerulist, vajalik 12v kütusepum 0,07-0,12 MPa(russi manuaali järgi), samarõhuga möödavooluklapp, filtri poole tagasivooluklapp, sobiv standardfilter ja tagasivool koos pihustite ülevooluga paaki lasta. Jupid igas autopoes letikaup. Kui järgmine kord etteandepumpa lappima pean võtan kaalumisele.
Vasta
#6

Tavalised etteande pumbad https://www.motonet.ee/et/toode/281206/K...20-lh-12-V ei ole vajanud mingit regulaatorit kuhugi ja töötavad üsna asjalikult. Rolleyes
Vasta
#7

(25-04-2020, 21:37 PM)v6sa Kirjutas:  "See nikats" on iseenesest töökindel asi, kui lõpuks leida meie "standardile vastavas" diislikütuses mittesulavad klapidWinking traktorit peaks ikka tarvitama ka.
lisaks töökindlusele meeldib ka  boch pumba kasutusmugavus,vaja pumbata siis muudkui sõtku kuni vaja,pole vaja seda käepidet ei lahti ega kinni kruttida.
Vasta
#8

(26-04-2020, 01:08 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  Tavalised etteande pumbad https://www.motonet.ee/et/toode/281206/K...20-lh-12-V ei ole vajanud mingit regulaatorit kuhugi ja töötavad üsna asjalikult. Rolleyes

Sobib nagu rusikas silmaauku Smile
Tagasivooluklapi võiks ikka filtri poole lisada, hoiab rõhu üleval.
Pump 19.90 ja tagasivooluklapp oli ka paar euri. Toitevoolule peaks veel sobiva ahela leidma/tekitama.
Vasta
#9

kuhu see ette andma pannakse siis?
Otse paagi alla?
Vasta
#10

(26-04-2020, 12:21 PM)pannkook Kirjutas:  kuhu see ette andma pannakse siis?
Otse paagi alla?

Kui vaja küll koha leiab.
Vasta
#11

(26-04-2020, 12:21 PM)pannkook Kirjutas:  kuhu see ette andma pannakse siis?
Otse paagi alla?

Allapoole paagipõhja pole õhumuresid. Ülalpool vedeliku nivood võib harva liikuval õuennarril tekkida märkimisväärseid probleeme.
Vasta
#12

Mulle tundub suht mõtetu, sest pole selle originaaligagi probleeme olnud kui küte on üleval ja süsteem korras siis seistes alla ka ei vaju ja käsipumbaga sa saad aru kui küte on üleval või on õhk sees, kui masin kaua seisab. Originaal on tugevast metallist suht lollikindel. Elektrilisega ei pruugi käima saada vedada, kui aku puudub. Lisaks peaks olema vähe teistsugune ja töökindel elektrisüsteem, et pump töötaks kui mootor käib ja kui ei käi siis pump seisab. Igast närilistele meeldivad samuti juhtmed.
Vasta
#13

(27-04-2020, 11:30 AM)Laurimetall Kirjutas:  Mulle tundub suht mõtetu, sest pole selle originaaligagi probleeme olnud kui küte on üleval ja süsteem korras siis seistes alla ka ei vaju ja käsipumbaga sa saad aru kui küte on üleval või on õhk sees, kui masin kaua seisab. Originaal on tugevast metallist suht lollikindel. Elektrilisega ei pruugi käima saada vedada, kui aku puudub. Lisaks peaks olema vähe teistsugune ja töökindel elektrisüsteem, et pump töötaks kui mootor käib ja kui ei käi siis pump seisab. Igast närilistele meeldivad samuti juhtmed.
igati nõus ja isiklikult samuti pooldan vooluvaba põkat kuna vähem muresi.mul kah põka enamus ajast garaazinarr,org pump ja no probleemo.masin tuleb korda teha lihtsalt.mul isegi 2 mootorit seega ka 2 pumpa ja töötavad kui vaja ja teine töötab aastas kevade kui kütet teen muidu uluall narriks.
Vasta
#14

Mul samuti 1-2 korda aastas kasutuses ja kunagi pole olnud jama,et kütus oleks tagasi vajunud või mingi jama. Enne käivitamist lükkan igaks juhuks paar korda käsipumpa ja kohe on tunda, et kütusega on kõik korras. Paak on seistes enamasti täis,et kondensaati ei tekiks. Pigem on probleem,et pöörispumba õli asemel on tihti kütus ja enne käivitamist tühjendan pumba ja panen õli sisse. See aga pidi olema pöörispea pumba puhul tavaline.
Vasta
#15

Keegi polegi ju ütelnudki et originaalsüsteem väga fekaal oleks. Lihtsalt olen tähele pannud et kui seisva traktori paaki jääb nii alla 1/3 kütust hakkavad jamad pihta, küll õhk voolikutes, küll ei pea jälle käsipumba klapid ja siis sõtku ennast lolliks. Sama filtrite vahetuse ja puhastusega, paned küll potsikud servani täis aga ikka jamad voolikutes oleva õhuga. Elektripumbaga oleks lihtne, keerad süüte sisse ja lased niikaua kedrata kuni õhutuspunnist enam mulle ei tule ja voolikutes puhas kütus. Suguühe oma vanakesega võib ju nostalgiline olla aga see pole eesmärgiks.
Ja traktori käimavedamine on minu arvates traktori surm, no tean ikka mitmeid ja mitmeid (arvan et lausa kümneid) masinaid millel vedamisega poolitunud mõni käigukasti võll, väntvõll või nagu vanadel Opeli diislitel kombeks oli siis nukkvõll. Ah jaa, ümbruskonna sakslased leidsid ka kõik oma lõpu trossi otsas.
Ja vene traktori elektriskeem on ka pimedatele jõukohane, kui paberil või tegelikkuses liiga keeruline saab alati (eriti tabletiga genekaga) lahendada kolme juhtmega Big Grin
Vasta
#16

Originaalsüsteemi on sisse projekteeritud kinniroostetamine, kuna vesi pääseb kolvi peale. See on suurim häda.

Õhulekked on lekkivate ühenduste viga ja kõveraks pingutamata silmustotstega uute seibidega koostatud traktoritel neid ei esine.
Vasta
#17

Omal oli laiskusest sama viga. lõpuks panin uue pumba,kolvi peale valasin tilga õli ja plastpudelist sai lõigatud õige kujuga kate mis tuulega ära ei lenda. Vähemalt kolvi roostetamise hoiab ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne