02-09-2004, 22:57 PM
Esimesel fotol on üks N-aegne järelveetav diiselgeneraator,mark ja mudel mulle teadmata,teisel Soome päritolu,ratastraktoriga veetavad-käitatavad kaablikerimismasinad JOKA KVV.
agaa Kirjutas:[attachment=2018]Midagi toredat jäi silma.[attachment=2017][attachment=2015][attachment=2016][attachment=2019]Vot selline ongi see 51-le mõeldud pealejooksu-piduriga käru,kääntelgedega,ainult,et tsistenhaagis.Sõita sellisega aga on tõsine peavalu.Aga kui oma ajastut kajastav mälestis ,siis kindlasti säilimist ja säilitamist vääriv.
martinmannik Kirjutas:Kas keegi mäletab neid trossidega juhitavaid poolhaagiseid, mis olid mõeldud eriti pikkade veoste jaoks?
Soobel Kirjutas:Vedasid selliseid asju vist GAZ51-d. Või olid ZILid?
ennww Kirjutas:Need palgiveokad ei olnud üldjuhul sadulaga. Hiiumaal, kus mina üles kasvasin, oli Metsamajandil kasutada ZIL 157 -d, sisuliselt kastikas, õigemini küll platvorm, palkide hoidmiseks kahvel peale pandud. Ülalkirjeldatud pika \"tiisliga\" käru järgi. Ka GAZ 51-ga veeti palke, selleks võeti kastiporded ära või lasti alla ja kasti keskele käis siis too kahvel peale. Osadel autodel oligi kasti põhjas auk valmis.
Zilidel olid peal vintsid, mis üle koormatugede käisid, hiljem osteti Soomest kraanad peale.
mrali Kirjutas:Minu kolm spravotšnikku (aastaist 72,79 ja 84) annavad kaljavaatidele üheainsa vastuse:mudelinimetus on (vene tähtedest transkribeeritud) ATsPT-0,9,püti maht sel 900 liitrit,täismass 1750 kg.Pidureid pole,rattad GAZ-52lt.Toodeti Sokuluki masinatehases aastast 1967.Sama mudelina oli ka sarnase välimusega piimapütt.Olen näinud sellist lennuvälja KRAZ-i, igati võimas auto oli ja tsisternis oli pumbaks Volga mootor(2,5l), et tea kui kiiresti see paak täis/tühjaks tõmmati. Kui gallerii korda saab siis panen mõned pildid ka sellest KRAZ-ist üles. Ja sa mainisid veel ühes postituses kandevõime kohta: mina tean et üks isa tuttav GAZ 53-le peale pannud 8t koorma ja sõitis veel 90km/h. Polnud mingit probleemi ja pidas kenasti vastu. See toimus vist 1997 või 1998 aastal
Pukkhaakeid oli ka hulk eri variante,GAZidele ja ZILidele mõeldud (1-R-3;1-R-5 ja TMZ-804) ei omanud pidurisüsteemegi.See viimane oli ainult kaheteljelistel palgikärudel (GKB-9383 ja TMZ-802).Praegusel ajal piduriteta sääraseid haakeid enam arvel ei tohi olla.Mul isa praeguses töökohas on ühele 1-R-5le pandud mingi Vene haagise piduritega sild ning kui ta ET-s töötas,siis seal sai tema näpunäidete järgi üks sarnane ZILi piduritega tagasillale istutada.
Veel üks asi,mida ammu pole näinud,on ZILidele ja Kolhidadele mõeldud jahuveo poolhaagis K1040-kaks koonilist tsisterni teineteise järel.
Ning lapsepõlvest mäletan,et Haapsalu (ilmselt siis ka mujal) lennuväljal baseerunud punasõduritel olid KrAZidega veetavad hiigelpikad,kaheteljelised lennukikütuse tankur-poolhaagised (vist TZ-16).Võimsa mulje jätsid tol ajal....
Ning veel kaheteljelised rasked kaablikärud UKT-30.Mõeldud veoks eeskätt GAZ-66 taga.
Martti Kirjutas:Aga mis Sinu arvates pidi selle 8t. koormaga 53-ga juhtuma?mrali Kirjutas:Minu kolm spravotšnikku (aastaist 72,79 ja 84) annavad kaljavaatidele üheainsa vastuse:mudelinimetus on (vene tähtedest transkribeeritud) ATsPT-0,9,püti maht sel 900 liitrit,täismass 1750 kg.Pidureid pole,rattad GAZ-52lt.Toodeti Sokuluki masinatehases aastast 1967.Sama mudelina oli ka sarnase välimusega piimapütt.Olen näinud sellist lennuvälja KRAZ-i, igati võimas auto oli ja tsisternis oli pumbaks Volga mootor(2,5l), et tea kui kiiresti see paak täis/tühjaks tõmmati. Kui gallerii korda saab siis panen mõned pildid ka sellest KRAZ-ist üles. Ja sa mainisid veel ühes postituses kandevõime kohta: mina tean et üks isa tuttav GAZ 53-le peale pannud 8t koorma ja sõitis veel 90km/h. Polnud mingit probleemi ja pidas kenasti vastu. See toimus vist 1997 või 1998 aastal
Pukkhaakeid oli ka hulk eri variante,GAZidele ja ZILidele mõeldud (1-R-3;1-R-5 ja TMZ-804) ei omanud pidurisüsteemegi.See viimane oli ainult kaheteljelistel palgikärudel (GKB-9383 ja TMZ-802).Praegusel ajal piduriteta sääraseid haakeid enam arvel ei tohi olla.Mul isa praeguses töökohas on ühele 1-R-5le pandud mingi Vene haagise piduritega sild ning kui ta ET-s töötas,siis seal sai tema näpunäidete järgi üks sarnane ZILi piduritega tagasillale istutada.
Veel üks asi,mida ammu pole näinud,on ZILidele ja Kolhidadele mõeldud jahuveo poolhaagis K1040-kaks koonilist tsisterni teineteise järel.
Ning lapsepõlvest mäletan,et Haapsalu (ilmselt siis ka mujal) lennuväljal baseerunud punasõduritel olid KrAZidega veetavad hiigelpikad,kaheteljelised lennukikütuse tankur-poolhaagised (vist TZ-16).Võimsa mulje jätsid tol ajal....
Ning veel kaheteljelised rasked kaablikärud UKT-30.Mõeldud veoks eeskätt GAZ-66 taga.
Martti Kirjutas:Kas selline koorem siis lubatud 4 tonni ei ületa? Palju siis seal peal olema peaks et midagi juhtuks?Olen ise 53 kallajaga vilja vedanud,7-8 tonn oli kka üsna tavaline,ka 9 tonni polnud haruldus.Vili,eriti märg vili on ju raske.Kohalt võtmine on veidi raskem ja tegelikult sidur ongi see mis sel juhul kõige enam vaeva näeb.(vedrud,kummid muidugi ka)Aga kui see aparaat juba liigub ja liigub ta sellise koormaga üsna lõbusalt,siis ei juhtu suurt midagi.Omaette asi on muidugi kallutamine.Auto ei või väga kallakil olla,nii võib kasti pealt maha kallutada ja nii mõnikord ka juhtus.
flanagan Kirjutas:Kas tükitöö ja tonnkilomeetrist pole kõik koos mitte plaanimajandus?Martti Kirjutas:Kas selline koorem siis lubatud 4 tonni ei ületa? Palju siis seal peal olema peaks et midagi juhtuks?Olen ise 53 kallajaga vilja vedanud,7-8 tonn oli kka üsna tavaline,ka 9 tonni polnud haruldus.Vili,eriti märg vili on ju raske.Kohalt võtmine on veidi raskem ja tegelikult sidur ongi see mis sel juhul kõige enam vaeva näeb.(vedrud,kummid muidugi ka)Aga kui see aparaat juba liigub ja liigub ta sellise koormaga üsna lõbusalt,siis ei juhtu suurt midagi.Omaette asi on muidugi kallutamine.Auto ei või väga kallakil olla,nii võib kasti pealt maha kallutada ja nii mõnikord ka juhtus.
Aga see,et autod NL ajal üle lubatud koormaga sõitsid see pigem reegel.Asi tulenes juba palgasüsteemist.Oled ehk kuulnud midagi tükitööst ja tonnkilomeetrist? Uuri,küsi!
Tervitades,Flanagan