Jawa 354, 1964a (korralik krõhva)
#21

(22-08-2020, 00:53 AM)ratsoup Kirjutas:  Pahandus lähemalt:
Kinni võttis parem kolb. Ülemine rõngas on kolvi sisse pressitud kinni. Deformeerimine on jätnud ka silindri seinale korralikud jäljed. Vasakul kolvil / silindril pole häda midagi.

Miks nii juhtus? Mul endal on kaks teooriat:

1) Lahja segu
2) Keegi unustas eelmisel aastal Jawa kütuseganistrisse õli lisada
Pakun, et viga nr. 2 natuke teise nurga alt, kuhu poole ka ksf. v6sa posititus viitab, et 2T kütusesegu (õli+bensiin) on kõlblik kasutamiseks 6-8 nädalat. Kevadel sai seda vana 2T kütusesegu asja siinsamas foorumis arutatud: Jutt algab siit
Lisaks tooks välja ka sealt ka reaalse näite, mis käesoleva juhtumiga kokku läheks:
(31-03-2020, 15:12 PM)Inri Kirjutas:  Kunagi hallil ajal segasid rmk's bensiini 200 l kaupa. Kibekiirel istutuse ajal polnud bensiini niipalju vaja ja nii ta seal paar kuud seisis, kui nüüd saetöö jälle pihta hakkas läks ca 10 saage loojakarja. Muidugi kohe poe kallale kes õli müüs, aga mees polnd papist poiss võttis kütuseproovid ja saatis laborisse. Tulem oli see, et kunagi ei segatud nii suurt kogust ette, kuna bensiin oli õli määrimis omaduse ära söönud, samas värv oli kena.
Vasta
#22

Huvitav. Eelmise hooaja ma sõitsin samamoodi tehtud kütuse peal. Ilmselt on muidugi tõenäoline, et siin on mitu tegurit, mis panustasid probleemi tekkesse kõik omal moel. Kütuse ja õli segu võib olla üks neist.

Kindlasti aitas kaasa ka see, et piduriklotsid said paar päeva varem ära vahetatud ning neil polnud veel korralikku sissesõitu. Seetõttu tagumine ratas ei käinud 100% vabalt. Eks ka see oli faktor, mis mängis rolli.

Enne kui päris kokku tõmbas, hakkasin märkama, et tühikäik hakkas ära kaduma. Ehk siis pöördeid tuli seistes kohati hoida. Millele see viidata võib? Jällegi, ma ilmselt polnud mootorit veel nii kuumaks selle karburaatoriga ajanud, sest töristatud oli vaid linna vahel.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#23

Kui palju need kolvid sõitnud olid? Parempoolne simmer korras?
Vasta
#24

Mootor koostatud ~2000km tagasi oma ala asjatundja poolt. Kuna originaalmootori läbisõit oli väike, ei olnud vajadust puurida. Sisse läks uus kolvikomplekt ja kõik tihendid. Pole seda simmerit kontrollinud. Mõtled, et sealt tuleb lisaõhk?

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#25

igaks juhuks küsin:
Mis küünlat kasutasid? Küünal paistab punakas, kui pruunikas.

Mis õli-bensiini segu?

Suht korralikult kuumutanud...
Mainid, et ei puurinud aga panid uue kolvi-rõngaste komplelti. Mis mõõtmetega need olid silindri suhtes, ehk oleks olnud vajadus ikkagi vähemalt 500km sissesõitu või olulisemalt rasvasemat küttesegu.
Silkud ka eelnevalt mõõdetud ja kolvid rõngad õiges tolerantsis.

Eelnevad päevad olid ka mõnisalt soojad ja 90..100 juures käib selline jama sujt koht kähku.... 5km ja asi tehtud, eriti kui teine silku korralikuöt veel töötab, siis väfa ei taju ka.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#26

Küünlad NGK. Ikka pruunid, mitte punased. Ehk pilt siis petab. Mainisin ka, et mootori taastamine võeti ette oma ala asjatundja poolt, mis võiks vastata ka Su muudele küsimustele. Smile

Esimesed 500 km sai sõidetud 20/1 õliseguga, rahulikult, kiirusepiiranguga 50km/h. Hiljem 30/1. Õhutemperatuur oli 22'C õnnetuse hetkel. No ma tahaks näha seda 90-100km/h Jawa külgkorviga Cool

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#27

Mis bena kasutad?
Vasta
#28

Eks ikka seda, mis tanklates müüakse. Suure tõenäosusega oli kankus 95 eelmisest suvest.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#29

(26-08-2020, 12:14 PM)ratsoup Kirjutas:  Eks ikka seda, mis tanklates müüakse. Suure tõenäosusega oli kankus 95 eelmisest suvest.

Siis on suure tõenäosusega üks süüdlane ka suurema põlemisvõime minetanud kütus. Kas ka kriitiline - seda ei saa me kunagi teadaWink

Sest teine silinder ei ole viga saanud - järelikult kriitiline aps toimus kõngenud silindris.
Vasta
#30

Ega kütuse põlemisvõime minetamine ju ometigi mootori töös kuidagi muudmoodi endast märku ei anna kuni kokkujooksmiseni? Töötab ikka sama hästi, kui värskega? Või siiski mitte?
Vasta
#31

(27-08-2020, 11:02 AM)stretch Kirjutas:  Ega kütuse põlemisvõime minetamine ju ometigi mootori töös kuidagi muudmoodi endast märku ei anna kuni kokkujooksmiseni? Töötab ikka sama hästi, kui värskega? Või siiski mitte?

Võimsus kaob, detonatsioon tekib hiljem, põlemine toimub kauem (mootor kuumeneb rohkem) ...

Kui selget võrdlust kõrval pole, siis ei tunneta.
Vasta
#32

(26-08-2020, 18:39 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-08-2020, 12:14 PM)ratsoup Kirjutas:  Eks ikka seda, mis tanklates müüakse. Suure tõenäosusega oli kankus 95 eelmisest suvest.

Siis on suure tõenäosusega üks süüdlane ka suurema põlemisvõime minetanud kütus. Kas ka kriitiline - seda ei saa me kunagi teadaWink

Sest teine silinder ei ole viga saanud - järelikult kriitiline aps toimus kõngenud silindris.
Etanooli sisaldusega bensiini (meie tankla 95) jaoks on olemas erilisanditega 2T õlid: https://www.youtube.com/watch?v=vC9-_BWDBhQ
Tõenäoliselt on meil keskmine poes müüdav 2T õli mõeldud ennekõike ilma biolisandita (etanoolita) bensiinile (meie tankla 98).

Ka siia võib olla natuke koera maetud koostöös eelmisest aastast pärineva kütuseseguga.

Siit saab lisa lugeda konkreetse videos toodud etanooli vastase kaitsega õli heade omaduste kohta.
Vasta
#33

Silindrid said tehtud 1. remontmõõtu kloostrimetsa motopoes. Juhuse tahtel leidsin FB kaudu ka nõuka uued kolvid koos rõngastega. Treial oli silindrite alumist papptihendit vaadanud ja öelnud, et ilmselt sealt lisa õhku saanud. Ise ma nii kogenud silmaga ei ole, ning kuna tihendile polnud grafiit/vaskmääret pandud, siis juba silindreid eraldades läks ta katki. Samas ei saaks öelda, et silindri mutrid oleksid lõdvad olnud.

Enne kui kokku laduma hakkan, tahaks aga teadjate (praktikaga) meeste nõu kuulda summutite tihedaks saamise osas. Sellest ajast peale kui masin taastatud sai, (st 5a tagasi) pole ma neid 100% tihedaks saanud. Mingil moel ikka õli lekkinud nii leegika ja silindri vahelt kui ka sumpa ja leegika vahelt. Mul on mutriga summutite variant.

Esiteks ülemine ots. Olen kuulnud, et sinna lükatakse vahele mõlemale poole kraed pehme seib. Seda ma ka tegin, aga pidama ei saanud. Mässasin ka aspest nööri ja pastaga, kuid õlis vettib läbi ja hakkab lekkima. Parem sumpa on eriti kuidagi natuke kiivas, nii et krae pind pole paralleelne silindri toru pinnaga.

Alumine ots. Seal olen aru saanud, et peaks ainult aspest nööri kasutama. Seal aga sama nali. Lõpuks vettib õlist läbi ja lekib.

On siin mingid töövõtted ja nõksud, mida ma ei tea? Smile

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#34

Mina olen leegitorud-summutid rattale külge passitanud kõigepealt nii, et kõik ikkagi korralikult kokku istub ja vajadusel summutite eesmisi kinnitusi sirgendanud või painutanud. Sealjuures pole mina vahet täheldanud, kumba varianti leegitoru tihendist kasutada silindri juures. Mõlematega ei leki midagi. Võib-olla sul aitaks, kui keerad leegika enne silindri külge kinni ja vajadusel jätad summuti esimesed kinnitused lahti, kui see raami/summutimajandus nii kõver on. Kui krae ei istu vastu silindrit korralikult, et saa seda normaalselt ka pidama. Võid proovida ka summutite tagumiste vahelapi vahetamist mõne teise vastu.. Summutite sisse olen pannud sobivas mõõdus kummirõnga, see esiteks kuumaga muutub natuke venivaks. Kahjuks uustoodangu summutite sisse originaal asbesti sisaldavad lint-tihendid ei sobi ja ainuke variant ongi kumm. 

Mul on summutite tagumised otsakorgid küll kerge õlise kihiga kaetud, sõltuvalt karburaatori nõela astmest aga tilkuva väljalaskega Jawat mu kuurist ei leia..
Vasta
#35

Sumpa mutri ja leegitoru vahele panin kunagi vastavas mõõdus O-rõnga, nii nagu hilisemal ilma mutrita variandil juba originaalis oli. Rõngas ise vist peab natuke peenem olema, see hilisema variandi originaal nagu mäletamise järgi ei mahtunud. Tundub, et on enam-vähem pidama jäänud, ehk et sealt vahelt otseselt välja midagi ei tilgu ja ei suitse, samas lapiga kogu aeg kontrollimas ei käi. Vajaduse korral saab mutriga seda rõngast isegi mingil määral kokku suruda.
Ülemises otsas käib tihend siiski ainult ühel pool kraed, aga mina seda täiesti tihedaks ei ole saanud ja nagu üritustel näha võib, laseb sealt päris paljudel läbi. Kaupluses tuleks see tihend valida võimalikult paks ja tummine, siis on lootus pidama jäämisele veidi suurem.
Vasta
#36

Tere.

Ei ole küll Jawa spets,aga 638ga olen paarkümmend tuhat sõitnud,nii korviga kui ilma. Kokku olen teda mitu korda saanud, nii korviga kui suuremal kiirusel. Mässasin kütuse segudega,rohkema õliga ja lõdvemate kolbidega. Toss ja õlised summuti liited olid samuti teemaks.
 Peale elektron süüte panemis ei ole silindrid rohkem kokku jooksnud,ega ka selles suunas ilminguid esinenud. Ka toss ja õlised liited kadusid. 
Käimise ja võimsuse osas tuntavat vahet ei tekkinud,käis kontaktidega samuti hästi ,aga ju siis ikkagi mõne löögi vahele jättis ja ju siis ikkagi ei saanud mõlema silindri süüdet täpselt samaks.


Ehk on kogemuse jagamine abiks.

Tervitades Janek.
Vasta
#37

Eelmise suve lõpus selgus tegelikult ka kurja juur, miks külkaga jawa mootor kokku jooksis. Jawamarktist ostetud karburaatoril oli väiksem düüs sees. Seega õppetund, kui vahetad karburaatorit, kontrolli düüsid üle. Smile

Niipalju uudist ka veel teema peategelase (krõhva) kohta, et ajaressursi puuduse tõttu otsustasin ta müüki panna. (Sai hiljuti ostetud üks uus Niva ning tähelepanu läheb lähiaastatel sinna).

Kaasa saab korralikud küljeplekid. Ette sai originaalne porikas. Komplektsusest on puudu ketikaitse plekk ja süüte võti. Mootor tahab kindlasti kap. remonti. Käib, aga jõudu vähe, kompressioon madal. Kõik amordid vaja üle käia.

Sees on uus õli, karter pestud. Kõik trossid uued. Tagumine ketiratas uus. Ja muidugi, tsikkel on ka arvele võetud. Hinnanägemus (millega ise kõvasti miinuses) on 1000 eur.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#38

https://i.imgur.com/VgPf6hS.jpg 
Võibolla sama külgkorviga ratas, igatahes väga sarnane oli eile peale 18.00 Taksopargi ristmikuil ja jätkas ilmselt Sõpruse pst suunas. Ikka veel liiguvad need vanad riistad. Silm kohe puhkas, 60-ndad tulid meelde.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#39

Liiguvad jah. Minu oma veel pole kevadvalgust sellel hooaja näinud. Smile

Kõrva leidis ka omale uue omaniku Pärnumaalt.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne