GAZ 53-14 1986
#1
Car 

Sai ostetud omale selline isend

[Pilt: 50537800967_644eb661b2_z.jpg]

Plaan teha omale korralik tööloom.
Ostetud sai interneti teel ja polnud võimalust vaatama minna ja koju vuras treileril ning samuti ilma minu kohalolekuta. Siiani pole veel ligi saanud kuna välismaal tööl!


Plaaniks on esialgu kui koju saan siis kaardistada võimalikud murekohad.
Koguda kokku vajaminevad osad ja alustada põhjalike taastamistöödega.

Osaliselt on juba eelnevalt hulga asju välja otsitud ja koju tulles hakkan neid kokku tooma.
Vasta
#2

(30-04-2020, 12:01 PM)Marko Kirjutas:  Ma täpsustasin Tartsi vihjet. See EI TÄHENDA, et ma selle heaks kiidan.
Samas ma saan aru, millest selline eelarvamuslik suhtumine tingitud on. Ühe foto peale tehtud teema, kus öeldakse, et ma nüüd restaureerin, tekitabki siin paraku mõningat nurinat. Sissejuhatus peaks olema natuke parem.
Seltsimehed sarikommenteerijad. Võtke rahulikumalt, peale Teie on ilmas ka teissuguseid tehnikahuvilisi. Lugesin 3 korda alg postituse läbi ja sealt ei leidnud sõna "restaureererimine"  Taastamine on hoopis teine tähendus, mida nõuavad ka maanteeameti Teh osakonna, ilma tehnilise hariduseta ametnikud ülevaatus punktidelt!  
 Rahu, ainult rahu ütles juba Karlson Katuselt Teile lapsepõlves, nii et võtke siis nii... ja hammustage midagi peale.   Smile

Parimat  h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#3

Ma soovin ksf Occassion -le igatahes edu, toimetamisel. Sarikommenteerijate peale kellel midagi teema kohast öelda ei ole. On üks põhjuseid miks mina ei kajasta enam üldse tehtut automotos. 
Tean väga hästi seda tunnet, kui uus pereliige hoovi vurab, esimesed pildid tehtud ja tahad seda rõõmu jagada. 
Vasta
#4

Isand Nymmik, aga miks te olete üldse siis siin foorumis, kui see on nii vaenulik keskkond?

Ei ühtegi vihjet, vaid puhas huvi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

...ja "teemasse": kustutatud 10 postitust, mis ei rääkinud mitte asjast vaid sellest, kuidas peaks asjast rääkima Wink
Jätame muud teemaarendused, mujale ning nimetame säilinud küsimused retoorilisteks!

Teet aka luud

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Vahepeal siis sai koju tuldud ja varandus üle vaadatud!

[Pilt: 50537622281_b29769eab5_z.jpg]

[Pilt: 50537613786_d0a6bbed91_z.jpg]

[Pilt: 50537768557_b502dbe33f_z.jpg]

[Pilt: 50536906363_4e1f5ff54d_z.jpg]

[Pilt: 50537783597_6fcbc6b2cb_z.jpg]

[Pilt: 50536907168_583426c73e_z.jpg]

[Pilt: 50537783277_9ac5fd3677_z.jpg]

välimus on selline nagu ma ennustasin aga see mind ei häiri!
Arvestasin kohe sellega, et palju on vaja uuesti teha ja ega ideaalses seisukorras masinat tänapäeval enam vast ei leiagi.
Samas on see masin nagu hunnik rauda mida suht lihtne taastada. Ei ole keerulisi sõlmi mida erinevalt tänapäeva autodest võib leida.

Eks ned pilte sai rohkem ka tehtud aga üldmulje ehk saab siit nendest kätte?

Järgmine samm on tegelikult ka juba astutud ja tasapisi jõuavad uued jupid ka kohale:

1.  Kabiin ( Olemas UUS )
2.  Uksed ? ( Olemas UUED )
3.  Esikannel ( Olemas UUS )
4.  Poritiivad (Olemas UUED )
5.  Vedrupuksid Ees ja Taga ( Olemas UUS ) 
6.  Järelhaagise konks ( Olemas kasutatud )
7.  Tihendid poritiibade jaoks ( Olemas UUS )
8.  Peeglivarred + tihendid ( Olemas UUS )
9.  Lanseronid ( Olemas UUS )
10. Armatuuri kellad ( Olemas UUS )
11. Käigukast koos väljavõttega ( Olemas Kappremondi oma)
12. Kontaktivaba süüde ( Olemas UUS kogu komplekt ) 
13. Kabiini puksid ( Olemas UUED )
14. Kojamehed (Olemas UUED)
15. Amordid ( tundusid esimesel proovisõidul täiesti tühjad ) OLEMAS UUED
16. Esivedrud ( kõrvalistuja poole oma on era vajunud ) OLEMAS UUED
17. Tagavedrud? ( vb taastan kusagil ) OLEMAS UUED (ehk siis neist see alumine suurem pakk)
18. Kardaani vahepuks (Olemas kusagil 4-5 tk neid? - tulid miski kastiga kus kaasas oli muud mudru ka)
19. Kabiini patajade kmpl. OLEMAS
20. Mootori padjad kmpl. OLEMAS
21. Tagarummu UUED tihendid
22. Tagasilla reduktori tihend OLEMAS
23. Pidurivoolikud uued OLEMAS
24. Kardaani poldid mutrid uued OLEMAS
25. Terve Elektrijuhtmestik Uus OLEMAS
26. Küünlajuhtmed Uued OLEMAS
27. Geneka rihm Uus OLEMAS
28. Piduri Silindirid uued OLEMAS nii ette kui taha!
29. Rattapoldid, Mutrid Uued OLEMAS
30. Radika lõdvikud Uued OLEMAS

VAJA VEEL:

1.  Rehvid kõik sillad ( kõik mõranenud küljed ) Veljed korrastada!
2.  Remontida tõstesilinder ( pole veel süvenenud mis seal täpselt lekib? ) OLEMAS REMONDI KOMPLEKT
3.  Kast liivapritsi alla, keevitada korralikud porte kinnitused. Parandada kohad mis läbi roostetetanud, värvida
4.  Raam samuti puhtaks lasta ja värvida
5.  Pidurid üle vaadata ja uuendada kui vaja. 
6.  Mootor üle vaadata - võimalik, et vaja ühtteist seal vahetada ? Olemas kõik mis võiks vaja minna! OLEMAS TIHENDID jne mootorile karpale, UUS
    NSVL aegne VEEPUMP koos samast ajastust UUTE tihenditega. (Olemas kusagil 4-5kmpl. tihendeid? - tulid miski kastiga kus kaasas oli muud mudru ka)
7. Radikas? Olukord teadmata! Vaatan siis kui lahti võtan masina. JA hindan olukorda ning vaatan kas läheb kärje vahetusse või piisab niisama puhtaks tegemisest?


Kindlasti lisandub neid asju veel mis praegu kohe ei meenu!

Praegu olen siis ajanud välja hulga uusi juppe ja hetkel tegelen veel nende kohale organiseerimisega igaltpoolt.
Kõik kanalid läbi interneti ja otse poodides on läbi kammitud, et neid hankida. Paaris kohas tuleb veel vaatamas käija ja võimalik, et saan veel üht-teist!

Samas ei saa 100% keskenduda ainult sellele projektile kuna Ka jumz vajab tähelepanu ning muud kodused asjad samuti. Seega see aeg mis kodus olla kulkub kiirelt.
Aga püüan teha võimalikult palju igal rindel!

Lisan millalgi veel veidi pilte juurde! Nii kiirelt kui server need mul ära rendedab kuna avalikku kohta mis enne kasutusel ma neid üles panna ei tahaks sest see lõpetab peagi sel aastal oma töö!
Vasta
#7

Esivedru parem

[Pilt: 50537652291_c8233fdbe2_z.jpg]

Esivedru vasak

[Pilt: 50537802392_2c367c1d18_z.jpg]

Tõstesilinder lekib

[Pilt: 50536920783_271c65b152_z.jpg]"

Käigukast lekib kas siis see hüdro osa või miski muu? Selgub hiljem

[Pilt: 50537795987_ac4766c398_z.jpg]

Amordid suht räbalad alles ainult

[Pilt: 50537647371_020ca6366f_z.jpg]

Vedrude leevenduspuksid eranditult kõik otsa saanud

[Pilt: 50537614706_c86dbb814d_z.jpg]

Õlipaak - esiteks oli tagasivoolu voolik nii kinnipoonud asendis, et ime kui sealt üldse midagi tagasi voolata sai paaki. Teiseks on paak täiesti õline ja pole kindel mis seal veel võib olla?

[Pilt: 50537765232_89b0dd3c4e_z.jpg]

Kasti kõrgendusported on praegu pandud seestpoolt poltidega mis mulle ei meeldi kohe üldse. Teiseks on nad ka juba läbi mädanenud seega lendavad need peagi jaanitulle! plaan siis teha kastile väljapoole karprauast kastiportedele uued kinnitused nii et saan kõrgendused ülevalt sisse tõsta ja ja siis risti tihvtiga need fikseerida. Jääb ilusam ja sissepoole ei teki neid imelikke laua ja poldi kinnituskohti. Ainuke asi mis vajab veel selgitamist on portelukud. Ei saa aru kas need peavadki nii olema või on keegi need vales asendis kinni keevitanud kuna ei ole nagu loogiline see avamine praegu!

[Pilt: 50536905193_3061be031d_z.jpg]

[Pilt: 50537798307_76e44d8b3c_z.jpg]

Õhupuhasti on hetkel õli baasil mis mulle väga ei meeldi kuna sealt viskab seda õli ka mujale välja. Pean veidi vaatama mis seal teha annab? Kas on ehk veidi moodsamat või siis annab seal midagi ära teha, et see õli jääks sissepoole mitte ei lekiks välja?

[Pilt: 50537641766_57d479ffe7_z.jpg]

Sisu mulle isegi meeldib, selline lihtne Smile juhipoolt otsast on iste katki. Vaja uurida mismoodi selle korda saab? Miski sadulsepp kes suudaks nn originaali lähedase taastada kuna mulle see pruun toon meeldib ja muuta ei tahaks. Kusjuures lõhn ikka samasugune nagu vanasti oligi sellistes autodes. Täielik nostalgia

[Pilt: 50536893728_777e9e2543_z.jpg]

Lae ja seinapolstrid on üks kehv asi mida vist taastada ei õnnestu? Aga samas ei tea?

UUEMAD ASJAD MIS JUBA KOHAL: Õnneks on praegu veel juppe saada ja seega just õige aeg veel seda projekti alustada.
Siin siis vedrupaki leevenduspuksid, konks ja kardaanivahepuks.
[Pilt: 50536928088_2c300e9be8_z.jpg]

Veel üks pakk vedrupukse:

[Pilt: 50537803347_0e99c0d12b_z.jpg]

Uus armatuuri kellablokk

[Pilt: 50537803697_741f4b9832_z.jpg]

Teen miski hetk veel ühe tiiru telefoniga ja püüan ülejäänud vajaliku ka ära salvestada ja siia välja tuua!
Vasta
#8

Tundub et server, kuhu pildid on pandud, ei ole selleks otstarbeks kõige parem.. pildid laadivad väga pikalt, mina ei jõudnudki ära oodata.
Vasta
#9

(25-05-2020, 09:58 AM)olli Kirjutas:  Tundub et server, kuhu pildid on pandud, ei ole selleks otstarbeks kõige parem.. pildid laadivad väga pikalt, mina ei jõudnudki ära oodata.
Jah see mul koduserver ja kahjuks üleslaadmiskiirus on kehva. On küll tallinn ja puha aga no ei suudeta pakkuda paremat ühendust sinna majja kui mx 40Mbit üles kiirust mis on jah jube nõme!
Vasta
#10

Pildid laeb ära küll. Kui koduserver, siis parem ongi aeglase ühendusega, muidu tõmbab serveri kooma, kui teema peaks osutuma populaarseks Smile

Huvitav, kas Gaz53 lõhn on teistsugune kui GAZ51? Smile Eks see üks paras nostalgiakomplekt lõhnasid on küll - bensiin, õli, vananev kunstnahk ja luitunud polstrid.
Vasta
#11

Veidi pilte juurde, kuigi ühendus on nagu on aga kes viitsib oodata see näeb ära!

[Pilt: 50536614348_65190573f4_z.jpg]

Kabiin kodus ja ootele pandud! Pean mõtlema miskid ajutised rattad alla, et liigutada saaks ja plaan uuesti eeltöö ja pärast värvitöö ka ära teha!

[Pilt: 50536929738_357a746299_z.jpg]

[Pilt: 50537805027_afc63d1566_z.jpg]

[Pilt: 50537805352_c3294694c8_z.jpg]

Kabiin on tegelikult eelnevalt värvitud olnud aga kahjuks kehvasti kuna paljudes kohtades värv on jooksma lastud.
Ka on see peale värvimist miski aasta kindlasti väljas lageda taeva all vedelenud. 

Kandle osa oli ka mul suht kehv. Seepärast saigi see samuti uus vaadatud. Praegu lähengi seda teed et vahetan eest otsast kabiini osas kõik mis vaja ära!

[Pilt: 50537657471_ca520b73fd_z.jpg]

Uksed on veel teema millega pean ka tegelema! Need pildil olevad ei ole uued vaid miskilt pruuni kabiiniga masinalt mis eelmise omaniku poolt pealtpoolt siniseks võõbatud. Servad on veidi roostes alt äärest. Eks vaatab kas saan kasutada ja uuesti korda teha. Või lihtsam ka kusagilt uued vaadata? Kindlasti ongi lihtsam uued võtta aga veidi palju läheb lõpuks kogu see projekt maksma - mitte et mul kahju oleks, vaid midagi võiks ise ka teha kui ainult uusi juppe külge keerata - kaob kogu see remondi jne lõbu ära kus saaks vanduda, et on ikka jama jne. ja siis lõpuks rõõmu tunda, et ikkagi tehtud sai Big Grin

Pildi peale on ka jäänud käigukast koos hüdro väljavõttega -  mis kabiini omaniku poolt oli saanud uue korpuse ja sisu ning õli. Seega suht korras asi!

[Pilt: 50537806842_e6db7ab989_z.jpg]

Veel mõned pudinad mis tulid koos kabiiniga kaasa! Uued kasutamata veel kuigi välimuselt seda ei ütleks. Eks palju sõltub kes kuidas oma varandust hoinud on

[Pilt: 50536935743_6f2fc10ae0_z.jpg]

Siin siis näha see juhipoolne külg istmest mis katki ja näis kas vaja vahetada kogu naha osa või annab miskit parandada?

[Pilt: 50536936408_e31ae81853_z.jpg]

Miskipärast on uksealtääred mõlermalt poolt suht läbi roostetanud? Juhipoolsest ma isegi saan aru. Seal on vana kolhoosiaegse sideantenni neljakandline auk mis kinni panemata on jäänud ja seetõttu on sealt mõnusalt vett sisse jooksnud. Teiseltpoolt ma niitäpselt pole veel uurinud mis seda on põhjustanud ja tegelen siis kui uut paigaldama hakkan, et seda hiljem vältida!

Plaan kindlasti ka salongi osasse sisse panna heliisolatsiooni ja mootori poolele samuti tuletõkke seinale misi asi plaanis peale kleepida ehk? Saaks veidi vaiksemaks aga samas mind isegi niiväga ei häirinudki see V8 müdin. Miskipärast on see alati teistepoolt jutustatuna kordades hullem olnud kui tegelikkuses!

Hetkel on plaan siis selline, et ootan veel mõningaid juppe mil kohale saabuvad. Siis tahaks kasti maha võtta - ja liiva vms pritsiga üle lasta - teha keevitus parandus tööd plus porte kõrgenduste lisad ja nipet näpet veel. nt. Kabiini kaitseks miski raam üles, et keegi jalgupidi ei roniks kabiini katusele.

Järgmise etapina nina maha võtta. Pesta kogu mootori osa. ja lasta veidi seista ja töötada. Siis on näha kust midagi lekib. Teha ära need lekke jne kohad mis tähelepanu vajavad. 

Siis vaadata üle kogu juhtmestik. Igaks juhuks teen omale skeemi. Neid modifikatsioone on nii palju, et sedasi hiljem mul endal veidi kergem.
Peale seda võtan vana kabiini maha ja alustan alusraami töödega.

Hea oleks see samamoodi liivapritsi alt läbi lasta ja siis krundi alla ning hiljem ka värvida uuesti.

Ning siis tasapisi hakkaks vaatama mis kannatab jääb külge mis halb see minema ja uus või kasutatud asemele! Sedasi jõudumööda paneks uuesti kokku tagasi.

Kindlasti tööde käigus areneb sealt mingeid asju välja millega pole arvestanud aga mis seal ikka. Proovime ära teha.
Vasta
#12

Veel asi mida ma tegelet ei lootnud kusagilt saada, kuna kõik see tihendite teema on suht veel läbi käimata siis veel ei tea neist suurt midagi aga vahepeal õnnestus saada läbi FB abiga omale Kandle ja poritiibade tihend. Kuidagi juhuslikult keegi pakkus ja ma vaatasin, et vot seda on küll vaja! Ei meeldi mulle need ära värvitud tihendid. Kui on tihend siis olgu see ikka tihendi värvi mitte kere värvi!

[Pilt: 50537654631_fb513344db_z.jpg]
Vasta
#13

piltide pealt tundub,nagu oleks nina viltu ees.kas raam on ikka sirge
Vasta
#14

(25-05-2020, 19:09 PM)sturmbannführer Kirjutas:  piltide pealt tundub,nagu oleks nina viltu ees.kas raam on ikka sirge
Tegelt on masin veidi kallaku peal tagumise rattaga ja samas on kõrvalistuja poolne vedru täiesti sirge kuigi peaks olema ülesse poole kõver. Ning tagatipuks on ka stange kõrvalistuja poolne ots veidi sisse sõidetud. Korts kohe stangel sees!
Vasta
#15

Minu arust on väga lahe kui keegi viitsib ka Gaz 52/3ga toimetada, ei ole foorumiski vist lähiajal kui üldse mõne kohta eraldi teemat lausa olnud. Kas võtad teda tööloomana või lihtsalt kaasajal eristuva tehnikana ei oma laias plaanis tähtsust, sellisena annad sa talle kas uue elu või pikendad ta aastaid nii ehk naa. Gaz 52/3  oli veel mitte väga pikki aastaid tagasi tõesti igas talu ja miks mitte ka kortermajahoovis näha, enam pole. Tehniliselt ning rahaliselt jõukohane tehnika ka hobitehnikaks sest oma olemuselt on ta sellest ajast, kus ka juht oli võimeline teda remontima. Kiirustage seltsimehed!

Ford Granada
Vasta
#16

Täna siis sain veidi täiendust uute juppide näol ?

On ikka hea kui kraami veel liigub ja igaltpoolt nn laka-alt neid leitakse! 

Mina taas õnnelik!

Sain uued poritiivad + sisemised plekid mootori juurde külgedele! Ja peegli varsi peotäie!

Ahja uued reflektorid koos klaasidega, ja paar rõngast ka sinna ümber


Homme tuleb veidi lisa ?

Praegu on tore kuni juppe leidub!

Poest palju plekke just saada nagunii pole!

[Pilt: 50537662421_a2d4916a54_z.jpg]

[Pilt: 50536938488_74919b2099_z.jpg]
Vasta
#17

Võib öelda suwi läx kui unenägu mängides ja joostes.. 

“Linnud Tõnisted”


Liiga kiirelt sai see aasta suvi läbi ja masinat lahti harutama ei hakanud!
Põhjus selles, et tahan teha ühe hooga mitte nii, et vedeleb aastaid kile all juppe oodates ja lõpuks läheb vanarauda!

Teisalt ka selleks, et midagi kaotsi ei läheks!

Aga päris niisama pole ka passinud vaid hulga juppe kokku otsinud veel lisaks!
Nt.; uued; amordid, esi ja tagavedrud, el. Juhtmestik, hunnik mootori tihendeid, uued lõdvikud radikale, rattapolte, piduri silindreid, karbussi ja bensupumba uued rem. Komplektid, veepump mis alles tavoti sees ja sinna juurde nõuka aegne tihendi komplekt, küünlajuhtmed, gdneka rihm, uued veekraanid mootorile, väljalaske kollektori tihendid plus leegitoru tihendid. 

Kabiiniplekkidest on veel puudu korralikud astmelauad,
Veel otsin ukse tihendeid nii sise kui välis omi. 
Praegused ikka ei ole rnam heas korras. Samuti huvitaks korralikud kolmnurk aknad koos raamiga ja tihendiga seal sees mis ka liiguks ?

Veel on puudu kasti toetus padjad.

Praegu on plaan siis alustada masina lammutamisega järgmisel kevad/suvel ja see paari kuuga uuesti vähemalt raami ja kabiini valmis saamisega lõpetada. Kast võib jääda juba ülejärgmiseks aastaks!

Samas ega ei teagi kas saabki enam midagi ette planeerida? Maailm muutub ja elad ainult päev korraga!
Vasta
#18

Muutsin veidi Piltide asukohta postitustes!

Nüüd saab vähe paremini jälgida!

Mõned pildid ka lisan mis vahepeal on tehtud!

Jaanipäeval sai veidi materjali veetud!

[Pilt: 50537665491_6e054ea75c_z.jpg]
[Pilt: 50537815877_a2bb526480_z.jpg]

Uks - Parempoolne - Vajab veidi hoolt!

On alt servast kõver sinnapoole kuhu ei peaks!
[Pilt: 50536941383_ed64b61a2e_z.jpg]

Mõlemad uksed koos kabiiniga 

[Pilt: 50537816842_c269b2b905_z.jpg]

Kabiin sai ajutised rattad alla:
[Pilt: 50538050067_4bfd23d25a_z.jpg]
Hüdro Õlipaak - Voolik on arusaamatu nurga all?
[Pilt: 50537178343_2efd4e0629_z.jpg]

Rattapoldid - mutrid

[Pilt: 50538091377_a3d5d2c95f_z.jpg]

Radika Lõdvikud

[Pilt: 50537218163_ac3f3254f4_z.jpg]

Uued ja kasutatud vidinad

[Pilt: 50538091532_f03f9ac458_z.jpg]

Veepump Tehasest Ammu aega tagasi tulnuna

[Pilt: 50538091687_dc10a7b447_z.jpg]

Tihendid:

[Pilt: 50538091677_ef671e68f6_z.jpg]
[Pilt: 50538091692_ac36f25e30_z.jpg]

Küünlajuhtmed ja Geneka rihm:

[Pilt: 50537944726_725c624f1b_z.jpg]

Uued Esivedrud üleval ja tagumised allpool:
[Pilt: 50537242398_57449bece3_z.jpg]

UUED amordid ja juhtmestik

[Pilt: 50537242403_a5cd6ecf17_z.jpg]

Käisin tegin veel väikse tiiru enne kui talv tuleb

[Pilt: 50538115717_029a2b1491_z.jpg]
Vasta
#19

Lihtsalt uurin, kas see auto taastatakse töötegemiseks või lihtsalt silmailuks? Igatahes väga põhjalikult ette võetud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#20

(28-10-2020, 11:49 AM)saarrand Kirjutas:  Lihtsalt uurin, kas see auto taastatakse töötegemiseks või lihtsalt silmailuks? Igatahes väga põhjalikult ette võetud.

Plaan oli ikka kasutada oma tegemistes mis iganes võiks vaja minna. Aga jah kuna juhtus hunnik kasutamata materjali kätte siis otsustasin, et teen juba niimoodi korda kus ei pea ehk niipea midagi uuesti remontima hakkama! 

samas mingit erilist trööpamismasinat ei plaani teha, st et vean ainult siis midagi kui tõesti endal vaja on.

Praegu kogun asju ette niipalju kui saan siis hea teha. kui saad uued asjad külge kruvida ja samas veenduda, et need mis vanad on ka korras. Mulle ei meeldi asju poolikult väga teha. 

Vahepeal tuli veel veidi pisividinaid juurde:
Siin siis viimatised asjad mis leidnud olen. Vajalikud kabiini padjad mida enne ei olnud ja pidurivoolikud ning kojamehed milleta vihamse ilmaga väga sõita ei tahaks . Mõned tagadiffri simmerid paar vajalikku kardaani polti.
[Pilt: 50545259537_86c0389fef_z.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne