Diiselgeneraatori tagasivool
#1

Tere!

Selgitan veidike tagamaad:
Diiselgeneraatorile vaja peale panna kallid(täpsed) kulumõõtjad. Vaja just kulumõõtjat mitte paagi mõõdikut, kuna kui kasutaks paagi mõõdukit siis peab paak alati loodis jne jne olema. Kuna generaator liigub ringi siis ei viitsi seda koguaeg loodi ajada.
Ühe võimalusena kasutada 2 mõõtjad. Üks pealevoolu, teine tagasivoolu. Pealevoolu näidikult lahutades tagasivoolu saab täpse kulu. Kui aga ühendada tagasivool kolmiku abil pealevoolu, peaks ostma teoorias ainult 1 mõõtja. 
Kas tagasivoolu ühendamine pealevoolu kolmikuga tekitaks tehniliselt mingeid probleeme?
Vasta
#2

Etteandepumba ja kõrgsurvepumba vahelisele liinile tahad tuua tagasivoolu?
Sel juhul pole see eriti nutikas mõte, muidu oleksivad masinate tootjad seda juba magistraali ja ruumi kokkuhoiu huvides ammu teinud. Ettandepumba poolt tekitatud rõhk hakkab tagasivoolu niimoodi kindlasti takistama.
Kui on tegemist vabavooluga paagist otse kõrgsurvepumpa, siis saab küll. Aga mõõdik võib siiski valetama hakata.
Vasta
#3

Tehniline probleem on see, et kütusekulumõõturid on seda täpsemad, mida suurem vool neist läbi jookseb. Sel on põhjus, miks täpsed süsteemid mõõdavad eraldi peale ja tagasivoolu. Ja see põhjus ei ole seadmetootjate ahnus.

Paljud seadmevalmistajad on mõlemad mõõturid ühte kesta pistnud: ühenda vaid voolikud ja klõpsa näidik paneeli ja anna minna.

Kütusesüsteemi mõttes peate ülevoolu viima kütusepumba sisendisse. Mis annab suurepärase võimaluse ka õhul rõõmsalt ringlema pääseda.
Vasta
#4

Sellel masinal etteande pumpa pole. Mõte oli kolmikuga enne KSP kokku viia.
Kas ksf. v6sa teab äkki soovitada mõndasid firmasid kellelt veel küsida pakkumisi mõõdikutele.
Vasta
#5

(05-05-2020, 08:50 AM)oliveer Kirjutas:  Sellel masinal etteande pumpa pole. Mõte oli kolmikuga enne KSP kokku viia.
Kas ksf. v6sa teab äkki soovitada mõndasid firmasid kellelt veel küsida pakkumisi mõõdikutele.

Kui etteandepumpa ei ole ja pealevool on gravitatsiooniline, siis võib proovida kokkuviimist.

Meil on VDO mõõteturbiinid. Nüüdisajal turbiini väga ei müüda, enamus on laserid (mis on kallimad).  Tasub küsida Wexolist (http://www.wexon.ee/tooted/vooluhulk/) ja kui sobiva tüki kood teda, siis hinnakontroll läbi Hansa-Flexi võiks aidata hinda mudida.

VDO esindajat Eestis ma ei teagi. Koduleht suunab Soome, kus on kaks müüjat. Kaha OY-ga oleme kokku puutunud, olid asjalikud (kuigi kallid): https://kaha.fi/

Arvesta, et usutava tulemuse andvad läbivoolumõõturid maksavad enamasti tuhande kanti, kuna ainult mõõdikust üksi ei piisa. Vaja on ka näitu lugeda ja salvestada.
Vasta
#6

Äkki on õhu eraldamise osas natuke abiks, kui kolmik sättida sellisesse asendisse, et ülemine ots viib paaki, alumine ots pumpa ja keskmine ots tuleb tagasivoolust. Õnneks sellises gravitatsiooniga töötavas süsteemis õhk muidu sisse ei tiku kui ainult kütte lõppemisel.
Vasta
#7

Kas teema autor selgitaks ka, mis probleemi nende kulumõõturitega üritatakse lahendada? Kütuse varastamist?
Kui suur on paak, kas paagikork on lukustatav?
Kui suur on orienteeruv tunnikulu, kas tunnimõõtur on peal (kui siis milline) ?
Kas paagi ja pumba vaheline torustik on kuskilt ilma rikkumata avatav?
Kas tagasivoolu torustik on ilma rikkumata avatav?
Mis peaks olema kulumõõturi täpsus ning kui sageli neid peaks taatlema?
Mis on kulumõõturi hinna juures nende planeeritud tasuvus- ning eluaeg?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#8

Pealevool ei ole gravitatsiooniga. KSP imeb otse paagist. (paak on mootorist allpool). Kui just pealevool gravitatsiooniga ei tähendab midagi muud kui sõnasõnalt.
Olen kerget uuringut teinud ja tean, et maksavad üle tuhande.

Isandpaugu vastused:
Kas teema autor selgitaks ka, mis probleemi nende kulumõõturitega üritatakse lahendada? Kütuse varastamist? generaatori diiselkütuse mõõtmist MTA jaoks (aktsiisivabastus)
Kui suur on paak, kas paagikork on lukustatav? paak ca 1000L, kork ei ole lukustatav
Kui suur on orienteeruv tunnikulu, kas tunnimõõtur on peal (kui siis milline)? pealevoolus ca 380L, tagasivool tööajal ca 280L. mehaaniline tunnimõõtur on peal
Kas paagi ja pumba vaheline torustik on kuskilt ilma rikkumata avatav? Lihtsalt
Kas tagasivoolu torustik on ilma rikkumata avatav? Lihtsalt
Mis peaks olema kulumõõturi täpsus ning kui sageli neid peaks taatlema? +-0,5% ja üks kord aastas
Mis on kulumõõturi hinna juures nende planeeritud tasuvus- ning eluaeg? tasuvusaeg ca 1 kuu
Vasta
#9

(05-05-2020, 08:50 AM)oliveer Kirjutas:  Sellel masinal etteande pumpa pole.
...
... KSP imeb otse paagist.

Seega on ju etteandepump olemas, see lihtsalt on KSP sees/küljes sisemiset ühendustega ja imiliin on vaakumi all. Säärasesse pole hea mõte tagasivoolu ühendada. Aga võib, kui ollakse oma oskustes tekitada hermeetilised ühendused kindlad.

Kelle pitseerimist MTA aktsepteerib? Kas nõutakse kõigi ühenduste pitseerimist?
Pitseerimata ühendustega mõõtsüsteemiga tekib varem või hiljem vaidlus. Mis on juristide leib ja sink ja kook.
Vasta
#10

ehk paneb teema autor siia juba ka ülejäänud emta poolt mõõteseadmetele / mõõtmisele kehtestatud nõuded?
Ma ei tea, kas ainult mulle tundub või ongi nii, et iga viimane kui tagasivoolu ots peab olema plommitud, et aktsiisivaba kütust ei saaks vasakule lasta.
Palju optimaalsem oleks tõendada generaatori kütusekulu mehhaanilise tunnimõõturi ja tehase paberil näidatava tunnikulu ja mingi tambovi koefitsendi korrutisena.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

Geneka poolt toodetud energiat on üsna lihtne mõõta. Ka see on teatava vea piires tõlgendatav kütusekuluks. Aga mõistlik on veamarginaal ainult siis, kui geneka koormus väga suurelt ei kõigu.

Kas lihtsalt sinist diislit ei lubata kasutada? Jääks mõõtmine üldse ära.
Vasta
#12

(05-05-2020, 19:22 PM)olli Kirjutas:  Geneka poolt toodetud energiat on üsna lihtne mõõta. Ka see on teatava vea piires tõlgendatav kütusekuluks. Aga mõistlik on veamarginaal ainult siis, kui geneka koormus väga suurelt ei kõigu.

Kas lihtsalt sinist diislit ei lubata kasutada? Jääks mõõtmine üldse ära.
Ka sinises on aktsiis. Oli 13 senti liitri kohta, nüüd 10 senti. Pluss käive loomulikult lõpphinnas.
Vasta
#13

Elektrienergiat on lihtsam mõõta jah ja arvutada enamvähem diislikulu, aga sellise jutuga pole mõtet EMTA poole kahjuks pöörduda. Seda nad ei aktsepteeri. Sama tunnilugeja põhjal.
Seini pole nad nõudnud ühenduste pitseerimist.
Aga sain ka oma vastuse, et pigem mitte. Lisaks lugesin interneedusest, et ringvoolul on ka jahutav tagamõte. Kui koguaeg ühte ja sama kütust ringi ajada läheb asi äkki lappama.
Vasta
#14

(06-05-2020, 08:26 AM)oliveer Kirjutas:  Elektrienergiat on lihtsam mõõta jah ja arvutada enamvähem diislikulu, aga sellise jutuga pole mõtet EMTA poole kahjuks pöörduda. Seda nad ei aktsepteeri. Sama tunnilugeja põhjal.
Seini pole nad nõudnud ühenduste pitseerimist.
...

Huvitav lähenemine. Aga kasulik muidugi. Cool Vähendab oluliselt kütusekulumõõturi tasuvusaega. Mis teha, kui Eesti kütust lihtsalt kulub rohkem, kui tehaseandmed väidavad.

Palun tagasidet ka: milline mõõdik sai valitud, mis oli selle letihind (tehing toimub reeglina odavamalt, aga orientiiriks on see hea) ja millised on kogemused.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne