Üks turbota Saab...(900, 2.0, 74KW, 1988)
#1

Tere!
Juba talvel otsustasin, et aeg on küps midagi põnevat selleks kevadeks soetada. Hoovõtuga alustasin kohe jaanuaris.
Kõigepealt noolisin oma lemmikmargi Alfa Romeo kuulutusi. Tagasihoidlik eelarve ja olematu valik aga kriipsutasid Itaalia margi kiirelt läbi. Seejärel käisin vaatamas Omega A-d. Kirsipunane ja facelift. Paraku ei tahtnud ma seda autot endaga nõutud raha eest kaasa võtta, mõne jupi tagatiiva küljest või karpidest ju oleks võinud murda...
Siis aga sattus silma ette see Saab ja kuigi kaine mõistusega tuli ränka lahingut pidada, sõitsin läbi karmi koroonatänapäeva Tallinnasse autot vaatama. Veel pisut raevukat taplust minu sisemuses ja kui hind oli tehtud parajaks nii ostjale, kui müüjale olidki käed löödud. Ei kahetse, elu on liiga lühike, et sõita igavate autodega! 

Liikur on nii vana ja ehe 80ndate pill, et enam autentsemat asja ei oska tahtagi! Vändaga aknad, veluuristmed, keskluku ja igasuguse muu tänapäevase elektroonika puudumine, ohjah, lapsepõlv tuleb meelde!
Tegemist on mu ainukese sõidukiga ja mõeldud täitsa igapäeva autoks. "Igapäeva auto" mõistet tuleb võtta muidugi kerge reservatsiooniga, sest minu autokasutus ei nõua igapäevast liikumist, pigem nädalas mõni kord ja nii võiks liigitada ta vabalt ka poolhobiautoks. Ja eks ta pigem vist garaazi koli ikka talveks ka...
Et mõni sõna hingeelust ka ütlemata ei jääks siis:
*toodud Soomest 6 aastat tagasi, Eestis kolmas omanik.
*kere on 32 a vana Saabi kohta üsna hea ent pagasiruumi põhi, tagumised tiivaääred ja need omapärased karp-uksed vajavad tähelepanu
*mootor ja kast käivad ilusti aga mulle teeb muret pragusid ilmutav mootoririhm ning info, et viimase 5 aasta jooksul seda vahetatud ei ole
*Suurt tehnikut minust ei ole aga nipet-näpet nii huvitava ja pilkupüüdva auto juures meeldib ikka teha. Esialgne plaan on see hooaeg ilusti ära kruiisida ja siis otsida mõni asjatundja, kes kere enim ussitavatele kohtadele tähelepanu pööraks. 



Sõidame! Cool

[Pilt: 94441756_648171132694867_796641300686097...e=5EDC0B9C]
[Pilt: 94710623_2963310973734414_62424720783777...e=5EDC7C7C]

*pilte/silte ei tasu alati tõepähe võtta, liba-turbo Wink

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#2

Mul sama mootoriga Saab90. Mootor sellel ju ketiga, seega rihm, mida sina silmas pead, on siis ikkagi pigem genekarihm? Selle vahetus lihtne. 

Tahad roostet otsida, siis vaata esimese poolraami alused ära. Ehk siis esimeste rataste all joosevad põhjaga kokku (esimeste istujate jalgealuse juurde) kaks latti. Kuna on nö. topeltpleki koht, et kaks plekikihti omavahel kokku topitud, siis seda saab igal sellise ajastu Saabil keevitada. Esimeste rataste veovõllide ümbrus ka selline õrn koht. Pagassis tavaline tagumiste rattakoobaste kohtumine põhjaga tagaistujate pingi all. Sealt tavaliselt augud sees, konstruktsiooniline eripära. Aga noh, kuna plekk on 1mm paks, siis keevitada suht lihtne ja kättevõtmise asi. 

Üldises võtmes on hea robustne käkk. Kuna sel vist juba roolivõim kah olemas, siis igapäevaselt täiesti tarvitatav ja pigem väga usaldusväärne. Kütust võtab ka usaldusväärselt, osad räägivad siin mingist 6L/100le maanteel, kuid mina saan pigem rohkem. 

Jaksu masinaga.
Vasta
#3

No näed, võhik on ikka võhik. See genekarihmastik on siin toretsev, et pettis mu silmad ära.
Roostekaitsega on teda lämatud üsna stabiilselt, niiet mulle need istujaalused kohad silma ei karjunud. Küll aga võb arvestada, et kui ette saab võtma hakata neid töid siis nagu ikka - üllatusi tuleb.
Rooivõim on olemas ja mina sain esimese 500km läbimisel(kuskil 70/30 maantee kasuks) keskmiseks kütusekuluks 7,5 L sajale!

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne