MTZ 50 siduriketta probleem
#1

Tere
Küsimus targematele, tegu siis MTZ 50-a.
Mure selline, et vahetasin ära siduriketta ning peale uue paigaldamist ning kokkupanekut käivitades mootorit oli kuulda raginat.
Peale uuesti lahti võtmist on näha kuidas siduri ketta needid on käinud vastu mootori hooratta poolseid polte (vanal siduril oli näha ka kuidas nuudid olid pooleldi ära söödud).

Mõõtsin ära hooratta sisemisest ringist kuni siduriketta ääreni ning see oli kuskil 2cm, kahjuks aga ei leidnud mis see muidu olema peaks.
On keegi teadlik mis see vahe tegelikult on.

Amg
Vasta
#2

(10-05-2020, 22:26 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Küsimus targematele, tegu siis MTZ 50-a.
Mure selline, et vahetasin ära siduriketta ning peale uue paigaldamist ning kokkupanekut käivitades mootorit oli kuulda raginat.
Peale uuesti lahti võtmist on näha kuidas siduri ketta needid on käinud vastu mootori hooratta poolseid polte (vanal siduril oli näha ka kuidas nuudid olid pooleldi ära söödud).

Mõõtsin ära hooratta sisemisest ringist kuni siduriketta ääreni ning see oli kuskil 2cm, kahjuks aga ei leidnud mis see muidu olema peaks.
On keegi teadlik mis see vahe tegelikult on.

Amg

Kas ei pannud siduriketast valet pidi sisse?
Siis minu arust said needid ja poldid kokku...


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#3

Tere
Ketas sai sisse täpselt nii nagu pildil on.
Vasta
#4

Vb on hooratas kulunud? Pildil neet ja hooratta poldid suht lähestikku.
Vasta
#5

See viimane võib olla väga reaalne. Mul kodus üks 240 hooratas kus on jõhker süvend sees. Spetsid soovitasid siledaks treida, kettale paksem kate ühele poole ja korvile seib alla.
Ühesõnaga selle hoorattaga saab ainult sügisel keedetud seeni dehüdreerida.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#6

(12-05-2020, 22:17 PM)Daff Kirjutas:  See viimane võib olla väga reaalne. Mul kodus üks 240 hooratas kus on jõhker süvend sees. Spetsid soovitasid siledaks treida, kettale paksem kate ühele poole ja korvile seib alla.
Ühesõnaga selle hoorattaga saab ainult sügisel keedetud seeni dehüdreerida.
Alles eile treisin ühte mtz hooratast ,sellel oli kulumine 1mm.Kui juba jutt tremise peale läks siis võiks treida poltide kohalt ka.Mingil määral saab treida ka poldipäid.
  Kui tööpind kulunud ei ole mõtet enam seibe alla panna.
Seente kohapealt niipalju, olen mitu puulõhkumismasinat ehitanud selle hooratta baasil.
Vasta
#7

Tere
Aga kas keegi teab kui palju on süvendist kuni siduriplaadini see vahemaa.. ise sain kuskil 2cm.
Vasta
#8

(14-05-2020, 14:24 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Aga kas keegi teab kui palju on süvendist kuni siduriplaadini see vahemaa.. ise sain kuskil 2cm.
Kas sul on mtz 50 hooratas või 240-ne oma. See, mille pilt siin üles riputatud on kuulub 240 mootorile, sest korv on distantspukside otsas. Kas sa paned sinna ikka õiget ketast. 50-ne ketas on väiksema läbimõõduga 325 mm. 240-nel aga 340 mm. Pannes lahtiselt ketta hoorattale, siis ei tohiks needid ja hoorattapoldid kokku saada. Kuidas on lood hoorattapoltidega. Kas on vana malli poldid, mille fikseerimiseks on poldi peades avad läbi puuritud traadi jaoks? Või on stopperplekiga variant, kus kolm polti on ühe plekiga fikseeritud. Või on topitud uuemad poldid paksude plankseibidega?
Kõik see kokku ongi probleem.
Ilma pildita on ennustamine.
Mõõtsin 240 hooratta süvendi sügavuseks 17 -18 mm. Pole päris uus, aga kulumiseranti ka veel pole. Kuna ketast õigetpidi pannes on ketta laiakslöödud neediotsad kettaga tasapinnas, siis kogu see 17-18 mm on hoorattapoltide päralt. Ketta kuludes katte jagu vähem.
Vasta
#9

(14-05-2020, 15:42 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(14-05-2020, 14:24 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Aga kas keegi teab kui palju on süvendist kuni siduriplaadini see vahemaa.. ise sain kuskil 2cm.
Kas sul on mtz 50 hooratas või 240-ne oma. See, mille pilt siin üles riputatud on kuulub 240 mootorile, sest korv on distantspukside otsas. Kas sa paned sinna ikka õiget ketast. 50-ne ketas on väiksema läbimõõduga 325 mm. 240-nel aga 340 mm. Pannes lahtiselt ketta hoorattale, siis ei tohiks needid ja hoorattapoldid kokku saada. Kuidas on lood hoorattapoltidega. Kas on vana malli poldid, mille fikseerimiseks on poldi peades avad läbi puuritud traadi jaoks? Või on stopperplekiga variant, kus kolm polti on ühe plekiga fikseeritud. Või on topitud uuemad poldid paksude plankseibidega?
Kõik see kokku ongi probleem.
Ilma pildita on ennustamine.
Mõõtsin 240 hooratta süvendi sügavuseks 17 -18 mm. Pole päris uus, aga kulumiseranti ka veel pole. Kuna ketast õigetpidi pannes on ketta laiakslöödud neediotsad kettaga tasapinnas, siis kogu see 17-18 mm on hoorattapoltide päralt. Ketta kuludes katte jagu vähem.
Siin on pildid mis tegin hoorattast:

[Pilt: 0112405517ade1a.jpg][Pilt: 0112405519656c6.jpg]
Vasta
#10

(15-05-2020, 00:11 AM)AMG Kirjutas:  
(14-05-2020, 15:42 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(14-05-2020, 14:24 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Aga kas keegi teab kui palju on süvendist kuni siduriplaadini see vahemaa.. ise sain kuskil 2cm.
Kas sul on mtz 50 hooratas või 240-ne oma. See, mille pilt siin üles riputatud on kuulub 240 mootorile, sest korv on distantspukside otsas. Kas sa paned sinna ikka õiget ketast. 50-ne ketas on väiksema läbimõõduga 325 mm. 240-nel aga 340 mm. Pannes lahtiselt ketta hoorattale, siis ei tohiks needid ja hoorattapoldid kokku saada. Kuidas on lood hoorattapoltidega. Kas on vana malli poldid, mille fikseerimiseks on poldi peades avad läbi puuritud traadi jaoks? Või on stopperplekiga variant, kus kolm polti on ühe plekiga fikseeritud. Või on topitud uuemad poldid paksude plankseibidega?
Kõik see kokku ongi probleem.
Ilma pildita on ennustamine.
Mõõtsin 240 hooratta süvendi sügavuseks 17 -18 mm. Pole päris uus, aga kulumiseranti ka veel pole. Kuna ketast õigetpidi pannes on ketta laiakslöödud neediotsad kettaga tasapinnas, siis kogu see 17-18 mm on hoorattapoltide päralt. Ketta kuludes katte jagu vähem.
Siin on pildid mis tegin hoorattast:

[Pilt: 0112405517ade1a.jpg][Pilt: 0112405519656c6.jpg]
See on 50-ne hooratas küll. Pane mingi sirge latt peale ja mõõda latist kulunud pinnani ja siis ka latist poldipeadeni. Poldi pead peaks olema katte jagu all pool. Kulunud on ka ikka palju. Kui oleks võimalus siis paneks treipinki ja laseks tööpinna tasaseks ja selle tekkinud randi ka maha ning siis seda poltidealust pinda ka vastavalt madalamaks. 
Lihtsam viis.
Kui masin töötab harva ja vähe, siis võiks ka ketast modida paksemate katete näol. Või nagu ka pakutud, siis lasta poldipäid madalamaks kolmandiku võrra.
Vasta
#11

Tere
mõistatus on vast lahendatud.
käisin ja mõõtsin uuesti üle ning mõõdud hoopis teised kui hämaras eelnevalt tegin:
äärest põhjani on 1.45cm
poldi peast ääreni oli 3mm

Ehk sellest ka teema, hooratas liigselt kulunud ning pean hakkama uut otsima.

Tänud kõigile vihjete eest.
Vasta
#12

Tere
Tundub siiski, et ei suuda leida kuskilt uut hooratast.
Seega küsimus kas keegi teab kus saaks olemasolevat hooratast freesida ning mis selle maksumus võiks olla.
Eelistatud asukoht võiks olla harjumaa.

Amg
Vasta
#13

AMG Kirjutas:Tere
Tundub siiski, et ei suuda leida kuskilt uut hooratast.
Seega küsimus kas keegi teab kus saaks olemasolevat hooratast freesida ning mis selle maksumus võiks olla.
Eelistatud asukoht võiks olla harjumaa.

Amg
Tere

Osadel vanadel D50-l on jäik siduriketas ilma mingite leevenditeta ( keskelt väiksema paksusega ). D240-e ketas on vaja ka välisläbimõõdult väiksemaks treida kui ristata vana hoorattaga. Muidu hakkab hooratas siduriketast kaasa vedama ja sidur ei lahuta korralikult. Kui plokk on juba 240 oma ( kaan D50) siis ei tohiks siduriketas enam hooratta kinnituspoltide vastu käia õigetpidi paigaldades.
Vasta
#14

(12-06-2020, 16:46 PM)tamburiin Kirjutas:  
AMG Kirjutas:Tere
Tundub siiski, et ei suuda leida kuskilt uut hooratast.
Seega küsimus kas keegi teab kus saaks olemasolevat hooratast freesida ning mis selle maksumus võiks olla.
Eelistatud asukoht võiks olla harjumaa.

Amg
Tere

Osadel vanadel D50-l on jäik siduriketas ilma mingite leevenditeta ( keskelt väiksema paksusega ). D240-e ketas on vaja ka välisläbimõõdult väiksemaks treida kui ristata vana hoorattaga. Muidu hakkab hooratas siduriketast kaasa vedama ja sidur ei lahuta korralikult. Kui plokk on juba 240 oma ( kaan D50) siis ei tohiks siduriketas enam hooratta kinnituspoltide vastu käia õigetpidi paigaldades.

Selles see teema ongi, et ratas D50 oma ja 100% kindel, et õigetpidi kokku pandud (vanal sidurikettal olid needid ka üle poole "ära söödud")
Vasta
#15

Kuna endal on russ pooleks hetkel siis võin seda hooratast mõõta kuidas soovite.  Smile Kuna need eelnevad mõõdud on veidi segased siis mõõtsin enda hooratta sügavused ära ja tegin kiire joonise.(Pole küll uus aga kulumisranti pole!)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#16

(12-06-2020, 15:32 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Tundub siiski, et ei suuda leida kuskilt uut hooratast.
Seega küsimus kas keegi teab kus saaks olemasolevat hooratast freesida ning mis selle maksumus võiks olla.
Eelistatud asukoht võiks olla harjumaa.

Amg
Ma arvan et peaks siiski treima.Sel nädalal treisin ühte aga sel oli korvikinnitus ja siduri tööpind ühes tasapinnas.
Vasta
#17

(13-06-2020, 09:50 AM)_rein_ Kirjutas:  
(12-06-2020, 15:32 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Tundub siiski, et ei suuda leida kuskilt uut hooratast.
Seega küsimus kas keegi teab kus saaks olemasolevat hooratast freesida ning mis selle maksumus võiks olla.
Eelistatud asukoht võiks olla harjumaa.

Amg
Ma arvan et peaks siiski treima.Sel nädalal treisin ühte aga sel oli korvikinnitus ja siduri tööpind ühes tasapinnas.

Kui asute kuskil keilale lähedal siis saaksin tuua näitamaks, et mis seis on ja kui võimalik siis treiks ära ka?
Vasta
#18

(16-06-2020, 15:53 PM)AMG Kirjutas:  
(13-06-2020, 09:50 AM)_rein_ Kirjutas:  
(12-06-2020, 15:32 PM)AMG Kirjutas:  Tere
Tundub siiski, et ei suuda leida kuskilt uut hooratast.
Seega küsimus kas keegi teab kus saaks olemasolevat hooratast freesida ning mis selle maksumus võiks olla.
Eelistatud asukoht võiks olla harjumaa.

Amg
Ma arvan et peaks siiski treima.Sel nädalal treisin ühte aga sel oli korvikinnitus ja siduri tööpind ühes tasapinnas.

Kui asute kuskil keilale lähedal siis saaksin tuua näitamaks, et mis seis on ja kui võimalik siis treiks ära ka?
Asun Tõrvandis,samuti on askoht märgitud profiilis+tel.Samas olen treinud Tallinnast saadetud T40 hooratast.
Vasta
#19

Mina saan ka treida ja freesida kui kellegil vaja!

Omaette nokitseja.
Vasta
#20

[Pilt: 011244129189388.jpg]

[Pilt: 011244129560af9.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne