Vanatehnika Lustisõit 2020
#21

Väike galerii teisipäevasest üritusest - https://pics.urmo.ee/#15955238660609

fotoblogi urmo fotonurk™
Vasta
#22

Natuke Lustisõidu pilte  https://www.facebook.com/taivo.treumuth/...135&type=3
Vasta
#23
Video 

https://www.youtube.com/watch?v=-VeJzYi997s&t=112s
Vasta
#24

(23-07-2020, 10:39 AM)indreksirk Kirjutas:  143 oli kokkuloetud autode arv...

Parklas on 130 parkimiskohta...

Küll tuleb aga tuleviku jaoks arvestada sellega, et kogunemiskohale sõitmisel muutub nägude kontroll rangemaks. Kui ikka sõiduvahend on noorem kui 35 aastat või välimus originaalist häirivalt erinevas seisukorras, siis tuleb koht sisse võtta pealtvaatajate parklas, mis asub Taltechi peauksest teisel pool. Seal on juba nüüdki olnud huvitavat uudistamist. Lisan ka illustreeriva skeemi...
Näituseks sobivamate autode väljavalimine vanatehnika kriteeriumite järgi on otseloomulikult ainuvõimalik tegevus sellises piiratud parkimismahuga olukorras.
Küll aga ei lugenud mina uuendatud reeglitest üheselt ja otseselt välja seda, et kas pealtvaatajate parklasse saadetavad hobisõidukid võivad siiski lustisõidu märgi osta, kolonni taha omakorda sappa võtta ning ürituse kaasa teha või peaks nende osavõtt piirduma ainult parklanäituse vaatamise ja kolonnile lehvitamisega?
Vasta
#25

(29-07-2020, 15:43 PM)mossepower Kirjutas:  
(23-07-2020, 10:39 AM)indreksirk Kirjutas:  143 oli kokkuloetud autode arv...

Parklas on 130 parkimiskohta...

Küll tuleb aga tuleviku jaoks arvestada sellega, et kogunemiskohale sõitmisel muutub nägude kontroll rangemaks. Kui ikka sõiduvahend on noorem kui 35 aastat või välimus originaalist häirivalt erinevas seisukorras, siis tuleb koht sisse võtta pealtvaatajate parklas, mis asub Taltechi peauksest teisel pool. Seal on juba nüüdki olnud huvitavat uudistamist. Lisan ka illustreeriva skeemi...
Näituseks sobivamate autode väljavalimine vanatehnika kriteeriumite järgi on otseloomulikult ainuvõimalik tegevus sellises piiratud parkimismahuga olukorras.
Küll aga ei lugenud mina uuendatud reeglitest üheselt ja otseselt välja seda, et kas pealtvaatajate parklasse saadetavad hobisõidukid võivad siiski lustisõidu märgi osta, kolonni taha omakorda sappa võtta ning ürituse kaasa teha või peaks nende osavõtt piirduma ainult parklanäituse vaatamise ja kolonnile lehvitamisega?
Ei ole ole mingeid uuendatud nõudeid. Alates kõige esimesest Vanatehnika Lustisõidu nime kandnud kogunemisest 21.06.2005 (ehk juba 15 aastat tagasi) on olnud nii vanusenõue (juba 2005. aastal oli selleks piiriks 35 aastat NL tehnikale ning 25 aastat muude riikide toodangule, kuid juba 2011. aastast on piir kõigile 35 aastat) kui ka esteetilise välimuse nõue. Esteetilise välimuse nõue on muidugi subjektiivne, kuid selle kogunemise esimeseks kriteeriumiks on sõiduki valmistaja nõuetele vastavus. 

Lustisõidu märkidega toimetab Seiklusministeerium ning nende soetamisel ei ole mingit piirangut. Mina lihtsalt omast taskust neid kinni maksta ei jõudnud. Tühja jääva koha täitis ja võimaliku majandusliku kasu saab Seiklusministeerium. 

Aktiivsed ja oskajamad foorumikasutajad leiavad kindlasti üles varasematest lusisõidu teemadest sarnaseid küsimusi ja ka vastuseid selle kohta, kelle jaoks on ekskursioonid. Kordan siis üle, et ekskursioon on mõeldud näitusel osaleva vanatehnikaga harrastajatele. Igaüks võib korraldada toredaid üritusi ja kutsuda sinna omal valikul osalejaid. Antud ürituse formaadiks on tänada ilusa ja sõitva vanatehnikaga näitusele kohale sõitnud harrastajaid (koos pereliikmetega) just sellisel viisil - ühine sõit näitusel osalenud tehnikaga ning ekskursioon. Kahtlemata võiks huvilisi olla veel, kuid Vanatehnika Lustisõidu näitus on avalik, ekskursioon aga kinnine. Lihtsalt ei ole võimalik leida kohti, kus sedavõrd suur hulk inimesi vastu võetakse. Juba praegu on oht, et ekskursioonid tuleb lõpetada. Seega on selle traditsiooni hoidmise tagatiseks isekeskis läbiviidav sotsiaalne kontroll. Minagi käin uudistamas mõnikord teistsuguse harrastusega inimeste kogunemisi, kuid mulle ei tule pähegi mõtet, et võiksin pealtvaatajana olla samasuguste privileegidega, kui sellesse harrastusse oma aega ja muid ressursse matnud inimestega.

Loodan, et eeltoodu võiks motiveerida oma tehnikat paremini korrastama ning tulema Vanatehnika Lustisõidule just selleks sobiva sõidukiga. Hindan ja austan hobisõidukite harrastuse kõiki vorme, kuid antud kogunemise formaat on juba 15 aastat olnud samasugune ning olemasolevates oludes selle muutmine ei ole võimalik. Usun, et muus vormis hobisõidukeid harrastavad inimesed on samuti leidnud endale sobiva viisi oma harrastuse viljelemiseks ning Vanatehnika Lustisõit neile kuidagi takistuseks ei ole.
Vasta
#26

Tänan vastuse eest! Algne küsimus tekkis tegelikult seetõttu, et viimastel lustisõitudel on osalenud ürituse korraldamisega seotud inimesed ise nii ennesõjaaegsete sõidukite kui ka 1992. aasta youngtimeriga. Viimase eeskujul oleksid algse mulje järgi justkui ka noorklassikud üritusele rohkem oodatud ning seetõttu tundus see 35 aasta piirangu ülemärkimine hooaja keskel natukene segane. Nüüd sain aru, et antud sõiduki puhul on tegu pigem korraldajate poolt tehtud erandiga.

Üritus ise on muidugi äärmiselt tänuväärne ning jõudu ja jaksu korraldajatele edaspidiseks! Siinkohal tahaksin korraldajate järjepidevust veel kiita märkimisväärse asjaoluga, et analoogne ürituste sari kestis Pärnus ainult kolm aastat (2009-2011), aga Tallinnas käib juba 15. hooaeg!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne