Arvelt maha võetud sõiduk uuesti registrisse
#1

Tere!
Mul on üks moskvich 427, ilma dokumentideta ja arvelt maas. Kas on üldse võimalik seda uuesti arvele saada?
Marek
5137369

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#2

Mis asjaoludel on arvelt maha võetud? Mis ajal?

Ahastava avaldusega, et autot täiesti ausalt ja kindlalt enam oelmas ei ole ja kunagi ka ei saa olema....

Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Vasta
#3

(13-05-2020, 17:16 PM)v6sa Kirjutas:  Mis asjaoludel on arvelt maha võetud? Mis ajal?

Ahastava avaldusega, et autot täiesti ausalt ja kindlalt enam oelmas ei ole ja kunagi ka ei saa olema....

Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Pole aimugi mis ajal ja mis põhjusel arvelt maha võeti.
Ostsin sellisena 10 aastat tagasi ja nüüd auto vedeleb mul õue peal, ega tea mis ette võtta.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#4

(13-05-2020, 17:50 PM)MAV Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:16 PM)v6sa Kirjutas:  Mis asjaoludel on arvelt maha võetud? Mis ajal?

Ahastava avaldusega, et autot täiesti ausalt ja kindlalt enam oelmas ei ole ja kunagi ka ei saa olema....

Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Pole aimugi mis ajal ja mis põhjusel arvelt maha võeti.
Ostsin sellisena 10 aastat tagasi ja nüüd auto vedeleb mul õue peal, ega tea mis ette võtta.


Mingid numbrimärgid on? Kui on Eesti numbrid, saab Maanteeametile päringu teha, isegi kui auto aktiivses registris ei kajastu. Kas on midagigi teada, millal auto viimati tänavalegaalne oli? Sel sajandil või eelmisel, või üldse eelmise riigikorra ajal?

See annab tõenäoliselt ka vastuse. Kui on ammustel aegadel lihtsalt avalduse alusel maha võetud, siis peaks saama tagasi (esmaregisteerimise kulu suure tõenäosusega), kui aga on paberite järgi utiliseeritud, siis kahjuks legaalseid võimalusi arvele saamiseks pole. 

Mingi võimalus on ka see, et auto on küll arhiivides olemas ja polegi arvelt maha võetud, lihtsalt e-registrisse pole üle kantud. Mõned aastad tagasi sai ühe sellise masinaga kokku puututud. Tollane suhtlus maanteeametiga andis igatahes aimu, et selliseid autosid on päris palju ja registrisse ennistamisel pääseb ilma esmase registreerimise lõivudeta (mis on päris krõbedad).
Vasta
#5

(13-05-2020, 19:04 PM)zazik Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:50 PM)MAV Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:16 PM)v6sa Kirjutas:  Mis asjaoludel on arvelt maha võetud? Mis ajal?

Ahastava avaldusega, et autot täiesti ausalt ja kindlalt enam oelmas ei ole ja kunagi ka ei saa olema....

Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Pole aimugi mis ajal ja mis põhjusel arvelt maha võeti.
Ostsin sellisena 10 aastat tagasi ja nüüd auto vedeleb mul õue peal, ega tea mis ette võtta.


Mingid numbrimärgid on? Kui on Eesti numbrid, saab Maanteeametile päringu teha, isegi kui auto aktiivses registris ei kajastu. Kas on midagigi teada, millal auto viimati tänavalegaalne oli? Sel sajandil või eelmisel, või üldse eelmise riigikorra ajal?

See annab tõenäoliselt ka vastuse. Kui on ammustel aegadel lihtsalt avalduse alusel maha võetud, siis peaks saama tagasi (esmaregisteerimise kulu suure tõenäosusega), kui aga on paberite järgi utiliseeritud, siis kahjuks legaalseid võimalusi arvele saamiseks pole. 

Mingi võimalus on ka see, et auto on küll arhiivides olemas ja polegi arvelt maha võetud, lihtsalt e-registrisse pole üle kantud. Mõned aastad tagasi sai ühe sellise masinaga kokku puututud. Tollane suhtlus maanteeametiga andis igatahes aimu, et selliseid autosid on päris palju ja registrisse ennistamisel pääseb ilma esmase registreerimise lõivudeta (mis on päris krõbedad).
See lõiv on suhtkoht savi. Omast tarkusest sõlmisin ostudokumendi (aastal 2010), millel müüja poolt selgelt kirjas, sõiduk registrist kustutatud, numbrimärgid puuduvad. Ja olen selle teadmisega nõustunud. Minu esmane küsimus on see, et kas tasub asjaga edasi jamada või müün selle maha (kui keegi üldse tahab dokumenditeta autot) või on tegemist sisuliselt emexi kraamiga.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#6

ostuleping näppu ja visiit ligemasse ark büroosse annab kindlama vastuse kui foorum.
nendega saab vajadusel ka juhet pidi suhelda.
Vasta
#7

(13-05-2020, 19:15 PM)MAV Kirjutas:  
(13-05-2020, 19:04 PM)zazik Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:50 PM)MAV Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:16 PM)v6sa Kirjutas:  Mis asjaoludel on arvelt maha võetud? Mis ajal?

Ahastava avaldusega, et autot täiesti ausalt ja kindlalt enam oelmas ei ole ja kunagi ka ei saa olema....

Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Pole aimugi mis ajal ja mis põhjusel arvelt maha võeti.
Ostsin sellisena 10 aastat tagasi ja nüüd auto vedeleb mul õue peal, ega tea mis ette võtta.


Mingid numbrimärgid on? Kui on Eesti numbrid, saab Maanteeametile päringu teha, isegi kui auto aktiivses registris ei kajastu. Kas on midagigi teada, millal auto viimati tänavalegaalne oli? Sel sajandil või eelmisel, või üldse eelmise riigikorra ajal?

See annab tõenäoliselt ka vastuse. Kui on ammustel aegadel lihtsalt avalduse alusel maha võetud, siis peaks saama tagasi (esmaregisteerimise kulu suure tõenäosusega), kui aga on paberite järgi utiliseeritud, siis kahjuks legaalseid võimalusi arvele saamiseks pole. 

Mingi võimalus on ka see, et auto on küll arhiivides olemas ja polegi arvelt maha võetud, lihtsalt e-registrisse pole üle kantud. Mõned aastad tagasi sai ühe sellise masinaga kokku puututud. Tollane suhtlus maanteeametiga andis igatahes aimu, et selliseid autosid on päris palju ja registrisse ennistamisel pääseb ilma esmase registreerimise lõivudeta (mis on päris krõbedad).
See lõiv on suhtkoht savi. Omast tarkusest sõlmisin ostudokumendi (aastal 2010), millel müüja poolt selgelt kirjas, sõiduk registrist kustutatud, numbrimärgid puuduvad. Ja olen selle teadmisega nõustunud. Minu esmane küsimus on see, et kas tasub asjaga edasi jamada või müün selle maha (kui keegi üldse tahab dokumenditeta autot) või on tegemist sisuliselt emexi kraamiga.

Emexiga ei kiirustaks kui auto on ise taastamist väärivas seisukorras. Kui legaalsel teel arvele ei saa, on võimalik autot kasutada doonorina teisele samasugusele autole. 

Arvelt maas oleva dokumentide sõiduki utiliseerimine ise on paras peavalu. Aga usutavasti leiab soovi korral mõne huvilise, kes on nõus vanarauahinna eest selle auto endale varuosadeks soetama.
Vasta
#8

(13-05-2020, 19:20 PM)diesel Kirjutas:  ostuleping näppu ja visiit ligemasse ark büroosse annab kindlama vastuse kui foorum.
nendega saab vajadusel ka juhet pidi suhelda.
Nii lihtne ongi ja vaikimisi saab. Registriga seotud toiminguid ja täpsustamisi teeb register - foorumis võib jutustama ja arvama jäädagi, tulemit aga sellest ei sünni. Kui ostulepingut pole (Sul isegi on), selgitad, kuis omanikuks said. Loogiliselt võtad vastutuse võimalike võlaõiguslike nõuete eest. See pole registri roll - registripidaja peab lihtsalt registrit.
Kui dokumendi kätte saad, siis anna siingi teada - on järgmistele faktipõhine viide.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#9

(13-05-2020, 19:15 PM)MAV Kirjutas:  See lõiv on suhtkoht savi. Omast tarkusest sõlmisin ostudokumendi (aastal 2010), millel müüja poolt selgelt kirjas, sõiduk registrist kustutatud, numbrimärgid puuduvad. Ja olen selle teadmisega nõustunud. Minu esmane küsimus on see, et kas tasub asjaga edasi jamada või müün selle maha (kui keegi üldse tahab dokumenditeta autot) või on tegemist sisuliselt emexi kraamiga.
Mina rõhuksin siinkohal 10 aasta tagusele ostudokumendile tuginedes Asjaõigusseadusele:

§ 110. Igamise sisu

(1) Vallasomand tekib igamisega, kui isik valdab vallasasja heauskselt ja katkematult viie aasta jooksul nagu omanik.

Selle järgi justkui muutus tundmatu kuuluvusega vallasasi (auto) 5 aastaga sinu omaks. Kui hästi see juriidiliselt läbi läheb on iseasi, aga proovida tasub vast ikka.
Vasta
#10

Seda viimast lahendust võiks keegi juuraharidusega kommenteerida, kas läheks nõnda läbi? Mul ka üks sõiduk tegelikult vedelemas, millel dokid puudu.
Vasta
#11

Mida sul igada on, kui sul ostu-müügi leping olemas. Omand läheb üle ostu-müügi lepinguga, mitte registri kirjega.

Probleem pole ju omandis, probleem on registris arvele saamises.

Pakkuge hobiautoks Transit mk2 või VW t3 bussi. Võiks olla koheselt tarbitavas seisukorras. Olen avatud ka muudele veiderautodele.
Vasta
#12

(13-05-2020, 23:07 PM)Mahno Kirjutas:  Mida sul igada on, kui sul ostu-müügi leping olemas. Omand läheb üle ostu-müügi lepinguga, mitte registri kirjega.

Probleem pole ju omandis, probleem on registris arvele saamises.
Jah. Ostu-müügi leping on olemas. Probleem on arvele saamises. Maanteeamet ei viitsi sellise keerulise probleemiga tegeleda. Üks päev hakkasin eemaldama värvikihte, mis nõukaajal kobeks oli, et pidevalt üle värvida. Ja siis mõtlesin, et mille pärast ma seda vaeva näen, teadmata, kas seda üldse arvele saab, siit tekkis ka minust targematele küsimus. PS! Jagasin kere neljaks, et katsetada erinevaid vana värvi eemaldamise meetodeid. Ühel heal päeval avaldan tulemused. Hetkel võin ainult seda öelda, et kõige kallimad vahendid osutusid ootamatult kõige viletsamaks.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#13

Enne 2010 sai veel avaldusega arvelt maha. Seega tasub esmalt uurida MNT büroost. Hetkel kontaktivabalt, aga varsti saab võib-olla ka lauale nõjatuma minna.
Vasta
#14

(13-05-2020, 19:04 PM)zazik Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:50 PM)MAV Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:16 PM)v6sa Kirjutas:  Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Pole aimugi mis ajal ja mis põhjusel arvelt maha võeti.

Mingi võimalus on ka see, et auto on küll arhiivides olemas ja polegi arvelt maha võetud, lihtsalt e-registrisse pole üle kantud. Mõned aastad tagasi sai ühe sellise masinaga kokku puututud. Tollane suhtlus maanteeametiga andis igatahes aimu, et selliseid autosid on päris palju ja registrisse ennistamisel pääseb ilma esmase registreerimise lõivudeta (mis on päris krõbedad).

Ilma esmase regamise lõivuta mul ei õnnestunud vanast registrist uude ümber tõsta. Arvele sai, aga plekki kooriti ikka nagu esmase regamise pealt. See mitu aastat tagasi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#15

omades halbu kogemusi mnt.ametiga,soovitan kohapeale minna ja küsida.kirjade saatmine on mõtetu! kui tuleb sinu jaoks soodne otsus,siis tuleb tegutseda KOHE. mnt.amet suudab oma otsuseid ja protseduuri reegleid muuta päevadega ,rääkimata aastatest.
Vasta
#16

Kohaleminek on mõistlik juhul, kui saab koheselt vastuse. "Kunagi ammu" arvelt kustutatud sõidukit peab keegi hakkama paberarhiivist otsima ja seega kohe vastust ei tule.

Praegu peab aja broneerima kah veel, niisama uksest sisse ei lasta:
https://www.mnt.ee/et/kontaktid/teenindusburood

Ja õige kah. See viirus pole naljaasi, kuigi enamus inimesi seda mõtlematusest nii võtab.
Vasta
#17

(14-05-2020, 00:29 AM)spitfire Kirjutas:  
(13-05-2020, 19:04 PM)zazik Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:50 PM)MAV Kirjutas:  
(13-05-2020, 17:16 PM)v6sa Kirjutas:  Või juba varem, kui see käiski vaid vormikohase avaldusega?

Erinevad ajastud ja asjaolud annavad erineva tulemuseSmile
Pole aimugi mis ajal ja mis põhjusel arvelt maha võeti.

Mingi võimalus on ka see, et auto on küll arhiivides olemas ja polegi arvelt maha võetud, lihtsalt e-registrisse pole üle kantud. Mõned aastad tagasi sai ühe sellise masinaga kokku puututud. Tollane suhtlus maanteeametiga andis igatahes aimu, et selliseid autosid on päris palju ja registrisse ennistamisel pääseb ilma esmase registreerimise lõivudeta (mis on päris krõbedad).

Ilma esmase regamise lõivuta mul ei õnnestunud vanast registrist uude ümber tõsta. Arvele sai, aga plekki kooriti ikka nagu esmase regamise pealt. See mitu aastat tagasi.


Minul tookord diiliks ei läinud, aga see ametnik, kellega suhtlesin, ütles igatahes, et kui auto on arhiivis olemas, siis esmase registreerimise lõivud ei rakendu. Võibolla ta siis eksis.


(14-05-2020, 09:58 AM)sturmbannführer Kirjutas:  omades halbu kogemusi mnt.ametiga,soovitan kohapeale minna ja küsida.kirjade saatmine on mõtetu! kui tuleb sinu jaoks soodne otsus,siis tuleb tegutseda KOHE. mnt.amet suudab oma otsuseid ja protseduuri reegleid muuta päevadega ,rääkimata aastatest.

Kui kirjapilt on sarnane foorumis kasutatavaga, siis pole imestada, et kirjalik suhtlemine ei õnnestu. Viisakalt formuleeritud kirjadele olen saanud alati kiire ja adekvaatse vastuse, ka keerulisemate probleemide puhul. Korduvalt järgi proovitud, nii sõidukite ümberehitust kui ka registritoiminguid puudutavates küsimustes.
Vasta
#18

See vallasasja seadus täitsa kehtib ka maanteeametis.
Ma uurisin mingi aeg ühte haagist ja öeldi samuti, et kui see on olnud minu käes 5aastat ja mul on tõend politseilt, et see ei ole tagaotsitavate asjade hulgas siis astu aga kohale ja vormistame ära...
Vasta
#19

Kuidas selle asjaga tänaseks on teemasid arenenud ja kogemusi (nii foorumlaste-taotlejate kui äkki menetlejate omi) kogunenud ? Et kui on kas laadalt ostetud, okidest-dokidest  ostetud  või muul teel saadud-leitud-omastatud täiesti tavaline komplektne toimiv IZ Planeta ilma igasuguste paberiteta (nagu neid ilmselt aegajalt puuriitade tagant ja kuuridest veel mõnda aega välja tuleb), siis missugused võimalused üldse on ?  Missugusel teel peab ta olema omastatud ja see ka siis missuguse seletuskirjaga seletatud, et MNTA kõige suurema tõenäosusega rahule jääks ja soostuks sõiduki registrisse võtma? Kas on üldse mingit lootust ?
Vasta
#20

Hea teema , olen minagi mõelnud kuidas on osta.ee kaudu soetatud masina võimalused. Seal tekib ju tõestatud ostumüügi tehing kas selle alusel on võimalik hakata edasi minema. On kellelgi kogemusi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne