Harkovi kähkusõidurattad
#1

Üsna vaikseks siin jalgratta alafoorumis elu jäänud, mõtlesin et jagan oma kola. Tavaliselt on siin arutusel veidi vanemad rattad, aga ehk on need mõnele ikkagi huvi pakkuvad. Või äkki kellegil vedeleb ka midagi sellist või on põnevaid jutte rääkida.

Kuna Dürkoppi sõiduomadused enam ei rahuldanud kasvavat isu kiiruse järgi, sai esialgu omale üks Harkovi tehase Tsempion ostetud, põhimõtteliselt legendaarse Start Shosse esivanem.
Kuid see ratas väga palju põnevust ei pakkunud ja juba pikemalt olin uudistanud ühte Harkovi trekiratast mis müügis oli. Täis nimega siis HVZ Meteoor V68 aastast 1979. Sellised rattad olid siis pigem mõeldud spordiklubides vähe tublimatele sportlastele. Tavapärase Start Shossega või siis treki analoog Rekordiga originaalis ainukesed ühised detailid olid pedaalid, ülejäänud ratas oli "kvaliteetsem" ja parem. Raami torud olid Nikopoli toru tehasest, seinapaksus 0.6mm ja torud olid "tõmmatud" ehk ilma keeviliiteta. Raamid olid seetõttu jäigemad ja kergemad.
Kasutati ka oluliselt rohkem alumiiniumist detaile - sadulapostid, vändad, rummud.

Algselt oli see ratas mingitest suvalistest nõuka/lääne juppidest ilmselt lihtsalt vaatamiseks kokku laotud ja üsna sõidukõlbmatu. Kuna originaal jupid enamus olid nagunii kadunud ja nende leidmine väga keeruline, panin ta enamjaolt ajastukohaste lääne juppidega kokku. Originaalist siis säilinud nüüdseks ainult raam ja sadulapost. Keskjooks oli ka muidu originaal, aga selle võll murdus sõites pooleks ja asendasin tänapäevasega. Keskjooksu keermetüüp on Prantsuse standardiga, erinevalt siis odavamatest ratastest, kus oli kasutusel meetermõõdustikku viidud BSA standard. Minu ratta kogu kaal on 7,5kg, tehase manuaal väidab, et originaalis ei tohiks ratas oma kõige suuremas mõõdus ületada 8kg.

[Pilt: 51714234385_39891b7a15_h.jpg]DSC02597 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51713621373_aa72c49645_h.jpg]DSC02091 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51714018174_e9042a816a_h.jpg]DSC02094 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51713356981_390e688de8_h.jpg]DSC02092 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51713623868_41a364b647_h.jpg]DSC02110 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51712572267_85d2692495_h.jpg]DSC02117 by Silver errr, on Flickr

Kuna haigus süveneb, siis tuli ka juurde üks tänavasõiduks mõeldud versioon ka. Tegemist on siis HVZ Sport Shosse 1987 ajasõidu eriversiooniga. Originaalis on sellel rattal lenks otse kahvli külge kinnitatud ja seetõttu on tegemist üsna haruldase rattaga. Mõned väidavad, et neid tehti alla 300 ratta, kuid mingit kinnitust sellele pole. Minu oma on järjekorras 74-jas. Vaikselt korjan sellele juppe, hetkel on ta kokku pandud lihtsalt fixed gearina. Õnneks maanterattale liigub neid juppe oluliselt rohkem. Olemas taha Mig tehase ketasjooks ja originaal lenks. Rattal tuleb taastada kahvlil olevad lenksu kinnitused, kuna mingiaeg keelati võistlustel sellise paigutusega lenks ära ja enamus sellistel ratastel lõigati need kinnitused maha kahjuks.

[Pilt: 51714065359_344a93a8e9_h.jpg]DSC02413 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51713403961_43fc7a26f9_h.jpg]DSC02412 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51713403271_2da03e5e02_h.jpg]DSC02080 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51712612187_573a72bd84_h.jpg]DSC02039 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 51714061084_e100a923df_h.jpg]DSC02032 by Silver errr, on Flickr
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne