Stoewers Greif
#1

Talu prügimäele oli visatud korralik rattaraam. Kahjuks aegu tagasi ja nüüdseks juba mullaga üheks saamas. Veidi eemal vedeles ka väga suur ja uhke ketiratas. Ei tea, kas kuulusid kokku? Ühe haruga esikahvel oli ka. Jätan nad garaažiseina väljapanekusse.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Oldsmobile 98 1970 ja Mifa 1949.
Vasta
#2

Ketiratas kuulub selle raamiga kokku küll. Kui raaminumber on loetav, siis saaks ka aasta kohta täpselt arvata aga suurusjärk 1900-1920 vahemik.

Üks vana foto ka

https://vanadpildid.net/stoewer-s-greif-610/county17
Vasta
#3

(15-06-2020, 12:33 PM)s2si Kirjutas:  Ketiratas kuulub selle raamiga kokku küll. Kui raaminumber on loetav, siis saaks ka aasta kohta täpselt arvata aga suurusjärk 1900-1920 vahemik.

Üks vana foto ka

https://vanadpildid.net/stoewer-s-greif-610/county17

Aga kas Sul sellise ketirattaga Stoeweri pilti ka on? Neid 20-nda sajandi alguse Stoewere on Eestis olnud üsna mitmeid (fotode ja säilinud isendite põhjal otsustades, ilmselt ka varastatud ja konfisk.-tud jalgrataste nimerkirjades), aga ikka "tavalise stoeweri" ketirattaga.
Vasta
#4

Mida lugeda tavaliseks Stoeweri ketirattaks? Altesradi sirvides jääb juba 5-6 erinevat ketiratast silma ja mingi saksa kataloogi fragment, kus mudelitel 40-42 on kõigile erisugused ketirattad ette nähtud jne. Kui nad samast kohast tulid ja tegelikult on see disain ka teadaolevate greifi ketirataste sarnane, siis mina julgen väita, et need kokku käivad.
Vasta
#5

Stoewer's Greif kasutas eri aegadel mitmesuguseid erinevaid ketirattaid. Minu 1911. aasta meestejalgrattal on keskel "kuusnurkne täht" ja perimeetril tihe ümmarguste aukude rida - see oli tolle aja standard, sest on teada teisigi pilte/jäänuseid.

See pilt pole küll minu rattast, aga täpselt analoogsest 1910.-13. aasta rattast.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Ei tahaks küll norida, aga väited, et stoewer kasutas ernevaid ketirattaid, disain on sarnane ja tulid samast kohast, ei ole minu silmis just kõige õigemad tõestusmaterjalid, et antud ketiratas algselt Stoewer Greifi küljes on käinud. Loomulikult kasutas Stoewer 1893 - 1931 toodetud 310000 jalgrattal erinevaid ketirattaid ja edaspidi Falter Stoeweri brändi müües (väidetavalt kuni aastani 1999) hoopis teisi ketirattaid, küsimus on ikka selles, kas ta kasutas ka teema ketiratast. On väidetud ka seda, et Stoewer oli nii väike tootja (310000 tk.!), et ostis väljast ketirattaid sisse. Muidugi ei tähenda minu norimine, et Stoeweril sellist ketiratast kasutusel ei võinud olla. 
Sten, pane Altesradi ja küsi, mis sakslased arvavad!
Vasta
#7

Lgp. S2si pidas silmas ilmselt seda kataloogilehte

[Pilt: wJ03MyCo.jpg]
   
Mõned Eestimaised fotod
[Pilt: UZnwmzZH.jpg]
[Pilt: Fglz2wf5.jpg]
Ja see minu jaoks "tavaline Stoeweri"  ketiratas  Toungue
[Pilt: JiAfpoW3.jpg]
Vasta
#8

Vast ikka kahte Stoeweri massinat ühes väikese talu prügihunnikus ei ole. Raami number paistab 15(3 või 8?)778 olema. Vähemalt suurusjärk on teada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Oldsmobile 98 1970 ja Mifa 1949.
Vasta
#9

Antud ketiratas võis tõesti ka algselt tehasest tulles selle jalgratta küljes olla, kuigi ma seda eriti ei usu, vähemalt seni, kui keegi mingist teisest hunnikust leiab samasuguse ketiratta ja Stoeweri jäänuseid.
Antud ketiratas võis palju suurema tõenäosusega mingil ajal olla selle Stoeweri algse ketiratta asemele seatud. Ketiratas ja väntvõlli laagerdus on ikkagi mingil määral kuluosad, mis võisid vajada asendamist.
Ja muidugi pole sellel kõigel mingit tähtsust, kui antud artefaktid ripuvad kusagil kuuri seinal ja rõõmustavad vaataja silma. Lihtsalt tuleks esialgu vältida nn miilitsaauto uksevapi fenomeni, et ei tekiks arvamust, et just selline leitud ketiratas on Stoeweri Greifile ainuõige variant.
Raami numbri järgi saaks Stettinist Stoeweri muuseumist täpse info väljalaske aasta kohta, Valdo on oma mainitud Stoeweri kohta selle info saanud ja oskab ehk antud teema raami kuidagi pidi dateerida. Ise pakuks ilma infot omamata, et vb ka kusagile 1910-11 võiks see raam jääda. Väidetud on, et 77526 on 1905, 214823 - 1916 ja 1905 toodeti näiteks 12000 jalgratast. Kuidas oli tegelikult, mina ei tea.
Vasta
#10

(16-06-2020, 09:21 AM)Fanfarist Kirjutas:  Vast ikka kahte Stoeweri massinat ühes väikese talu prügihunnikus ei ole. Raami number paistab 15(3 või 8?)778 olema. Vähemalt suurusjärk on teada.

158778 peaks olema 1911. aasta hilissuvi või varasügis.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Jäi lihtsalt silma ühte teist asja otsides... Jalgrattaosade vabriku Flicker & Co ketiratta valikus on teema ketirattaga ühte nägu ratas olnud pakkumisel. See muidugi ei anna tõest vastust, kas Stoeweri tehas sellist varianti kasutas, või mitte.

[Pilt: sdk72JR6.jpg]
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne