hall, kollane vms värvi number (poolitatud Musta numbriga seonduv teemast)
#81

Oled Sa kindel, et elektronsüüde ja elektrisüsteemi tegemine 12 voldi peale on nii suured punktimurdjad, et musta numbrit ei saa?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#82

Üsna veendunud, kui 1970+ pillidel on kriteeriumiks 95% ja see akt saigi tulemuseks 95% (sama ratas, sama aasta, kui mul)
http://unic-moto.ee/uus/wp-content/uploa...2-1971.pdf
Minu hinnangul on aktis üsna minimaalsed möödalaskmised. Arvestades, et mu pill saab samuti 10 kuu pärast 50-aastaseks, siis mulle tundub kogu see protsess veits overkill.
Aga ma pole musta numbrit oma märgadesse unenägudesse lisanud ka - las need teevad, kes tahavad ja ihalevadSmile
Vasta
#83

Tavaliselt on näha olnud, et nt VAPE võtab maha ühe punkti selles konkreetses alajaotuses, üldprotsendiks võib igaüks ise arvestada. Ei ole see nii hullu midagi.
Vasta
#84

Eelmisel lehel oli tore ettepanek:


Hall numbrimärk on mõeldud hobikasutuses olevale mootorsõidukile, millega ei läbita aastas rohkem kui X kilomeetrit. (See on oluline, et ei hakataks hobisõidukite märki muudeks otstarveteks ära kasutama.)

Määrus tuleks täpsemalt sõnastada - hodomeetri näit ei suurene ega vähene rohkem kui X kilomeetrit.
Mul vaatavad mnt.ee vastu ameerika mäed - kord LS suureneb, siis jälle väheneb Smile

[Pilt: mntCapture.JPG]
Vasta
#85

(21-02-2020, 15:26 PM)rulli Kirjutas:  Hr. Piiburiga rääkisime juba 10+ aastat tagasi (olin just värskelt pilli kokku saanud ja tegin Kuusalus tüv-i) , et miks ma oma rattale musta numbrit ei tee. ...

... mulle tundub kogu see protsess veits overkill.
Aga ma pole musta numbrit oma märgadesse unenägudesse lisanud ka - las need teevad, kes tahavad ja ihalevadSmile
Minu siiras soovitus on anda ratas hindamisele - nagu vanasõidukite asjatundja 10 aastat tagasi soovituse andis. Kui ainsaks kõrvalekaldeks originaalist on elektronsüüde ja 12V, siis ei ole see kindlasti takistuseks vanasõidukina tunnustamiseks. Kuulujutud musta numbri hindamise rangusest ongi üldjuhul algatatud inimeste poolt, kes ei ole üldse oma masinat hindamiseks esitanud. Kui on esitatud ja ei ole saanud tunnustust, siis lahkame kasvõi siin foorumis need vead lahti ning saame praktilise näite varal teada, kas ikka on loodud ebaõiglane süsteem. 

Niikaua, kui ratast ei ole hindamisele esitatud, on paraku tegemist lihtsalt laimu ja põhjendamatu halvustamisega. Oleme siin kõik justkui hobikaaslased ja võiksime hoida kokku, mitte lihtsalt halvustada asju, millest me midagi ei tea. Eriti veel anonüümselt.
Vasta
#86

ratsoup Kirjutas:
Tsitaat:Sellised mõtted reede hommikupoolikusse. Kui leidub kaasamõtlejaid, siis mina isegi oleksin valmis selle asja vedamisse mingil määral panustama. Eks kõik oleneb sünergiast. Üksi selliseid asju ära ei tehta.

Oskab keegi öelda, hinnanguliselt kas ja kui palju meil üldse on selliseid MTÜ-sid, liite või muid organisatsioone, mis oleks sellise erisuse loomisest huvitatud?
Vasta
#87

(21-02-2020, 12:00 PM)ratsoup Kirjutas:  ....Ainus majanduslik käega katsutav kasu mustast märgist on vaid, et kolmel aastal neljast saab vältida ülevaatusel käimist. Kindlasti saab autot müües küsida kõrgemat hinda. Aga kas see vastab vaevale, et must märk saada? Tahaks näha kes seda pulli ära teeb, nii et majanduslikult oleks kasulik. Muu on pigem ajaloo autentsuse säilitamise ja uhkuse teema - ehk pehmed väärtused....
See väide ei ole siiski 100% tõene. Musta numbri komisjoni ja hindamisakti ei tehta tasuta, vaid vastavad kulud peab maksma kinni sõiduki omanik. Meelde on nagu jäänud hindamisakti kogumaksumuste näited 150-200 eurot (võin ka valesti mäletada).
Võtame näiteks kesktee, et 175 euro eest saab käia 5 korda tehnoülevaatusel. Musta numbri akt kehtib 12 aastat, mille käigus saab 11 TÜV asemel 3-ga hakkama. Kui sellele lisada ka akti maksumus, siis rahaliselt (majanduslikult) ümberarvestades saab laias laastus vältida üle aasta ülevaatusel käimist.

Tõenäoliselt on autoomanikule siiski TÜV-le kuluv aeg palju väärtuslikum kui see 35 euri, nii et reaalsem oleks siinkohal rääkida ajalisest kasust, et ei pea kolm aastat TÜV käima. Majanduslik käega katsutav kasu on kokkuvõttes vähemalt poole väiksem tänu akti enda maksumusele.
Vasta
#88

(21-02-2020, 01:25 AM)Marvin Kirjutas:  Ma olen selle ümberehituse värgi üsna hiljuti läbi teinud, sisuks auto pisimootori vahetamine 1,6 korda võimsama vastu samalt mudelilt. Taotlesin ka pidurite vahetamist suurema mootoriga mudelil olnute vastu ning sain negatiivse vastuse just eelmises kirjas toodud põhjustel. 

Ja kui me nüüd pidurdamisest räägime, siis kineetiline energia on see, mida pidurdamisel soojuseks lastakse. See aga on pool massi ja kiiruse ruudu korrutisest, kui mu keskkoolifüüsika mind alt ei vea. Ehk siis - kiirus on see, mis energia tekitab. Kaks korda rohkem massi annab kaks korda rohkem energiat, kaks korda rohkem kiirust tähendab neli korda rohkem energiat. Seega on kiiremaks sõiduks sobiliku mootori puhul pidurite koormus märkimisväärselt kõrgem. Seda siis, kui mootorit otstarbekohaselt kasutatakse. Et meie ehitasime rahvaspordiautot, siis selles kasutuses kahelda ei ole vaja.

Kuskil hiljuti keegi kommenteeris, vist mnt ametist vms., seoses selle sama viimase muudatusega millega lasti mootorite vahetus vabaks.
Oli just teemaks pidurid ja nende vahetamine ehk mitte lubamine ja seal oli öeldud kuidagi nii :
kuna auto mootori vahetamisega ei suurene auto mass seega ei suurene ka pidurdatav mass siis ei ole põhjust pidureid muuta
ehk ei pidurdata ju mootori võimsust vaid auto massi 
ehk kiirustel 50/70/90/110 peab auto saama pidama originaalsete piduritega nagu on tüübikinnitusel ettenähtud ja lubatud.

teisalt ma mõistan ka neid ametnikke kuna nemad ei ole eksperdid ja pole ka tõenäoliselt see ümber ehitaja ehk nemad ei saagi seda nõusolekut ju anda
kes teab kui suure jõuvaruga on need piduridetailide kinnitused silla küljes ja kui palju mõjub neile suurema ketta tõttu mõjuv suurem väände jõud - kas kestab ? või murdub ? jah teoreetiline probleem aga kohtus on see kaalukausil ehk määrav probleem.
rahvasport on rahvasport seal käib kõik TÜV järgi
päris sport seal saab juba rohkem ehitada ja hiljem kanda auto ka sportautode nimekirja/registrisse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne