Jawa 638 probleemid karpaga
#1
Lightning 

Tere!

Äkki mõni jawa spetsialist oskab aidata järgmise probleemiga.

Nimelt sai soetatud jawa 638 ja restaureeritud. Kõik muidu viimase peal.. Sõidab pidurdab sidurdab ja käivitub. Ainuke jama on selles, et järsemalt gaasi andes tahab nagu natuke kinni puua ja löristada. Vaikselt sõites ja rutskat keerates töötab kõik ilusti.. Niikui järsult gaasi näiteks põhja väänad teeb sellist madalat lörinat ja jõud kaob ära poob natuke aega kuni pöörded üles jõuavad ja siis hakkab minena.. Kõrgetel pööretel sammuti tip top.. Sai puhastatud karpa täielikult.. Õhufilter uus ja puhas.. Paak sodist puhtaks pestud.. Summuti sõelad puhtad jne jne. Äkki peaks siibril nõela tõstma/langetama? Ei teagi praegu mis asendis see täpselt on arvan et keskmises. Küünlad panin tutikad kuid peale 20kmist sõitu tahmas v keevitas justkui üks küünal end täiesti umbe.. Nimelt panin masina tööle ja vaatasin et hakkas ainult ühe silindirga käima.. Seejärel võtsingi küünla maha mis oli vahe täiesti täis tahmatanud.. Vb oli küünla vahe liiga väike? Puhastasin ja ajasin vahe suuremaks nüüd pole uuesti seda probleemi tähendanud. Bens õli vahekord on kuskil 1:40le v 35le suvaline wolf 2t mida olerexises müüakse. Äkki oskab keegi paremat õli soovitada? Mis marki küünlad peaksid üldse olema ideaalis?

Tegu siis jawa 638 1989aasta masinaga
Vasta
#2

Jõhvis võin anda proovida teist, uut hiina analoog karbussi.
Vasta
#3

Kas karbussi ja silindrite vahelisel jupsikul tihendid tihedad? Mõõda kompressioon ära, võiks ikka üle 7 olla. Küünlas A14 või mõni lääne analoog. Kui viitsid võid videod ära vaadata, maadlen praegu sellise mootoriga ja tõmbasin lahti ülemise otsa. 
https://youtu.be/w2mtrQxvKMY
Vasta
#4

 Küünlad panin tutikad kuid peale 20kmist sõitu tahmas v keevitas justkui üks küünal end täiesti umbe.. Nimelt panin masina tööle ja vaatasin et hakkas ainult ühe silindirga käima.. Seejärel võtsingi küünla maha mis oli vahe täiesti täis tahmatanud..

Kui see vasak silinder, siis vända otsa tihend laseb õli mootorist vända juurde,
Vasta
#5

(17-06-2020, 20:48 PM)Olavi696 Kirjutas:  Kas karbussi ja silindrite vahelisel jupsikul tihendid tihedad? Mõõda kompressioon ära, võiks ikka üle 7 olla. Küünlas A14 või mõni lääne analoog. Kui viitsid võid videod ära vaadata, maadlen praegu sellise mootoriga ja tõmbasin lahti ülemise otsa. 
https://youtu.be/w2mtrQxvKMY

Karbussi ja silkude vahelise tihendi vaatan homme uuesti üle. Välisel vaatlusel tundub küll üsna värske. Ju peab siis lahti kakkuma. Küünlad saigi juhtumisi A14 võetud niiet sellega siis korras Smile Video vaatasin ka ära - tip top. Tulevikus kaalun ka keti vahetust.

Panen ühe pildi ka masinast Smile
[Pilt: IMG-20200617-180231-01.jpg]
Vasta
#6

(17-06-2020, 20:53 PM)Olavi696 Kirjutas:   Küünlad panin tutikad kuid peale 20kmist sõitu tahmas v keevitas justkui üks küünal end täiesti umbe.. Nimelt panin masina tööle ja vaatasin et hakkas ainult ühe silindirga käima.. Seejärel võtsingi küünla maha mis oli vahe täiesti täis tahmatanud..

Kui see vasak silinder, siis vända otsa tihend laseb õli mootorist vända juurde,

Oli küll jah vasak silinder. Mis selle tihendi täpsem nimetus võiks olla?
Vasta
#7

(17-06-2020, 20:43 PM)tõnn Kirjutas:  Jõhvis võin anda proovida teist, uut hiina analoog karbussi.

On siis parem või halvem ? Big Grin Mis selle hinnaks oli ja kust ostetud?
Vasta
#8

Ostsin ta oma jawa 360 jaoks kuid pole teda aastate jooksul suutnud paika panna.
Tuli vist ebayst või aliexpressist.
Olen nõus loobuma 40 euro eest.
[Pilt: 20200617_213923.jpg]
Vasta
#9

(17-06-2020, 21:23 PM)Turist Kirjutas:  
(17-06-2020, 20:53 PM)Olavi696 Kirjutas:   Küünlad panin tutikad kuid peale 20kmist sõitu tahmas v keevitas justkui üks küünal end täiesti umbe.. Nimelt panin masina tööle ja vaatasin et hakkas ainult ühe silindirga käima.. Seejärel võtsingi küünla maha mis oli vahe täiesti täis tahmatanud..

Kui see vasak silinder, siis vända otsa tihend laseb õli mootorist vända juurde,

Oli küll jah vasak silinder. Mis selle tihendi täpsem nimetus võiks olla?
Simmerling, 25x62x10 ise just vahetasin, juppe meeldib vaada www.jawa.lv siin kohe pildid ja hinnad juures, video vahetusest  https://youtu.be/Xvj4Nc5YFP0
Vasta
#10

Alusta lihtsamatest asjadest:
1. Silindrite kompresioon
2. Süütenurk. Ja kas kõik süütekomponendid on korras
3. Lekked (pihusta brakecleanerit ühenduskohtadesse ja kii mootori hääl muutub, on lekkekoht teada). Aga kui vända simmer nahkas on... seda see asi ei näita, ning ega need nii nahka ka lähe. Selle kontrollimise jätaks kõige viimaseks asjaks.
Siin võib olla ka nii, et segu on rikas ning parem silku saab lisaõhku ja näib "OK"... see tekitab vasaku tahmamist...

Originaalid peakls olema PAL super N8 
Sama peaks olema ngk BR7HS
+25... kraadisele ilmale B8HS, alla 5 kraadi siis B6HS
http://www.jawaczownersclub.co.uk/technical_advice8.htm
 
Kasuta häid küünlaid... siis saad selle vea välistada.
Vasta
#11

Siduripoolse simmeka viga peaks näitama ära ka liigne sinine suits vasakpoolsest summutist.Minu arust on siin viga selles,et düüs tiba suur ja nõel liiga kõrgel.Alustuseks lase nõela alla poole.Kas mõlemad küünlad võrdselt tahmased?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#12

(18-06-2020, 07:53 AM)hundu615 Kirjutas:  Siduripoolse simmeka viga peaks näitama ära ka liigne sinine suits vasakpoolsest summutist.Minu arust on siin viga selles,et düüs tiba suur ja nõel liiga kõrgel.Alustuseks lase nõela alla poole.Kas mõlemad küünlad võrdselt tahmased?

Ise mõtlesin sama, praegu vasakust summutist ülemäärast sinist suitsu küll ei tähenda.. Pigem suitsevad ühtlaselt mõlemad pooled tühikäigul ning külma mootoriga käivitamisel päris palju suitsu- sõidu ajal koormusega pole suitsu ollagi.
Vasta
#13

Nii palju uut infot vahelduseks, et täna siis sai uus küünal peale pandud ja sõidetud umbes 50km (sõidu tuhin oli suurem kui remondi oma) tagajärjeks küünal mis oli veel hullemini kinni tahmand ja põhimõtteliselt terve otsa kokku sulatanud. Vända simmeri sain kätte kuid tekkis kahtlus, et äkki on tegu üldse vale süütega ühel kontaktil? Oleks selline asi võimalik? Homme vaatan süütemängu üle.
Vasta
#14

Kontrolli õhufilter üle,  ehk mõni näriline sinna pesa teinid.
Vasta
#15

(19-06-2020, 00:50 AM)tõnn Kirjutas:  Kontrolli õhufilter üle,  ehk mõni näriline sinna pesa teinid.

Õhufilter lahti käinud mitu korda.. Läigib seest nagu peegel. 2t puhul see õhu osa mis peale karpat on ei mängi erilist rolli ka? Ei usu et mingist valest õhu kogusest selline jama ?
Vasta
#16

Siiamaani ei ole ma kuskilt välja lugenud,et kas ainult üks silinder tahmatab küünalt?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#17

(19-06-2020, 07:43 AM)hundu615 Kirjutas:  Siiamaani ei ole ma kuskilt välja lugenud,et kas ainult üks silinder tahmatab küünalt?
Ainult üks vasak silinder
Vasta
#18

Turist Kirjutas:Vända simmeri sain kätte kuid tekkis kahtlus, et äkki on tegu üldse vale süütega ühel kontaktil? Oleks selline asi võimalik?
Müstiline defekteerimise/tööde järjekord ikka! Alustada kõige keerulisemast, et liikuda elementaarsete asjade suunas...
Kusjuures süüdet soovitati Sul juba postituses #10 kontrollida.
Vasta
#19

(19-06-2020, 15:20 PM)stretch Kirjutas:  
Turist Kirjutas:Vända simmeri sain kätte kuid tekkis kahtlus, et äkki on tegu üldse vale süütega ühel kontaktil? Oleks selline asi võimalik?
Müstiline defekteerimise/tööde järjekord ikka! Alustada kõige keerulisemast, et liikuda elementaarsete asjade suunas...
Kusjuures süüdet soovitati Sul juba postituses #10 kontrollida.

Süüdet sai kontrollitud ja vasak pool tundus tõesti natuke hiline. Kontaktid üsna kulunud sammuti.. Aga mis kõige parem.. Peale 40km tiiru lõi mootorisse klobina sisse.. Ja tulemus- seekord parempoolne silinder

[Pilt: IMG_20200625_183718.jpg]

[Pilt: IMG_20200625_184337.jpg]

[Pilt: IMG_20200625_195011.jpg]

Viga peab olema segus? 98 bensiin ja 1:35le segu
Vasta
#20

Viga oli ikka selles, et sa ei reguleerinud süüdet paika.
Varajane süüde tekitab suuremat kuumust.
Nüüd tuleks kõik need algosakesed sealt karterist kätte saada.
Mis seisus väntvõll on, kas kepsudel loksu on?
Proovi teha nii, eemaldad kolvid, tõstad kepsu käega ülespoole ning annad kummihaamriga pähe väikse löögi, kui kõlksub siis on mõistlik mootor laiali võtta, paigaldada uued kepsud või lausa uus väntvõll.
Kui erilist loksu ega kõlksu pole siis peaks ikkagi mootori maha võtma ja kuidagi akrobaatikat kasutades selle sisse kukkunud sodi sealt välja pesema.
Mis nägu silindrid seest on?
Kui ma ei eksi siis mul peaks kusagil riiulis olema üks komplekt kasutatud silindreid ja kolbe.

Kuidas käigukast töötas?

Edit:
Või põletas selle augu sisse lahja segu silindris?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne