Jawa 638 probleemid karpaga
#21

Esimene kahtlus on lahja segu - tuksis silinder on selgelt heledam.

Miks küsija kasutab idamaadest pärit süüteküünlalaadseid tooteid, selmet normaalset NGK või Boschi toodet  pruukida?´Süüteküünal on ottomootoris alati ja automaatselt esimene kahtlusalune ja seda saab välistada ainult toimivakstõdetuga vahetades.
Vasta
#22

Mul sarnane pilt olnud kunagi ZAZ 30hj mootoriga.
Süüte reguleerisin paika 1. silindri järgi. Imestasin, et süüde ilusti paigas, aga kolb auklik ja silinder kaande sulanud.
Lõpuks sain jälile, jagaja võll oli kõver ja loksuga. Ühte silindrit süütas hiljem, teist varem ja kolmandat ka õigel ajal. Hilise süütega silinder ajas lihtsalt mootorit kuumaks ja too varase süütega detoneeris pidevalt, aga polnud kuulda...
Nüüd olen vanematele masinatele igaks juhuks mõõtnud rihmarattale 180* teisele poole ka märgi ja kõigil silindritel süütehetke kontrollinud.
Vasta
#23

kas ma soovitasin #10 postituses midagi arusaamatut?

Ka näiteks seda:

Tsitaat:Siin võib olla ka nii, et segu on rikas ning parem silku saab lisaõhku ja näib "OK"... see tekitab vasaku tahmamist...


Väike süüte erinevus ei peaks põhjustama 40km sellist asja, pigem väga lahja segu + kuum ilm (vale küünal kuuma ilmaga sõitmiseks e. ei juhtinud silindris tekkinud kuumust piisavalt silindripeale üle, et jahutaks, nõks oleks ehk päästnud ka rasvasema õliga küttesegu, teine silinder jäi korda, sest oli ju rikas segu, seal toimus nüüd n.ö. normaal tingimustes põlemine)
Kuidas siis kontaktidega süüdet paika panind?
kas ikka nii:
Indikaatorkellaga fikseerid ÜSS - no võib ka mõõtepulk olla, kus mm peale märgitud.
Kontaktid ühendad genekast ja kondekast lahti ning paigaldad kas testri või lambi kontaktide vahele-
Siis vastupäeva kolb alla kuni 2,5mm ning kui see on saavutatud, siis tekib lühiühendus või lamp hakkab põlema...
Ja nii mõlema silindril!!

Mul õnneks süüte erinevuste ja õigeagsusega probleeme polnud (VAPE oli peal + NGK küünlad+ uued juhtmed ja piibud), kuid Oli ka segu põlemise erinevus silindrites (mul oli juba häirekell see, et küünalde värvi erinevus korralik + korraks silindri pea maha ning vaadatud läbipuhumise jälgi kolvil). Kahtlustasin ka nii simmereid kui silindrialust tihendit jne. Kuid tegelikuks prolbeemiks oli kahe silindri vaheline karpaühenduse kronstein - kuna silindri enda pinnad ei pruugi olla tasased, siis ainult tihendist ei piisa, et saavutada lekkekindlus. Lisasin tihendi mõlemale poole tihendimastiksit ning probleem lahenes. Leidsin selle koha nii, et pihustasin töötavale mootori ühenduspindadele brakecleanerit... kui karpa ühenduste juurde pihustasin, siis mootori töö selles silindris oli häiritud...

Enne, kui silindri sisemus piltidel näidatud kujule muutuvad, peaks mootor korraliku hoiatava häälega seda muutust indikeerima... Samas, kui on teada, et ühe silindriga on jama, siis 40km ringi ma ette ei võtaks.
Kuid tegu tehtud. Kus täpne viga oli, seda sa enam teada ei saa, sest seda ju kindlalt ei määratletud/otsinud, vaid nüüd eeldame...

Igatahes pole midagi muud, kui mootor algosadeks, karter seest puhtaks pesta - muud moodi ei saa olla kindel, et kõik pudru sealt kätte saad ning ega see alumiinium pudru seal kergelt välja tule - eriti veel, kui bensiini+õline küttesegu pindadel ja väntvõlli põskede ja karteri seinte vahel väike vahe.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#24

Number1 augu põletaja on lahja segu (mitte õli/bensiin, vaid bensiini ja õhu)
2-slindriliste jawade üks nuhtlus on vahel ka karpa ebasümmeetriline kütuse pihustamine, mille tagajärjel üks silinder saab teisest vähem kütet ja ongi sel segu lahja.
Lisaks kõik muud võimalikud põhjused - lekked sisselaskes, simmerite vahelt jne.
Vasta
#25

(03-07-2020, 10:34 AM)vootele Kirjutas:  Number1 augu põletaja on lahja segu (mitte õli/bensiin, vaid bensiini ja õhu)
2-slindriliste jawade üks nuhtlus on vahel ka karpa ebasümmeetriline kütuse pihustamine, mille tagajärjel üks silinder saab teisest vähem kütet ja ongi sel segu lahja.
Lisaks kõik muud võimalikud põhjused - lekked sisselaskes, simmerite vahelt jne.

Nooruses, kõva jaawataja olnud- pakuks ka lahja segu põhjust ja ka võimalikku viga.
Sisselaske nn. püksid, tuleb enne silkusid kinnitada. Kui teha vastupidises (normaalses) järjekorras, tõmmbab mikromõra pükstesse ja sealt kõik anomaaljad (nn. tsikkel jooksutab omanikku) alguse saavad!

Peaks isegi kuskil kastitäis jupidega olema- seal kindlasti mõned püksid/kolled/karpad vedelemas on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne