Jawa 634.7 olemus
#1

Tervist.

Täpsemat pealkirja ei suutnud välja mõelda kuna küsimusi tuleb jooksvalt ilmselt mitu.

Esmaselt tõusis päevakorda väntvõlli vahepukk. On kaks mootorit, 81 ja 83 aasta. Mul pole väntvõlle lähedal hetkel ning remondimehe juurde sai nad ka järjekorda ootama jäetud. Oskab keegi öelda mis laager vahepuki sees elab ning on seal ka mõni simmer või lihtsalt gaasitõkkeseib vms? Samuti oskab keegi ehk mind suunata mootoriteemalisele kirjandusele. Mõlemad mootorid jõudsid minuni kasti sees pilbastena, kokku panna oleks niimoodi lihtsam.

Tänud ette.
Vasta
#2

Tere!
Väntvõlli keskel on tavaline üherealine radiaalkuullaager 6306, kahel pool on labürinttihend (ühe poole oma on vahepukiga ühes tükis). Kirjanduse valikust on põhiline raamat SEE.
Vasta
#3

http://www.motolib.info/node/395 

Sama raamat aga allalaadimisel on alati käepärast ja saab arvutis pilte suurendada. Keri leht alla skatšat kohani.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Väärt materjal, täname.

Hetkel ei lase veel magada kaks küsimust. Tahaks ühe raami pritsi saata aga enne ei saa kah kuni selgus majas. 
Esimesena küljekarbid. 81a isendil kinnituvad nad ülevalt läbi raami veidra "küpsisepeaga" poldiga. Samasugust olen kohanud ka 638 ja samuti vanemate mudelite juures. Logo "350" on antud aasta omal valatud ning kinnitub tagant kahe vedruplekist ristkülikuga nagu vanadel raadiotel esipaneel. Isetegevust justkui silma ei karju, raamil-birkal numbrid klapivad. 83a isendil "kinnituvad" karbid ülevalt lihtsalt raamist väljaulatuva naga taha. Logo on plekist stantsitud, üks ots läbi karbi kõrvaga ja teises otsas mutter. Karbi kuju ise silmale identne. Kas mõlemad variandid on olemas olnud ja erinevus tuleb pelgalt aastakäikudest või on keegi külamees lasknud fantaasial lennata?

Teisena süütepoolide kinnitus. 81 on nad paagi all kõrvuti ja kinnituvad kahe "kajaka" klambri vahele. 83 on aga pead vastakuti, kummalgi oma klamber.

Piltidega ei saa kahjuks kaasa aidata hetkel, üks isend maal ja teine kah natuke eemal. Aga ehk mõni põline jawamees teab aidata.
Vasta
#5

(07-07-2020, 19:35 PM)oovi Kirjutas:  Väärt materjal, täname.

Hetkel ei lase veel magada kaks küsimust. Tahaks ühe raami pritsi saata aga enne ei saa kah kuni selgus majas. 
Esimesena küljekarbid. 81a isendil kinnituvad nad ülevalt läbi raami veidra "küpsisepeaga" poldiga. Samasugust olen kohanud ka 638 ja samuti vanemate mudelite juures. Logo "350" on antud aasta omal valatud ning kinnitub tagant kahe vedruplekist ristkülikuga nagu vanadel raadiotel esipaneel. Isetegevust justkui silma ei karju, raamil-birkal numbrid klapivad. 83a isendil "kinnituvad" karbid ülevalt lihtsalt raamist väljaulatuva naga taha. Logo on plekist stantsitud, üks ots läbi karbi kõrvaga ja teises otsas mutter. Karbi kuju ise silmale identne. Kas mõlemad variandid on olemas olnud ja erinevus tuleb pelgalt aastakäikudest või on keegi külamees lasknud fantaasial lennata?

Teisena süütepoolide kinnitus. 81 on nad paagi all kõrvuti ja kinnituvad kahe "kajaka" klambri vahele. 83 on aga pead vastakuti, kummalgi oma klamber.

Piltidega ei saa kahjuks kaasa aidata hetkel, üks isend maal ja teine kah natuke eemal. Aga ehk mõni põline jawamees teab aidata.
Ilmselt siis enne seitset olevad raamid ja tükid jõudsid seitsmele ka algul.634 esimesel on poolid jah ühe treitud spets poldi all klambritega.Nenid vända keskmisi seibe ,mis on kahel pool laagrit peab ka lähemalt uurima.Ja ka seda sama ühte laburünt seibi mis vända peal.Võib juhtuda et on uued vaja.
Vasta
#6

Olen unustanud siia midagi kirjutada. Praeguseks asjad selged. Minu valduses olev 81a isend ongi mingi vahepealne, mis omab detaile ka vanematelt. Tegemises olev 83a on juba "päris" punktseitse. Süütepoolide asetusega seoses on ka paagid erinevad kui kellelegi juhtub vajalik info olema. Väntvõll on praeguseks remonditud, sai hea. Vahetati mis tarvis, sealhulgas ka keskmise laagri tapp. Ehk jõuan kunagi ka absoluutse tõe huvides mõne võrdluspildi teha.
Vasta
#7

Õhtust, seltsimehed.

Projektiteemat on justkui vara teha, aga mõningad asjad on ebaselged, seega lahkame siin.
Poldid - olen kohanud peadel nii Li kui Sl kirjasid. Kas selle ajastu Jawadel on ses osas mingi ühine keel või pandi mida panna oli?
Hägune on ka veel piduritule lüliti kinnitus paagi all. Mul küll 82a manuaal on aga seal on ülesvõtete kvaliteet selline, nagu oleks pooleldi surnud Smenaga pildistatud 30a tagasi aegunud filmile "Foto 65" ning siis lahustuvas kohvis ilmutatud. Kinnitub ta küll ühe süütepooli kohale aga kuidas ja millega? samuti on tühi koht esimese porika läheduses. Sinna kinnituvad kuidagi oranžid helkurid ning ka piduritrossi hoiab miski kinni. Minu isendil pole miskit säilinud. 
Ehk leidub mõni natukenegi originaalsemana säilinud punktseitsme omanik, kes suudab mõningat valgust heita? Samuti kas jalatugede sisu oli tsingitud või värvitud?

Mitte, et see kuidagi aitaks aga sellesinasest manuaalist mingi üldkaader. 

[Pilt: punktseitse.JPG]

Tulevased Jawahundid tänavad ette.
Vasta
#8

Asjad on edasi liikunud ja takerdusin seisuhargi juures. Mul on kuri kahtlus, et klaaskuulis käis vale detail. Oskab keegi valgust heita? Täpsemalt siis mis mudel on esimesel pildil. Ma olen ise arvamusele jõudnud, et minu 83a küljes peaks käima "kummist stopperitega" isend. Õigus?
Samuti on segane veel esimeste helkurite teema. Osadel on laibakate küljes, osadel porika läheduses ja plakatil oleval hoopis esitule juures. Või pandi kuidas parasjagu taheti? Mul on ainult 77a varuosade kataloog, seal on seisuhark iseenesest kummipunnidega ning helkureid näitab laibakate juurde.
[Pilt: IMG_20210724_090750.jpg]
[Pilt: IMG_20210705_215943.jpg]
[Pilt: Dobovy_plakat.jpg]

Endiselt on puudu ja pole senini lähedalt näinud viimasel plakatil näha olevat piduritrossi hoidjat. Võib lahkesti pakkuda.
Vasta
#9

Esimesel pildil olev seisuhark on 634-01 või vähemalt esimese 634-4 versiooni oma. Sellel on raami küljes eraldi "pulk" mille ümber käib kummist puks ja selle vastu too seisuhark vedrutab. Sinu rattal käib kummipuks seisuhargi külge nagu see teine pilt on

Poritiiva trossihoidjat oleks ma aga nagu kusagil e-poes müügilgi näinud.
Vasta
#10

Olen jõudmas halli etappi.

Uurinud siit-sealt, kaevanud välismaistes foorumites aga ei midagi. Ehk vaevab antud probleem veel kedagi. Nimelt 634-7 halli värvi kood. Kasuti sama halli silma järgi ka veidi vanematel ning uuematel. Minu isendi porikal oli küll mingi laik säilinud aga see aeg oli aasta tagasi ja täna pole mul millegi järgi värvi segada. Tol ajal sai kõrvutatud RAL kaardiga aga ega sealt midagi lähedast ei leidnud. Nagu ikka, kiirelt oli vaja ju pritsi ja epo alla asjad saada.
On keegi sama probleemi ees seisnud?
Vasta
#11

Kui soovid sama halli, millega on värvitud ka ketiratta kosu ja summuti klambrid, siis sea sammud Tallinnas Kadaka tee 7/2 asuvasse värvipoodi. Neil võiks Jawa halli vms. nime taga retsept veel alles olla (toon võetud ketiratta kosult). Prooviks võid lasta selle tooni ka aerosooli pudelisse panna.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#12

Neid halle toone on minu teada aegade jooksul kasutatud vähemalt kolme. Kindlam on siiski võtta vana tükk ja lasta selle järgi teha.

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#13

Uus ketikaitsme tagumine korpus on pakendiga riiulis, seda võiks ju kusagil värvipoes mõõta anda. Ons Tallinnas mõni selline, kus seda ajaloolise pooltõe huvides teha saaks ilma auto jagu krunti, värvi ja lakki ostmata? Smile
Vasta
#14

(11-08-2021, 12:18 PM)gruppen Kirjutas:  Uus ketikaitsme tagumine korpus on pakendiga riiulis, seda võiks ju kusagil värvipoes mõõta anda. Ons Tallinnas mõni selline, kus seda ajaloolise pooltõe huvides teha saaks ilma auto jagu krunti, värvi ja lakki ostmata? Smile

On, seesama Kadaka tee 7/2, poe nime jään võlgu. ära tunned ilusate suurte silmadega müüja järgi. võeti vanalt jupilt värv, segati kokku ja pandi aerosooli pudelisse. Ehk oli 15EUR? Väga kvaliteetse pihustiga aerosool oli igatahes. väiksemaid värviparanduse ripsmetušši laadseid potskusi sai ka vist.
Ma käisin ka tutika ketikaitsme korpusega seal.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#15

Aga see suur, et kui 1983, et kindel, et hall ketikaitse?
Vasta
#16

(13-08-2021, 17:16 PM)gruppen Kirjutas:  Aga see suur, et kui 1983, et kindel, et hall ketikaitse?

1983 oli ketikaitse juba must. Vanematel oli ta tõepoolest hall ühes summuti kinnituste ja sadula plekiga.
Minu 1983 evib halli värvi porikaid, laibakaid, "sangasid" taga ning sadula plekki. Või siis see on vähemasti minu otsingute tulemus. Kui midagi valesti, parandage tõe huvides julgelt.
Vasta
#17

Põrkusin taas mõne probleemi otsa. Ehk on keegi 80ndatel päris uue aparaadi koju tassinud ning mäletab. Esimene tõrge käivitusvändaga. Ükskõik kuidas ka proovida, jääb ta ikka vastu jalarauda käima. Ning kui jalaraua saakski eest ära pöörata, lajataks käivitussektor ju lõpus vastu karterit? Üks suuremast fotost välja lõigatud ülesvõte ka ilmestamaks hetkelisi asendeid. 
[Pilt: v2nt.JPG]

Teisena piipude küsimus. Leidsin oma varudest ühe Tesla, kas tegu võiks olla -7 originaaliga? Justkui on heleda kattega juhe nagu mõni brožüür kujutab. Kuigi ideeliselt olid neil vist plekid ka peal algselt. Hetkel said küll moodsad NGK piibud külge, et esimesed meetrid liigelda, kuid vahetaks õigete vastu. Seega kui kellelgi juhtub kastitäis õigeid vedelema, võib julgelt pakkuda.

[Pilt: tesla1.JPG]
[Pilt: tesla2.JPG]

Muus osas hakkab looma, häält teeb ning kevadel hoidke alt.
Vasta
#18

Ma pole küll uut masinat näinud kuid Jawa 360 käivitamisel käibki vänt vastu jalahoidja kummi ning korras mootori puhul ma ei näe põhjust sinna kogu kehakaaluga peale lüüa nii, et kusagilt midagi katki läheb.
Isegi kui käivitus sektor käiks vastu karterit, ei tohiks sellele toore jõuga läheneda.

Jõuga võib hammasratta puruks peksta.

Alloleval pildil on "ära taotud hammasratas" 
Tegelik käivitumis tõrge oli hoopis vales karbussi kruvis.

[Pilt: IMG_20210111_132507_1.jpg]

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#19

Selged kaadrid, ju siis algne puudujääk Jawal juba. Jõuga läheneda pole mõtet muidugi ja käivitub probleemideta. Lihtsalt aeg-ajalt juhtub ikka, et käib vastu jalarauda. Ning mitte vastu kummi, metall metalliga. Ei ole minu meelest loogiline lihtsalt, rikub ju vändal kroomi ning jalaraual värvi. 
Kaevasin ennemalt ühe originaalse vända kah välja ning tõepoolest - seal samad jäljed lähikohtumisest. Vist võibki originaaliks lugeda ja üritada mitte tabada.
Vasta
#20

Kaasaja toodangu n.ö 638 akukast peal?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne