Teeme ise muruniiduki traktorile.
#1

See siis selline teema kuhu võivad kõik omi muruniiduki projekte kajastada.
kuna pinda pisut on mida niita ja maapind on kuumaastik siis igasugu tehaselahendused ei sobi ja kuna raider ka olemas pisem millega ajas saab praktiliselt igalt poolt läbi siis raideri mugavuse maitse suus ja enam tagumist niidukitt lihtsalt ei soovi ja lisaks tagumise niidukiga platsidel ikka väga fekaal nikerdada.kaalusin ka tehase niiduki ostu transkapitalist,aga kuna 1800 laiad olid otsas siis tegin ikkagi ise.laagripukid,terad ja tugirattad ostsin transkapitalist,hetkel 3 ratast ja vaatab kuidas õigustab ja poes said rattad kah otsa.korpus 4mm lehest ja niiduki pikkus tuli ka lühem kui tehaseoma.muidu valmis,aga homme saan pärnust kardaani materjalid kätte ja siis saab ka kardaani valmis ja saab proovida.niisama juba käisin kuumaastikul ja väga hästi kopeerib maapinda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
                   
Vasta
#2

Üks küsimus oleks veorihmaratta kohta. Pildil tundub kõigest veerandi võrra rihm rattaga kontaktis. Seda vist liiga vähe,võib hakata kergelt läbi libisema ja liigselt kuumendama rihma
Vasta
#3

(19-07-2020, 12:18 PM)pat1 Kirjutas:  Üks küsimus oleks veorihmaratta kohta. Pildil tundub kõigest veerandi võrra rihm rattaga kontaktis. Seda vist liiga vähe,võib hakata kergelt läbi libisema ja liigselt kuumendama rihma
eks peab jälgima jah ja seda lahendust ei leiutanud ise,see siin foorumis kusagil roheliselt niidukilt mahaviksitud.igasugune kriitika on teretulnud.
kas reduktori karteril peaks ka mingi tuulutus olema?auto all sillal on see olemas,aga arvan,et üle 15-30 min järjest ei tööta kuna muru saab enne niidetud.väikse raideriga lasin 2-3 tundi sama platsi.
Vasta
#4

(19-07-2020, 12:33 PM)muska71 Kirjutas:  
(19-07-2020, 12:18 PM)pat1 Kirjutas:  Üks küsimus oleks veorihmaratta kohta. Pildil tundub kõigest veerandi võrra rihm rattaga kontaktis. Seda vist liiga vähe,võib hakata kergelt läbi libisema ja liigselt kuumendama rihma
eks peab jälgima jah ja seda lahendust ei leiutanud ise,see siin foorumis kusagil roheliselt niidukilt mahaviksitud.igasugune kriitika on teretulnud.
kas reduktori karteril peaks ka mingi tuulutus olema?auto all sillal on see olemas,aga arvan,et üle 15-30 min järjest ei tööta kuna muru saab enne niidetud.väikse raideriga lasin 2-3 tundi sama platsi.
Lahendus lihtne, nihuta pingutusrullikut natuke.
Vasta
#5

reduktorisse mis õli mõistlik panna vene tatti või miskit lääne kasti õli?mõlemit peaks kodus leiduma.
Vasta
#6

Mõlemad sobivad, kui ostma hakkad siis addinol 75w90 soodsam, muidu mõlemad on head sinna
Vasta
#7

Mis masinale see ette tuleb, Stiga raiderile naa suurevõitu. T-25?
Vasta
#8

(19-07-2020, 21:20 PM)meli666 Kirjutas:  Mis masinale see ette tuleb, Stiga raiderile naa suurevõitu. T-25?
ikka jah t-25.


kui meenutada mersuniiduki teemat siis feissis nägin videot kus asi oli reaalselt ära tehtud ja lattniiduk oli ees mersul. Big Grin
Vasta
#9

Tagasipööre on rihma surm. Lahendus oleks kaks rihmaratast 2 soonega ning kaks eraldi rihma. Pingutused pane vedruga väljapoole laiali tõmbama. Ameerika masinad annavad 300h rihmagarantii sellises variandis seega usun, et vastupidavam saaks kindlasti. Samas eks kestab nii ka, aga kui võimalik miskit veel paremaks teha, siis mina teeks kui hilja ei ole Smile
Vasta
#10

(23-07-2020, 00:23 AM)Provoker23 Kirjutas:  Tagasipööre on rihma surm. Lahendus oleks kaks rihmaratast 2 soonega ning kaks eraldi rihma. Pingutused pane vedruga väljapoole laiali tõmbama. Ameerika masinad annavad 300h rihmagarantii sellises variandis seega usun, et vastupidavam saaks kindlasti. Samas eks kestab nii ka, aga kui võimalik miskit veel paremaks teha, siis mina teeks kui hilja ei ole Smile
ei vaidle vastu,aga kui reduktoril on 2 soonega rihmaratas siis rihmad ei jookse enam ju ühel joonen vaid lähevad üks ülespoole ja teine allapoole ca 1cm+ nihkesse laagripukkidel olevatega.laagripukk ju ainult ühes mõõdus kõik niipalju kui tean ja tehaseomadel pingutab reduktor rihma.
Vasta
#11

mulle tundub see reduktori kinnitus liiga nõrgake, ise oma mõistusega teeksin tugevama konstruktsiooni. aga ega ma ei ole ühtegi tugevusarvutust oma elu jooksul teinud, ikka kõik nii silma ja tunde järgi.
Vasta
#12

Reduktori paned sendi kõrgemale ning lühikese rihmaga käitama ühte tera millel samamoodi 2 soont. Ülejäänud terad saavad käitamise esimeselt niiduteralt.
Vasta
#13

(23-07-2020, 09:38 AM)Provoker23 Kirjutas:  Reduktori paned sendi kõrgemale ning lühikese rihmaga käitama ühte tera millel samamoodi 2 soont. Ülejäänud terad saavad käitamise esimeselt niiduteralt.
rihmaseibile oli mälu järgi 40mm max paksus ja 2 sinna panna ei saa,isegi kitsa rihmaga ei mahu ilmselt.iseenesest mõte on hea.
kinnitus peaks korralik olema taga on 50x50x4   20 cm pikk nurk korpuse küljes ja 5les reduktori külge 8x80 riba keevitatud reduktorile,ees sama riba ja kahe poldiga korpuse küljes.lisaks rihmaseibi all tugilaager korpuse küljes kuna ilmselgelt ei ole kardaanvõll mõeldud sellisele suurele rihmaseibile ja külgsurvele.laagripukk oli eelmistest projektidest üle jäänud ja ootas riiulis ja läks loosi.lisaks rihmaseibides nähtavad augud on keermestatud ja mõeldud tõmmitsa kinnitamiseks,et saaks seibi võllilt inimese kombel kätte.hakkuril on tehtud niisamuti ja toimib ideaalselt ja eriti rabedate malmist rihmaseivide puhul.kõik poldid on m10 ja teadlikult nii kuna saab kõik vajalikud tööd 17 võtmega tehtud.
Vasta
#14

Krt mul homnikul ikka mõte koos omadega. Ainult 1 kahe soonega rihmaseib vajalik ühe niidutera otsa. Ülejäänud samas tasapinnas ikka.
Vasta
#15

(23-07-2020, 08:00 AM)muska71 Kirjutas:  
(23-07-2020, 00:23 AM)Provoker23 Kirjutas:  Tagasipööre on rihma surm. Lahendus oleks kaks rihmaratast 2 soonega ning kaks eraldi rihma. Pingutused pane vedruga väljapoole laiali tõmbama. Ameerika masinad annavad 300h rihmagarantii sellises variandis seega usun, et vastupidavam saaks kindlasti. Samas eks kestab nii ka, aga kui võimalik miskit veel paremaks teha, siis mina teeks kui hilja ei ole Smile
ei vaidle vastu,aga kui reduktoril on 2 soonega rihmaratas siis rihmad ei jookse enam ju ühel joonen vaid lähevad üks ülespoole ja teine allapoole ca 1cm+ nihkesse laagripukkidel olevatega.laagripukk ju ainult ühes mõõdus kõik niipalju kui tean ja tehaseomadel pingutab reduktor rihma.
tehaseomadel 2 2-soonelist rihmaratast, reduktori ja keskmise tera puki otsas ning 2 ebasümmetrilise tsentriga rihmaratast äärmiste terade võllide otsas, vastupidiselt kinnitatuna. Rihmad jooksevad reduktori ja keskmise tera rihmaratta peal ning vastavalt kõrgusele siis kummalegi poole üks. Pingutamine on juba maitseasi.
Vasta
#16

esimene niiduproov tehtud ja niidutulemus on super,aga kuskil on midagi nihu läinud.kui reduktorit kardaani poolt ringi keerata siis käsitsi ei jõuagi,rihmaseibi poolt kerge.põkal võtab korralikult hinge kinni ja võtab aega kui mootor pöördesse läheb.tuleb see ilmselt 1-4 reduktor välja vahetada ja õnneks riiulis olemas 1-1 reduktor ja ka 2 soonega suur rihmaseib olemas vaja ainult reduktori võlli otsa sobitada ja teen ümber kahe rihma peale.
Vasta
#17

Mismoodi difri jäigaks tegid? Keevitasid kinni või panid hoopis tühja veovõlli seisma? Teisel juhul said ju 1:8 ülekandeWink Kuniks satelliidid kestavad...

Ostetud terad ilmselt ei värise?
Vasta
#18

(27-07-2020, 13:34 PM)v6sa Kirjutas:  Mismoodi difri jäigaks tegid? Keevitasid kinni või panid hoopis tühja veovõlli seisma? Teisel juhul said ju 1:8 ülekandeWink Kuniks satelliidid kestavad...

Ostetud terad ilmselt ei värise?
keevitasin sateliidid kinni.
tühikäigul vibras küll,pöördesse läks lõpuks siis vibra kadus.ümberehitus lõpukorral,homme saan treialilt võllid tagasi,siis reduktor uuesti kokku ja peale aretada.
käisin vaatasin neid rihmaseibe transkapitalis,reduktori otsas olev 2 soonega ja laagripukkide otsas käivad olid kõik ühesugused ja soon keskel ja sellest arvasingi,et 2 rihma jooksevad trepis.nv vast saab uuesti proovida.
Vasta
#19

eile sain asja uuesti kokku ja  seekord käib kardaan juba kergelt ringi,panin ka korra traktorilt tööle ja täitsaok.hetkel pool invaliid ja enne järgmist nv ilmselt proovima ei hakka,las rohi veel kasvab.seekord 2 rihma.
Vasta
#20

kuna põks täna nagunii oli väljas ja toimetas siis tegin ka esimese katsetuse uue niidukiga.niidutulemus vaatamata madalatele tera pööretele hea,aga üks rihm hakkas libisema ja lõpetasin,katsub pingutid teha ja siis vast nv saab uuesti proovida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne