Teeme ise muruniiduki traktorile.
#21

selline ta sai siis.esimene niide tehtud kah.orginaal tugiratta jalad tuli pikemaks keevitada ja 6 cm kõrgemaks tõsta nüüd niidukõrgus täitsa ok muidu oli tera mullas.tugirattad kah ikka väga haledad,kolmest 1 veel tehasesirguses ja  esimest juba mitu korda õigemaks tümitatud.reduktori kokkupanekul läks midagi nihu ja lekib õli pisut,homme uuesti lahti ja katsub korralikumalt kokku panna.vibra on ka kadunud.reduktori remont väike ja siis uut niidet ootama.kallakutel kus pisike raider tahtis küllili vajuda on põkaga täitsa ok sõita.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#22

Vägev niiduk. Jagad ehk pilte ka traktori poolsest jõuvõtust ja aiste kinnitusest. Ees keskmist tõmmitsat pole?
Kas niiduki inerts on suur? St kui põkal vaja tagurdada siis sidurit lahutades niiduk jääb seisma või käib edasi ja ei pea uuesti hoogu võtma hakkama?
Vasta
#23

kõhu all kardaan mis on ristatud 53 kardaanist ja 40 jvv-st.jvv otsas on kergelt kiirendav kettülekanne.esiripp kinnitub siduri koja külge ja ees tõstavad vist t16 kasti silindrid.
niidan ca keskmistel pööretel ja erilist inertsi pole ja hoo ülesvõtmist ootama ei pea,esimesel versioonil pidi küll.pikka suht siledat pinda saab rahumeeli esimese käiguga lasta,nikerdamiskohad tigukäiguga.
ees keskmist tõmmitsat jah hetkel pole veel.
Vasta
#24

teine niide poolik ja tugirattad ei kannata mingit kriitikat ja esimene rattahoidja murdus võlli küljest....tuleb 10mm lehest uued rattahoidjad teha .hetkel tundub,et niidukid rajatud siledal parketil niitmiseks või pole insenerid muruniitmist näinud...selleks,et terad maasees ei oleks pidin orginaal võllid pikemaks keevitama,sellega paraku tugevus ju hetkega nõrgeneb.orginaal rattad jäävad ja kõik sinna juuredkuuluv tuleb uus teha.hetkel ca 6cm orginaal max niidukõrgust tõstetud mujidu terad mullas ja kohati on praegugi.
Vasta
#25

(23-08-2020, 15:14 PM)muska71 Kirjutas:  teine niide poolik ja tugirattad ei kannata mingit kriitikat ja esimene rattahoidja murdus võlli küljest....tuleb 10mm lehest uued rattahoidjad teha .hetkel tundub,et niidukid rajatud siledal parketil niitmiseks või pole insenerid muruniitmist näinud...selleks,et terad maasees ei oleks pidin orginaal võllid pikemaks keevitama,sellega paraku tugevus ju hetkega nõrgeneb.orginaal rattad jäävad ja kõik sinna juuredkuuluv tuleb uus teha.hetkel ca 6cm orginaal max niidukõrgust tõstetud mujidu terad mullas ja kohati on praegugi.
Mul lattniidukil on plast suusad, proovi ka ei murra midagi.
Vasta
#26

selline on rattahoidja jäänus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#27

Ehk asi selles ,et maapinda kopeerivad seadmed peaks olema ujuvas jagaja asendis.Muidu aegajalt langeb tugiratastele pool ekipaazi raskusest.
Vasta
#28

(24-08-2020, 20:39 PM)vanaain Kirjutas:  Ehk asi selles ,et maapinda kopeerivad seadmed peaks olema ujuvas jagaja asendis.Muidu aegajalt langeb tugiratastele pool ekipaazi raskusest.
.Need punased vinklid peaksid olema ehk ..noh ,liikuvamad.ehk siis hingedel
Vasta
#29

(24-08-2020, 15:27 PM)muska71 Kirjutas:  selline on rattahoidja jäänus.
mul tehaseniidukil sellised 10 a töös, pea 2 ha mägi-eesti niitmist nii korra nädalas ja siiani suht korras, kergelt väänatud üks ratas, kumm kulunud jms. Tundub et midagi on niiduki konstruis nihu ...
Vasta
#30

Ain vastas ju ära.
Terve rong toetada selle sitanikerdise peale, mille pöördtelg on pealegi pikendatud, lõpebki nii. Siin ei aita suusad ka.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#31

(24-08-2020, 20:39 PM)vanaain Kirjutas:  Ehk asi selles ,et maapinda kopeerivad seadmed peaks olema ujuvas jagaja asendis.Muidu aegajalt langeb tugiratastele pool ekipaazi raskusest.
vale vastus,jagajal on ujuv olemas ja niitmisel on ujuval asendil,muidu poleks niita võimalik.viga ilmselt liialt künklik maa.kevadel tuleb koorem mulda tuua ja tasandada maad,lohud täita ja kühmud teraga maha.lisaks ilmselt loodud traka taga tööks,mul paraku on ees ja rattad keeravad ka hääste.uue tükid juba lõigatud ja täna saan vast 5mm elektroodi ja siis krõbistan kokku.
Vasta
#32

Künklik maa, väike ratas, jäik kinnitus (niiduplaat ilmselt küljele kalduda ei saa traktori suhtes) ja nii need küljest murduvadki.

Miks on rattakandurite ülespaine vajalik? Pildi järgi tundub sirge ka kõlbama.

Niidan parasjagu sarnase ülekasvanud aiatraktori taga oleva Same 1900 purustiga, mis toetub täislaiuses rullile. Vaadates, kuidas see õnnetu rull saab sipelgapesadelt ja kividelt tappa, siis rataste küljestmurdumise üle ei imesta üldse.

Sellel on põhjus, miks korralikel masinatel on rattakinnitused nii "mõtettult raskest rauast":
[Pilt: trejon-optimal-bp-275,587af582.jpg]
Vasta
#33

(25-08-2020, 08:16 AM)muska71 Kirjutas:  ... viga ilmselt liialt künklik maa.kevadel tuleb koorem mulda tuua ja tasandada maad,lohud täita ja kühmud teraga maha.lisaks ilmselt loodud traka taga tööks,mul paraku on ees ja rattad keeravad ka hääste....
vaevalt saab olla künklimat maad kui mul (vanad künnikraavid, muidu kraavid, perved igat sorti, kivid ja kreegikännud), järgi annavad tagahaake veoaisad kuid mitte rattad. Midagi on ikkagi konstruis nihu ...
Vasta
#34

(25-08-2020, 08:53 AM)honkomees Kirjutas:  
(25-08-2020, 08:16 AM)muska71 Kirjutas:  ... viga ilmselt liialt künklik maa.kevadel tuleb koorem mulda tuua ja tasandada maad,lohud täita ja kühmud teraga maha.lisaks ilmselt loodud traka taga tööks,mul paraku on ees ja rattad keeravad ka hääste....
vaevalt saab olla künklimat maad kui mul (vanad künnikraavid, muidu kraavid, perved igat sorti, kivid ja kreegikännud), järgi annavad tagahaake veoaisad kuid mitte rattad. Midagi on ikkagi konstruis nihu ...
mul kah endine kraav mis tahab veel mulda täiteks ja sellest üle ja oligi pooleks... ja oli ka enne juba kõver jakuvaldat saanud.konstrui on piltidel näha,et ütle siis otse mis mäda?korpus ja rihmaseibid on omatehtu,kõik muu kaasa arvatud rataste konstrui on tehase toode.esimene ratas pole päris keskel ja selle tõstan täpselt keskele.on ka näha keset maalappi kohti kus esiratas on maad sonkinud.nüüd 10mm paksust lehest uus rattaohodja ja see enam kõveraks ei lähe.
Vasta
#35

Mäda on pikk ja peen telg ning õbluke ratas. Need ei hakkagi kestma enne, kui tummisemaks saavad.

Palju Su niidukil massi on? Kas niiduki aisad lubavad niidukil ka traktori suhtes kalduda? Ikka 10+ kraadi, mitte mõne mm võrra?
Vasta
#36

(25-08-2020, 16:38 PM)v6sa Kirjutas:  Mäda on pikk ja peen telg ning õbluke ratas. Need ei hakkagi kestma enne, kui tummisemaks saavad.

Palju Su niidukil massi on? Kas niiduki aisad lubavad niidukil ka traktori suhtes kalduda? Ikka 10+ kraadi, mitte mõne mm võrra?
kuna maapind on kuumaastik siis ongi tehtud nii,et isegi 30 kraadi nurga all saab niiduk maapinda kopeerida.massi ei tea vast 200 kanti,korpus 4mm leht ja tehaseomast kergem.üritan ka uue tummisema rattahoidja teha koos korpuse külge kinnitusega.kui korda saan ja niite lõpuni teen siis teen pildid liikuvusest ja kinnitusest ja kõigest.
Vasta
#37

Kui saad, siis vii rattavõll pöördteljest natuke kaugemale, see vähendab murdmisohtu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#38

Ma pakun välja ühe mõtte, et miks tehase hiinakal rattakonstruid kestavad ja sel isetehtud mitte.
Esiteks on tehase omal rataste reguleeritavus selline, et korpuse alumise äärega võrreldes rattatsentrit allapoole viia ei saagi kõrgemalt niitmiseks. Nagu näha, siis ratta kõrgus reguleeritud maksimumkõrgusesse, aga rattatsenter umbes täpselt alumise korpuse äärega samal kõrgusel.
See annab sellise eelise, et kui ratas satub auku või kraavi, siis jääb niiduk korpuse servade peale kandma. Kui ei jääks, siis suuremasse auku maandudes üle rattatsentri ratas enam august ise välja ei pruugi tullagi ja ongi kõver.
         

Võrdluseks Ksf muska71 niiduk. See esiratas saab julgelt üle rattatsentri sügavusse auku minna ja ei jää veel kuskilt korpuse äärele asi libisema, mis päästaks. Jällegi on selle teradest ülespoole serva eeliseks kõrgema heina niitmisvõime.
         

Ehk oleks mõtekas külgedele miskid suusad teha, mis ratastest oleksid grammike ülevalpool. Ei lase ratastel ehk nii sügavasse auku vajuda. Paraku nii on, et kui see üks kitsuke ratas kuskile sügavustesse satub, siis hakkab jant pihta. Muideks, ratta pöörlemise konstrui võib tugevamaks teha, aga ratta velg koos laagripesadega on ka suht autoplekist.
Ühe keskel oleva ratta asemele kaks külgeldele ka ehk mõtekam. Rohkem rattaid, rohkem toetuspunkti.
Pildilt ei saanud aru, aga kopeerimiseks võiks sellise tehase lahenduse ka teha, kui juba pole. Need haakekonstruid saavad sõltumatult üles alla suures ulatuses liikuda. Muidugi esiniiduki puhul alluvad nad tõukele ja teagi, kui hästi käituvad.
   
Vasta
#39

(25-08-2020, 19:50 PM)meli666 Kirjutas:  Ma pakun välja ühe mõtte, et miks tehase hiinakal rattakonstruid kestavad ja sel isetehtud mitte.
Esiteks on tehase omal rataste reguleeritavus selline, et korpuse alumise äärega võrreldes rattatsentrit allapoole viia ei saagi kõrgemalt niitmiseks. Nagu näha, siis ratta kõrgus reguleeritud maksimumkõrgusesse, aga rattatsenter umbes täpselt alumise korpuse äärega samal kõrgusel.
See annab sellise eelise, et kui ratas satub auku või kraavi, siis jääb niiduk korpuse servade peale kandma. Kui ei jääks, siis suuremasse auku maandudes üle rattatsentri ratas enam august ise välja ei pruugi tullagi ja ongi kõver.
 
tänud selles viga ongi,teen külgedele torust nö suusad mis ei lase ka teral maase minna ja lisaks suurema lohu puhul jääb korpus kandma suusale.
Vasta
#40

rihmapingutist veel,tehase niidukitel mis järelveetavad pingutatakse ka rihma sissepoole nagu pildil.
lõpuks uus ratas valmis ja küljes koos uue teljega,kokku lasin 250A ja 5 elektrood ja küttis ikka tuliseks kogu ürituse.iga päev natuke nokkinud ja mõelnud ja valmis ta sai.sai ka üle pika aja taas niita ja seekord juba ca 50 cm kõrget ädalat ja pöhjagaas+tigukäik on tulemus ideaal ehk seda mida ootasin,tehasepill millel küljed kinni need tallavad maha rohu. 1 käik saab rallida,aga niidukvaliteet ei ole enam see.seekord läks esimene ratas täpselt keskele,et paremini maapinda kuumaastikul jäljendada.külgedelt lahtise niidukiga lendab pilpaid natuke endise puuriida kohal,mujal pole midagi lennutada...jvv ketipingutus rullik otsustas lepingu lõpetada ootamatult,oli teine endine mootori hammasrihma pinguti,nüüd vaja see uus teha.nüüd ka ammu lubatud pildid ja ühelt näha ka niiduki liikuvuse ulatus mida on küll ja veel.tagumine vasak tugiratas on kah kergelt kõver juba ja teda lõhub kui sõidad otse kuhugi nurka ja tagasi tulles tuleb niiduk üles tõsta ja sõidu aeg maha tagasi lasta niii säästab,üles ei tõsta siis lõhub.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
               
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne