Kuidas piirata teedel toimuvat arutut kihutamist
#1

Seda teemat tegema ajendasid viimase aja  uudised kus hullunud  autodega kihutajate tõttu on süütud inimesed hukkunud. Aga ka praegu menetluses olev seaduseelnõu , kus Eesti riik tahab kehtestada kiiruspiirangu 25 km  elektritõukeratastele ja muudele mootoriga kergliikuritele.  Kui juba nii siis miks ei võiks juba kehtestada elektroonilise kiirusepiiraja  olemasolu ka sõiduautodele 110 km peal  . Sest  nagu nii kuskil ju Eestis kiiremini sõita ei tohi seega oleks selline piirang asjalik kõikidele autodele välja arvatud politsei ja eriteenistuste  masinad.Veoautodel sellised kiirusepiirajad 90 km juures peal  ja keegi ei protesti . Seega riik võiks rahvalt  ära võtta tehnilisi meetodeid kasutades ehk kiirusepiirja kohustuslikuks muutes autodega võimaluse arutult kihutada . See on ainuke võimalus ohjeldada Eesti teedel toimuvat arutut kihutamist sest riigil ei saa kunagi olema nii palju ressurssi et iga tee peale radareid seada ja politseid patrullima saata. Tegelikult kui sa just mingeid äkilisi möödasõite ei tee siis polegi sul vaja et auto üle 110 km läheks .Kui korralikult  ja seaduskuulekat liigelda siis piisab 110 km küll .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#2

Eelnõu piiraks igasugu väikeste mootorliikurite liikumiskiirust 25 km/h. Aga isegi minusugune asjaarmastaja väntab jalgrattaga +40 km/h välja,kas peaks minusuguste arutut kihutamist ka piirama?
Vasta
#3

Kondimootor ei kuulu mootorliikurite alla.

Teedel liigub palju sõidukeid, kes saavad erisoodustusi ning neil on ka gps'i põhine sõidupäevik.
Kui need sõidupäevikute andmed koguda kokku kuhugi andmebaasi siis saaks ka automaatselt saata trahve otse rikkujatele.
Vasta
#4

Läheb jälle iseenesele päitsete pähe panemiseks? Muide Kose-Võõbu lõik tuleb juba 120km/h piirkiirusega Rolleyes

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#5

normaalses ühiskonnas saaksid normaalsed inimesed ka ilma igasugu eeskirjadeta hakkama.
mõistlik oleks vähemasti üritada ennast natukenegi inimesteks pidada ja teistele ohtlikke kodanikke
erinevate sunnimeetoditega piirata.
orjarahvas nii ei saa. vaja ikka kõigile päitsed pähe panna ja ahelad jalge otsa ka. siis on hing ja süda rahul.
Vasta
#6

(25-07-2020, 14:12 PM)E303 Kirjutas:  Seda teemat tegema ajendasid viimase aja  uudised kus hullunud  autodega kihutajate tõttu on süütud inimesed hukkunud...

Krt, mina aru ei saa, kuidas inimesed end vabatahtlikult puuri pakuvad ja käeraudu lisaks küsivad.

Pealegi kahtlustan, et selline piiraja tekitaks möödasõitudel umbes sama palju laipu kui ta muidu ära hoiaks. Pealegi kahtlustan, et Isa-sugused tüübid saadaksid selle piiraja esimese asjana na***, mistõttu sellest poleks kuidagimoodi midagi kasu. (Ja ärge hakake rääkima, et "ei saa maha võtta". 'Näidake mulle lukku, mida piisava motivatsiooni ja ressursi olemasolul lahti ei saa).

P.S. Ma vahel tahan Saksamaal ka sõita.
Vasta
#7

Ei tasu nüüd üle ka mõelda.

Selline süsteem tooks kindlasti riigikassasse ja ärimeestele kõvasti rahalist kasu, lisaks kõvasti bürokraatiat ja tühjendaks kõigi autoomanike rahakotti... Vanemad autod jõuaks suure tõenäosusega kaalule sest selline süsteem registreeritud ja sertifitseeritud kujul maksaks juba arvestatava osa vanema auto hinnast kui mitte rohkem kui odavam liikur.

See teistele ja endale päitsete ja suuraudade soovimine pole nüüd küll mõistlik.

 See eriti kergete liiklejate piiramine võttes arvesse seda pisikest asjaolu et arvestatav osa nende pilootidest on kas väga valikuliste või olematute teadmistega liiklusest samas on täiesti õigustatud.

Ja siis ei muutuks liiklusõnnetuste selles osas suurt midagi mis puudutab kihutajate panust.
Nagu juba mainiti leidub vajadusel ka tarku inimesi kes selle inimeste loodud piiraja ka maha nokitseda oskavad. Nagu praegu kaovad diislitelt keskkonna säästmise mõttega sinna tehasest pandud DPFid, ADblued, EGRid, nihkuvad kiirusepiirajad jne...

Osadel kodanikel pole praegu ega ka siis vaja kiirust ületadagi et avarii juhtuks...
Vasta
#8

Tere.

 Mina esimese liigutusega keelaks teedel , kus on lubatud suurim kiirus 110 km/h jalgratastel liiklemise . See teema alguses olev pilt selgitab miks -  "ässad" kes teedel rattaga sõidavad , nende ratastel puuduvad igasugused nõutud helkurid ja tuled .
Vasta
#9

(25-07-2020, 20:13 PM)edvard Kirjutas:  Tere.

 Mina esimese liigutusega keelaks teedel , kus on lubatud suurim kiirus 110 km/h jalgratastel liiklemise . See teema alguses olev pilt selgitab miks -  "ässad" kes teedel rattaga sõidavad , nende ratastel puuduvad igasugused nõutud helkurid ja tuled .
Vahel ma mõtlen, et maanteeamet võiks 80 km/h-piirangute, saarekeste, kaigaste ja muu säärase teedele toppimise asemel kulutada osa sellest rahast lihtsale, kergliiklejatele määratud teavituskampaaniale. Mille sisu oleks: "Autojuht võib olla süüdi või mitte olla. Kuid vigastada või surma saad mõlemal juhul Sina".
Vasta
#10

Ei noh 110 ka ikka palju, talviti ju enamus teedel 90. Piiraks siis juba 50 km/h siis ei jää mopeedautod ka ette. Eriti lühinägelik ettepanek teema algataja poolt. Ega siis kõik ainult Eestimaa külade vahel sõida. Saaks aga piirata...

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#11

See vist näitab kah midagi, et kes ennast ettepanekust puudutatuna tunneb. Rolleyes  Mul näiteks on üsna savi, kas on piiratud või mitte. Tegelt pole aga tänapäeval erilist põhjust fikseeritud kiirusepiiranguid kasutada. Ikka vastavalt asukohale, ilmale, liiklustihedusele, teeoludele jne. Teetööde, õnnetuse vms tsoonis tõmbaks kohe maha näiteks. Hea selge ilmaga annaks kiirust juurde. Kui kusagile kõrvalteele koguneb suurem saba, kellel ei õnnestu peateele ära pöörata, saaks ka peateel korraks kiirust maha võtta. Vahetult rongi tuleku ajal piiraks raudteeülesõidule lähenedes kiirust jne. Kasutusvõimalusi ikka oleks, mis võimaldaks lahendada hulka olulisemaid probleeme kui see, et kellegi ego ei kannata 87kmh kolonnis kaasa tiksuda. Reaalsusesse tagasi tulla, siis ajas (aeglaselt, aga siiski) kaduv probleem õnneks nagunii. Tehnoloogia on juba hea mitu aastat nii kaugel, et maantesõiduks, standardolukorras, pole pilooti vaja. Eks sinna suunas asi liigub, et enam poleks ei liiga aeglaseid ega ka liigselt kiirustajaid. Elame-näeme.
Vasta
#12

Üldiselt soovitan võtta asja rahulikult. On püütud loodust hävitada küll mürgi,tule ja veega, aga rsk, ikka hakkab kõik otsast pihta.  Siit järeldus- mõtetu tegevus. Big Grin 

T.

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid 14" , mustrit üle 5mm. erinevad laiused ja kõrgused. Suvi, talv, lamell jne. Küsi julgelt!
Vasta
#13

ainuüksi kiirus ei tekita liiklusõnnetusi! probleemiks on ikkagi lambad roolis,kes sõita ei oska! võite ka 70 panna max kiiruseks.talvel on sellised tegelased ikka kraavis
Vasta
#14

Ma soovitan võõrtöölised (ukrainlased) rooli panna. Saavad kohalikud end isana tunda ja v õõrtöölised tööd. MNT saab lende korraldada Kiiev - Tallinn.
Vasta
#15

(25-07-2020, 23:47 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ainuüksi kiirus ei tekita liiklusõnnetusi! probleemiks on ikkagi lambad roolis,kes sõita ei oska!

See on teine probleem, mis ei puutu sellesse teemasse. Kiirus on otseses seoses tagajärgede tõsidusega. Seega julgen öelda küll, et just kiirus on see, mille tõttu sel aastal mitmed inimesed surma on saanud. Näiteks 110kmh liikuv auto omab 1,5 korda rohkem kineetilist energiat kui 90kmh liikuv auto. 70kmh auto aga koguni 2,5 korda vähem energiat kui 110kmh auto. Eks seetõttu 70ga juhtunud õnnetusest tihti inimesed omal jalal minema kõnnivad.
Vasta
#16

Kunagi kuuldud lapsepõlves: olen mina sõitnud ja kihutanud GAZ 51-ga aga ükskord sattusin asfaltteele ja lendasin siis lausa uskumatu 50 km/h.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta
#17

kui 70-ga kokkupõrkel omal jalal välja ronivad ,see sõltub ka auto margist,mudelist.mäletan,et ladaga oli kokkupõrge Tallinnas linnu teel.lada juht sai surma.kehtestaks siis juba üle eesti max 40 kmh.ka maanteedel.nii kõige ohutum
Vasta
#18

(26-07-2020, 09:47 AM)sturmbannführer Kirjutas:  kui 70-ga kokkupõrkel omal jalal välja ronivad ,see sõltub ka auto margist,mudelist.mäletan,et ladaga oli kokkupõrge Tallinnas linnu teel.lada juht sai surma.kehtestaks siis juba üle eesti max 40 kmh.ka maanteedel.nii kõige ohutum
Ohutu küll pole. Lada ja mitmekümnetonnise laupkokkupõrge - Lada põrkab tagasi umbes 70-75- ga, veoki kiirus väheneb 35-ni. Isegi kui läheme tagasi tõldade ja ratsahobuste peale, pole ohud välditud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta
#19

Idee võiks ikka rohkem lennata. Miks ainult 110 km/h piirang...
 Saaks ju paigaldada seadme, mis GPS-põhiselt jälgiks su asukohta ja liikluskäitumist. Kiiruseületusel saadetakse info automaatselt Riiklikusse Kiirusse Vastu Võitlemise Osakonda, sealt omakorda tuleb trahviteade meilile. Raha vast ei peakski ise maksma, selle võtaks Keskus ise kurjategija kontolt ära. Teade lihtsalt selleks, et sa raibe teaksid...
 Indiviidil endal võiks ka liikumist jälgida võimaldav kiip naha all olla, et EMTA ja teised organid teaks, kus kohast ta selle raha sai, mis trahviks läheb.
Uued autod tuleks kohustuslikus korras varustada selliste seadmetega, vanu mitte liiklusesse lubada seni kuni omanik pole oma kulu ja kirjadega seadet paigaldanud.
Ilma seadmeta auto kuuluks koheselt konfiskeerimisele ja utiliseerimisele. Süüdlaselt mõistetaks lisaks välja rahatrahv ja ühiskondlikult kasulik töö.
 Loomulikult teeks selliseid jälgmissüsteeme mingi suur ja võimas ettevõtte, kelle juhatuse esimees on mõni riigikogu liige või tuntud poliitiku sõber.
Vasta
#20

(25-07-2020, 22:20 PM)olli Kirjutas:  See vist näitab kah midagi, et kes ennast ettepanekust puudutatuna tunneb. Rolleyes  ...
Minu jaoks ei ole probleem mitte niivõrd selle ettepaneku konkreetses sisus, vaid selliste ettepanekute üldises mõttes -- kõigi inimeste käsitlemises kurjategijatena ning selle tõttu endile järjekordse piirangu nõudmises.
Mis muidugi ei tähenda, nagu ma sellest ettepanekust midagi head arvaksin. Ja see täiendus, et mind võiks pidevalt jälgida ning minu kiirusepiirangut raudteeülesõidukohtade ning muuga seoses reguleerida, paneb mind soovitama, et ksf! olli loeks raamatut "1984".
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne