Onroad akulaadijad
#1

Tere!
Soovitan tungivalt vältida Onroad akulaadijate kasutamist oma autodel.
Seadmete lubatud kasutusvoolud võivad erineda kordades tegelikkusest.
Näiteks 55A laadimisvooluga Onroad akulaadijal oli sees kuni 10A maksimaalse nimivooluga toiteseade.
Kasutasin sellist asja tihti 100-120Ah akude peal, kuni ühel päeval märkasin, et rikutud on lisaks akudele ka autode elektroonika.
Olles ise elektroonikala ekspert, võtsin seadme lahti ja tegin ekspertiisi.
Laadija toiteseade oli 5,5 korda väiksem lubatud maksimaalsest voolust.
Seadmel puudub kaitse vahelduvvoolu edastamise eest auto elektroonikasse.
Puudub vahelduvvoolu silumine.
Puudub liigvoolu automaatne kaitse.
Seadme sisekaabeldus oli tehtud liiga väikse ristlõikega juhtidest, mistõttu need sulasid seadme sees omavahel kokku.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#2

Mitte et ma halba asja õigustaks, aga ma julgen arvata, et selle laadija kasutusjuhend on peenes kirjas selliseid toredusi täis, et võtab kohe sõnatuks. Kunagi sai kaasaegsele autole laadijat otsitud ja manuaalis oli kirjas, et aku tuleb autolt eemaldada laadimise ajaks. Just nende samade vigade pärast mis tekkida võivad, rikkis akust kuni rikkis elektroonikani. Uuemal autol akut rohkem kui minutiks küljest ei võtaks ju.

Aga laadimisvool 55A? See on siis niiöelda stardiabi, ei usu et pidevaks laadimiseks? Kuidas see lahendatud on skeemil?
Vasta
#3

Igaljuhul on soovitatav vältida selle brändi kõiki tooteid, aga eriti elektroonikat. 

Mul loobus selline Onroadi aegluslaadija  pärast paari aku täislaadimist üldse laadimast. 
Teeb oma algustsükli ära, tuvastab aku pinge, läheb minutiks laadimisrežimi ja siis ütleb, et aku on täis.
Täpsemat põhjust ja siseehitust ei ole uurinud, korpus niisama lihtsalt lahti ei käigi.
Muidugi, 17€ eest ei saagi kvaliteettoodet oodata. 

Ostes eeldasin, et eks nad kõik on ühesugused hiinakad, vahet pole kas 17, 27, või 37 euri, katki läheb niikuinii.
Ajapikku on küll selgemaks saanud, et mõned hiinakad on siiski paremad kui teised ja kõrgem hind ei ole sealjuures määrav. Erinevusi on ka sama hinna puhul.
Tuleb kas ise riskida, et äkki satub mõistlik kraam seekord kätte, või taustauuringut teha, milliste seadmetega on kasutajatel häid kogemusi.
Vasta
#4

(29-07-2020, 13:24 PM)MellMellMell Kirjutas:  Mitte et ma halba asja õigustaks, aga ma julgen arvata, et selle laadija kasutusjuhend on peenes kirjas selliseid toredusi täis, et võtab kohe sõnatuks. Kunagi sai kaasaegsele autole laadijat otsitud ja manuaalis oli kirjas, et aku tuleb autolt eemaldada laadimise ajaks. Just nende samade vigade pärast mis tekkida võivad, rikkis akust kuni rikkis elektroonikani. Uuemal autol akut rohkem kui minutiks küljest ei võtaks ju.

Aga laadimisvool 55A? See on siis niiöelda stardiabi, ei usu et pidevaks laadimiseks? Kuidas see lahendatud on skeemil?
10 amprisest maksimaalvooluga seadmest 55A välja võtta ei ole võimalik illma seadet lühistamata. Olgu see stardiabiks või mitte, igal juhul ületatakse lubatud maksimaalvolu 5,5 korda. Rääkimata nimivoolust. Selliseid tooteid ei tohi valmistada tavatarbijatele müügiks. Sedasorti lahendusi võib kasutada ainult laborites uuringute tarbeks. Ehk reaalses olukoras, kui trafo mähise ja selle järel olevate seadmete enim lubatud määr on 10 amprit, siis 55 amprit põletab selle trafo maha. Nii ka juhtus, et eelnavalt läks elektroonika ja lõpuks trafo. Ükski seadme kaitse ei reageerinud, kuna seadmel kaitsmed puudusid. Primaarahela vool trafo sekundaarahela lühisel liialt väike, et maja kilbis kaitse rakenduks. Nii see asi leegitses mul lõpuks auto pakiruumis.
Praktikas on küll võimalik trafost enimalt lubatud nivoolust kõrgemat voolu saada, aga kas keegi teab, mis on ca 120Ah aku laadimisvool, kui aku on tühi? Ja kõige tähtsam küsimus, miks on vaja toota akulaadijaid, mis kõlbavad ainult täis aku laadimiseks? Sellest järeldades on kõik need smart laadijad alla 50A praht. Omast kogemusest tean kus üks korraliku tootja smart laadijal tekkis sisemine ülelöök kuna selle impulsstoiteplokk ei pidanud vastu elektrivõrgus toimunud lühiajalisele katkestusele. Tulemuseks oli 400VDC alalisvoolu ühe suure diiselgeneraatori kontrollerile ja kahju 17k€.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#5

(29-07-2020, 18:45 PM)MAV Kirjutas:  aga kas keegi teab, mis on ca 120Ah aku laadimisvool, kui aku on tühi? Ja kõige tähtsam küsimus, miks on vaja toota akulaadijaid, mis kõlbavad ainult täis aku laadimiseks? Sellest järeldades on kõik need smart laadijad alla 50A praht.
Aga kas ise tead, kui suur see laadimisvool on? Äkki sõltub see siiski laadijast ja akul pole eriti sõnaõigust (kui tegu on ikkagi laadija, mitte püsipingega toiteplokiga).
Vasta
#6

Enne ei oska midagi arvata, kui riistapuust ja selle sisemusest pilte pole pandud. Praegu on ju teada ainult et Onroad laadijaga tegu.
BTW kõigil praegu müüdavatel võrgutrafodel on termokaitse sisse ehitatud, mis kaitseb nii üle kuumenemise kui ka üle koormuse (liigse voolu tarbimise) eest. Rääkimata tavalistest kaitsetest mis on nagunii.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#7

Tsitaat:aga kas keegi teab, mis on ca 120Ah aku laadimisvool, kui aku on tühi?
Vanasti oli kümnendik aku mahtuvusest, järelikult 12A. Seda soovitati mitte ületada. Kui aku on tühi - mõista võib mitmeti. Näiteks 0 voldine aku ei võta hulk aega üldse ampreid sisse, sest plaatide vahel on destilleritud vesi, millest hape on lahkunud plaatidele keemilise reaktsiooniga. 12V aku isegi 24V laadides ärkab mõne aja pärast ja kui vool on jõudnud ütleme 3A-ni 55-se aku puhul, on soovitav edasi laadida 12V-ga (ca 7 aastat tagasi oma auto akuga läbi elatud ja 2007 a aku töökorras siiani). No see jutt vene reguleeritavate laadijate kohta. Uusi automaatseid käes hoidnud pole.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#8

Milleks katsetada kõiksuguse kahtlase jamaga, kui ennast tõestanud Optimate laadijad on olemas ja mõisa ei maksa?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne