200L tünn ahjuks
#1

Kas 200L plekk vaat sobib garaazi ahju tegemiseks? Kaua aega selline üldse vastu võiks pidada?
Vasta
#2

Paned mitu tünni üheteise otsa ja kivid sisse ja saadki pleku.

Lisaks seaduse silmis garaaz ja ahi kokku ei lähe,isegi kasutusluba ei saa kui nt tahmaluuk garaaziz.See lihtsalt infoks.
Vasta
#3

Kui suur sul see garaaz üldse on, mis küttekeha vajab, vahest liigub odavaid kasutatud ahjusid ka poolmuidu.
Vasta
#4

Tegime kunagi garaagesse 200L vaadist sellest paksust veneaegsest  ahju. Põhja lõikasime alt ära. Töökoja juursest tõime 3 vana vaadi põhja mis riputasime parajate vahedega kolme varda otsa tünni rippuma.. Kui koldes tuli põles siis tõusis leek üles esimese ketta juurest külgedelt.
Teisele kettale lõikasime keskele augu. Leek tegi kaare ja tõusis üles keskelt. Põrkas vastu järgmist kettast ja läks mööda külgedelt. Viimases astmes põrkas vastu lage ja läks lõpuks korstnasse. Iga rea vahele panime mõne savi tellise ja ahju peale ka. 
Paganama hästi küttis aga eks ta selline hädatapu versioon ole.  Muidugi sellise küttekeha saab pea tasuta nurka,

Aquila captas non muscas.
Vasta
#5

esimese talvega mingeid halbu märke ei tulnud, korstnatoru peaks jämedama panema aind ja uks oleks võind gramm madalamal olla ´.
Alumine vaat lahtiselt samotiga vooderdatud.
   
Vasta
#6

Tänapäevane paraku pikalt vastu ei pea kui iga päev tugev tuli all. Plekk liiga õhuke. Vanad saksa "wehrmachti" vms. omad hinnanguliselt 2 - 3 aastat.

No eks muidugi sõltub tule intensiivsusest ja ka sellest kui pikalt tuli all. Endal kasutasin neid saksa ja ka vene omi kombineeritult ja peale teist aastat ei kannatanud enam haamriga koputada. Võis augu sisse lüüa. Aga mul ka muidugi kaks-kolm korda nädalas talvel hommikust õhtuni ja väga tugev tuli all.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#7

Väga kena insenertehniline teostus. Ilma igasuguse irooniata ütlen, et äge, et selline asi tehtud on ja töötab.
Vasta
#8

Vanad veljed on hää mõte! Veljed paned veel plekktünni sisse (neid ju pisemaid ka) ja valad vahe betooni täis ning ongi jõhker soojussalvesti olemas. Ilmarise elik siis "Pioneeri" ukseava on 16X23 cm, sügavus pudelite/šamotiga max.35 ja sellega on ära köetud kõik. 16-tollise Opeli plekkvelje sisemõõt on selline ~35 cm, need vedelesid maja taga Big Grin Sinna keevitad ette 20X20 õhupiludega ukse ja ongi olemas. 4 velge ja ahi missugune, topi sisse 70 cm pikki kaikaid. Ega see hõõguva plekkesta kiirgus mingi õnnistus pole. 200-liitrine tavavaat peaks olema 56cm läbimõõtu, too väiksem 60-liitrine võiks aga täpselt väiksema velje ümber sobida. 

Kiire projekt soojusmahutavusega õhkkütte "Buršuika" jaoks, veljed ja vaadid. Õhkkütte torud on keevitatud velgede külge ja saavad otsest kiiret soojusjuhtivusega kuuma otse veljemetallist lisaks betoonile. Alumine toru võiks olla õhu regulliks ja ülemine otsast avatava tuhaluugiga lõõr. 4-velje koldega 2-3 vahelt vahelt tuleks tõmbelõõr, seal all on ka  tule kuumapunkt. Alumine õhutoru on ka tuharuumiks. Betooni sees saab toruks kasutada venditorude jääke. Kui, siis väline lõõritoru peaks olema õige. 

Ehitamisel näen ühte probleemi - vajalik oleks plasmalõikur. Teoorias, asi on vaid fantaasia taga, saab ka mingi torujupiga veekeedu/munapraadimise plaadi tekitada. Kõige väiksemad on 20 cm keeduplaadid aga DIY-vend leiab ju rauahunnikust ka miskise sendise paksusega tüki rauda Wink Ma ei viitsi täpset mahtu arvutada aga u. 15% jääb betoonile elik u.30 liitrit või 70kg. 

[Pilt: AM-JKLXPhWmhDUef3krVdShqSYvyPiPtS59JHeKa...authuser=0]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne