Tellimine ja toimetamine USAst
#41

Pöördu kohaliku politsei poole, sealmail on nad alatihti uskumatult inimlikud oma suhtumises. Kurdad mure ära, et elumärki pole ammu saanud ja kui nad ta tabaavad, siis paluvad sinuga ühendust võtta. Või siis edastavad kurva uudise.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#42

Reostan veidi teemat, ses mõttes, et küsimus taandub EU naaberriigist saabunud kauba deklareerimisele.

Tellisin Norrast kasutatud varuosi. Vedaja TNT, asjad ühel kaubaalusel. Reedel sain kirja Fedexist, et mulle on pakk. Aga kui 5 päevaga neile tollideklaratsiooni ei saada või ühendust ei võta, saadavad kauba tagasi.
Mõtlesin, et täidan deklari ära nagu tavaliselt ae kauba puhul, aga antud juhul on kauba maksumus üle 1000 euri ja deklarit saab täita mingi Diana vms keskkonna abil, mis oleks juba nagu edasijõudnute tase.

Avasin lootusrikkalt lehe. Ette lõi päris palju ridu, mis on tärniga märgistatud, kuid ei minu teadmised kauba olemusest, transpordiviisist, ega Fedexi poolt saadetud kiri ei sisalda vähimatki teavet, mis võimaldaks enamusi neist tulemuslikult täita. Kust ma saaks teada, mis osakond seda deklarit peaks menetlema hakkama? Või kas kaup oli konteineris, kui ületas piiri? Ammugi seda, kas tegu oli masimaa- või õhutranspordiga, või hoopiski nende komboga, sest tuli umbes kolme päevaga kohale, jne-jne.
Ilmselt peaks antud juhul Fedex või TNT kogu selle teadmise vabatahtlikult edastama, aga miks nad kohe kõike siis sama kirjaga kaasa ei pannud?

Mõistusega võttes lootsin homme oma paberitega Tolli- ja sellesse teise ametisse kapata, aga pärast kurvema alatooniga absurdinurga lugemist, mis googli arvustustes antud ettevõtmise kohta kirja on saanud, läks tuju ka kohe üle. Vähemalt jätan selle võimalike variantide järjekorras tahapoole.

Milliseid nõuandeid oskate anda?
Vasta
#43

Mis alfredo tracking näitab? Kus kaup on?
Vasta
#44

(07-07-2024, 20:30 PM)alfredo Kirjutas:  Mõtlesin, et täidan deklari ära nagu tavaliselt ae kauba puhul, aga antud juhul on kauba maksumus üle 1000 euri ja deklarit saab täita mingi Diana vms keskkonna abil, mis oleks juba nagu edasijõudnute tase.

Milliseid nõuandeid oskate anda?

Karta on, et ise sellega hakkama ei saa. Võta pro, ehk mõni tolliagentuur.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#45

Vabatahtlikult ei saada nad mingeid dokumente, vähemalt DHL-iga on kogemus selline.
Pakuvad oma poolt vormistamist, tasulist. Samas oleneb, 1000-se maksumuse juures paar kümpi pole teab mis suur lisa, 50 juures juba on.Võta selle Fedexiga ühendust, kuula, mis nad ise pajatavad. Kodulehelt jäi justkui mulje, et tegelevad tollivormistusega ka. Sel juhul pead neile volituse tegema.
Maaklerite nimekiri:
https://ncfailid.emta.ee/s/jaQG9MWddFeEpRM
Vasta
#46

Minu kaubad Norrast on toonud NL Cargo OÜ, tuntud ka kui Norline. Väga viisakas asjaajamine. Toovad kauba ja vormistavad ka kõik dokumendid. Maksavad Sinuga kokkuleppel ka kõik maksud. Julgen soovitada. Annavad telefoni teel asjalikku nõu. Number on kodulehel olemas. Kaubavedu uksest ukseni.
Vasta
#47

Tracking ei näita midagi kahjuks, kuigi fedexi jutu järgi on asi siin tolliterminalis.

Seda ma ise ka vaatan, et ei saa hakkama, eriti kui edastatud andmed on poolikud või suisa olematud. Kui aktiivselt nad volitatud tolliagentuuriga koos töötama hakkavad, on jällegi iseküsimus. Aga või-bo-lla mõtlen üle.

Fedexi lehel on jutt, et alates 6 reast maksab iga järgneva rea täitmine 8 raha. Ei hakka hetkel tolli lehel ridu kokku lugema, aga paarist kümbist on asi kaugel, pigem selline 100 pluss teema, kui kõik kohusetundlikult ära täita : )
Ja asi polegi otseselt rahas, ma tahaks ise sest mängust veidi rohkem aru saada. Hetkeseisust nähtub, et üritatakse kotti kergelt pähe sikutada ja pimesikku mängida, samalajal tunned, kuidas keegi taskutes kobab.

Aga jah, ma kirjutasin sinna ja küsisin, palju nendepoolne deklari täitmine maksab. Vaatame, mis tööpäeva edenedes kostub. Situatsioon on iseenesest huvitav - sa saad pakkumise, millest ei saa keelduda : )
Vasta
#48

Raudpats

Ma iseenesest üritasin mõned hinnapäringud võtta, lisaks müüjapoolsele pakkumisele, kuid peale kahe eitava vastuse ei saanudki rohkem tagasisidet. Mingi teema on eraisikule transporditeenuse mittepakkumisega, seega ainult firmadele. Norlainini ei jõudnud. Jäi müüjapoolne transpordi orgunn - ühetpidi oli mugav, nüüd aga on nagu on, kui su kaubad rahvusvahelise ärivõrgustiku kätte on sattunud. Eks situatsioon arvatavasti ikka laheneb ja saan oma kola kätte ühel ilusal päeval.
Vasta
#49

Tere. Ma olen juba ammustest aegadest sarnaste probleemidega (kuskil teises teemas mainisin ka) ETS Logistika poole pöördunud. Seal on punt väga abivalmis tüdrukuid, kes aitavad logistilistes küsimustes igast vaatenurgast. Kogu know-how on tasuta, seletavad, räägivad ja juhendavad. Kindlasti tuleks helistada, sest siis tegeletakse sinu murega koheselt (ma mõtlen, et sõna otseses mõttes koheselt).

Tollimisega saavad nad igal juhul aidata ning minul on aidanud ka venelaste pundil (so. TNT, FedEx, UPS Eesti osa) jalad kõhualt välja ajada - st esitada neile vajalikud dokumendid jne. Neil ongi põhiline ähvardus see, et kui kohe oma asju korda ei aja, siis saadame kauba tagasi - isegi kui kaup alles sihtriiki teele on. Nad ei taha ise tollida, sest võimekus on nadi. Nii kaua, kui sina või sinu agent (nt ETS Logistika või kes iganes) nendega ühenduses on, ei saa nad seda (kaupa tagasi saata) teha.

Saan aru, et sul on alus erinevat tüüpi kaubaga (auto varuosad)? Kui tollimiseks läheb, siis üldjuhul on vaja teada, mis kasutusotstarbega on varuosad. Need jagunevad omakorda gruppidesse, millel on oma tollikoodid. Aga agent küsib sinult üldjuhul eraldi, millega on tegemist. See on tõesti asi, mida pead olema suuteline maaklerile seletama. Samas ei tohiks see enamikele autohuvilistele probleemiks olla. Lihtsalt peab arvestama, et tolliteenuse puhul agent küsib raha teenuse enda eest ning iga tollideklaratsiooni lehe eest. Üks leht tähendab sisuliselt ühte tootegruppi. Kui sul on näiteks kolme eri grupi alla kuuluvaid varuosasid, siis maksad kolme lehe eest + teenus ja maksud.

Mina olen tänaseks täielikult loobunud ise deklaratsioone tegemast. See 30-40 euri maaklerile (kui on üks grupp tooteid) maksta ei ole probleemiks ning saad ise rahulikult magada.
Vasta
#50

Jaa, tänan info eest Lauri. Ise selle jamaga tõepoolest hakkama ei saa. Seda kinnitas kõne Tolliametisse. Proovin siis ETS-i tüdrukutega asju ajada.
Vasta
#51

(08-07-2024, 11:33 AM)alfredo Kirjutas:  Jaa, tänan info eest Lauri. Ise selle jamaga tõepoolest hakkama ei saa. Seda kinnitas kõne Tolliametisse. Proovin siis ETS-i tüdrukutega asju ajada.

Ma olen täiesti kindel, et Sul oleks/on kõik vajalikud numbrid deklari täitmiseks tegelikult omal olemas, seda on lihtsalt nende deehaaellide poolt saadetud teadetelt keeruline üles leida. Raskuspunkt on antud juhtumi puhul see, et summa on üle tuhhi, siis pead täitma selle Impulsis. See on kõrgem pilotaaž.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#52

Ei tühjagi, just võimlesin DHL'ga samal teemal, oli 500 eurine kaup. Pooli numbreid ei saadeta kohe vaid saadetakse alles siis, kui topelt üle küsid. See Impuls pole ka mingi eriline raketiteadus tegelt, natukene rohkem ringi kolistamist ja igasugu tollinumbritega tutvumist ees. Ma soovitaks ka lasta ära teha kellelgi see ja lihtsalt maksta, kui aeg peale pressib.
Vasta
#53

Jagan pisut omi kogemusi. Neid on nii palju/vähe, et viimase 7-8 aastaga olen saanud ja lasknud tollida keskmiselt umbes 30-40 saadetist aastas väljaspoolt EU-d. Peamiselt Hiina ja UK, harvem US ja teised aasia riigid. 

Ostu summa siinkohal eriti rolli ei mängi. Vähemalt minul käivad kõik tollimised sama jalga olenemata, kas tegemist on ostusummaga 500€ või 15000€ või kas tollijaks on maaklerteenustele spetsialiseerunud ettevõte või transpordiettevõte (DPD, DHL, UPS, Omniva jms).

Olen vist millestki valesti aru saanud, kuid miks saatja või siis transportija peab numbritega (saan aru, et jutt on tollikoodidest) tegelema? See on ju saaja ja ainult saaja mure. Kui ise tollida, siis peab kauba saaja ehk tollija (samas isikus) ise endale saadetud kauba tollikoodid välja nuhkima ja deklareerimiseks esitama. Vajadusel ka MTA-le põhjendama ja tõendama, et tegemist on just sellele koodile vastava tootega.

Kui osta sisse agendi(tollimaakleri) teenus, kes sulle kauba sinu eest ära tollib, siis on tollikoodide välja nuhkimine tema töö. See ongi kogu tollimaakleri teenuse alus ja leib. Ehk siis saaja esitab agendile(tollimaaklerile) arve, millega on kauba eest tasutud. Kui oskad tollimaaklerile öelda kauba koodid, siis on ta väga tänulik ja üldiselt kajastub see ka väljastatavel teenuse arvel mõne euroga. Kui ei oska, siis pead andma tollimaaklerile kauba detailse kirjelduse, mille alusel maakler valib sobivaimad tollikoodid ja mille alusel ta kauba deklareerib. Kui peaks tekkima konflikt MTA-ga juhusliku kontrolli käigus, siis selle jama lahendab tollimaakler. Ehk sisuliselt võetakse sinuga uuesti ühendust ja palutakse täpsustada kauba iseloomu.

Seega 99% juhtudeks on tollimiseks tollimaakleri abiga vajalik vaid saatja poolt saajale tasumiseks esitatud arve ja saaja poolt arve tasumist tõendav dokument ehk välismaksekorralduse koopia. Kui ost on eraisikult, siis on aluseks kas müügiportaali väljavõte (nt. copy-paste E-bayst vms) või müügileping ja arve tasumist tõendav dokument. Enamasti kasutab eraisik ostude tasumiseks välismaalt PayPal vm analoogset teenust, mis ei võimalda arvet väljastada - sellisel juhul piisab süsteemi enda väljastavast tehingu kinnitusest, kus on peal summa ja maksja andmed. 

Oma kogemustele põhinedes on tollimisel ka teatavad erisused, mis mõjuvad MTA-le justkui punane rätt. Need on sõidukid ja need on kaubad, mille kirjeldusse on saatja märkinud, et tegemist on reklaamtoodetega. Sõiduki puhul on ilmselt asi paljudele teada. Tollimaksu ja käibemaksu alandamiseks soovitakse sõiduki hinda väiksemana näidata. Kas siis müügilepingus näidatu summaga või millega iganes. MTA on väga osav selliseid asju välja nuhkima ja lõpuks lajatatakse sulle arve, kus on aluseks sarnase sõiduki keskmine hind kuskilt müügiportaalidest. Eestlane on jäär ja kohe joostakse kohtusse. Kas seda vaja on - arvan, et mitte ja tulem ei ole seda väärt. Reklaamtoodetega on aga see, et need on vist??? tollimaksu vabad või mingi väiksema tariifiga. Ühesõnaga pead sa olema väga tegija MTA-le seletama, et sinule saadetud asi on just reklaamtoode või tootenäidis. Kuivõrd mul on oma väike ettevõtmine, siis olen olnud sunnitud reklaamtootena minu ettevõttele saadetud T-särgi pärast mitu korda MTA delegatsiooni võõrustama. Ei ole nende peale kuri - nad teevad oma tööd ja mina enda oma. 

Kõike eelnevat arvesse võttes olengi täna vaid tollimaakleri teenuseid pakkuvate teenusepakkujate klient. Ise ei taha, jaksa ega oma närvi sellise asjaga tegelemiseks.
Vasta
#54

Mitte täielikult tõele vastav tekst. Kui kaup on 150 või alla väärtusega, siis piisab sellest, et teine pool on kõik ära maksnud juba ja annad tollile IOSS numbri. Amazonil, Aliexpressil, ebayl jne, kõigil see olemas.

Mulle teada olevad numbrid:

Aliexpress: IM5280002556
eBay: IM2760000742
Amazon UK: IM4420001201
Amazon EU: IM4420001201
Amazon US: IM4420001234
Amazon CA: IM4420001223
Amazon JP: IM4420001008
Vasta
#55

Annan enda toimetamise tulemustest samuti teada, kuigi vaatan et siin kisub väikestviisi sõbralikuks kätšiks.

Pärast ETS-ilt, ütleks väga kiire ja sõbraliku suhtluse kiuste 100+ pakkumise saamist, asusin tuima järjekindlusega MTA Tolliagentuuride nimekirja läbi kammima. Ilmselt suvine aeg, aga mitteainus väljavalitu ei vastanud siis, ega ole ka antud hetkeks tagasisisdet andnud, mis paneb mõtlema, kas antud nimekiri mitte aegunud pole. Telefonikõnele vastas ettevõtmine 4U Logistics, anti kohe vastu selge number, mis ei hammustanud ja antud kohast saigi teenus tellitud. Edasine meilisuhtlus nendega oli samuti väga konstruktiivne ja asjalik.

Lasin nüüd paberid spetsiaalselt printerist välja, vaatan neid silmad kergelt punnis ja arusaadavalt poleks ise antud deklarit eluseeski suutnud tulemuslikult ära täita. Täiesti mõistetav, miks tollideklarantidele eksameid korraldatakse.
Ja kust võeti kõik need andmed ja kõik, jääb samuti arusaamatuks? Antud juhul teeb asja keerukaks mitme erineva kaubakoodi olemasolu. Detailselt väljatoodud kaalud, mida ei leia ühegi paberi pealt. Samuti teave transpordiviisist ja kust tuli-kuhu läks lennuk jne. Kas pääsevad asjaosalised süsteemi sees rohkemale infole ligi või on juba sedapalju elukogemust, täitmaks lahtreid loominguliselt. Olen mõlema variandiga rahul, saaks vaid oma kola kätte.

Tagantjärele vaadates enam üle 1000€ tellimust ei teeks. Osad asjad, mis said lisaks tellitud, sest transpordimaks jäi samaks, oleks rrr-ist umbes sama raha eest või veidi soodsamalt leidnud, kui nüüd kõik riigimaksud ja sebimine juurde panna. Nii et selline kergelt win-loose situatsioon.
Vasta
#56

(10-07-2024, 06:43 AM)alfredo Kirjutas:  Annan enda toimetamise tulemustest samuti teada, kuigi vaatan et siin kisub väikestviisi sõbralikuks kätšiks.

Ei kisu - kui postitus tsiteerib pikka ja konkreetset kirjeldust täpselt nii lakooniliselt, aga samas (mittekonstruktiivset) hinnangut andes: 
"Ülal toodu on osalt eksitav ja osalt täis jama. Põhjus miks? on ka tegelikult kirjas."

...siis see postitus foorumit just asjalikumaks ei tee ega õiget suunda kätte ei näita ning on prügikastis.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#57

(10-07-2024, 00:19 AM)deus Kirjutas:  Mitte täielikult tõele vastav tekst. Kui kaup on 150 või alla väärtusega, siis piisab sellest, et teine pool on kõik ära maksnud juba ja annad tollile IOSS numbri. Amazonil, Aliexpressil, ebayl jne, kõigil see olemas.

Mulle teada olevad numbrid:

Aliexpress: IM5280002556
eBay: IM2760000742
Amazon UK: IM4420001201, Amazon EU: IM4420001201, Amazon US: IM4420001234, Amazon CA: IM4420001223, Amazon JP: IM4420001008

Täitsa õige ja väärt teada. Sain ka ise targemaks. 

Kui aga jätame IOSS välja, sest pakke ostetakse mistahes allikatest, siis on hea meeles pidada (eriti ettevõtete puhul), et käibemaks tuleb ikkagi tasuda ning see peab olema ka tõendatav.

Hea näha et ksf alfredo omad asjad korda sai - see on peamine.
Vasta
#58

(09-07-2024, 22:00 PM)deus Kirjutas:  Ei tühjagi, just võimlesin DHL'ga samal teemal, oli 500 eurine kaup. Pooli numbreid ei saadeta kohe vaid saadetakse alles siis, kui topelt üle küsid. See Impuls pole ka mingi eriline raketiteadus tegelt, natukene rohkem ringi kolistamist ja igasugu tollinumbritega tutvumist ees. Ma soovitaks ka lasta ära teha kellelgi see ja lihtsalt maksta, kui aeg peale pressib.

Sain kuidagi niimoodi aru ja ehk vääralt, kuid Impulsi täitmine käib igaühe enda võimete järgi või teenust sisse ostes, kuid tavadeklari puhul võivad ameti töötajad näiteks telefonivestluse käigus või füüsiliselt kohale ilmumisel täitmisel väikest abi osutada, kui hätta jääd.
Ilmselt on see 1000eurine joon selle tarbeks tõmmatudki, et leib tollimaakleri laual väga ära ei närtsiks. Nagu meil paljud muud seadusedki ettevõtluse toetuseks ellu kutsutud on : ]

Üldiselt on pakk käes ja elu läheb arvatavasti ka edasi, ehkki ühe huvitava kogemuse võrra jälle rikkam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne