Auto kodarvelgede remont
#1

Proovisin küll ka otsingut kasutada, aga võib-olla tegin seda kuidagi puudulikult, igatahes vajalikku infot ei leidnud.

Mul on ühed kulunud Dayton'i kodarveljed, mida talvel korraks paariks sõiduks kasutasin ja selgus, et osad kodarad loksuvad. Kuulda on seda sõidu ajal sellise omapärase metalse krõbinana. 
Olen googeldanud näiteks "loose spokes wire wheels", "wire wheels clicking noise" ja mõningaid muid kombinatsioone ning jõudnud arusaamisele, et ilmselt on kodarad lõdvaks läinud ja neid oleks vaja pingutada. 
Kas on Eestis kedagi, kes seda tööd teeb?

[Pilt: 50232052447_0c69ef7277.jpg]

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#2

Mõned head aastad tagasi olin sama probleemi ees. Mina tegijat ei leidnud. Tegin lõpuks ise. Tagantjärele tarkusena oleks olnud mõistlik kohe uued osta. Jah nende parandatud velgedega oli võimalik sõita, aga ega ma neid korralikult vinklisse ei saanud. Probleem oli peamiselt selles, et kõik viimane kui üks kodara nippel oli kinni roostetanud, niikui keerad on puruks. Peale nädalaid ja nädalaid jebimist, ostsin lõpuks ikka uued.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#3

Olen ka aru saanud, et see on vist säärane suhteliselt õhukesel jääl kõndimine - võib õnnestuda, aga ei pruugi.
Välimuselt olid roostesed ja sellega leppisin kohe ostuhetkel, sest plaanisin niiehknaa üle värvida ja sellega neile nö teise elu anda, kuid see kodaraklõbin tuli muidugi alles siis välja kui nad autole alla olin kruttinud ja sõiduks läks.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#4

Kas jutt on samast keskmutriga veljest mis pildil ?

Keskmutriga velje tasakaalustamine on omaette lahe teema.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#5

Samast veljest jah.
Viimati lasin tasakaalustada nii, et adapterid olid küljes. Mul teine sett velgi, mis autol praegu all on, sai tasakaalustatud aga ilma adapteriteta, sest rehvitöökoda ei teadnud kuidas kodarvelgi tasakaalustada ning sel hetkel puudus ka mul endal vajalik info. Millalgi hiljem aga jäi kuskilt silma, et peaks just koos adpteritega pinki panema.

On sul ka veel ehk mingeid näpunäiteid selle kohta jagada?

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#6

Ei pea balanseerima koos adapteriga.  Point on tegelikult selles, et ilma adapterita ei oska/ei saa meie rehvitöökojad seda pinki panna. Väidetavalt pidi nende rehvipinkidega hunnik adaptereid kaasas olema, aga kuna neid reeglina kunagi vaja pole läinud siis neid ka töökojas pole ja ei osata kasutada.
Siin saidil on hea joonis ja selgitab lahti probleemi olemuse. Ise pidin tegema kah ühe spets adapteri, ainult selleks, et saaks velje õieti tava rehvipinki panna. Tegelikult oli peris tükk tegemist, et rehvimehele kannatlikult selgitada, mis miks ja kuidas. Esimeses kohas see ei õnnestunudki. Vennad panid velje tuimalt pinki, ütlesid et sirget kodarvelge nemad veel näinud pole. Selgitasin, et valesti panevad sellepärast on kõverad... Saadeti minema ja hea oli... Järvel olid vähe kannatlikumad mehed, kes süvenesid probleemi olemusse ja asusid otsima võimalikke insener-tehnilisi lahendusi. Jebimist-pusimist oli palju, aga kui velg lõpuks  õieti pingis, olid kõik veljed äkki ka sirgeks saanud ja jooksid ilusti. Seda priboori kutsuti hellitavalt prantslaste pingiks. Sinna sai kinnitada koos adapteriga, täpselt nii, nagu velg auto alla kinnitub. Hiljem tegin teise adapteri, millega saab ka tavapinki panna. Tegelt on vaja ainult kahte täpselt sobivat koonust.

Mulle tundub, et enamus keskkinnitusega kodarvelgede omanikke tegelt lepib rehvitöökojast saadud teadmisega, et veljed on kõverad ja sellepärast viskavad. Seda, et need tuleb teisiti pinki panna kui tavavelg, enamik kuulnud pole.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#7

(17-08-2020, 22:26 PM)spitfire Kirjutas:  ...Ise pidin tegema kah ühe spets adapteri, ainult selleks, et saaks velje õieti tava rehvipinki panna. Tegelikult oli peris tükk tegemist, et rehvimehele kannatlikult selgitada, mis miks ja kuidas. Esimeses kohas see ei õnnestunudki. Vennad panid velje tuimalt pinki, ütlesid et sirget kodarvelge nemad veel näinud pole. Selgitasin, et valesti panevad sellepärast on kõverad... Saadeti minema ja hea oli... Järvel olid vähe kannatlikumad mehed, kes süvenesid probleemi olemusse ja asusid otsima võimalikke insener-tehnilisi lahendusi...
Lihtsalt kommentaariks, et sellist head kohta, kus ka kliendi õpetusi kuulatakse, võiks ikka nimepidi reklaamida.
Üldjuhul ja ka osaliselt siinsete foorumlaste hulgas on levinud suhtumine, et juures passiva ja "õpetava" kliendiga ei saa normaalselt tööd teha ning mõnes töökojas on isegi eraldi hinnakirja punktid "kliendi juuresolekul" ja "kliendi õpetusel".
Vasta
#8

Ei ole küll kodarvelgedega kokku puutunud, aga koht, kuhu mina kõik oma rattad vean, on Kummicenter õikal.
Seal on kaks omanikku ise kogu aeg asja kallal, viimased - ei teagi - 25 aastat?
Ei tundu olevat olukordi, mida nad poleks näinud.
Ja praegu on suht hea igasuguse rutiinivälisega tegeleda ka, on aega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne