Võib kustutada.
#81

Riskiks veel korra arvamust avaldada selle tagurpidi töötamise osas.
Esiteks korralik ülekanne tagurpidi töötades ei unda sest see oleks mootoriga pidurdades väga häiriv, kuid tagurpidi veol on ülekande väändetaluvus kindlasti väiksem.
Nimelt tegu on hüpoidülekandega, kus vedav hammasratas on nihutatud tsentrist allapoole ja see tingib, et auto edasilükkamisel tekib vastujõud, mis püüab tigu korpusest välja lükata.
Seepärast ongi teo sisemine laager oluliselt suurem et seda jõudu vastu võtta.
Tagurpidi töötamisel püütakse aga tigu sisse vedada ning kuna välimine laager on märksa väiksem polegi ülekande tugevusvaru tagurpidi sama mis edaspidi.
Lisaks on hamba kuju optimeeritud ühele poole jõudu üle kandma ja seepärast on ühel pool hamba tööpinnad risti ülekande teljega et ei tekiks taldrikut hambumisest väljasuruvat jõudu.
Treine külg on seetõttu topelt nurgaga ning tekib arvestatav jõud, mis püüab hambumist laiali suruda.
Teades aga BMW difri tugevusvaru, siis tegemist on väga tugeva asjaga, mida nende ratastega ja selle sõiduki massiga pole kindlasti võimalik kunagi ära lõhkuda.
Vasta
#82

ATV-del kõigil ees differ pisem kui taga ja ikka läheb tagumine esimesena teise ilma, eriti kui vead raskeid asju. Esimese diffrit katkisena polegi näinud veel. Muidugi sellise rehviga saavad need vb rohkem valu kuigi pidamist vist vähem kui slikil asfaldil.(rohkem väänet käib siduri haakumisel läbi)

Üldiselt lendab neil korpus ribadeks, laagrid ja hammasrattad on väga tugevad.
Vasta
#83

Sul tuleb sinna masina katusele kindlasti ka suusaboks? See sobiks sinna ideaalselt Cool

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#84

Radika paigutamine küljele tundub veidi....kuidas seda öelda - ebatavaline. Küljel paiknevat radikat oleks vaja kaitsta mingi tugeva võre/võrguga ning ka siis raskendab see ligipääsu mootori vasakule küljele. Kas sa radikat etteotsa kapotiks või siis juhi seljataha ei tahaks liigutada?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#85

Soovin ainult jõudu! Väga huvitav projekt. Roolivarda kohapealt äkki sobib näiteks a'la opel ascona rooli latt paremini. Sellel kinnituvad roolivardad keskelt mitte otstest.
Masin ise väga äge.

Ivari
Vasta
#86

Kui mootor on juba külje peal, siis võiks see ka raami disainis peegelduda. Ei pea kõik alati olema sümmeetriline ja milleks mootorile selline "ukseauk".
Sorry kui see tundub norimisena, ei taha tegemisi kritiseerida üldse. Lihtsalt see on miski, milleni ma oma ehitatud aparaatidega olen aja jooksul jõudnud - form follows the function.
Vasta
#87

(02-11-2020, 17:21 PM)isandpauk Kirjutas:  Radika paigutamine küljele tundub veidi....kuidas seda öelda - ebatavaline. ...

Põllumajandusmasinatel üsna tavaline. Ka muul rasketehnikal on radikas üsna tihti seal, kuhu paremini mahub.

Audidelt võiks ka leida keskelt lähtuvate roolivarrastega võimendiga latte. Aga usutavasti pruugib isand donn olemasolevaid asju ja tal lihtsalt on säärane.
Vasta
#88
Lightbulb 

(03-11-2020, 11:33 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-11-2020, 17:21 PM)isandpauk Kirjutas:  Radika paigutamine küljele tundub veidi....kuidas seda öelda - ebatavaline. ...

Põllumajandusmasinatel üsna tavaline. Ka muul rasketehnikal on radikas üsna tihti seal, kuhu paremini mahub.

Ka sõidukatelt võib leida selliseid lahendusi. Omal olnud üks Audi  millel radikas oli parema esitule taga diagonaalis nurka surutud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#89

Mosse 2141 samamoodi.
Vasta
#90

(31-10-2020, 19:05 PM)donn Kirjutas:  Esiotsa ja esiklaasiraami sai ehitatud ja lõpuks ka mootor peale tõstetud.
Järjekordselt suurepärane projekt! Oluline, et ei lase ennast kommentaaridest mõjutada ja viid oma mõtte sinu jaoks sobival viisil ellu! Põnev protsessi jälgida.
Vasta
#91

Mainisid, et nelikanttoruga parem mõõtu võtta ja nii edasi minna. Seega mudelit Sa ei tee enne cadis? Tegelikult see liitmise osa ka ymara toru puhul ka veits keerulisem. Mul ehitatud stants mis lööb poolkuud otstest minema, et saaks toruotsa ristseisu panna teise toruga, aga nelikanttoruga läheb lõbusamalt.
Kas kettagaga kylmalt lõikaja max kaldenurk jääb sinna 45° juurde?

Mitu korda relakaga lõigates säde kaitseprilli alt ka sisse tulnud on? Big Grin

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#92

Oled mõelnud selle masina teelegaalseks tegemise peale ka? Näeb liiga hea välja et ainult metsavahel töristada.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#93

(24-11-2020, 00:47 AM)mlsluik Kirjutas:  Oled mõelnud selle masina teelegaalseks tegemise peale ka? Näeb liiga hea välja et ainult metsavahel töristada.
Tegelikult peaks meie riigis ka väljaspool eramaad metsavahel töristamiseks mõeldud maastikusõiduk registreeritud olema Viide.
Iseasi muidugi, et kas ja kui palju seda kontrollitakse kuigi ATVd ja mootorsaanid on politseil täitsa olemas.
Vasta
#94

Üks teeb rahulikult oma metallitööd ja teine poleerib õhtuks lauahõbedat Big Grin  töö käib nagu laevaköögis.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#95

(01-01-2021, 23:02 PM)donn Kirjutas:  Jebisin mis ma jebisin, aga sain vasakpoolse roolilati parempoolse rooliga tööle. Sai ATV roolisamba ja roolivarraste lahendusest šnitti võetud. Eks selle vastupidavus ole ekspluatatsiooni käigus näha. Võibolla on üle-, aga võibolla on aladimensioneeritud.

Vinge ehitus ja sellest masinast saab kindlasti üks paras maastikuvallutaja.

Vedrustuse koha pealt on mul ainult paar asja öelda...
Praegune roolilahendus tundub küll, et keerab rattaid, aga sul on sisse programmeeritud bumpsteer sellise lahenduse puhul. Muudad pidevalt roolilati kõrgust kui sa keerad. Taga pöörasid sellele küll tähelepanu, et bumpsteer välja saada, aga ette on selline konstrui pigem liiga keeruline ja kui jääd kännu taha kinni ratta tagaküljega, siis võib sellest liigendsüsteemist üsna kiirelt lahti saada, kuna laagerdus on üsna pikalt toestamata. Päris katki ei lähe, aga kõveraks võib vabalt minna.

Tagaratastel on samamoodi videost näha, et bumpsteer on siiski alles ja see võib ebatasasel maal paraja kiirusega sõites väga ettearvamatuid liigutusi teha, eriti kui rattad lahku hakkavad keerama. https://youtu.be/X3DTTL9xRQ0?t=1495 - Project Binky osa, sealt hea näpunäiteid võtta. Mitte, et sa selle UTV-ga hakkaks kiirendusvõistlusele minema, aga ka 50km/h kurv võib hirmus olla kui ei tea mida masin teeb.
Bumpsteer tekib ka sellest, kui rooliots on võrreldes õõtsaga liiga pikk või lühike, õõts käib ühte kaart mööda, rooliots teist...

Soovitus - kasuta Astra F roolilatti või mõnda sarnast (kui sa oled originaal doonorautost selle UTV parasjagu kitsamaks teinud [kui on aga sama lai, siis kasuta originaali muutmata kujul])- neid võib vabalt ka parempoolse rooliga leida. Astra latte on saada nii võimuga kui ka ilma. Ja samas liiguta rooliots ka samasse kohta kus Astra seda kasutab, siis saad liigendist lahti. (Sarnane roolisüsteem on ka EP3 Civicutel). Astra latipoolne rooliots on küll üks suvaline kummipuks, aga asendi poolest on see ideaalne, kuna see annab maksimaalse nurga välja. (kui kunagi otsustad pikemad õõtsad ise keevitada, siis tuleb kasutegur välja).
Rooliotsade reguleerimine on ka üsna tülikas hetkel - saad kokkujooksu reguleerida vaid 1.5mm kaupa ja ei pruugigi 0 ligidale kokkujooksu saavutada. Vasak-keermega elementi oleks vaja.

Kasutad ka tavalisi sõiduauto amorte, st käik on ~120mm - mida pole küll palju, aga sharniiride, rooliotsade ja veovõlli liigendite nurgad vaata üle, et kuskilt midagi vastu ei käi mõlemas vedrustuse asendis (koos ja lahti). Suure ratta ja võimsa ülekandega võib nendest pesukoti liigenditest üsna käbedalt lahti saada. Siis on juba lukustatavad sillad üsna hädavajalikud.

Videost võib-olla tundub, et pole piisavalt ka telgedel pikikallet (Caster) ja see mõjutab ka üsna palju sõitmist ja tunnetust.

Aga jõudu tööle!
Vasta
#96

Nende pronksist asjade peal saad kolmanda kinnitamis meetodi ära proovida - jootmise. Joodad vastava mutri pleki külge kinni ja ongi über hää Big Grin

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#97

(06-02-2021, 08:38 AM)Naabrivana Kirjutas:  Nende pronksist asjade peal saad kolmanda kinnitamis meetodi ära proovida - jootmise. Joodad vastava mutri pleki külge kinni ja ongi über hää Big Grin
Hõbedaga jääb eriti hea. Pastaks võtad Brazetec H, veidi hõbetraati ja propaani põleti.
Protseduur selline - pasta segad veega, et oleks hapukoore laadne konsistents. Paned jupid kokku, määrid joodetava ala pastaga.
Lased leegiga üle, kuni pasta muutub klaasjaks. Liigne ühes kohas munemine võib pasta ära kõrvetada.
Kui detailid on saavutanud õige temperatuuri, lisad hõbedat, aga mitte leegi sisse, vaid kõrvalt. Õigel temperatuuril jookseb hõbe ise pindade vahele.
Jällegi on tähtis, et leek ei seisa paigal, kogu aeg peab liigutama.
Üks hea nipp on veel joonistada veekindla musta markeriga rõngad joodetava ala piiramiseks. Joodis ei lähe üle markeri värvi, saab palju ilusama liite.
Pärast koksid tahkunud pasta maha ja pesed puhtaks.
Valmis.
Vasta
#98

Tina ei usaldaks jah, liiga pehme metall sellisesse kohta. Võibolla võiks oopis keevitada külge terasest sisekeermega vahetüki. Hõbedaga jootmine minu jaoks kauge teema aga hõbe on ka väga tugev metall.
Vasta
#99

Ise jootsin diisli paagile pronksist junni külge, pole senini häda midagi olnud. Lisaks sai veel radiaatorit kokku joodetud, kuna seal olid ka ühendused lahti värisenud-tulnud ei teagi, mis põhjusel ehk lihtsalt aeg.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

Usun, et tead seda isegi aga enne kui mootoripoolsed teljed kinni praed lükka käigukasti poolseid otsi vähe sissepoole, neil vedru sees mis väljapoole surub. Edu projektiga, tekib omal ka vägisi tunne midagi uut ehitama hakata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne