Lada 2107
#1

Nii, et kõik ausalt ära rääkida pean minema eelmise aasta Juuni kuusse, kui kutsuti igasugustele vanatehnika üritustele. Istusin maha ja leidsin, et polegi millegagi minna. Olemasolevad autod kõik nii ära peenhäälestatud, et keerata kõhualune igasuguse teel vedeleva saastaga kokku, ei tundu seeditava ideena. Mõtlesin, pean endale muretsema liikuri, millele ei peaks kulutama erilisi vahendeid ja millele saaks võtta musta numbri. Tähendab, vaja leida 35+ aastat originaalne, vähesõitnud auto. Aga milline. Kui 1980 a kevadel sõjaväest tulin, vaene maa poiss aga veri vemmeldas. Vaja ringi tõmmelda, aga millega. Naabertalu peretütar oli abielus mingi sõjaväelasega ja sellel oli Moskvich 407 ammusest ajast seisma jäänud. Sain selle küllalt soodsalt kätte ja algas minu auto elu - ikka 2 päeva remonti ja üks päev sõitu. Mingit nostalgiat see masin esile ei kutsu. Siis kolm aastat hiljem võtsin naise ja siis äia-papa, oma isa ja ise ka panime rahad kokku ja noorpaarile osteti VAZ 21011. Muidugi mitte uus aga maksis rohkem kui uus, kuigi oli 3 aastat vana. Sõitsin sellega mitu aastat, probleeme temaga ei olnud aga pere kasvas ja ämma juures ärklitoas enam elada ei tahtnud ja oma maja nimel tuli autost ka loobuda. Aga siis tulid ajad, kus maal elamine muutus väga kasumlikuks. Pidasime kõvasti pulle ja 1,5 aastaga oli uue auto raha koos. Kuna ristisa oli Moskvas mingis ministeeriumis ajutiselt tööl, põrutasin sinna ja ostsin endale VAZ 2108. Aasta oli siis 1986. Oli esimene või teine 08 Võrus. Rahvas käis algul kõvasti uudistamas. Sõitsin paar aastat sellega ja siis müüsin maha. Raha sain rohkem, kui ise auto eest välja käisin. Ei istunud see 2 ukseline mulle. Hing ihkas 07-t. Vahel oli oma maja enamvähem elukõlblikuks saanud ja raha oli ka tiba rohkem. Eestis 07 ja 09 maksid hirmsat hinda, nii et keerasin pilgu Venemaa poole. Lellepoja ja naisevennaga sai hullumeelne plaan paika pandud - sõidame Siberisse ja toome sealt endale autod. Kuuldavasti pidi hinnavahe Eestiga mitu tuhat olema. Mõeldud, tehtud, istusime Riiast lennukile ja lendasime Omskisse. Sealt midagi ei saanud, rongiga edasi Novosibirskisse. Seal oli küllalt kõva autoturg aga turu väravas, Gaz 24 kapotil lösutas kuldhammastega sell ja teadustas (segodnja mõ pribalticem mashin ne prodajom) ja keegi ei julgenudki meile müüa. Üks normaalne sell, kellega seal juttu puhusime, soovitas meil Sverdlovskisse sõita, seal pidid kõige soodsamad autod olema. Ega muud üle ei jäänudki, õhtul rongile ja Sverdlovskisse. Ja tõesti, seal autosid liikus. 09 ja 07 ei saanud aga lellepojaga saime 2 uut 06, sama 88 a. omad ja naisevend, kellel raha vähem sai 86 a. 06-e. 
Kuidagi saime ka ilma suuremate jamadeta koju. Aga 07 jäigi mul saamata ja nüüd 32 aastat hiljem otsustasin selle vea parandada. Pea aasta sirvisin kuulutusi üle ex Liidu, kui ühel päeval jäi silma selline.
   
Võtsin müüjaga ühendust, et kas ajab pada, 36 a vana, originaalvärv ja 29 800 läbisõit ja hind c. 2000.-€. Rääkis et ei aja. Auto oli vanaisa oma, kes 93-l aastal läks parematele jahimaadele. 1992 aastast pole auto kasutuses olnud ja seisnud garaazis. Kuulus isale, aga ta ei sõitnud, hoidis nagu reliikviat. Mõtlesin 2000.-€ pole suur risk, vaatama minna ei saa Karoona, tegin ettepaneku too auto Pihkvasse ära, mul seal hea tuttav Mihhail, kellele mul tehtud notariaalne volitus, küll tema mulle auto edasi toimetab. Tõigi ära ja peale mõningat jama dokumentidega sain eile auto kätte. Oli pime kui maha laadisime. Ajasin garaazi ja keerasin magama. 
   
Jätkan mõne aja pärast.
Vasta
#2

Jätkame siis. Lasin Venemaal paagi täis panna, ikka sobivam küte sellisele autole. Eesti tollile see ei meeldinud, ei tohtivat käru peal oleval autol kütet paagis olla. Tulemus, sunniti 25 € aktsiisi piiril maksma. Tolli tegin täna hommikul ilma probleemideta. Kuna auto üle 35 a. vana, siis 2000.-€ -lt käibemaks st 400.-€ Nooremate autode puhul tuleb tasuda veel 10% tolli maksu. Koju jõudes hakkasin siis inspekteerima. Värv kindlalt originaal, kuid mõnes kohas pisi kahjustusi. Läbisõit paistab ka õige, rool, pedaalid istmed, põranda matid praktiliselt kulumata. Kaassõitja poolsed ukseklaasid kinni kiilunud ja natuke tugevamal keeramisel vist seest lahti tulid ja lääbakile jäid. Üritasin ukse polstrit maha võtta aga jäin hätta. Vajan teadjameeste nõu, kuidas maha saada ukse ülemine sisemine plastriba (pildil).
   
Ja klaasitõstuki vänt.
   
Samuti on ära lõhutud kapoti hoidva amortisaatori alumine kronstein. Kui kellelgi on pakkuda või teab kust saada, võtke ühendust.
   
Samuti leidsin autost paar münti aastast 1992, tervelt 60 rubla, mis meie praeguses vääringus väärt 0,1 senti. Sain rikkaks Smile
   
Homme pesen auto puhtaks, siis teen põhjalikumaid pilte.
Vasta
#3

Kui dokumendid ja auto ise ka kokku lähevad siis on tegu väga kena leiuga!
Venemaal kahjuks äärmiselt levinud Ladade puhul vanadele dokumentidele uue masina "külgesobitamine", siin näiteks kohe esimesed ettejuhtuvad müügisolevad 1976. aasta 2106 masinad, mis reaalsuses pigem siiski toodetud käesoleval aastatuhandel:
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...-d2f23639/
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...-85f0bd6a/
Aga loodame, et käesolev masin on ikka õige 1984. aasta auto.
Kuna ise 07-t niipalju ei jaga kui 06-te, siis ei oska esimese hooga ise ära öelda, et kas vastab kõik 1984. aastale või mitte.

Veljed on küll originaali asemel 06/03 omad alla saanud, mis justkui viitaksid palju hilisemale tootmisaastale kui 1984, nii nagu näiteks siin 2012. aasta masinatel:
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-9e2b5877/
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-0f69ba89/

Igaljuhule edu!
Vasta
#4

Vända saab ära toekama heegelnõelaga või jalgrattakodarast tehtud analoogiga. Surud seibi ukse poole, siis näed stopperit, mida sikutama peab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

(25-09-2020, 20:21 PM)mossepower Kirjutas:  Kui dokumendid ja auto ise ka kokku lähevad siis on tegu väga kena leiuga!
Venemaal kahjuks äärmiselt levinud Ladade puhul vanadele dokumentidele uue masina "külgesobitamine", siin näiteks kohe esimesed ettejuhtuvad müügisolevad 1976. aasta 2106 masinad, mis reaalsuses pigem siiski toodetud käesoleval aastatuhandel:
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...-d2f23639/
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...-85f0bd6a/
Aga loodame, et käesolev masin on ikka õige 1984. aasta auto.
Kuna ise 07-t niipalju ei jaga kui 06-te, siis ei oska esimese hooga ise ära öelda, et kas vastab kõik 1984. aastale või mitte.

Veljed on küll originaali asemel 06/03 omad alla saanud, mis justkui viitaksid palju hilisemale tootmisaastale kui 1984.

Igaljuhule edu!
Homme pildistan kõik üles, eks siis saab hinnata. Auto ju ostsin kui põrsa kotis. Vaevalt keegi nii leidlik oli, et 92 a münte hakkas istme vahesse toppima. Ja hind ka ei ahvatle selliseid operatsioone tegema.
Vasta
#6

Onu sõitis valge 07-ga kui väike olin. 
Kuidagi hinge läks see 07 - äge masin oli.
80.ndate lõpus-90ndate alguses sai ta sinna sharp kassetika ka sisse.
Kuskil vedeleb meil ka 07 tutikas nukkvõll. Üldilme sellel viisakas, kuid mõnest kohast saanud niiskust tunda ning mõnel laagripinnal ussid.

Märkasin, et esitule kojamehed on läinud teisi asju pühkima.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#7

Milleks sul seda ülemist plastriba vaja ära saada? 
Kui uksepolstri ära võtad siis juba näed kuidas see riba ära käib.
Vasta
#8

(25-09-2020, 20:21 PM)mossepower Kirjutas:  Kui dokumendid ja auto ise ka kokku lähevad siis on tegu väga kena leiuga!
Venemaal kahjuks äärmiselt levinud Ladade puhul vanadele dokumentidele uue masina "külgesobitamine", siin näiteks kohe esimesed ettejuhtuvad müügisolevad 1976. aasta 2106 masinad, mis reaalsuses pigem siiski toodetud käesoleval aastatuhandel:
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...-d2f23639/
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...-85f0bd6a/
Aga loodame, et käesolev masin on ikka õige 1984. aasta auto.
Kuna ise 07-t niipalju ei jaga kui 06-te, siis ei oska esimese hooga ise ära öelda, et kas vastab kõik 1984. aastale või mitte.

Veljed on küll originaali asemel 06/03 omad alla saanud, mis justkui viitaksid palju hilisemale tootmisaastale kui 1984, nii nagu näiteks siin 2012. aasta masinatel:
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-9e2b5877/
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-0f69ba89/

Igaljuhule edu!
Numbrid lähevad kindlalt kõik kokku. Seda mitu korda kontrollitud. Kõige pealt Pihkvas, kui arvelt maha võeti ja uus pass minu nimele anti. Oli tal ju veel nõuka aegsed dokumendid ja reg. numbrid. Sellega oligi seal Pihkvas jama, et auto vanaisa nimel aga mees juba teises ilmas. Mingite päranduspaberitega sai asja korda aga pidi nädala Pihkvas konutama. Peale selle Vene ja siis Eesti piir, kus piirivalvurid igavlevad ja ajaviiteks terve auto läbi tuusteldasid.  Veljed jah imelikud. Minu mäletamist mööda 05 ja 07 ilukilpe polnud aga sellel on. Miks, müüja ei teadnud. Ütles, et need ilukilbid alati seal all olnud. Tagavara ratas pagassis ka samasugune kui teised ja praktiliselt kasutamata. Tööriista komplekt kõik olemas, praktiliselt uued. Eks homme pildistan kõik vead üles siis saabub tõe hetk. Tulede kojamehed on jah minema jalutanud. Kas kellelgi on aimu, kust neid saada. Vaatasin mootorid on olemas.
Vasta
#9

(25-09-2020, 20:31 PM)Marko Kirjutas:  Vända saab ära toekama heegelnõelaga või jalgrattakodarast tehtud analoogiga. Surud seibi ukse poole, siis näed stopperit, mida sikutama peab.

Või tõukad vända poolt sama laia ja umbes mm paksuse metall-liistakaga, kuhu oled 8 mm ümara sälgu teinud nii 15 mm sügavuselt. Liistu ostad võiks kantis olla. Kusagil on sellest pilt ka läbi jooksnud.

Seal on vedruklamber.
Vasta
#10

Kas pole mitte nii, et see vedruklamber oli vanematel mudelitel. Uuematel käib teistmoodi.
http://vaztaz.ru/vaz-2107/kak-sniat-ruch...-2107.html

Videol on näha: https://www.youtube.com/watch?v=J7z8RdciauU
Vasta
#11

(25-09-2020, 23:13 PM)Mahno Kirjutas:  Kas pole mitte nii, et see vedruklamber oli vanematel mudelitel. Uuematel käib teistmoodi.
http://vaztaz.ru/vaz-2107/kak-sniat-ruch...-2107.html

Videol on näha: https://www.youtube.com/watch?v=J7z8RdciauU
Tänan Mahno, asi selge.
Vasta
#12

Velgedest rääkides, siis 05-07 veljed olid "ägedamad", mis väljapoole tulid ja kilpe neil ka polnud, ei olnud isegi nagasid, mille külge kilbid käivad. Aga üldiselt olen senimaani arvamusel, et 07 on kõige ägedam Lada, mis eales toodetud on.
Vasta
#13

Täna hommikul võtsin jalad selga ja garaazi. Kõigepealt klaasitõstuki vänt küljest, nagu videos näidati, ei mingit probleemi. Ukse polstri eemaldamisel purunesid kõik 7 plast tüüblit, loodan et neid on saada. Mis selgus. Ukse tõstuk täiesti korras aga mingi kronsa liimitud klaasi külge ja see liimist lahti. Kas kellelgi on soovitusi, mis liim on parem klaasi ja metalli liimimiseks.
   
   
   
Kuna ilm jube ilus tõukasin auto õue ja hakkasin vigu otsima. Esi kaitseraud lääbakil. Egas midagi, 6 polti lahti ja põhjus käes. Keegi oli esi kaitseraua hoidiku kõveraks sõitnud. Hoidik maha, kruustangide vahele, paar vasara hoopi, korras, külge ja valmis. Pool tundi.
   
   
   
   
Survepesur, mootor puhtaks ja muu ka. Kapotialune täiesti OK. Paistab kõik originaalne.
   
   
   
Pagasnik ka, roostet ei kusagil.
   
Salongis mingeid kulumise märke pole. Istmed terved, rool, pedaalid kulumata. Tuhatoosi pole kunagi kasutatud. Uste polstrid nagu uued.
   
   
   
   
   
Nüüd sai kirja kõik mis korras või parandatav. Järgmises postituses siis vigadest.
Vasta
#14

Probleemid ja vead.
Nagu kuskil eelnevalt sai mainitud, katki kapoti amordi hoidikud. Tuleb vist Venest lasta vaadata.
   
Nojaa veljed. Miks ikkagi 06 omad. Helistasin isegi eile õhtul müüjale. Tema ei usu iialgi, et ded tal hakkas velgi vahetama. Tema oli 13 a. kui ded teise ilma läks ja isa ka möödund aastal ja isa ei sõitnud selle autoga meetritki. Polnud auto inimene. Lihtsalt seisis garaazis. Ded oli sõjaveteran ja sai selle auto uuelt, miks pidi velgi vahetama ja mis see oleks andnud. Arvas, et kuna tehases oli 07 velgede põud, siis pandi need alla. Russki bisness. Vaatasin mina ka neid rattaid, all veel MADE IN USSR kummid. Tagavararatas ka 06 oma, praktiliselt kasutamata. Jää või uskuma, et oligi Russki bisness.
   
   
Sai vist kusagil mainitud, et minema on jalutanud tulede klaasipuhastajad. Omanik ei teadnud neist midagi, arvas et neid polnudki, kuigi mootorid on. 

Iga 36 a vana auto kogub kriime ja täkkeid. Kasutati autot ikkagi 8 aastat. Kuigi ainult suviti ja põhiliselt datchas käimiseks. Igatahes värvi parandusi on vaja teha. Kõige rumalam kapotil, kus tõenäoliselt on - klemm maha võetud ja kapoti ja esiraami vahele jäetud. Mis peale kapott kinni löödud ja kole täke tekkinud. Ka on kruusa teedel sõitmisest poritiiva alaäärelt värvi maha kividega pekstud ja sama karbi alaäärest.
   
   
   
   
Siin kaasfoorumlased tundsid muret, et äkki on tegu identiteedi vargusega ja auto on asendatud uuema isendiga. Mina nii ei arva. Kõik klaasid on markeeringuga 84 aastast. Ohutus rihmad NORMA omad, toodetud IV 84. Numbrid passis ja kerel klapivad.
   
   
   
   
   
Lõppvaatus siis momendil selline. Kui keegi märkab mingeid kõrvalekaldeid originaalist, andke aga julgest tuld.
   
Vasta
#15

Veljed on siiski nullkolme omad, kui näpuga täht-tähelt järge ajada.
Ilu ja identsuse huvides sebiks ise kibekähku õiged veljed koos kroomitud kapslitega alla ja lööks rehvid ringi. Need ilukilpidega asjad seitsmele ja viiele lihtsalt ei sobi. Koledad on.
Vasta
#16

Tere.
Pedaalikummid (sidur-pidur) tunduvad olevat GAZ 24 omad.Mis kummide all on?
Vabandan kui midagi valesti läks.
Vasta
#17

Ilus leid, silm puhkamas!!! Veljed on mu teada Ladadel samad! Kaks varianti [Pilt: file64227959_44d4fa3c.jpg]
või [Pilt: x-5b1d09a3-8d42-4b5b-84df-6c8cf9651ee5.jpg]

Veel pole maha löödud
Vasta
#18

(26-09-2020, 18:00 PM)Automees Kirjutas:  Tere.
Pedaalikummid (sidur-pidur) tunduvad olevat GAZ 24 omad.Mis kummide all on?
Vabandan kui midagi valesti läks.
 Kui ma nüüd vaatama - mõtlema hakkan, siis on jah GAZ 24 omad. Homme lähen garaazi, vaatan järele, millega "DED" on hakkama saanud. Peaks olema sellised:
   
Egas midagi, tööde järjekord pikeneb.
Vasta
#19

Huvitav, et 03 mootoriga. Mis kirjad tagaluugil ja kindalaekal on? Tuledele peaks eraldi veepump sinna teise auku käima. Uuematel ukseklaasidel oli mingi normaalsem kinnitus minu arust. Deem need tulidki 03 mootoriga, arvasin, et 06 motoga.
Vasta
#20

Korralik nostalgia. Kadunud vanamehel oli ka 07 mis krooni aja alguses maha müüdi kuhugi venesse tagasi. Armatuuri pilt siiani silmade ees kuna keeldusin pidevalt lasteaia ees autost välja minemast ennem kui isa polnud kõiki keskel olevaid armatuuri tulesid põlema saanud. Eks ta siis võimles seal süüte ja erinevate nuppude ja kangidega. Oli samasugune tumesinine (potisinine) nagu viimasel pildil ja veljed olid samasugused nagu valgel 07nel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne