Lada 2107

Paistab Niva koodidega toode


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(24-01-2021, 14:49 PM)robi Kirjutas:  Paistab Niva koodidega toode
Mis aasta kataloog see on?
Ühtegi sarnast fotot pole ma leidnud.

89a 2105 kataloog näitab kahte erinevat lahendust tulepesuritele.
Vasta

(24-01-2021, 15:14 PM)Raivo Kirjutas:  Mis aasta kataloog see on?
Ühtegi sarnast fotot pole ma leidnud.

89a 2105 kataloog näitab kahte erinevat lahendust tulepesuritele.

Vaata selles teemas minu postitust #141, seal on minu valduses olevatest kataloogidest kaanepildid. Roheline (mitmes keeles) kataloog on aastast 1982.
Vasta

1985 kataloog näitab mida?

Veelkord ajan oma joru 1989a 2105 kataloogiga, kus pesuritele näidatakse kahte varianti, lehed E200 ja E201.
Kataloogi lõpu muudatustes on mõlema lehe üksikutele detailidele näidatud muudatusi 05.1984.
Ehk siis sel ajal olid mõlemad variandid olemas ja ma pigem usun, et 07 juures kasutati samu lahendusi, ehk siis kahe pumbaga paagi peal võiks olla adekvaatne variant.
Vasta

Kui aknapesu paagil all väljavõtet ei ole, siis pole olnud ka tule kojamehi tehasest. Juhtmestiku valmidus on tehasest olemas. See on arvamus, mitte teadmine.
Vasta

Sama lahendus.

P.S. Minu 1986.a birkaga, passis 01.1987 ei ole selline. On kaks paagisisest pumpa. Ei usu, et pensionärist omanik oleks vahetanud või tema väimees, kes mulle müüs. Varasemalt minul olnud 1992.a 2017 omas samuti 2 paagisisest pumpa.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

1989a 2105 kataloog
   

2107 väidetavalt 1983a
   
Vasta

(24-01-2021, 16:05 PM)Brrr Kirjutas:  Kui aknapesu paagil all väljavõtet ei ole, siis pole olnud ka tule kojamehi tehasest. Juhtmestiku valmidus on tehasest olemas. See on arvamus, mitte teadmine.
Mul 1984 a autol paagi alt väljavõtet pole aga juhtmestik on ja ka tulede kojameeste mootorid on.
Vasta

(24-01-2021, 14:19 PM)spitfire Kirjutas:  
(24-01-2021, 13:28 PM)Janka Kirjutas:  
(24-01-2021, 12:12 PM)Formika Kirjutas:   Tuleb välja, et minu aastakäigu auto tulede pesuri pump ei asetse mitte pesuri paagi korgi küljes vaid on eraldiseisev jubib, mis kinnitub pesuri paagi kronsteini külge ja kus on selle kinnituseks ka augud olemas.

Mind huvitab, et mille põhjal see "välja tuleb"? On sel kõrgel komisjonil ka mõni konkreetne viide fakti tõestamiseks.
Ma saan umbes aru küll, mis avasid on silmas peetud ja milline see pump "komisjoni arvates" välja peaks nägema, aga kas ikka on nii nagu komisjon arvab.

Jube lihtne on midagi kahtluse alla seada. Küsija võiks respekti märgiks omalt poolt mingi viite või pildi lisada, ehk teha mingi nähtava eeltöö, mille põhjal tema arvates on teisiti.

Kahtluse alla seadis need neetud pumbad kõrge komisjon.
Jah, nagu mõnest kataloogist nüüd paistab, võiks olla olemas detail 2121-5208009. Aga päriselus sellist pumpa olemas ei ole. Ja pole kunagi olnudki. Vähemalt osta oli ja on sellise koodiga asja võimatu. Võib-olla, et planeeringutes oli, aga tootmisse ei jõudnud. On 2121-5208009-10.

Ilma kümneta niva koodiga pump on inseneride mõtteist materialiseerunud hoopis Samara tulekuga ning reaalelus saanud märgitud koodiga 2108-5208009-10
Ja peaks kinnituse poolest sobima ilma suurema vaevata ka kõneall oleva auto klaasipesupaagi plekist painutatud kinnitusele. Tuleb vaid M5 kruvid ja mutrid leida, ei sorry, samorezkadega kinnitub kataloogi järgi. Igasugused 2108 kirjad ka kustutada, loomulikult, et komisjon rahule jääks  Big Grin

   
Vasta

(24-01-2021, 17:57 PM)Janka Kirjutas:  Jah, nagu mõnest kataloogist nüüd paistab, võiks olla olemas detail 2121-5208009.

Põgus sirvimine näitas ka detaili 2101-5208009.
Võibolla läksid sellised ainult piiri taha?
Vasta

Mitte ainult piiri taha. Pika varre otsas asuva võtturiga süsteem unifitseerus ja laienes paljudele nõukariigis toodetud autodele. Uaz, Gaz, Paz jne...
Seevastu toda, mida komisjongi nähtavasti taga ajab, paigaldati reaalelus ainult Samarale. Tegemist võimsamat sorti hammaspumbaga, mis oli võimeline  üksinda läbi elektromagnetklappide ära toitma nii esiklaasi kui ka esilaternate üheaegse pesemise. Mingil ajal muudeti samaaride paagi konstruktsiooni ja koos sellega paigaldati neile edaspidi kaks väikesegabariidilist tsentrifugaalpumpa.
Vasta

Tulepesuri teema kokkuvõtteks
Tänan ksf.-i Raivot, Jankat ja Robi, kes andsid oma panuse sellesse pesuri teemasse. Teil võib tuline õigus olla, et välise pumbaga pesurivariant on olnud ainult paberil, aga reaalselt võeti kasutusele kahe paagipealse pumbaga variant.
Püüan selgitada, miks pakkusime pealeehitatud pesurivarianti, kui varianti tulevikust vastavalt väljalaskeaastale 1984.
Varemalt mainisin, et mul on 2107 kataloogidest samad raamatud, kui Robil, üks aastast 1982, teine 1985. Mõlemas kataloogis on pakutu vaid üks variant (manuses olev E201) ja see on seesama välipumbaga variant, mille pildid laadis üles ka Robi. 
Varased 2105 tulepesuri variandid kataloogides on samad, välipumbaga (E201). Kuid on olemas teine variant, ilma pesurita (E202). Erineb ta väiksemõõtmelise paagi poolest, mille peal on pump ja pumba kõrval väiksem korgiga suletav ava paagi täitmiseks.
Hilisem kataloog 2105 ja 2104 kohta on ilmselt sama, kui Raivo poolt pandud pildil, vl. 1989. Selle raamatu sisu seisukorra vastavuse daatumiks on kirjutatud 1.jaanuar 1986. Selles raamatus on lisaks ülalpool kirjeldatutele juba lisatud ka variant kahe pumbaga paagi peal (E200). Ning on lisaks ka 2104 tagaluugi pesur (E210), mille pesuvett imeb ja tõukab ka väline pump, mis on pildil sarnane Niva koodiga pumbaga, kuid siin on kasutuses 2108 koodiga pump.
Ka sai kataloogides läbi kammiitud VAZ 2103 ja 2106 tulepesurid, mis ilmsel paigaldati hilisemal ajal eksportversioonidele. All lehekülg 1987.a. kataloogist, mille sisu vastab 1. 07.1984  Nendel ka väline pump, kuid kinnitusviis ja asukoht erinev siin käsitletavaist. Ühised detailid puuduvad 2107 välise pumbaga versioonis. Teine versioon on see lihtne kottanumaga  tuuleklaasipesu variant.
Kõikide kataloogide puuduseks on praegusel juhul see, et ei ole eri versioonide kasutuselevõtu aega märgitud, samas ei ole ka ükski versioon läbikriipstusega, nagu oleks tootmisest kõrvaldatud.
Minu 2105 ja 2107 mõlemad on tulepesuriteta. Mõlemal on väike paak koos pumbaga (E202). 2107 auto käsraamatus (1980) on selline lause: osadele väljalastavatele automobiilidele paigaldatakse plokktulede puhastid ja pesurid koos elektrijuhtmestikuga. Juhtmestiku valmidus on vast kõigil olemas. Kui nad on tehasest paigaldatud, on nende töötamisviis järgmine: kuigi lüliti on üks nii tuuleklaasi kojameestele kui tulede kojameestele, rakenduvad  tulepesurid ja kojamehed siis, kui on sisse lülitatud ka kas lähi- või kaugtuled. 

Tulles tagasi teema algus lehekülgede juurde, siis tuli välja, et tulepesu süsteemist oli olemas vaid kojameeeste mootorid.  Kui nüüd arutleda, siis miks on ainult mootorid, miks ei olnud pumpa ja selle juurde kuuluvaid voolikuid. Miks pidi need eemaldama? Oletame, et varastati tule kojamehe luuad. No ja kui luudi pole, on mõistlik eemaldada ka varred, ok! Aga miks peab eemaldama pumba, koos voolikutega, see on juba küsitav. Lihtsam olnuks üks pistik eemaldada pumba pealt. Ja kust leidunuks see suuremõõtmeline kaas või kork vedeliku anumale pumba asemele. No ei usu, et seda eraldi lihtne hankida olnuks, veel enam pesurita autodel, nagu mainisin oli paigaldatud tavaliselt väiksem paak, väikese sissevalamisavaga ja korgiga (2106 tüüpi). Tahes tahtmata liigub mõte ikka  sinnapoole, et ka sel autol puudus algselt  kogu see süsteem, erandiks vaid laoseisuna võtta olnud suurem paak koos korgiga. Ka äkki esimene omanik soovis omale samuti täiusliku 2107-t. Ja hakkas tasapisi soetama tükke selle tarvis. Jõudis hankida vaid need kojamehe mootorid. Ja ega Venemaal neid ekspotautosidki palju liikunudki, kõik lihtne toodang siseturule. Sellest tulenevalt oli tal raskusi komplekti kokkusaamisega. Meil siin Baltikumis liikus eksportmasinaid küll, veeti neid ju meile Põhjamaadestki tagasi. Selline mõttekäik siis. Oli kuidas oli, seda teab vaid Ajalugu ise.
Nüüd igatahes on korralikult süsteem peal. Kogu olemasoleva kirjanduse läbi töötamisel, tundus komisjonile, teades auto üsna varajast väljalaskeaastat, välipumbaga variant sobilikum, kuid kahe pumbaga variant justkui tulevikust. Akti kaasneb märge, hilisema  kahe pumbaga paagil versiooni täpne esmapaigaldusaeg teadmata. Selle märkega ei kaasne mingeid hindamispunktide vähendamisi, jäävad maksimumpunktid. Kõik märkmed ja märkused on eeskätt järgmistele 2107 taastajatele, kes võtavad  Formika auto akti ette, kui tõese algmaterjali. Märkuse eesmärk on  ajada taastajal "lamp põlema",  et väljatoodud  kõrvalekalded, ebakõlad ja vead läbi taastaja ei kanduks taastatavale üle, ei läheks korduma.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Minu Soomest imporditud 84a 05-l pesurid, suur paak ja kaks ühesugust pumpa. Lüliti eraldi sooja kangide juures. Töötas vaid põhitulesid kasutades.
Vasta

See pesuri tema tundus mullegi kahtlane. Ei imesta kui polnud neid pumpasid pisavalt ja tehtigi mingi kaan lihtsalt pesuri paagile peale.
Vasta

(23-01-2021, 16:02 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Muidugi, kui tehase söökla lõuna kõrvale käis õlu ja vein Big Grin

On siin ka teistelt "ekspertidelt" lugeda olnud sellest, et nagu iga normaalne nõukogude tööline, nii ka autotehase VAZ enesest lugupidav töötaja oli 24/7 purjus või vähemalt pohmellis ja toppis autodele külge seda, mida ta segijoonud mõistusejäänus ette dikteeris. 
Peale minu on siin foorumis veel ksf! Quints (kes viimasel ajal enam sõna ei võta ja on ka vist aru saanud, et see ei olegi enam see koht, kus.....) olnud reaalselt seal VAZ tehases tööl. 
Ja olen ligi kuu aega seal sööklas lõunat söönud ja selle aja jooksul näinud ainult ühte mõningate joobetunnustega töötajat, kes riietusruumis kleeplindiga nukkvõlli nn online show-na sääreluu külge kleepis.
Ja on vaja igasugust jama siia foorumisse kirjutada, selle asemel, et sõita suure autoga kusagil välismaal? Kunagi ammu ma kommenteerisin ksf! zili postitust ja see sai vististi ära kustutatud, aga ega sellega juurte tasandil midagi paremaks ei muutu, see, kes julgeb midagi ebameeldivat ja mõnede lugejate ja hindajate arvates ebasobivat kirjutada tõmmatakse maha, aga lollus ja jama õilmitseb edasi. Muidugi, ongi raske teha vahet, mis on õige ja kuidas peab! Aga keegi polegi öelnud, et see peab olema kerge ja lihtne ja vahel oleks õigem veidi oodata tulekahju kustutamisega, enne kui lahtine leek katusest välja pole käinud!
Vasta

(29-01-2021, 01:56 AM)kassitapp Kirjutas:  
(23-01-2021, 16:02 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Muidugi, kui tehase söökla lõuna kõrvale käis õlu ja vein Big Grin

On siin ka teistelt "ekspertidelt" lugeda olnud sellest, et nagu iga normaalne nõukogude tööline, nii ka autotehase VAZ enesest lugupidav töötaja oli 24/7 purjus või vähemalt pohmellis ja toppis autodele külge seda, mida ta segijoonud mõistusejäänus ette dikteeris. 
Peale minu on siin foorumis veel ksf! Quints (kes viimasel ajal enam sõna ei võta ja on ka vist aru saanud, et see ei olegi enam see koht, kus.....) olnud reaalselt seal VAZ tehases tööl. 
Ja olen ligi kuu aega seal sööklas lõunat söönud ja selle aja jooksul näinud ainult ühte mõningate joobetunnustega töötajat, kes riietusruumis kleeplindiga nukkvõlli nn online show-na sääreluu külge kleepis.
Ja on vaja igasugust jama siia foorumisse kirjutada, selle asemel, et sõita suure autoga kusagil välismaal? Kunagi ammu ma kommenteerisin ksf! zili postitust ja see sai vististi ära kustutatud, aga ega sellega juurte tasandil midagi paremaks ei muutu, see, kes julgeb midagi ebameeldivat ja mõnede lugejate ja hindajate arvates ebasobivat kirjutada tõmmatakse maha, aga lollus ja jama õilmitseb edasi. Muidugi, ongi raske teha vahet, mis on õige ja kuidas peab! Aga keegi polegi öelnud, et see peab olema kerge ja lihtne ja vahel oleks õigem veidi oodata tulekahju kustutamisega, enne kui lahtine leek katusest välja pole käinud!
Mina olen ka seal kuukese tööd teinud. Ja eelnevaga igati nõus.
Vasta

Tehase söökla.
https://youtu.be/iAZT9fw_R80?t=1138
Vasta

Arvestades VAZ-i tehase suurust, oli seal sööklaid kindlasti rohkem kui üks. See, kus veini ja õlut pakuti, oli ilmselt n.ö. eliitsöökla, mõeldud ülemustele ja väliskülalistele ja tavatöölistel sinna asja polnud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(29-01-2021, 01:56 AM)kassitapp Kirjutas:  
(23-01-2021, 16:02 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Muidugi, kui tehase söökla lõuna kõrvale käis õlu ja vein Big Grin

On siin ka teistelt "ekspertidelt" lugeda olnud sellest, et nagu iga normaalne nõukogude tööline, nii ka autotehase VAZ enesest lugupidav töötaja oli 24/7 purjus või vähemalt pohmellis ja toppis autodele külge seda, mida ta segijoonud mõistusejäänus ette dikteeris. 
Peale minu on siin foorumis veel ksf! Quints (kes viimasel ajal enam sõna ei võta ja on ka vist aru saanud, et see ei olegi enam see koht, kus.....) olnud reaalselt seal VAZ tehases tööl. 
Ja olen ligi kuu aega seal sööklas lõunat söönud ja selle aja jooksul näinud ainult ühte mõningate joobetunnustega töötajat, kes riietusruumis kleeplindiga nukkvõlli nn online show-na sääreluu külge kleepis.

Kui sa oled seal töötanud, siis sa ju tead kui palju sinust seal midagi olenes. Olenes või ? Eks need otsused mis kuhu ja mille külge läks tehti ikka korrus kõrgemal, et ületada plaan, päästa kodumaa ja võimalik et ka preemia.
See nuka teipija võis olla ka sisekontroll, et testida kas sa lähed kannad intsidendist ette, või teibid omale ka samasuguse Smile . Tõsiselt.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(30-01-2021, 00:20 AM)Mossemees Kirjutas:  Arvestades VAZ-i tehase suurust, oli seal sööklaid kindlasti rohkem kui üks. See, kus veini ja õlut pakuti, oli ilmselt n.ö. eliitsöökla, mõeldud ülemustele ja väliskülalistele ja tavatöölistel sinna asja polnud.
Sööklaid oli seal palju. Meile anti igaks päevaks talong millel oli peal söökla number, laua number ja koht. Iga päev oli kõik erinev. Nii mõnigi päev jäin tühja kõhuga sest kui lõpuks koha üles leidsin olid lauakaaslased puhta vuugi teinud. Seda ei teagi kas päris töölistel oli kogu aeg sama koht või pidid ka oma kohta otsima. Õlut ja viina ei antud. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne