UUE KASTIKA OTSING

(25-10-2020, 16:46 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui see automaatkast nii überhea asi on, siis miks Ott Tänak näiteks ikka veel käsikastiga sõidab? Või igasugu vormelid ja ralli- rinka- ja krossiautod? Linnas jah, seal on omad plussid, pikal sõidul ühest linnast teise, no seal ka. Aga kruusal, lumel, jääl - no ei oska mina sellest automaadist rõõmu tunda, olgu neid juhiabisid kuipalju iganes. Ilmselt ka lootusetu vanakoolimees.
Juhtimise klahvid roolil?-käsikast?
Vasta

(25-10-2020, 16:53 PM)Mahno Kirjutas:  Sm PlyValiga võin ma vananemise koha pealt nõus olla, aga minu silmis auto peab kõrvalekaldumatult täitma juhi korraldusi. Kui teemehed on jooninud tee peale mingi loogelise slaalomi ja mina valin sealt otse läbi sõita, siis ei tohi keegi hakata vastu minu tahtmist rooli keerama. Miks? Sest juhina vastutan mina. Mitte mingisugune tarkvarainsener lõuna-aasia piirkonnas.
Ma olen nõus, et rooli keeravaid süsteeme ma ise ka ei hinda. Näiteks iseprkimine jms. Ka nn"rajahoidja", näiteks uus RAV4 oli ikka päris tüütu. Just see asiaadi värk... Wink Start-stop on lollus jne, palju on "lollidelt raha ära võtmise" lisasid. 

Aga kaamerad, millimeeter-radari põhised mõõturid ja ultraheli sekkujad on juba täna meist paremad! Nagu öeldakse, silmaga võid omaenda tillipikkust mõõta, parkimsiandur mõõdab TÄPSELT! Sama ka radariga ees, tagurduskaamera pildiga, mis ÜLITÄPSELT jälgib esirataste nurka ja näitab, kuhu sa jõuad niimoodi jätkates etc, etc! Tänansed IR-andurid NÄEVAD öösel loomi jne, jne, jne! Peale äkkpidurdamise, mis tehakse täna niigi meie eest ära läbi ABSi, ei tohiks jah auto juhtimisse sekkuda muudmoodi, kui hoiatusega. Ja seda just need mõned moodsad abid ka teevad! Ja KUI juht on seniilne poolpime vanamehenäss, siis ka pidurdavad, kui see roolis ataki saab... škodal on selline 45-eurone featuur kui "Juhi väsimustaset jälgiv süsteem (annab hoiatussignaali, kui registreerib juhi käitumises väsimuse või unisuse märke)", mis siis KOOS ohtu jälgiva isepidurdajaga ennast teepeale seisma pargib, mitte ei lenda juhita kahurikuul suvalisse koolibussi ootavate laste punti!

Ja KUI selliste OHUTUTE lahenduste eest küsitakse 1,5-2 tuhat lisaks, on tegu odava ja hea lahendusega. "Soodafoobial" lõin kõik mulle meeldivad head ohutuslisad koos maastikuveermiku, konksu jms kokku ning 3,1K€ tuleks lisada Elegancile, siis oleks kõik mõnu peal!  18K autole 3K juurde pole palju, kui sellega sõidetakse, nagu me tuliterana meile jõudndu Saxoga, 14 aastat ja 250K läbisõitu! 1/3 sõiduajast/läbisõidust on meil (olnud) pime kõrvalmaanteed ja külateed. Ütleme nii, et sõidad halbades oludes selle autoga 99999 km ja pahailma mõnulisad maksid 3333 eurot, teeb see 3 senti IGA halva ilma kilomeeter! Hea ja ilusa ilmaga saad siis need mõnud tasuta - naudid niisama distantsihoidlikku püsikat ja tagurduskaamerat poodlemas käies. Miks võtsib Fabia - odavauto nagu ka tegelikult soovitatav L200! Koreakad saab ka sama hinnaga koos samade lisadega aga ma ikkagi usaldaks selles rohkem eurooplase "maitset"! Tojots oli juba kerge hoiatus Wink
Vasta

Siin on enamuses juttu uuest MY20 L200-st, aga palju on sama mis 15>19 müüdud mudelil.

Mootor muutus 2.4>2.2 - 133kw>110kw 430Nm(2500rpm)>400Nm(1750rpm), lisandus muidugi SCR (adblue).

Manuaal käigukast uuel sama mis siiani.

Automaat muutus 5(0.716)>6(0.580) käiguline.

Easy select vs super select 4veo skeemi puhul vastavalt 4H ja 4HLc režiimides MY20 puhul kiirus piiratud 110km/h, selle kohta tuleb ka hoiatus; 4L ja 4LLc režiimides kiirus piiratud 50km/h, teadet juhile ei kuvata. Vanematel olid lubatud kiirused suuremad.

Probleemidest:

6M/T käigukastiga on mõned olnud.

Mootori õhufilter on ummistunud teatud sõidutingimustes varem, kui auto jõuab hooldusesse, heinamaal, kõrges rohus sõites, soovituslik vahetada iga hooldus. Seoses sellega ka mootori õlitaseme tõus.

Rohkem ei ole midagi kirjutada 2015 ja uuemate kohta, kui need eelnevad probleemid välja jätta, siis piisab korralisest hooldusest. On ka 1 2017 mudel mis on kõik hooldused sõitnud 5-10k üle, läbisõit hetkel peaks lähenema 100k, ning ei ole olnud ühtegi probleemi.

A/T (pajero ja l200 puhul ei meenu ühtegi remonti, vähemalt 2007 ja uuematel), vahekasti, sildade, mootori probleeme ei ole esinenud. Suuremad (kallimad) elektroonika probleemid on Mitsubishi puhul üldiselt väga harva esinevad.



Varustuse teemal:


Invite vs teised varustustasemed....

Ees 1 vs 2 kolviga sadulad 294 vs 320mm.

Rattad 16 (245/70 16) vs 18 (265/60 18), rehvi külgseina kõrguse erinevus ainult 13mm.

Invite puhul peab loobuma: toonklaas, klapitavad peeglid, tagumine põrkeraud, nahkkattega MF rool + handsfree, roolisoojendus, isetumenev peegel, automaatne kliima, 360 kaamera, LED tuled, vihmasensor, tulede automaatika, LDW, FCM, sõidurežiimid, mägipidur. need lisad +5k EUR (M/T) 7k EUR (A/T)

Instyle A/T puhul oleks veel lisaks: nahksisu, võtmeta käivitus, kaugtulede automaatika, pimenurga + parkimisabi süsteem. +10k EUR

Ei taha väita, et peab alati "täislaks" varustuses auto ostma, aga handsfree, vihmasensor, kliima, tulede automaatika + parimad võimalikud tuled (antud mudelil) võiks ikka tänapäevasel autol olemas olla.

Endale autot otsides olen alati esmalt välistanud autod tulede järgi, palju on välismaal MB-sid, mis muidu varustuselt väga head, aga tuled on "unustatud" tellida, on ikka vahe kas sõita halogeen või adaptiivsete LED tuledega pimedas.

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta

Üldiselt olen tulede osas nõus, aga praeguse aja LED ei ole tingimata paremad headest halogeenidest valgustamise osas. Vähem voolu võtvad ja teoreetiliselt auto eluaegsed, seda küll.

Parimad loputavad ka ksenoone, tulevik on selge. Aga esialgu peavad LED-tuled veel arenema mõen aasta enne, kui neid võib kinnisilmi soovitada.
Vasta

võsa. sa vist pole mersu multibeam-ledidega sõitnud,kui väidad,et halogeenid näitavad paremini
Vasta

(25-10-2020, 16:46 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui see automaatkast nii überhea asi on, siis miks Ott Tänak näiteks ikka veel käsikastiga sõidab? Või igasugu vormelid ja ralli- rinka- ja krossiautod? Linnas jah, seal on omad plussid, pikal sõidul ühest linnast teise, no seal ka. Aga kruusal, lumel, jääl - no ei oska mina sellest automaadist rõõmu tunda, olgu neid juhiabisid kuipalju iganes. Ilmselt ka lootusetu vanakoolimees.

Mis selles automaadis siis otseselt halvasti on?
Vasta

(25-10-2020, 19:08 PM)sturmbannführer Kirjutas:  võsa. sa vist pole mersu multibeam-ledidega sõitnud,kui väidad,et halogeenid näitavad paremini

Palun loe mu kirjutatut mõttega. Täna pakuvad mõned disainjunnid veel LED-tulesid, mis näitavad halvemini headest halogeenidest. Ehk anno 2020 ei ole mõistlik enne proovmist väita, et LED on tingimata parem. Enamasti juba küllSmile

Aga vääramatult on ergas, kiire ja teoorias eluaegne LED tulevik, selle vastu ma ei vaidle mitte üks raas.

Selle aasta mudeliga pole tõesti sõita saanud. Eelmise aasta S213 oli minu silma jaoks liiga ere- helkurpostid ja liiklusmärgid peksid liigselt silma. Aga valge oli küll, ei saa kurta. Nagu ka paari aasta vanuse RAV4 LEDid (ma isegi ei tea, mis oli selle kaariku väljalaskeaasta) - liiga ere keskel, mistõttu silm ei seleta teeservasid nii hästi.

Siiski pole teemapüstituses praegu rõhk tuledel - kaalutavatel autodel näitavad need kõik piisavalt hästi.
Vasta

(25-10-2020, 19:11 PM)MeelisV Kirjutas:  Mis selles automaadis siis otseselt halvasti on?

Tavapärasel hüdromuhviga automaadil on üks suur puudus: vedu ei saa lahutada hetkega (siduri lööd vajadusel poole sekundiga põhja). Seda on vaja olukorras, kus kiirust on ilmselgelt liiga palju libedal pinnal manöövri ohutuks sooritamiseks, kuid vabalt veereva rattaga võib jääda teele (või vähemalt valida vähemohtlik koht teelt väljasõiduks). Tavapärase automaadiga jääb mootorpidurdus järele ja sellest natukesest võib piisata, et sattuda rooli taga reisijaks.

Rääkimata sellest, et neile juhtidele, kellele meeldib lasta autol veereda vabakäiguga, mootor tühikäigul kütust asjatult põletamas, on seda tülikas teha automaadiga. Manuaaliga ikka lihtsamSmile

Ning maastikul on kuidagi kindlam tunne raiuda sisse aeglustiga II käik, kui loota sellele, et labadest määratud D2 ikka püsib...

v6sa@eelistab.automaati
Vasta

Automaadil saab kangi neutraali lükata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(25-10-2020, 19:11 PM)MeelisV Kirjutas:  
(25-10-2020, 16:46 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui see automaatkast nii überhea asi on, siis miks Ott Tänak näiteks ikka veel käsikastiga sõidab? Või igasugu vormelid ja ralli- rinka- ja krossiautod? Linnas jah, seal on omad plussid, pikal sõidul ühest linnast teise, no seal ka. Aga kruusal, lumel, jääl - no ei oska mina sellest automaadist rõõmu tunda, olgu neid juhiabisid kuipalju iganes. Ilmselt ka lootusetu vanakoolimees.

Mis selles automaadis siis otseselt halvasti on?
No sellega ei ole ju mingit tee tunnetust! Annad gaasi ja kunagi ei tea, millal vedu taha tuleb või siis ei tule. Mõnikord on vaja ratas ringi lasta ja siis see õigeaegselt lõpetada, automaadiga on see kõik suur loterii.
Vasta

(25-10-2020, 16:46 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui see automaatkast nii überhea asi on, siis miks Ott Tänak näiteks ikka veel käsikastiga sõidab?
Sest WRC reeglid ütlevad nii, et juht peab ise käiku vahetama.
Vasta

(25-10-2020, 16:03 PM)metsakohin Kirjutas:  Iga erand kinnitab reeglit ehk suhteliselt harva toetan ksf PlyVal64 arvamust ja soovitusi. ....
Need jubedad lisad on mind poole aasta jooksul kahel korral päästnud metskitse surmamast ja lugematutel kordadel hoiatanud jalgratturite eest. Paljude poolt põlatud distantsi hoidev püsikas vähendab kindlasti mõtetute möödasõitude arvu. Samas on sellega hea toimetada ummikutes, eriti automaatkastiga (ma tean,et teema algataja tahab elu lõpuni käsitsi käike lapata, olgu neid või kümme).
Kahjuks on nii, et kes pole proovinud, see ei oska hinnata. ...
Ja mina enamasti olen Priidu materdamiste ajal tema poolel, aga mitte praegu.
Huvi pärast, milline lisa päästis kitse eest, mulle on nad isegi tagaporitiiba sisse jooksnud, autost 5-10 m kaugusele 2 m kõrgusest pervest hüppamisest rääkimata.
Distantsi hoidvast püsikast ei oska midagi arvata, ühelgi ei oma ega tööautol pole sellist luksust olnud. Tavaline püsikas oleks pea avarii põhjustanud, oli pidurdades maha võetud kuid unustatud päris välja lülitamast ja tulemus - vist trehvas näpp kurvis roolides lüliti vastu ning püsikas läks peale, siis trassikiirusel. Esimese ehmatusega oli ikka kõhe küll, kui äkki auto iseenesest hakkab hirmsalt kiirendama, õnneks ei juhtunud kusagil linnas, kus niigi ennast kindlat ei tunne, vaid kodusel rallitrassil. Linnas oleks vist päris paanikasse sattunud. Automaatkastiga olen ka paar ohtlikku olukorda tekitanud, tööautoga, no käib närvidele see mootori undamine, tunnetuslikult tuleks käik ära vahetada ja ikka läheb jalg automaatselt "sidurile", tulemusena äkkpidurdus keset teed ... Automaat võib ju olla hea küll, kui teda kasutada nn liisinguautol, st pärast garantiiaega jälle uus jne. Aga eluaegsel autol nii 10-15-ndal eluaastal, raskete koormate-kärude vedamise järel ja siis otsi spetsialisti, kes oskab just seda kasti remontida - tänan ei, manuaalkastiga saab iga mehhaanik hakkama,
Nädalat aega pole kusagilt võta, tööl ikka vaja käia ja linna jõuda peale tööd on probleem, siis pole enam enamikku müügimehi kohal. Mitsut sain nii proovima, et müügimees andis kolleegile minu sõidutamise ülesande, hirmsa punnitamisega sain nii linna, et jõudis enne 18 lühikese otsa ära teha. Õiget auto tunnetust pole ma ühegi proovisõiduga kunagi saanud, see vajab ikka paar päeva sõitmist, siis saad aru, mis ja kuidas sel autol on. Ja hinnanumbrid räägivad iseenda eest, mis ikka nende üle eelarve autodega proovisõite teha.
Vasta

(25-10-2020, 19:34 PM)Raudpats Kirjutas:  No sellega ei ole ju mingit tee tunnetust! Annad gaasi ja kunagi ei tea, millal vedu taha tuleb või siis ei tule. Mõnikord on vaja ratas ringi lasta ja siis see õigeaegselt lõpetada, automaadiga on see kõik suur loterii.

Loll jutt, see on täiesti võimalik. Lisaks, erinevalt kuumenedes haardumist muutvast hõõrdsidurist, ei pahanda hüdromuhv ka pikema roomamise peale.

Mis puudutav ärevas olukorras kiirelt neutraali lükkamist, siis soovitan proovida. Minul ei õnnestu, aga ma olengi koba. Ning mitmed autod ei lubagi kõrgematelt käikudelt otse neutraalile minna...
Vasta

Mis puudutab led tulesid, siis eluaegsest on asi kaugel.
Kui see led seal ära kooleb, siis läheb terve tuli vahetusse ja see on juba $$$. Oleks tavaline pirn siis kulu mõni euro ja 5min.
Vasta

(25-10-2020, 20:04 PM)ivoalaska Kirjutas:  Mis puudutab led tulesid, siis eluaegsest on asi kaugel.
Kui see led seal ära kooleb, siis läheb terve tuli vahetusse ja see on juba $$$. Oleks tavaline pirn  siis kulu mõni euro ja 5min.

Seda räägiti ka lisapiduritulede ja LEDtagatuleplokkide kohta. OSatakse neid juba remontida, õpitakse ka põhitulesid remontima. Aga garantiiajal läheb tõesti prügisse.
Vasta

(25-10-2020, 19:50 PM)v6sa Kirjutas:  Mis puudutav ärevas olukorras kiirelt neutraali lükkamist, siis soovitan proovida. Minul ei õnnestu, aga ma olengi koba. Ning mitmed autod ei lubagi kõrgematelt käikudelt otse neutraalile minna...
Võibolla mitte kõik kastid, aga osal on vastavalt juhendile lubatud Drivelt neutraalile lükata üksnes siis, kui pidur on alla vajutatud.
Vasta

Mitsu varustusest 

Tsitaat:toonklaas, klapitavad peeglid, tagumine põrkeraud, nahkkattega MF rool + handsfree, roolisoojendus, isetumenev peegel, automaatne kliima, 360 kaamera, LED tuled, vihmasensor, tulede automaatika, LDW, FCM, sõidurežiimid, mägipidur. ...
Sellest loetlelust ahvatlevad vaid roolisoojendus ja led-tuled, kui nad hääd on, aga mõisted MF rool, LDW, FCM on mulle tundmatud. Samas on selge et nt handsfree (pole suutnud oma telefoni ühildada sihukese süsteemiga, nutti ei jagu), sõidurežiimid ja mägipidur on täielik mõttetus, meie oludes vähemalt. Kliimaautomaat mulle kohe kuidagi ei meeldi ... vihmasensor kah, kukub okstelt mingi piisk ja kukuvad kojamehed kuival klaasil vehkima ja klaasi kribima, vahel ei saa arugi, mis põhjusel tööle lähevad.


Tsitaat:Ei taha väita, et peab alati "täislaks" varustuses auto ostma, aga handsfree, vihmasensor, kliima, tulede automaatika + parimad võimalikud tuled (antud mudelil) võiks ikka tänapäevasel autol olemas olla.
ja siit tundub kasulik vaid hääd tuled ...
Samas töö Subarul on ledid, omal luubiga halogeenid ja eriti ei kurda halogeenidega sõitmise üle. Samas Subaruga pole kuigi palju pimedas sõitnud ka, enamasti valgel ajal.
Mida vähem on autol lisasid, seda vähem saab rikki minna ... isegi sihuke iseenesest kasulik vidin nagu rehvirõhuandur võib tekitada probleemi, kui see on auto ajuga  ühendet. Nimelt panin varuratta alla ja läks kohe 2 tuld põlema, rehvirõhu oma ja ohtliku rikke tuli elik jäta kohe seisma, hää küll, paar päeva või umbes nii sain sõita, siis läks avariirežiimi Sad .  No võiks ju olla vaid hoiatus, rehvirõhutuli. Isuzul seda sisteemi pole, on mu enda paigaldet 15€ hiinlaste eraldi karbike armatuuris, näitab rõhud umbes-täpselt ja kukub kisama kui piiridest väljub. Aju ei komposteeri. Muidugi ka varurattal peaks andur olema, siis püsiks see ka täis ja oleks midagi teepeal alla panna, mitte nii nagu tavaliselt on, et varuratas on aga tühi.
P.S. ja OT - mul on pisike hiina traktor ja sellel pole ühtegi andurit ega näidikut, ei õlirõhu ega veetemperatuuri, kütus läheb isevooluga KSP ja 13 tööaasta ning ei mingeid muresid. Pole lisasid, pole muresid.
Vasta

(25-10-2020, 20:13 PM)Raudpats Kirjutas:  
(25-10-2020, 19:50 PM)v6sa Kirjutas:  Mis puudutav ärevas olukorras kiirelt neutraali lükkamist, siis soovitan proovida. Minul ei õnnestu, aga ma olengi koba. Ning mitmed autod ei lubagi kõrgematelt käikudelt otse neutraalile minna...
Võibolla mitte kõik kastid, aga osal on vastavalt juhendile lubatud Drivelt neutraalile lükata üksnes siis, kui pidur on alla vajutatud.

Jah, piiranguid on mitmeid, sõltuvalt raud- ja tarkvarast. Uuema aja masinatel ju mingit mehaanilst ühendust polegi. Juht oma paanilise nupumuljumisega vaid esitab Ajule palve teha seda või teist. Ja Aju siis vaatab ilmateate, hommikuste lillede või viimase tankimise koha alusel, kas palve rahuldatakse või lükatakse pahase piiksumise saatel tagasi.
Vasta

(25-10-2020, 20:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(25-10-2020, 20:13 PM)Raudpats Kirjutas:  
(25-10-2020, 19:50 PM)v6sa Kirjutas:  Mis puudutav ärevas olukorras kiirelt neutraali lükkamist, siis soovitan proovida. Minul ei õnnestu, aga ma olengi koba. Ning mitmed autod ei lubagi kõrgematelt käikudelt otse neutraalile minna...
Võibolla mitte kõik kastid, aga osal on vastavalt juhendile lubatud Drivelt neutraalile lükata üksnes siis, kui pidur on alla vajutatud.

Jah, piiranguid on mitmeid, sõltuvalt raud- ja tarkvarast. Uuema aja maisnatel ju mingit mehaanilst ühendust polegi. Juht oma paanilise nupumuljumisega vaid esitab Ajule palve teha seda või teist. Ja Aju siis vaatab ilmateate, hommikuste lillede või viimase tankimise koha alusel, kas palve rehuldatakse või lükatakse pahase piiksumise saatel tagasi.
See jutt kehtib vist ainult esiveoliste kohta ,loodan.Kastikad seda ju ei ole.
Vasta

Järjest enam autosid tuleb puhtalt drive by wire juhtimissüsteemiga. Ka kastikaid... Veoskeem ei oma tähtsust: meil on majas 4-vedune parketimaastur aastast 2013, millel vaid piduriajam võimaldab millegi mehhaanilist (tegelikult hüdraulilist) mõjutamist. Eeldusel, et auto pidurisüsteemis olevad aktuaatorid seda mõjutust ära ei nulli. Kõik muud asjad käivad läbi elektri. Mis on kuratlikult mugav pruukida, tuleb tunnistada.

Tõsi, hetkel teemas kaalumisel olevatel manuaalidel on veel kang ja trossid/vardad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne