UUE KASTIKA OTSING

(14-02-2021, 23:30 PM)Wiki432 Kirjutas:  Aga kui proovida hoopis ilma konditsioneerita? Mingil masinal oli tarkvara kirjutatud nii, et "Auto" asendis avati siseringlus poolenisti konditsioneeri käivitudes ja muuta seda ei saanudki. Osa õhku jäigi siseringluses tiirlema.
Proovitud, ilma muutusteta.
Vasta

Üks idee on tekkinud
jutt on õhuvõtuavadest esiklaasi ees, antud sõidukil ei ole ma silmaga suutnud neid tuvastada, on sile plastpaneel kapoti serva taga, kust vaid kojameeste võllid läbi tulevad. Aga juhend räägib nende ummistumisest lehtede ja lumega - kui nüüd sooja mootoriga lumi sulab ja nendesse aukudesse öösel ära külmub, siis võivad ju umbes olla? Ehk siis sihuke konstruktiivne puudujääk või nii ...
P.S. Kondi tööshoidmise põhjendus on ka siin manuaalis toodud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Jah, kinnijäätnud õhuvõtuavad on võimalikud., Aga see peaks andma tunda ka nigela õhuvooluna välisõhu pealt, võrreldes siseõhu asendiga.

Kust see asi üldse õhu võtab?

Veel võimalusi: kinnijäätunud salongiõhufilter. Kui sel käib sealt läbi vaid külm õhk.
Vasta

(15-02-2021, 16:09 PM)v6sa Kirjutas:  Jah, kinnijäätnud õhuvõtuavad on võimalikud., Aga see peaks andma tunda ka nigela õhuvooluna välisõhu pealt, võrreldes siseõhu asendiga.

Kust see asi üldse õhu võtab?

Veel võimalusi: kinnijäätunud salongiõhufilter. Kui sel käib sealt läbi vaid külm õhk.
peab katsetama neid õhuvoolusid võrrelda, tavaliselt on ju siseringluses õhuvool nõrgem olnud teistel masinatel.
Vasta

Tsitaat:Ma lülitaks alustuseks kliimapumba menüüst talveks välja. 
Lacettil oli see sisse-välja lülitatav ja talvel soovitati ta aeg-ajalt tööle panna, et pidi hoidma kliimapumba tihendeid ja määrima neid. 13,5 aastat sel meetodil probleemivaba. Ei tea seni, mis on konditsioneeri pärast teeninduse tülitamine.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(15-02-2021, 16:04 PM)honkomees Kirjutas:  P.S. Kondi tööshoidmise põhjendus on ka siin manuaalis toodud.

Tegelikult ju ei ole.
Jutt on süsteemi eluvõime säilitamisest, sünnist saati ebatöökindel lahendus.
Vasta

(15-02-2021, 17:09 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Ma lülitaks alustuseks kliimapumba menüüst talveks välja. 
Lacettil oli see sisse-välja lülitatav ja talvel soovitati ta aeg-ajalt tööle panna, et pidi hoidma kliimapumba tihendeid ja määrima neid. 13,5 aastat sel meetodil probleemivaba. Ei tea seni, mis on konditsioneeri pärast teeninduse tülitamine.


Võtame näiteks Audid.  1,9 TDI kliimakompressor on vist ainus kompressor mis käib ringi kuni auto elab. Lülitatakse lihtsalt solenoidist surve maha. Kompressor kannab auto maha. Teistel masinatel millel sidur lükkab kompressori tagant ära esineb soojade ilmade tulekuga halbu üllatusi.
Niiet see väljalülitamine pole just hea mõte.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Pean tunnistama, et ei ole ühelgi oma kliimaga autol seda talveks välja lülitanud ja pole nende pumpadega sellest mitte midagi juhtunud. Selles mõttes julgeks soovitada mitte tegeleda mikromanageerimisega ja las auto töötab omaette.
Vasta

Kliima lausa võiks talvel sees olla. Teadupärast kuivatab ta õhku või noh eemaldab õhust niiskust. Talvel on kliimat sees hoides kuiva ja puhtam tunne Smile
Vasta

sellepärast aknad koguaeg teil udused ongi! kliima kuivatab liialt palju.väljas on niiskust rohkem ja tänu sellele tekibki udu klaasidele.
Vasta

(16-02-2021, 12:57 PM)sturmbannführer Kirjutas:  sellepärast aknad koguaeg teil udused ongi! kliima kuivatab liialt palju.väljas on niiskust rohkem ja tänu sellele tekibki udu klaasidele.

Vat sellele elumuutvale vaatenurgale palun füüsikalist selgitust.
Vasta

Kas see lumehelves kliimapaneelis jääb praeguste ilmadega põlema üldse, ei jää ju?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Ühelgi masinal pole kunagi kliimat välja lülitanud ei suvel ei talvel. Ja need mis ise välja lülitavad on alati sunniviisiliselt sisse lülitatud.
 Minule on küll mulje jäänud, et kui kliima taga siis salong tunduvalt kuivem pluss õhk meeldivam. 
Kui ikka klaas udune siis peaks pikemalt sõitma või tegema öösel järelkuivatust. Seal lihtsalt salong niiske.

Või on mingi kala õhufiltriga. Sattub ehk jää või lumi kuidagi filtri peale.
Näiteks DAF on selline masin mille õhufiltrile suure vihmaga veab vee sisse. Siis täpselt sama pull. Aknaääred udused. Muidu ära ei kuivata kui esiakna funktsiooniga. Siis kliima sunniga taga ja ohuvool maksimumis.
Ilma kliimata jäädli kuivatama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(16-02-2021, 13:36 PM)Laurts Kirjutas:  Kas see lumehelves kliimapaneelis jääb praeguste ilmadega põlema üldse, ei jää ju?
jääb ikka!
Vasta

(16-02-2021, 12:10 PM)Mahno Kirjutas:  Pean tunnistama, et ei ole ühelgi oma kliimaga autol seda talveks välja lülitanud ja pole nende pumpadega sellest mitte midagi juhtunud. Selles mõttes julgeks soovitada mitte tegeleda mikromanageerimisega ja las auto töötab omaette.
ka  mul mitte, radiakad on maha mädanenud meie soolaga. Tahaks ka mitte manageerida aga see sunnik ei taha omaette toime tulla. Tavalised ilma automaadita autod on seni kõik klaasid kuivad hoidnud, temp oli paigas, kont sees ja algul panid vendi pöörded põhja ning kui klaas ära sulas siis pöörded poole peale ja kõik ok.

Täna sain klaasi uduvabaks aga kuidas?
Hommikul kõik nii nagu tavaliselt, sulatusrežiimis sõiduga klaasi jääst vabaks, kuiv jne. Nii kui kliima auto peale, nii pöörded maas ja klaas udune, siis käsitsi pöörded keskmiseks, temp 18 ja suund klaasile ja jalgadele- parem aga ikka osalt udune ja õhk palav. Siis keerasin tempi min elik 15 kraadi peale, nüüd hakkas külma õhku puhuma, siis tõstsin kraadi kaupa tagasi 18 peale ja puhub parajalt leiget õhku ning klaas ka kuiv  Toungue . No selline mudimine automaatse kliimaseadmega, ikka täiega p.rse.
Vasta

(15-02-2021, 15:55 PM)honkomees Kirjutas:  
(15-02-2021, 01:46 AM)ak75 Kirjutas:  Ma lülitaks alustuseks kliimapumba menüüst talveks välja. Oma autodel nii olen teinud. Alguses läheb hullult udusemaks elu, aga kui mõnda aega käinud on, siis kuivatab niiskuse süsteemist välja ja edasi on elu hoopis vähem udusem. Kütet võtab samuti vähem. Kui see ka ei aita, siis koiniks esindust, garantiiline auto, las võimlevad ja otsivad lahenduse.
Sellest lausest ei saanud aru, kliima väljalülitamine tähendab, et kogu soojendus jne õhuvool käib vaid isevoolu teel, mis tänastel autodel on üsna olematu. Kui on mõeldud konditsioneeri, siis selle väljalülitamine ei tähenda tegelikku väljalülitamist, nt klaasisoojendamise ajal paneb automaatika ta sunniviisil ikka tööle, vt eespool juhendit.
Sellest see udu tekibki ma pakun.
Minul olnud ja olemasolevatel kliimaplokkidega autodel on nii, et kliimaploki menüüd auto ekraanile kuvades saab panna linnukese AC OFF valiku juurde, mida ka kasutan oktoobrist aprillini. Klaasid uduseks ei lähe. Esiklaasi puhastusreziim teadaolevalt kliimat sisse ei lülita. Kõik toimib sarnaselt, nagu vana-aja pliidinuppudega soojendustelgi. Perioodil, mil õhku salongis reaalselt jahutada on vaja, avan sama menüü ja muudan valiku AC ON.
Vasta

Oleks terminitega pisut kõrgemal tasemel kui perekool.
"Kliima" ei ole "kont".

Kliimaseade on salongi sisekliimat tagav süsteem, mis koosneb õhu kütte-, jahutus-, filtreerimis- jms seadmetest.
Süsteemi juhitakse olenevalt autost manuaalselt ja/või elektrooniliselt, viimasel juhul on asja nimi kliimaautomaat.

Kont ehk konditsioneer on ainult jahutus/kuivatusseade, üks osake kliimasüsteemist, aga mitte "kliima". Seega pole ka nt. kliimapumpa olemas.

Saan aru, et need valeväljendid on masslevinud, aga püüaks tehnikafoorumis siiski korrektne olla.
Vasta

Eelmises postituses on üks viga sisse lipsanud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aga mida peaks tegema see inimene, kel on kliima talv läbi sees ja ei lähe aknad uduseks? Mingi loodusseaduste bermuuda minu koduhoovis? Kehtis nii v70, fluence, avensise, leoni kui rifteriga.

Tegelikult võti on vist selles, et autod sõidavad enamasti selliseid 50km otsi korraga ja kui tuli ala tehakse, siis alla 100 km päeva naljalt ei tule.
Vasta

Paluks siis lahkesti parandada, akf Daff.

Niiskuse teemasse omapoolne kogemus.
Parkides jätan külmade ilmadega aegajalt kõik aknad paar mm lahti.
Mo meelest toimib.

Keda huvitab, võib vaadata, kui palju õhk on suuteline niiskust siduma erinevatel temperatuuridel:
https://afim-dehumidifier.com/en/mollier...alculator/
Ehk siis keskmise auto salongist võib teoorias (nt. 50% õhuniiskuse juures) ainult +25ºC õhu vahetusega 0ºC õhu vastu vabaneda ca 30ml veest. Udu saab sellest teha päris mitme esiklaasi jagu.
Pluss pindade (matid) kuivamine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne