UUE KASTIKA OTSING

(19-02-2021, 21:23 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(19-02-2021, 21:10 PM)honkomees Kirjutas:  
(19-02-2021, 20:15 PM)ivoalaska Kirjutas:  Sellepärast tulebki bensukad osta.
viimane Autoleht kirjutab ilmekalt uute bensukate riketest 
https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=63904
Me ju soovitasime: RAM + HEMI + gaas Big Grin Autolehes kirjeldatavad on ju miskid vagid ja sodilläkid, need pole kunagi eriti koos püsinud.
+1

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Olen nüüd endale Berlingo selgeks teinud, et kui väljas alla 10 miinust, siiis kolm lühikest 9km -st sõitu päeva jooksul, siis  läheb mootori tuli põlema, kuna puhastust ei toimu ja liiga külm. See Bluu ei sula selle ajaga üles, siis vaja mingi 60 km maha sõita ja asi jälle ok. Soojemate ilmadega pole probleemi. Ma lihtsalt mõtlen, et kui pikk järjekord võis diiselautodel esindustes olla, kuna mootorituled põlesid. Täitsa jabur.
Vasta

Nii on ja puusalt tulistades ei päästa see keberniit ühtegi jääkaru ega Amazonase vihmametsa, millele viidates neid nõudeid aina rohkem koomale keeratakse.
Vasta

Enam pole autosid, mis mõeldud lähipoodi ja tagasi teekonnaks paar-kolm korda nädalas. Õli ei lähe soojaks, jahutusvedelik vaid 50 kraadini. Et vähegi soojaks sõita, tuleb teha "tibukas" linna vahel või mõttetu sõit maale. Bensu kulu on ka mõttetu sealjuures. Elektriautot penskar osta ei jõua. Järelikult olen roheliste silmis suure jalajäljega.
Auto on projekteeritud mitmesaja km tagant tööle käimiseks, siis sobib diisel oma peente süsteemidega. Õli-rihmavahetused ka selle järgi soovitatud raamatus. Auto peab tööd tegema, nagu muu tehnikagi. Näiteks lennukid istuvad praegu maas ja kuluosi vahetatakse ja hooldust tehakse ka seisuaja joostes, mitte ainult lennutund ja maandumiste arv.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Eks see kõik on meile võõras ja tobe, kuna saastevähendamise juured ulatuvad aastakümnete taha ja maailma, mis meid ei puudutanud. Sudu linna kohal polnud meie mure, pakun, et isegi NL suurlinnades polnud see mingi mure, autosid lihtsalt polnud nii palju. Kujutage ette nt tänast Tallinnat, kus kõik autod on siksid-mossed-volgad-zillid, 50-60ndate tehnika. Sellised linnad olid usas ja Lääne-Euroopas igapäev. Ilmateates öeldi, kas on tuulekest ja päike paistab või ei ole ja linn sudus.
Vasta

selle asemel et rikkuda autosid, kolige suurlinnadest minema
Vasta

(20-02-2021, 21:43 PM)Jansa Kirjutas:  Eks see kõik on meile võõras ja tobe, kuna saastevähendamise juured ulatuvad aastakümnete taha ja maailma, mis meid ei puudutanud. Sudu linna kohal polnud meie mure, pakun, et isegi NL suurlinnades polnud see mingi mure, autosid lihtsalt polnud nii palju. Kujutage ette nt tänast Tallinnat, kus kõik autod on siksid-mossed-volgad-zillid, 50-60ndate tehnika. Sellised linnad olid usas ja Lääne-Euroopas igapäev. Ilmateates öeldi, kas on tuulekest ja päike paistab või ei ole ja linn sudus.

Huvitav oleks teada, milline oli õhk näiteks Ida-Saksa suurlinnades 80-date teises pooles. Neil ju enamik kergetehnikat üldse kahetaktilised (Barkas, Wartburg, Trabant, samuti mootorrattad).
Vasta

(20-02-2021, 21:43 PM)Jansa Kirjutas:  Eks see kõik on meile võõras ja tobe, kuna saastevähendamise juured ulatuvad aastakümnete taha ja maailma, mis meid ei puudutanud. Sudu linna kohal polnud meie mure, pakun, et isegi NL suurlinnades polnud see mingi mure, autosid lihtsalt polnud nii palju. Kujutage ette nt tänast Tallinnat, kus kõik autod on siksid-mossed-volgad-zillid, 50-60ndate tehnika. Sellised linnad olid usas ja Lääne-Euroopas igapäev. Ilmateates öeldi, kas on tuulekest ja päike paistab või ei ole ja linn sudus.
Saastevähendamine on üllas eesmärk ja ma kirjutan sellele kahe käega alla aga praegu on see olukord silmakirjalik. Me ei vähenda saastet, vaid nihutame selle Tallinnast Bangladeshi või suvalisse hiina tööstuslinna. Maamuna siiski on üks. Mida keerulisemaid süsteeme mõeldakse välja paari grammi co vähendamiseks per km toob juurde x gramm rohkem nende asjde tootmiseks.
Näide: kasutame led tulesid, kuna need tarbivad vähem voolu, vähem tööd generaatorile, vähem tööd mootorile, mikroskoopiline kokkuhoid kütuses...öko. nüüd led läheb läbi tuleb vahetada välja terve tuli (persetäis plastikut+elektroonika)...hmmmmm kulu keskonnale versus 12v5w pirn? Neid näiteid võiksin tuua sitaks veel. Kõik uus alati ei ole hea.
Vasta

Noh ja kui see LED-tule teema korrutada näiteks mingi hulga autode arvuga, mis seda uut tuld nõuavad, tuleb kokku päris persetäis raha ka kasutajale, kui just garantiiauto pole.
Seega näiteks seesama 12v5W pirn hinnaga mingi ma ei tea, 50 eurokopkat korrutada näiteks 100 autoga, tuleb kokku 50€, samas kui LED-tuli on vast minimaalselt 200€, nende puhul tuleb 100 auto peale kokku juba 20.000€. Jälle kokkuhoid, eks? Kõik see värk jätabki mulje, et tõstame lihtsalt raha ühest taskust teise- kõik proovime rohkem teenida, samas võib neid lambikulutusi ka rohkem ja äkki tulla.
Kui need LED-id liikuma hakkasid, oli üks positiivne argument, et see annab autodisaineritele rohkem mänguruumi, seda kindlasti. Kuid kestvuse koha pealt- see on vist ka siuke õnnemäng- mõni kestab ja kestab, samas mõnest kehvemast partiist vms annab kähku otsad.
Mul on metsakal kabiinitaguse sirmi küljes ka rida Rootsist ostetud LED-e, need on nüüdseks kasutuses olnud kahe auto peale kokku... eeee...6 aastat äkki ja seni pole häda midagi, kusjuures põlevad need mul kogu aeg, kui auto käib, praeguse auto puhul põhimõtteliselt 15h päevas ja noh, mingi 11 kuud aastas tuleb ikka kokku. Kui nii kestavad, pole väga häda. Muidugi need pole sellised tuled, mis peavad küljes olema, kuid tõin selle lihtsalt näitena.
Vasta

Egas Vähikäik kah mõttekas pole.LED ide tootmine ikka s..ks ökom ,kui igale pirnile klaaskupli valmistamine.Ülejäänud kosu käib enivei asja juurde.Arvan nii.Kui nüüd vaadata veel nt.TM tulede teste ,ehk kah mingi vahe paremuse poole.Aare R poolt pakutud hinnad on ehk ksenoon vms .tulede omad.
Vasta

Nõus põhimõtteliselt, kui led element oleks eraldi vahetatav aga paraku ei ole. Element läbi võrdub tuli läbi, ehk vahetusse läheb terve kopsik Ja see on juba SSS. Viimase kuu jooksul olen kahel korral vahetanud uuema otsa E klassil tagatule tervenisti välja, kuna tagatule led on saba andnud. Ülevaatusel oluline viga, ehk perses. Õnneks on juba b varuosa saadaval kuskil 200 euro eest aga OEM tuli kuskil 600 raha. See kõik siis ühe sitase pirni tõttu.
PS ! Ledil ka klaaskuppel.
Vasta

Mul muidugi pole näiteid hinna osas tuua rohkem kui vaid oma venna 5-seeria bemmil aastast 2011, millel luugipealne LED maksis 200 tuuri. Selge see, et mida moodsam ja mida rohkem funktsioone, a la dünaamilised suunad jms, seda kirvem, tarkade esitulede hinda ei taha isegi teada.
Vasta

mercedese multibeam ledtuli maksab esinduses 3200.- euri tükk
Vasta

Viga pole ju tehnoloogias kui sellises. Ikka moodsas orjanduses. Pole mõtet toota asja, mis kestaks, rääkigu rohepöörajad mida tahes. Mõelge ise- kui teha selline vahetatavate LED- elementidega esituli, kus element maksaks mõned eurod ja kestaks need müütilised lubatud sajad tuhanded tunnid- kus see varuosatootja ja -müüja oma elatise teeniks.
Vasta

Just nimelt, tehnoloogia ise on hea aga paljude asjade puhul kogu kompott on hetkel veel vildakas. Ei tahaks ju välja vahetada tervet mootorit, kui üks küünal lepingu lõpetab?
Vasta

Vahetatavatest elementidest rääkides- pole küll sõiduauto, aga siiski. Nimelt läks paarimehel metsas haake tagatuli katki, õnneks küll vaid korpus, klaas ja suunatulemoodul (LED). Toodi siis uus tuli, kus oli LED vaid parktuletriip, ülejäänud kõik pirnidega. Õnneks oli tegemist sellise tulega, mille puhul on võimalik kasutada nii tavalisi pirne kui ka eelpoolnimetatud mooduleid. Tõstsin piduri-tagurpidi-udukamoodulid katkiselt tulelt uuele, sai tellitud veokavaruosade poest uus suunaka moodul letihinnaga 35 raha ja jälle tuli nagu tehasest. Huvitav, kas üldse mõnel sõiduauto sellist võimalust üldse on?
Vasta

https://youtu.be/R0yEqGJ9zUc
Vasta

(20-02-2021, 20:58 PM)auk_ Kirjutas:  Olen nüüd endale Berlingo selgeks teinud, et kui väljas alla 10 miinust, siiis kolm lühikest 9km -st sõitu päeva jooksul, siis  läheb mootori tuli põlema, kuna puhastust ei toimu ja liiga külm. See Bluu ei sula selle ajaga üles, siis vaja mingi 60 km maha sõita ja asi jälle ok. Soojemate ilmadega pole probleemi. Ma lihtsalt mõtlen, et kui pikk järjekord võis diiselautodel esindustes olla, kuna mootorituled põlesid. Täitsa jabur.
Ei vaata siia teeemasse pidevalt aga vahest ikka peaks :-) Suure külmaga sõitsin Partneriga Tartusse hooldusse, sõites lõi Engine Fault põlema. Hoolduse käigus diagnostikat ei saavat teha, uus aeg oli sel esmaspäeval, vahepeal see tuluke jälle mõni päev põles. Endalegi tundus, et just külmemate ilmadega aga ära ei kustunud ka 45km sõiduga. Olevat miski tahmaanduri viga olnud kui õieti kuulsin, igatahes külma ilma seosest esindus vaikis. Tööauto, täisteenusrent, ise ei viitsi väga süveneda. Parem kild on see, et 3a vana auto oli miski aasta seisnud ja rendifirma sõnul hooldatud enne kui mulle anti, uurimisel selgus, et ainuke hooldus mis tehti, oli vist aku laadimine ja ülevaatusel käik, päris hooldust polnud tehtudki.. Vot selline tase siis ühel tuntud rendifirmal (nimi algab A tähega, neli tähte :-)

JAN
Suzuki GV & VW Caravelle
Vasta

No ma võin öelda et üks f tähega algava automargi esindus hooldab autosid sama moodi. Kunagi ostsin väikese läbisõiduga ja "korralikult hooldatud auto. Väikesel proovisõidul nagu ei saanudki miskit aru aga peale väikest kasutamist kiilusid pidurid kinni kuna polnud alates tehasest väljasõidust hoolt saanud ja õhufiltris oli pm linnupesa ning mootoriõli ei tundunud välja lastes ka just värskelt hooldatud auto moodi. 
See küll kasutatud auto aga mitte väga pikalt. Ega kui sa ise silma peal ei hoia, siis võib täitsavabalt õlivahetus tähendada ainult õlifiltrivahetust ja kogu lugu
Vasta

Ilm sula, tundub et probleemid adblue´ga on mitsul leevenenud.
 Mis see f tähega kastikas muidu oli, millele teeninduses käru keerati? F 150 või Ranger või miski muu?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne