UUE KASTIKA OTSING

(25-10-2020, 10:32 AM)v6sa Kirjutas:  Kui tihti Sa kasutad oma kastika maksimaalset kandevõimet? 
...
Eesti politsei kaalubussi meeskonnal tekkis see kuu küsimus: palju sul kastis koormat on? Tehnilise passi vaatamine ja selle tagasilla numbritega tutvumine ajendas neid lõpuks kaalumisest loobuma aga kõhedaks võttis küll, triiki paberit täis auto võib kaaluda üksjagu ...
Vasta

(19-10-2021, 22:11 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-10-2020, 16:03 PM)metsakohin Kirjutas:  ...
Need jubedad lisad on mind poole aasta jooksul kahel korral päästnud metskitse surmamast ja lugematutel kordadel hoiatanud jalgratturite eest. ...
nonii, nende juhiabide soovitajad.
Metskitsega sai uue autoga esimene katse tehtud, juhiabid ei reageerinud, head tuled näitasid kõrgelt nõlvalt teelesööstja ära ja kiire kõrvalepõige päästis hullemast, kuulsin vaid kõksu kusagilt tagant - ei laipa ega kokkupõrkejälgi autokerel. Paar korda on küll hakatud enne mind pidurdama kui mõnele autole enne möödasõitu liig sappa olen sattunud, nt too on pidurdanud vms, lisaks regulaarselt pillub tühjal teel ette kirjet "Brake", ju vist Võrumaa küngaste vahel on mõne tõusu nurk abilise jaoks seina näoga.

"Juhiabi" ei päästagi küljelt kiiresti läheneva objekti eest.   Radaril on oma  "nägemis sektor" mis jääb tavaliselt sõidurea või pooleteise piiresse. Objekt mille eest hoiatatakse või lausa sekkutakse juhtimisse peab olema radarile nähtav ja radar peab suutma välja rehkendada kiiruste vahe. Selle alusel ta võtab vastu otsuse kas hoiatada juhti helisignaali ja kirjaga või lööb pidurid peale.
Näiteks sõites mööda baani ja sinust möödasõitja rivistub sinu ette pikivahega 7-8 meetrit ning  jätkab sõitu sinust kiiremini  siis kuvab auto ekraanile ainult tuvastava märguande "Leitud sõiduk", ei mingeid helisignaale ega pidurdusi kuna tema arvates pole olukord ohtlik.
Samas aga järsult keset teed ilmuvate ohutussaarte peale ärritub ja laseb vilet.
Mõned autod on võimelised ärrituma üle tee olevate sildade peale.  Annavad vilet ja isegi pidurdavad.
Mõnda autot häirib just õhtul päikeseloojngu ajal vastu päikeseloojangut sõites tõusu lõpule jõudmine. Mul DAF viskab siis näiteks piloodi maha ja annab korraks hoiatavat signaali.

Tehnika on hea aga pimesi teda päris usaldada ei maksa.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(19-10-2021, 22:14 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-10-2020, 10:32 AM)v6sa Kirjutas:  Kui tihti Sa kasutad oma kastika maksimaalset kandevõimet? 
...
Eesti politsei kaalubussi meeskonnal tekkis see kuu küsimus: palju sul kastis koormat on? Tehnilise passi vaatamine ja selle tagasilla numbritega tutvumine ajendas neid lõpuks kaalumisest loobuma aga kõhedaks võttis küll, triiki paberit täis auto võib kaaluda üksjagu ...

 Ma nägin kastitäie tänavakividega Wildrac´i. Kui koorem kaetud olnuks, ei oleks väga arugi saanud..!
Vasta

Looma nägemise jaoks pimeduses on seadmed olemas küll, aga seda kastiautole, vähemalt neile japsi omadele, ei pakuta. Öise nägemise assistent vms. nimeks.
Ülekaalust ka. Sabas vedamise mõttes eelkõige. Nii ehitajad kui rentijad veavad kogu aeg ülekaalus asju. See 3500 sabas on ju nii vähe Smile Nii ahvatlev on  "ainult natuke" raskem asi kergtreilaga ära vedada. Uue 2,7 tonnise mootorlabida veoks sai ka endale uus auto tellitud, et kriteeriumites püsida, aga natuke lõhki läheb ilmselt ikka- planerka ise on  nagu pomm ja vahel muud kaevekopad ja kodinad ka kaasas, mis masinale kaalu lisavad. Haagisest endast oleneb ka palju- kaaluvahe võib tühjal haagisel erinevatel markidel olla paarsada kilo, mis miilitsa jaoks on täiesti piisav argument pileti vormistamiseks.
 Rentidel pidid paremates kohtades lausa värava taga istuma kaaludega BE mõõdistamiseks. No ja kui sealt midagi võtad- bobiku või dino näiteks, siis tavaliselt ei teagi mis ta kaalub.
Vasta

Siin eelpool oli juttu AndroidAutost. Ma sellest teemast ei jaga midagi, aga tekkis väike probleem uuema autoga. Autol korralik GPS sisse ehitatud ja toimis korralikult. Lapsed käisid autoga reisil ja kasutasid mingit äppi läbi auto ekraani ja multimeediakeskuse, põhimõtteliselt AndroidAutot kasutasid. Nüüd GPS keeldub koostööst ja käsib äpi sisse lülitada. Ei ole mul äppi ja ei oska ka seda kasutada. Kuidas GPS jälle tööle saada?
Vasta

See on siiski autokohane, kust otsida vastavat lülitust. NAVI all mingit valikut ei pakuta?
Vasta

(19-10-2021, 23:18 PM)Daff Kirjutas:  
(19-10-2021, 22:11 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-10-2020, 16:03 PM)metsakohin Kirjutas:  ...
Need jubedad lisad on mind poole aasta jooksul kahel korral päästnud metskitse surmamast ja lugematutel kordadel hoiatanud jalgratturite eest. ...
...

"Juhiabi" ei päästagi küljelt kiiresti läheneva objekti eest.   ...
No milleks siis nad vajalikud on? Reaalselt ohtu kujutavadki need küljelt sisse kihutavad loomad ja kergliikurid, eelkõige ülekäikude juures (tavaliselt vaatad kõrvale - ei kedagi, pilk teele, uuesti pilk kõrvale ja juba ta ongi kohe-kohe su auto ette sööstmas). Kui juba 5-10 m kaugusel on teele hüpanud takistus, siis ei peata ei juhiabi ega oma reaktsioon ... füüsikaseadused kehtivad edasi, 3 t raua peatamine nõuab aega ja ruumi.
Seda ma rääkisin kohe, et ei ole neist kolmetähelistest sõimusõnadest abi ... aga veensite mu ära.
Vasta

On ikka abi. Aga eks oma kindlas kohas ja situatsioonis. Näiteks nutisõltlase puhul võib vabalt ülekäigurajale jooksnud laps ellu jääda tänu sellele.
Vasta

Mujal maailmas on ohuks liikluses toimuv, küljelt ründavad asjad pole olulised, sest neid esineb nii harva.

Jalgratturit näevad üsna hästi, ka pimedas. Mind on mitu korda hoiatanud prügikoti eest.

Meie olude jaoks ei hakka keegi eraldi mudelit tegema. Kui väga häirib, tee radar pimedaksWink
Vasta

Kõik juhiabid pole loodud võrdseks. Ühel margil paremad, teisel halvemad.

Pähkliajude hirm
Vasta

"Juhiabi" on lai mõiste. See koosneb paljudest kildudest. Mida rohkem raha seda rohkem neid lisasid autosse topitakse. Ja mida kallim auto seda paremini ja põhjalikumalt need lisad töötavad. 
Külje pealt kallale tuleva kitse eest aga ei hoiata miski. Seal ei aita isegi "Night Assistant".  See küll kuvab ekraanile teele jäävatest ja tee ääres olevatest võõrkehadest  pildi aga tema vaateväli on ka suhteliselt kitsas. Suunatud ikkagi ettepoole. Kui Night Assistant kuvab kitse pildi siis peab ikkagi juht hakkama vastu võtma otsuseid.  Kui see kits sattub lõpuks pikivahe hoidja vaatevälja siis see murdosa sekundi vältel langetab otsuse kas pidurdada või ei.

Aquila captas non muscas.
Vasta

a nagu ksf metsakohin mind koos ply'ga ära veenis, siis temal olla lausa 2 korda päästnud kitse eest ... ilmaasjata uskusin austet ksf-lasi.
Vasta

(20-10-2021, 19:47 PM)honkomees Kirjutas:  a nagu ksf metsakohin mind koos ply'ga ära veenis, siis temal olla lausa 2 korda päästnud kitse eest ... ilmaasjata uskusin austet ksf-lasi.
Üldiselt tundub, et sa ei suuda süveneda ei kasutusjuhenditesse, kui ka soovitustesse-nõuannetesse. Ei ole mina sind veenda püüdnud, ega ostma sundinud, muide minu silmis suhteliselt kahtlane valik üldse, samuti pole ma rääkinud autosid küljepealt rammivatest sikkudest-sokkudest. Võimalik, et seal lõuna pool on tõesti temperamentsemad isendid liikvel, Pärnu kandis on suhteliselt põhjamaise iseloomuga, peaaegu aarialased Big Grin
Varemgi silma hakkanud siinse foorumi veergudel, kuidas kõik juhiabid ainult juhti nöögivad: kes ei saa talvel sõita, sest vedu pole, kui zigulil sai lapatsit tallatud, siis ikka läks nii, et lumepilv järel; mõnel ei seisa püsikas sees, sest teel on kohati kinnisõidetud lumi jne. Ma tõesti ei tea, kas viga on autodes või kasutajates, mina olen igastahes sakslaste toodanguga rahul, ei ole vaja erutuda ja rääkida Hiinas valmistatud osadest, kõik lisad töötavad ja on täiesti üheselt mõistetavad, samuti ei piira mõni läbipõlenud pirn mootori võimsust, küll plokeerivad püsika kasutamise vasaku suuna ja piduritulede mittetöötamine haagisel, ilmselt ka autol.
Kui sa muidu täna und ei saa, siis ma võin ju süüdlane olla.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Mõned asjad on siiski tülikad uutel kastikatel. Näiteks vanal Hiluxil undas lahtine turvavöö ainult juhil, nüüd kõigil istujatel. Ma ei tea, kas mingi norm vms., aga maastikul sõites, ütleme jahil või muidu vaikselt kulgedes võiks jääda võimalus ilma plõnnimata läbi ajada.
 See "reahoidja" on minu jaoks ka kaheldava väärtusega. Ei meeldi mulle, kui "keegi" rooli sikutab. Õnneks saab selle välja lülitada. Endal võiks ka midagi teha jääda.
Vasta

(20-10-2021, 19:47 PM)honkomees Kirjutas:  a nagu ksf metsakohin mind koos ply'ga ära veenis, siis temal olla lausa 2 korda päästnud kitse eest ... ilmaasjata uskusin austet ksf-lasi.

Ma nagu ei mäleta, et küljelt (ehk pimedast alast) tulevate takistuste eest hoiatamist oleks välja reklaamitud. Ees vaateväljas olevate peale kisavad küll ja sellest on ka juttu olnud.

Täpselt samamoodi, nagu ei hoiata tagumine pimenurgaandur külje peal vaatenurgast ette jõudnud sõidukist - sellise pead ikka ise ära nägema.

Aga kus nüüd täpsemalt see murekoht on? Et loomad külge jooksevad? Või et füüsikaseaduste järgi vältimatult lähedale (näiteks 15 m peale kiiruselt 70 km/h)  ette jooksnud loomale otsasõitu ei õnnestu sellest virblist hoolimata vältida?
Vasta

Üldiselt, mulle tundub, olgu neid juhiabisid ja muid vigureid ükskõik kui palju, kui ikka auto külje ette viskab ja juht rooli lahti laseb ning ema appi kutsub , siis sellest kõigest on vähe abi. 
Näide elust enesest. Mul sugulasel on mingi uuem Volvo, üsna kallis ja paljude lisadega, automat. Naisterahvas sõidab sellega. Tema abikaasa viis enda auto remonti ja kasutas paar tundi seda Volvot. Igasuguste abiliste piiksumine ajas tal närvi mustaks ja mida oskas lülitada, need lülitas välja. Õhtul läks naisterahvas oma Volvoga sõitma ja põrutas valgusfoori juures peatunud autole tagant sisse. Miks see avarii juhtus? Sellepärast, et mees oli automaatse pidurdussüsteemi välja lülitanud. Mitte midagi ei takistanud naisterahval pidurit vajutada, kuid ta ei teinud seda lootuses, et auto saab ise aru, et peab seisma jääma. Oma süüd ta ei tunnistanud, kuna mees oli auto seadeid muutnud tema teadmata.  
 Kokkuvõtteks, ei ole nendest viguritest kasu, kui juht on möku. Aitavad natuke küll, aga elektroonika peale lootma jääda on praegu küll veel liiga naiivne
Vasta

(20-10-2021, 21:41 PM)metsakohin Kirjutas:  ... samuti pole ma rääkinud autosid küljepealt rammivatest sikkudest-sokkudest. ...
Varemgi silma hakkanud siinse foorumi veergudel, kuidas kõik juhiabid ainult juhti nöögivad ...
Kui sa muidu täna und ei saa, siis ma võin ju süüdlane olla.
Eip, alustaks sellest, et süüdi olen ikka mina ise. Lähtuda oleks tulnud parafraseerituna vanast tõest "kuula mida soovitab naine ja tee täpselt vastupidi". Toungue
Üldiselt ongi need juhiabid saatanast, õnneks sel L200-l on veojõukontroll mitte nii agressiivne ja ei poo kinni nagu mu varasematel autodel. Ainuke "hää" juhiabi minu jaoks on püsikas, aitab trassil kogemata kiiruseületamise vastu. Samas kolmveerand aastast on tee libe, siis ma ei riski seda kasutada, ikka vaid kuival teel. Aga kuna enamik liiklemisest toimub nö metsavahel, alailmsel rallitrassil, siis seal ka püsikat ei saa kasutada, ohutuks sõitmiseks kiirus kõigub 60-120 sõltuvalt kurvidest-sirgetest.
Aga austet metsakohina tsitaat rääkis ikka kitsedele otsasõidu vältimisest ja pole mina veel näinud keset teed patseerivaid kitsi, ikka tormavad kusagilt põllult või võsavahelt ning vahetult auto eest üle tee justkui oleks see neil mingi omavaheline võistlus, kes saab lähemalt auto eest üle tee silgata.
Vasta

(21-10-2021, 08:24 AM)Raudpats Kirjutas:  Üldiselt, mulle tundub, olgu neid juhiabisid ja muid vigureid ükskõik kui palju, kui ikka auto külje ette viskab ja juht rooli lahti laseb ning ema appi kutsub , siis sellest kõigest on vähe abi. 
Näide elust enesest. Mul sugulasel on mingi uuem Volvo, üsna kallis ja paljude lisadega, automat. Naisterahvas sõidab sellega. Tema abikaasa viis enda auto remonti ja kasutas paar tundi seda Volvot. Igasuguste abiliste piiksumine ajas tal närvi mustaks ja mida oskas lülitada, need lülitas välja. Õhtul läks naisterahvas oma Volvoga sõitma ja põrutas valgusfoori juures peatunud autole tagant sisse. Miks see avarii juhtus? Sellepärast, et mees oli automaatse pidurdussüsteemi välja lülitanud. Mitte midagi ei takistanud naisterahval pidurit vajutada, kuid ta ei teinud seda lootuses, et auto saab ise aru, et peab seisma jääma. Oma süüd ta ei tunnistanud, kuna mees oli auto seadeid muutnud tema teadmata.  
 Kokkuvõtteks, ei ole nendest viguritest kasu, kui juht on möku. Aitavad natuke küll, aga elektroonika peale lootma jääda on praegu küll veel liiga naiivne


Kas Volvol sõidukal on tõesti need lisad mingi rubilnikuga armatuurilt, et lükad nupust välja ja jääb välja?

Sellised lisad käivad kõigil välja seniks kuni süüde sees. Korra autost väljas käid on setingud algseades tagasi.
Ohutus näeb ette.
Volvo veokal saad ka kõik need kõrgus- sügavus- ja muud tüürid välja lükata. Armatuuris vilkuvad tuled on veel tüütavamad kui need lisad aktiveerituna. Jätad korraks mootori seisma ja kõik nullis. Hakka otsast jälle kõike välja lülitama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-10-2021, 09:39 AM)Daff Kirjutas:  Kas Volvol sõidukal on tõesti need lisad mingi rubilnikuga armatuurilt, et lükad nupust välja ja jääb välja?

Sellised lisad käivad kõigil välja seniks kuni süüde sees. Korra autost väljas käid on setingud algseades tagasi.
Ohutus näeb ette.
Volvo veokal saad ka kõik need kõrgus- sügavus- ja muud tüürid välja lükata. Armatuuris vilkuvad tuled on veel tüütavamad kui need lisad aktiveerituna. Jätad korraks mootori seisma ja kõik nullis. Hakka otsast jälle kõike välja lülitama.
Ei ole mingit rubilnikut, menüüst saab välja lülitada ja süüte lülitamine ei taasta mitte midagi. Mul endal praegu kaks uut Toyotat ja nendel sama asi, kui on menüüst välja võetud, siis on väljas. Škodal samuti. Kui teha tehase seadete taastamine, siis on kõik kontrollid sees jälle
Vasta

Igasugustel juhiabidel võiks auto välisküljel ka rakendumise märgutuled olla, suured ja eredad. Oskaks kohe kaugelt ära tunda, kellest eemale peab hoidma.
Sest päriselt ka leidub selliseid tegelasi, kes arvavad, et lisavarustus on kasutamiseks ja lasevadki autol endal sõita, tehes ise vaid minimaalse. Olen ise sellist kohanud, tema oli täitsa veendunud et tänapäevane auto juhtimine nii käibki.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne