Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
31-05-2004, 00:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-05-2004, 00:05 AM ja muutjaks oli
valdo.)
Karta on, et Sulle on kätte sattunud 51 selle variandi tagumised tuled, millel suunatuled olid eraldi lampidena kõrval. 1960-70tel tulid paljud 51-d tehasest sellistena. Suunatuleklaas oli gabariidi omast veidi väiksem ja pealt kumer - algul olid need punased, hiljem läksid kollaseks. Mul on endal nii punaseid kui kollaseid klaase.
Muide, esimesed 69 variandid olid kindlasti ilma suunatuledeta nagu ka 51 variandidki. Eriti hästi on suunatulede olemasolu tuvastatav esimestelt \"väikestelt\" tuledelt ehk valgetelt \"punnsilmadelt\" - ilma suunatuleta variandil (1 hõõgniit) on klaasi alaservas kruvi kinnitamiseks õnarus, suunatulega variandil (2 hõõgniiti) klaasil selline õnarus puudub, kruvi asub väljaspool punnsilm-klaasi gabariite kinnitusrõnga küljes. Seda küll juhul, kui esimesed väikesed tuled on originaalid. Maanteeliikluses olin igatahes juba 1970tel kõik esimesed väikesed tuled uute tüüpide vastu vahetatud, vanu olen näinud nt Kurtna laadal pakutavat.
Vist on liigne lisada, et GAZ 69-l on/olid GAZ 51-ga identsed kõik tuled.
Mis puudutab suunatuledeta sõitu, siis on mulle ARKist vastatud, et vanasõiduk peab vastama tehase komplektsusele. Seega kui suunatulesid ei ole algselt küljes olnud, siis ei pea neid ka panema. See puudutab restaureeritud uunikume; kui on ikka soov sama liikuriga palju tihedas liikluses ringi sõita, siis oleks mõistlik need paigaldada.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
31-05-2004, 00:30 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-05-2004, 00:32 AM ja muutjaks oli
motamees.)
Kui vaadata ainult tagatulesid siis on ka võimalus, et piduri ja suunatuli on ühes tükis. Selleks spets suunatule lüliti, millest ka pidurituled läbi käivad.
Mul olemas vana K750 millel puudub üldse pidurituli. Käisin ülevaatusel ja selle kohta küll probleemi ei tehtud. Sõitsin ka ühe suve sellega ringi (ka Tallinnas) ja pole keegi sellepärast turja hakanud. Tsikkel registris arvel tavasõidukina.
Postitused: 206
Teemad: 1
Liitus: Jul 2003
Maine:
0
Originaalis on 69-al taga tõesti gabariit ja suund ühes nagu 51-lgi. Oma 69 viskasin sinna eelmise omaniku paigaldatud kollased tuled minema. Nats oli nikerdamist oli suunatulede taastamisega. So mäletamist mõõda peab olema seitsme juhtmega suunatule lüliti. Aga Valdol täis õigus- üle 25 aastane auto võib välja näha nagu oli tehasest tootmise ajal (tsekkisin ARK-ist järgi)
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
priitk Kirjutas:tagatuled on mul tõesti sellised õnnetud millele ei anna 2 niidiga pirni panna.
Selle erilise suunatule lülitiga polegi vaja kahe niidiga pirni. Piduri ja suunapirn on üks ja sama ja ühe niidiga. Kui lülitad suuna siisse siis selle külje pidur lihtsalt lülitatakse välja. Midagi Ameerika autode sarnast.
Neid suunatule lüliteid peaks ikka veel liikuma. Need olid kasutusel enamusel ZIL ja GAZ autodel. Käis klambriga roolisamba külge ja väike kummiratas vastu rooli (see lülitas rooli tagasi keerates suuna välja).
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
02-06-2004, 14:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-06-2004, 14:55 PM ja muutjaks oli
motamees.)
priitk Kirjutas:Mul endal rooli külge käiva lüliti seest oleks nagu midagi puudu (kummirulli ei ole, võibolla veel misgit),
Tavaliselt visati see kummirull sealt seest minema. See kulus rooli vastas loperguseks (kui valesti reguleeritud oli) ja oli tarbetu. Koos rulliga visati sealt seest ka rulli ajamid välja. Oli ka kergem (ilma rullita) lülitada suunda. Tegelikult lüliti ise päris pisike. Kui on soovi jätta originaali väljanägemist oleks võimalik see mingi nipiga ka armatuuri taha aretada.
Tavalistest kolme asendiga lülititest pidurituli läbi ei käinud.
Postitused: 326
Teemad: 17
Liitus: Jan 2002
Maine:
0
Nendel millel suuna lüliti armatuuris oli, neli töötasid minu teada ainult esimesed suunad ja sellelt jooniselt on näha tüüpiline rooli lahendus - enda omal ka sama sugune ja seal piduri tuli suunaks (usa standard).