Opel Combo laadimine
#1

Jagame juba teist nädalavahetust 2004 aasta Combo laadimisega. Genekas käis remondis, vahetati dioodplokk ja joodeti uuesti mähise otsad aga nüüd ei kustu laadimise märgutuli armatuuris. Aku pinge ca 12,5 laadimispinge ca 14,5. Kontrollisime ka  massiühendusi, panime otse keresse ja mootorisse aga midagi ei muutunud. Kontrollisime ka ergutusvoolu pinget, see oli seisva mootoriga ca 10,4 ehk voolukadu akust läbi süüteluku ja armatuuri märgutule on ca 2 V. Nagu teooria ütleb peaks laadimine ja ergutusvool märgutule kustumiseks ühtlustuma ehk potentsiaalide vahe peaks kaduma, kas see võib anomaalia põhjus olla või on veel variante? Diood vigane või süüteluku põhi tahmane?
Vasta
#2

millest asi alguse sai.ilmselt tuleb genekas uuesti remonti saata
Vasta
#3

(31-10-2020, 19:57 PM)sturmbannführer Kirjutas:  millest asi alguse sai.ilmselt tuleb genekas uuesti remonti saata
Algul kadus laadimine ära, siis väidetavalt oli lamelli külmjoode kuna aasta algul sai vahetatud laagrid ja lamellid. Siis kadus jälle laadimine ja vahetati dioodplokk. Siis jäi laadimistuli põlema ja ei laadinud,väidetavalt joodeti jälle midagi. Siis laadis normaalselt aga laadimistuli ei kustunud ära. Nüüd ka laeb normaalselt aga armatuuris ei kustu laadimistuli ikka ära. Küsimus ongi selles kas kala genekas või ergutusahelas?
Vasta
#4

Kui laadimistuli ergutusjuhtme lahtivõtmisel ära kustub, siis jääbki genekas.

Läheb aga jälle remonti tagasi...
Vasta
#5

(31-10-2020, 19:48 PM)AddressUnknown Kirjutas:  Nagu teooria ütleb peaks laadimine ja ergutusvool märgutule kustumiseks ühtlustuma ehk potentsiaalide vahe peaks kaduma, kas see võib anomaalia põhjus olla või on veel variante?
 See loogika kehtib Golf2e stiilis lisadioodidega geneka puhul, Golf4l enam lisadioode ei ole ning pingeregulaator on koguaeg voolu all ning lülitab ergutustuld oma äranägemise järgi. Ehk siis sellise geneka puhul on ka mingid muud anomaaliad võimalikud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#6

(31-10-2020, 20:39 PM)v6sa Kirjutas:  Kui laadimistuli ergutusjuhtme lahtivõtmisel ära kustub, siis jääbki genekas.

Läheb aga jälle remonti tagasi...
Peakski vist kustuma, mass kaob ju ära?
Vasta
#7

(31-10-2020, 21:09 PM)AddressUnknown Kirjutas:  
(31-10-2020, 20:39 PM)v6sa Kirjutas:  Kui laadimistuli ergutusjuhtme lahtivõtmisel ära kustub, siis jääbki genekas.

Läheb aga jälle remonti tagasi...
Peakski vist kustuma, mass kaob ju ära?

Mass ei kao ära, mähisesse tekib elektromagnetjõud ja selle tõttu kaob pingete erinevus pirni klemmidel.

Ma sellele vihjasin, et laadimistuld võib süüdata ka labane juhtme kereühendus kuskil. Smile

Targa laadimise juures võib muidugi päris palju asju viltu olla.
Vasta
#8

Leidsin sõbralikust foorumist juhtnööre ergutusmähise kontrolliks. Millegipärast mulle tundub et stendi see genekas küll jõudnud pole....
1. Võta kontrolllamp.
2. Ühenda sinine juhe lahti ( D+ ehk laadimise kontrolllambi ots armatuuris)
3. Pane oma kontrolllambi üks ots aku pluss klemmi peale ja teine gene külge sinise juhtme asemele.
4. Vaata kas lamp põleb?
5. Käivita ja vaata kas kustus? Võid korraks vähe pöördeid tõsta.
Kui kustus, on sul midagi kaabeldusega gene ja armatuuri vahel.
Kui ei kustunud, siis On probleem gene sees.
Samuti võid proovida, kas armatuuris põleb, kui sinisele juhtmele massi annad ( süüde sees - kui muidu ei julge, anna läbi mingi suurema pirni, siis ei lühista kindlalt midagi ära) ja kas kustub, kui sinisele juhtmele plussi näitad.
Kui lamp hõõgub armatuuris, siis võib olla ka põhjuseks suur pingelang süüteahelas ( pinge gene väljundis ja kelladeplokis lambi otsal erineb nii palju, et paneb lambi hõõguma ).
ige lõpuks mõõda pinge töötava mootori ja tuledega ära ja vaata kas see jääb vahemikku 13,5-14,5V - kergete tuuridega oleks ideaalne ca.14V
Kui sul on Bosch'i gene, siis keera korraks need kaks kruvi lahti, mis pingeregulaatorit ja harju kinni hoiavad. Kontrolli kas harjad ulatuvad hoidikust välja rohkem kui 5mm ( kui lühemad vaheta )ja piilu, mis nägu on kontaktrõngad harjade all ( vahest kulub vask maha ja jääb ainult plastik kohati )
Seal augus, kus pingeregulaator istub, on üks klemm ( veidi vedrutav plekist ja lapik). Vaata kas ta saab ( saaks ) pingeregulaatori vastava kohaga hästi kontakti ja vajadusel puhasta.

Diislitel on veel üks lisa ots W, mis on ettenähtud tahhomeetri tarvis ja on ühenduses mähiste keskpunktiga.
Vasta
#9

Tester ja kontrolllamp ja sukeldus kapoti alla. Tuli välja lausa 2 viga: Ergutusvoolu ahelas on lühis, laadimise kontrolltuli ei kustu ergutusvoolu klemmi generaatorist eemaldamisel ega ka 12v pealeandmisel. Generaator saades ergutuse hakkab laadima ca 14,3 v mis on normaalne, aga ergutuse klemmil "D" ei toimu mingit muutust, mass jääb peale. Sellest  järeldaks et ka ergutusmähise dioodid jälle koostöö lõpetanud. Peab hakkama esmalt ergutuse ahelat korrastama.
Kas ergutuse lühis võib dioodi kahjustada?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne