Lekkivate mootoritihendite pidamasaamine
#1

Tihendamine kujunes pikemaks jutuks ja poolitasin teema. Algne küsimusepüstatud oli mu Vectra-projektis

Praktikute kogemus (sest teoritiseerida oskavad kõik) on teretulnud:

"lõbustan" end jätkuvalt vectra karteripõhja õlikindlaks saamisega. Opel on augustist seisnud ja nüüd talve eel liigutades avastasin, et karter lekib kui mahlakask. Jälle. Juunis sai külge ecoteci kummitihend ja see on ilmselt nii kõvasti veninud, et karteripõhja poldid olid pmst näpuga keeratavad. Nende pingutamine muidugi leket ei peatanud. Plaanin nädalavahetusel kummitihendi korgiga asendada, aga kuidas see pidama saada?

Olen proovinud kummi- ja korktihenitega, nii silikooniga kui ilma. Nii õrnalt pingutades (ette nähtud vist 20..30Nm) kui kohe kõvemini kinni keerates. Tulemus on alati sama: 6..12 kuu pärast on leke, millega tuleb tegelema hakata.
Tihendid on olnud Elring (kusjuures kummi-Elringil ei olnud metalldistantse poldiavade kõrval....) või Reinz, pinnad on alati tehtud väga puhtaks (sh silikoonipesuga).
Lekked on just mootori otstest ning kindlasti mitte väntvälli kaelustihenditest või plokist. Uue tihendiga on seni olnud ikka mõnd aega rahu majas (v.a. viimane kummi-Elring), mis viitab justkui kah, et lekib tihend ise ja mitte muu.

Teretulnud on tegelikult ka C20NE (85kW OHC) ja teiste sama ajastu "big block" plekk-õlivannide pakkumised: äkki on mul probleem siiski konkreetses alumiiniumkaanes. Tundub küll korralik (tööpind sile ja sulami-valus ei ole justkui nn mikromõrasid), aga ei saa seda päris välistada: võimalik, et poltide pingutus venitab kusagile mingi mõra vms.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

Kas lekkinud põhja puhastades on võimalik tuvastada, kust täpselt leke pärineb? Ehk on isegi puhtalt ja kuivalt pinnalt pragu nähtav?

Kas kaas on sirge ja ükski poldiava pole kummi veetud arutu pingutamisega? Värske kogemus M117 klapikambrikaantest, kus vaid üks ava oli tihendi tasapinnas, teised kõik ära veetudSad

Kui juba mitmes tihend ei pea, siis on viga kas karteri servas või põhjas. Põhi on tõenäolisem, kuigi on nähtud ka poldiavamõraga karterit/plokki (tõsi, Fordi küljes).
Vasta
#3

Aitäh Taavi, aga viitega et palun vaid praktikutel sõna võtta lootsin ma teemat ka Su nõuannetest säästa.
Ma ei oska ka praegusel puhul Su lahkelt jagatavate "õpetustega" midagi peale hakata: käisin justkui samad vaated nn probleemipüstatuses läbi. Seda justament mõttega, et nendest pole vaja rääkida.

eks järgmine kord proovin tuua veel konkreetsemalt välja mõtte, et ärme hakka produtseerima tarbetuid postitusi teemadel, mis on loetletud ja kirjeldatud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Proovi see aluvann lihtsalt korraliku mootorisilikooniga liimida, kaotada pole midagi. Nagu alati soovitan siinkohal Würth-i aerosooltuubiködi, puhtalt mugavuse pärast.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#5

(20-11-2020, 18:22 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Proovi see aluvann lihtsalt korraliku mootorisilikooniga liimida, kaotada pole midagi. Nagu alati soovitan siinkohal Würth-i aerosooltuubiködi, puhtalt mugavuse pärast.
Selle hermetsi kood millest helistades rääkisin on D 176 404 A2
Vasta
#6

Kadaka teelt, EOLTAS-est tihendimaterjali, natuke lõikumise ja kuuliga ning kuulita toksimise tööd. Saab õhema, kuid tihedamast materjalist toote, mida julgelt kerge hermeetiku kihiga kinni vedada võib.
Muuseas, plekist karteril venivad poldiaugu kohad üldiselt ajapikku välja....
Vasta
#7

(20-11-2020, 18:40 PM)rollfix Kirjutas:  Kadaka teelt, EOLTAS-est tihendimaterjali, natuke lõikumise ja kuuliga ning kuulita toksimise tööd. Saab õhema, kuid tihedamast materjalist toote, mida julgelt kerge hermeetiku kihiga kinni vedada võib.
Milleks hermetsi puhul tihendi ehitamine-vihane oled enda peale?
Vasta
#8

Lp. vwt2. Selle viimase väitega ma ei viitsi lihtsalt vaielda, tihendimaterjal kompenseerib ebatasasusi. Praktika on tõe kriteerium.
Vasta
#9

Surve karteris võib ka olla põhjuseks, miks tihendil seal olla ei meeldi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#10

(20-11-2020, 18:51 PM)rollfix Kirjutas:  Lp. vwt2. Selle viimase väitega ma ei viitsi lihtsalt vaielda, tihendimaterjal kompenseerib ebatasasusi. Praktika on tõe kriteerium.
Oskad öelda mida teeb õige hermets,milleks lisatöö tihendi tegemisele.Või on asi selles,et alati on tihend olnud?
Vasta
#11

(20-11-2020, 18:51 PM)rollfix Kirjutas:  Lp. vwt2. Selle viimase väitega ma ei viitsi lihtsalt vaielda, tihendimaterjal kompenseerib ebatasasusi. Praktika on tõe kriteerium.
Selle tihendmaterjali paksusega ole eriti tähelepanelik oma Jawade juures.Karteri vahelise tihendi paksus muudab nii mõndagi-Praktika-tõsi lapsepõlvest.
Vasta
#12

Loctaidi vedel tihendi..löga on siiani parim kraam, mida ma olen kasutanud.
Ei kuiva ära ja ei lase õli vahele nagu silikoon. Sobib nii tihendi külgedele määrida, kui ka ilma tihendita kasutamiseks.
Hirmus tökat on, kõik liigne tuleks võimalikult kiirelt kokku pühkida, hiljem võtab palju rohkem aega.
Purgikaane küljes olev pintsel teeb pealekandmise ka lihtsaks. Julgen soovitada, praktikas proovitud.
Viimati sain seda Mustamäe tee fixusest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#13

Huvitav oleks teada, mida muudab karteri juures tihendi paksus nõnda drastiliselt, et isegi 1mm. õhem materjal kurja teeb?
Isegi õlivõtturini veel ei jõua põhi.....
Vasta
#14

(20-11-2020, 19:59 PM)rollfix Kirjutas:  Huvitav oleks teada, mida muudab karteri juures tihendi paksus nõnda drastiliselt, et isegi 1mm. õhem materjal kurja teeb?
Isegi õlivõtturini veel ei jõua põhi.....
Õpi lugema rääkisin sinu profiilis olnud Jawadest.
Vasta
#15

Vabandan natuke teema reostuse eest-äkki peaks tekitama teema Tihend VS hermets-plussid ja miinused?
Vasta
#16

Ma omadest kogemustest pakuksin ka,et pane lihtsalt mootori hermeetikuga kinni see kaan. Ma olen kasutanud selleks vist ka äkki würthi mingit musta värvi hermetsi(homme võin tööl vaadata). GM -i ecotec mootoril tehasest juba ainult hermetsiga al. õlivann all on. Ma paari käigukasti põhjaga maadelnud nii kummi kui korgist tihendiga. Lõplik lahendus oli hermeetik. Probleem unustatud.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#17

Maisaa nüüd aru, kas sadu käigukastivanne paigaldanu võib sõna võtta, aga riskin. Korktihend on üldjuhul jama, jäägu ajalukku. Papptihendile silikooni määrimine on lollus, tekitab libisemise ja tihendi rebenemise. Kontaktpinna paralleelsus on kõige alus. Aluvanni puhul sirge plaadi peale laotatud liivapaber annab info, plekkvanni puhul on veninud poldiaukude mahalöömine nii elementaarne, et ei vääri märkimist. 
Liimimine on viimasel ajal laialt levinud, küllap aitab. Ühe Subaru nöökiva põhja puhul kunagi ammu aitas. Ei tohi unustada, et kunagi võib tekkida vajadus see jupp sealt kätte saada......

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

Siin lehe alguses mainitud hermeetik  kood algab D tähega  on VAG grupi autodel kasutatav kraam .Olen sellega tihendanud käigukaste millel peaks tihend vahe käima(kas kulumisest või lihtsalt sobiva seibi mitteleidmisest saavutamaks mulle sobivat pingu laagritele) ja pole veel ükski lekkima hakanud .Mootori juures on teda vähem vaja läinud aga ka seal on saanud BMW alu kollektor plokikaane  külge ühendatud kuna tihendeid polnud käepärast ja remonditud diisli juhtmega pihusti mis peale mind küll palju ei sõitnud vast 140000 ,siis see auto ammendas ennast .Ühesõnaga see hermeetik pole mind küll veel alt vedanud.
Vasta
#19

Teemakäsitlus läks veidi pikemaks ja liigutasin ülalolevad postitused vectra-teemast siia.

mu ülalt välja nopitud mõte: hangin järgmiseks kokkupanekuks liimiva hermeetiku (konkreetsed soovitused VAG kood ülal ja Würth) ja proovin sellega. Isandpaugu viidatud Loctite ütleb guugel olevat toruliitmike hermeetiku - jätan selle õige järgmiseks plaaniks.
Viimane tihend läks mul külge manuses oleval pildil oleva Forssist pärit Ajusaga. Tundub olevat väga tagasihoidlike liimimisomadustega - erinevalt mõnedest "punastest" on selle kuivanud jääkidest pinna puhastamine lihtne.
Teine pilt on karteripõhjast, mis sai kuivatatud, poldid pingutatud (tihend on pingutamisel välja liikunud. Algselt istus paremini) ja mootoril lastud 10min töötada. Kohe on tilk all ja ilmselgelt juunis vahetatud tihendi (seekord kumm) vahelt...

Kusjuures korgi kujul häirivad paksud tihendid ka mind veidi - kuna läeb 2 tihendit (alumiiniumvalust karteripõhi -> tihend -> plekikst karterikaas -> tihend -> plokk), on see "hamburger" päris massiivne. Aga kui on selline ette nähtud, siis püüan ta nii pidama saada. Pigem kõlab ka Westfieldide (neil on XE mootorit palju kasutatud) foorumites vaade, et õli jääb pidama just korktihend.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#20

Kunagi 96a ,olin rullnokk ja omasin bmw 323,saalekolks tuli sisse,vahetasin vända ja uued saaled läksid sisse.Kõik tihendid peale plokikaane tihendi viskasin ära ja igale poole läks hermeetik,klapikambri kaan,otsakaan ,õlivann,ja mingi väike kaan oli veel.
Olin siis 21a vana ja ei kuulanud kedagi teist,iga oli selline ,kus oled kõige targem.Tegin seda kolhoosi töökojas ,kus vanad autojuhid targutasid ja irvitasid mu töö üle.Aga...Kõik jäi pidama.Kõik olid pärast vait ja imestasid ,kuidas ??
Aasta sõitsin sellega,müüsin maha.Aga see aeg pidas....
Kui lased hermeetikul ära tahkuda ,karteris survet pole,miks ta ei peaks pidama?
Ebatasasusi kompenseerib samuti hermeetik ilma tihenditena.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne